Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
283 295
-

Zobacz także:


A Abusek
+4 / 4

Kurde spodziewałem się fajniejszej puenty... Jeśli chcesz poczuć moc tankowania do pełna... załóż instalację LPG... tylko z małą butlą bo przedobrzysz :P

Odpowiedz
A adawo
0 / 2

Samochody diesla spokojnie pojadą na paliwie lotniczym Jet - to jest prawie to samo co olej napędowy. Oczywiście silnik wówczas bardziej się niszczy, ale to jest możliwe. Ciekawostka - większość pojazdów poruszających się po płycie lotniska (holowniki, cysterny, autobusy, osobówki itd) ma zwykłe silniki diesla i jeździ na paliwie lotniczym, bo tak taniej i wygodniej. I trzeba o tym pamiętać i nie kupować używanych samochodów które jeździły po lotniskach.

Odpowiedz
F franciszekkimono
0 / 0

@adawo napisz no na jakim lotnisku jeżdżą samochody na lotniczym paliwie. taki jeden przykładzik bo ja pierwsze słyszę, a oleju napedowego na lotnisku już troszkę potankowałem

~asdasdXX
0 / 0

paliwo lotnicze dzieli się na naftowe i benzynowe... benzynowe było używane na wyścigach z uwagi na wyższą ilość oktanów, naftowe jest do silników turbinowych... tzn. szitowy mem chciałem napisać

Odpowiedz
F Fahrmass
+2 / 2

Cena z akcyzą? Ciekawe o tyle, że do przelotów pasażerskich sprzedaje się paliwo bez akcyzy. Czyli kilkakrotnie tańsze.

Odpowiedz
M mwa
-1 / 1

Dlaczego paliwo do 787 jest prawie dwa razy droższe niż do A380?

Odpowiedz
E embargo
0 / 0

cienki jestem z matmy, ale mi się te cyferki nie dodają. pewnie dlatego że trzeba obliczać przy -50°

Odpowiedz
M master79
0 / 0

Czyli do A380 wchodzi 10 cystern paliwa ?
320 ton paliwa ? Czy to nie pomyłka ?

Odpowiedz
P przedsiebiorca
0 / 0

Ja chciałbym się dowiedzieć czy jakiś rasowy ekonomista może wyjaśnić, JAKIM CUDEM TEN INTERES SIĘ MOŻE OPŁACAĆ? Przeliczcie ilość paliwa przez ilość pasażerów razy cena biletu. Pomijam amortyzację samolotu, pensję ekipy z samolotu i opłaty lotniskowe.

Odpowiedz
Moler
0 / 0

@przedsiebiorca Nie wiem czy te ceny są poprawne, ale to nie ma znaczenia. Bo jest napisane, że samolot pomieści tyle a tyle litrów do pełnego baku. Co nie znaczy, że za przejazd z miejsca na miejsce zużywa cały bak, może iść na to np. jedynie 1/10 paliwa.

P przedsiebiorca
0 / 0

@Moler Moje wątpliwości powstały podczas oglądania serii o katastrofach lotniczych. Podawali tam zazwyczaj zużycie paliwa na konkretnym dystansie i ilość pasażerów. To wtedy zaczęła mi się nie zgadzać kalkulacja, a demot jedynie mi o tym przypomniał.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 February 2017 2017 12:48

Moler
0 / 0

@przedsiebiorca Sprawdziłem w necie i z tego co wyczytałem np. Boeing 787 spali około 7 ton paliwa z Warszawy do Londynu. Może pomieścić do 330pasażerów. Zakładając, że będzie spalać to droższe paliwo po 7.88zł/l to przy pełnym składzie pasażerów w samolocie wyjdzie 167 zł na osobę za paliwo. Więc nie wychodzi, aż tak wiele jakby się mogło wydawać z tego obrazka. Możliwe, że cena wyjdzie 2x taniej jeśli informacja na temat spalania była podana na tym tańszym paliwie, niestety nie podali rodzaju.
I faktycznie dochodzą do tego jeszcze różne opłaty dodatkowe, więc z tego co piszą to najlepsze linie zarabiają ledwo 2/3% zysku.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 February 2017 2017 18:29

P przedsiebiorca
0 / 0

I wszystko liczysz dla pełnego samolotu ludzi. Policz dla Radomia ;)

~BRTMN
0 / 0

Wychodzi na to, że Rafineria lotosu zatankuje A380 ok 2tyś. razy.

Odpowiedz
~Bu
+1 / 1

bo tankujesz za swoje nie za czyjeś

Odpowiedz
K kuba1825
+1 / 1

LPG + zbiornik w kole, polecam. Jak w lecie jest gaz tanszy to nawet do pelna zatankujesz i zaplacisz zblizeniowo

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 2 March 2017 2017 17:18

Odpowiedz
P przedsiebiorca
+1 / 1

@kuba1825 przypuszczam, że miałeś na myśli zbiornik "w przestrzeni na koło zapasowe"?

~zzz81
0 / 0

kerozyna jest toksyczna do tego stopnia ze w ciągu 30s jest w stanie skutecznie "wypalić" ci oko, wiec zalecam ostroznosc domorosłym eksperymentatorom

Odpowiedz
~brewa7
0 / 0

Nafta – ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 170–250 °C, mająca gęstość 0,78–0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12–15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą „kerozyna” lub „nafta lotnicza”), jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.
Nie przesadzaj z tą toksycznością. Wiadomo, że jak coś sobie wlejesz takiego do oka to może być niefajnie, ale nie przesadzaj

~JuhuJuhu
0 / 0

Miało być Casą.

~Bubbalicious
0 / 0

Cos to mi zle wyglada. Jakby to byla prawda do kazzdego rejsu przewoznicy museliby doplacac.

Odpowiedz