Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
184 186
-

Zobacz także:


~Wypaczony_świat
+13 / 13

Tak wygląda dzisiejsza ekologia w połączeniu z ekonomią... Wszystko to puste slogany, a biznesy się kręcą. Wypaczony świat...

Odpowiedz
rafik54321
+1 / 1

Fakt, powiem ci nawet więcej - te samochody elektryczne są jeszcze gorsze dla środowiska niż te klasyczne.

Tekst o ładowaniu w domu, niby spoko, ale powodzenia jeśli mieszkasz na 10tym piętrze wieżowca XD. Już widzę ten dyndający z balkonu kabel XD...
A tak na serio - dla takich ludzi zostają tylko stacje szybkiego ładowania, które potrafią zmasakrować akumulatory w 1-3 lata :( ...

M mambolinski
+10 / 16

chłe, chłe,chłe... elektrodebile. dlaczego nikt nie liczy ile kosztuje i środowiska pochłania wyprodukowanie i utylizacja baterii? cisza....

Odpowiedz
T testujac092
+2 / 10

@mambolinski gdzies czytalem ze kontenerowiec wiozacy akumulatory z chin do europy spala w czasie trasy tyle paliwa co zaoszczedza auta elektryczne zasilone wiezionymi akumalotorami przez rok ;(

J konto usunięte
+3 / 3

@mambolinski Dlaczego nikt nie patrzy na koszty ekologiczne skracania żywotności pojazdów i innych towarów?

D dodawajek
+2 / 2

@mambolinski Dlaczego nikt nie liczy ile kosztuje i środowiska pochłania wyprodukowanie benzyny i ropy naftowej? Widzę, że większość ludzi zapomina, że ropę trzeba wydobyć, a następnie rafinować. Jedno i drugie zanieczyszcza środowisko i zużywa duże ilości energii.

M mambolinski
-1 / 1

@dodawajek akurat wydobycie i rafinacja to chyba pikuś. natomiast policz ile kopalin trzeba zużyć żeby wyprodukować akumulatory, ładować je. chyba że masz ładowanie ekologiczne, ale wszędzie u podstawy są kopalniane, bo żeby wydobyć każdą inną energię musisz zacząć od wegla. z węgla przy odpowiedniej obróbce niewiele zostaje. a ciężkie pierwiastki akumulatorów? to jest długi temat, a ja nie pamiętam już wszystkich równań chemicznych.

M mambolinski
0 / 0

@do ludzi wyżej i niżej- jedyne właściwe ogniwo to reaktor śmieciowy-III powrót do przyszłości;-)

B konto usunięte
-1 / 1

@testujac092 A ja gdzieś słyszałem, że widziano yeti w Częstochowie.

C corvus_pl
+8 / 10

Elektryczne auta to mrzonka jeśli żywotność baterii będzie na taki kiepskim poziomie jak teraz.

Odpowiedz
rafik54321
+2 / 2

@corvus_pl a jest lepsza alternatywa - ogniwa wodorowe :) . Tankujesz jak LPG i już. Szybko, łatwo i przyjemnie. A mając ekologiczne źródło prądu, produkcja wodoru jest banalna.

~fak_dak
0 / 2

@rafik54321 Nie bardzo.
Po pierwsze, produkcja wodoru kosztuje energię elektryczną, a tę trzeba skądś wziąć. Ogniwa słoneczne czy elektrownie wiatrowe są mało wydajne, więc Polsce pozostają tradycyjne elektrownie węglowe.
Po drugie, wodór trudno doprowadzić do fazy ciekłej, a w fazie gazowej w butlach da się go zmieści za mało by stanowiło to duży zapas paliwa jak dzisiaj bak benzyny czy LPG.
Po trzecie, z racji niewielkich rozmiarów atomu, wodór dyfunduje przez warstwy metalu.
Po czwarte, wodór jest niezwykle łatwopalny i wybuchowy. Rozszczelnienie instalacji z wodorem jest o wiele bardziej niebezpieczne od rozszczelnienia instalacji z LPG, benzyną. O oleju napędowym już nie wspomnę.

rafik54321
+1 / 1

@~fak_dak właśnie o to chodzi, że MAJĄC takie źródło. Fakt czy je masz to inna bajka.

Olej napędowy jest znacznie bardziej niebezpieczny niż benzyna. Ponieważ ON zapala się od samej temperatury. W pojazdach jest masa gorących elementów. Benzyna potrzebuje do tego ognia lub iskry elektrycznej. Większość pojazdów ma czujniki zderzeniowe które odłączają wszelką elektrykę po wykryciu uderzenia, więc pozostaje tylko i wyłącznie ogień, który również łatwo podpala ON.

~fak_dak
+1 / 5

@rafik54321 Bzdury powiadasz. Każda palna substancja zapali się od wysokiej temperatury. Na tym polega przyłożenie płomienia, że ogień dostarcza tę temperaturę. Tylko niektóre substancje do zapłonu potrzebują na tyle wysokiej temperatury, że nie zapalisz ich zapałką. Ale już zapalisz palnikiem propanowym czy acetylenowym.

Twoje fałszywe przekonanie o tym, że benzyna nie zapali się od wysokiej temperatury bierze się stąd, że uznałeś, że skoro silnik diesla opiera się o samozapłon, a benzynowy o zapłon iskrowy, to oznacza, że benzyna nie zapali się od wysokiej temperatury. A jest dokładnie odwrotnie. Benzyna zapali się od wysokiej temperatury, natomiast diesla w temperaturze pokojowej nie da się zapalić iskrą. Za to zarówno benzynę jak i diesla da się zapalić od płomienia, różnią się tylko czasem podgrzewania danej substancji przez płomień.

Silnik diesla z wlaną do baku benzyną odpali, ale szybko się zatrze, bo zawiedzie system smarowania.

Z zyzyzyryxy
-1 / 3

@~fak_dak
Niestety jak widać nie znasz różnicy między temperaturą zapłonu i samozapłonu.
Przykład że płomień NIE jest potrzebny do zapalenia się substancji, że wystarczy temperatura: https://www.youtube.com/watch?v=BhAIMK--do0

A co do benzyny i oleju napędowego:
ON ma temperaturę samozapłonu rzędu 260C, benzyna - 350C, więc to co napisał @rafik54321 wcale taką bzdurą nie jest.
Wartości z:
http://petropower.pl/dokumenty/karta-pb.pdf
https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Documents/OLEJ_NAPEDOWY_karta_charakterystyki.pdf

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 September 2018 2018 11:13

rafik54321
+1 / 1

@~fak_dak bzdury to gadasz ty mój kolego. Skoro każda substancja zapala się od ciepła, to jakim cudem od iskry elektrycznej zapala się benzyna? Gdyby iskra elektryczna wytwarzała tak dużą temperaturę to w czasie burzy wzrastała by temperatura powietrza.

Temperatura samozapłonu benzyny (o którym ty mówisz) to lekko 650 stopni. Dla LPG jest to jeszcze więcej. Mało tego - jest nawet sposób na ustandaryzowanie tego zjawiska. Nazywa się "liczba oktanowa", która mówi o odporności na samozapłon. Czyli wg ciebie im wyższa ta liczba tym paliwo powinno być gorsze (bo gorzej by się zapalało).

Owszem, jak się uprzesz to na serio możesz temperaturą spalić wszystko, bo wszystko ma jakąś temperaturę samozapłonu, jednak nie jest to magiczna granica która mówi o tym że możesz coś dopiero od tej temperatury podpalić.

"A jest dokładnie odwrotnie. Benzyna zapali się od wysokiej temperatury, natomiast diesla w temperaturze pokojowej nie da się zapalić iskrą. " - właśnie potwierdzasz moje słowa.
ON ma niższą temperaturę samozapłonu (inaczej, silnik diesla mógłby pracować na benzynie, tylko kulawo). Więc powinien się zapalić jeszcze łatwiej i szybciej od "super gorącej iskry elektrycznej", a tak się nie dzieje!

"Silnik diesla z wlaną do baku benzyną odpali, ale szybko się zatrze, bo zawiedzie system smarowania." - system smarowania czego? Silnika? Absolutnie. Jak już to smarowanie wtryskiwaczy, ale zaskoczę cię - na ON TEŻ POTRAFI SIĘ ZATRZEĆ (!), dlatego niektórzy dolewają olej do silników 2T do paliwa ON. I nie, nie odpali ci, a jeśli jednak odpali to będzie pracował masakrycznie. Z racji tego iż benzyna będzie się spalać bardzo nieregularnie. Jednak jeśli zmieszać benzynę (lub LPG) z ON w odpowiedniej ilości to diesel będzie pracował prawidłowo. Ponieważ LPG/benzyna zapali się od palącego się ON. Ba, nawet do silników diesla zakłada się instalacje LPG/CNG. Mało popularne, ale istniejące. Taka proporcja to około 2/3 ON i 1/3 LPG.

@zyzyzyryxy widzisz, dla co niektórych to wszystko jedno i to samo XD...
Pewnie kolega wyżej też uważa że liczba oktanowa "daje POWER", a to też bzdura, bo za to ile mocy uzyskasz ze spalania, w pierwszej kolejności odpowiada kaloryczność paliwa :) ... Ciekawe że żadna stacja paliw się nie chwali tą wartością XD...

K k4be
-1 / 1

"Gdyby iskra elektryczna wytwarzała tak dużą temperaturę to w czasie burzy wzrastała by temperatura powietrza."
Wzrasta, do kilkudziesięciu tysięcy stopni Celsjusza. Czy to wystarczy?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 September 2018 2018 16:15

B bromba_2k
+4 / 6

I bardzo słusznie. Stacjonarny generator dieslowski może mieć sprawność wyższą, niż sprawność wytwarzania elektrowni węglowej, czy gazowej razy sprawność transmisji i dystrybucji.

Odpowiedz
rafik54321
0 / 0

@bromba_2k Ok, ale czy wiesz dlaczego tak jest i co za to odpowiada?

Jak w aucie reguluje się prędkość pojazdu? Po pierwsze odpowiednim przełożeniem w skrzyni biegów oraz prędkością obrotową silnika. Ta druga jest bezpośrednio uzależniona od ilości mieszanki spalanej w cylindrze. Kiedy dajesz mało "gazu", to silnik wolnossący nie napełnia się w pełni (takie uproszczenie) paliwem i powietrzem. W efekcie mieszanka nie jest sprężona w wysoki sposób (spada stopień sprężania). Przez to nie uzyskujesz maksymalnej mocy. Jednak nawet pomijając ten aspekt, to i tak maksymalną moc uzyskasz tylko i wyłącznie w bardzo wąskim zakresie prędkości obrotowej, bo to wynika z wykorbienia, kiedy spalająca się mieszanka może najefektywniej przekręcić wał (zasada "dźwigni).
Stąd wszystkie niedoskonałości silników tłokowych.
Silnik elektryczny z pewnością to przyszłość, ale z równie całą pewnością nie będzie przyszłością zasilanie ich akumulatorami (w dzisiejszym tego słowa rozumieniu).

B bromba_2k
0 / 0

@raflik54321 - dziękuję za kompendium wykładu ze sprawności tłokowych suwowych silników spalinowych. Nie wiem, czy ma to charakter polemiki, czy raczej pochwalenia się świeżo nabytą wiedzą?

rafik54321
-1 / 1

@bromba_2k czy świeżo zdobytą, no raczej nie. Ma ona już dobre kilka lat :) . Silnik tłokowy nie jest wybitnie prostą konstrukcją (zwłaszcza przy silniku Wankla).

Miało to charakter edukacyjny. Jednak nawet przy trzymaniu silnika w optymalnym zakresie prędkości obrotowej, nawet przy optymalnym obciążeniu, to wciąż jego sprawność nie przekroczy 60%. Bo i tak energia pozostaje utracona w postaci ciepła. Te można by dodatkowo spożytkować specjalnymi ogniwami
http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id4025,produkcja-energii-elektrycznej-z-ciepla-za-pomoca-ogniw-teg-charakterystyki-termoelektryczne-termogeneratorow
I z tego co udało mi się wyszperać w sieci to sprawność takiego ogniwa to około 10%, ale ta sprawność jest ściśle uzależniona od chłodzenia tego ogniwa. Ale odzyskanie 10% z tego co idzie w straty to i tak sporo, prawda?

~4_234234_23423
+2 / 2

Po 4 latach używania bateri elektrycznej samochód zamiast 200 km przejedzie 70 km. Baterie pójdą na śmietnik ,a koszt nowej bateri z montażem wynosi 1/4 wartości nowego samochodu.

Odpowiedz
B bromba_2k
0 / 0

To akurat nie całkiem tak do końca. Kalifornijscy taksiarze ukochali drugą (chyba) wersję Priusa, bo można w niej wymieniać poszczególne padnięte ogniwa, co kosztuje kilkanaście, czy małe kilkadziesiąt dolców na statystyczny miesiąc.
Oczywiście - to jest cena w sklepie, czy warsztacie i nikt nie liczy katastrofy ekologicznej wywołanej przez Chińczyka, czy Wietnamczyka "regenerującego" takie ogniwa w swojej szopie.

~ven123tor
-1 / 3

Cała myśl ekologiczna UE na jednym obrazku :D pseudo-ekologia górą. Samochody przeładowane elektroniką do granic możliwości, trudne w utylizacji, przewidziane na zaledwie kilka lat użytkowania. Teraz dochodzą jeszcze te jakże ekologiczne baterię. Pomnażają syf na potęgę :D
Niedawno było forum ekonomiczne w Krynicy. Reporter TVP zadał prezesowi Orlenu pytanie, jak się okazało kłopotliwe i musieli zmienić szybko temat. Pytanie brzmiało: dlaczego mimo tak zaawansowanych technologii produkuje się coraz gorsze jakościowo produkty, które owszem spełniają normy ekologiczne ale szybko się psują i są trudne w utylizacji. Czy nie lepiej robić solidny produkt, który będzie służył wiele lat i nie zaśmieci środowiska?
Odpowiedź nie padła, bo co miał powiedzieć? Kasa się musi zgadzać, bez nakręcania popytu biznes się nie opłaci? Jak się nie zaprogramuje kiedy lodówka, pralka czy telefon mają się zepsuć to biznes padnie?

Odpowiedz
B bromba_2k
-2 / 2

Czemu się dziwisz? Chcemy żyć lepiej, więc musimy więcej sprzedawać ergo kupować ergo konsumować.
Alternatywą jest jaskinia i łuczywo. Albo jakaś sielankowa mrzonka.

J konto usunięte
0 / 0

@bromba_2k Inną alternatywą jest rzadsza wymiana jachtów i prywatnych odrzutowców przez możnych tego świata. Poza tym, po jednej rezydencji na kontynent każdemu powinno starczyć.

rafik54321
0 / 0

@bromba_2k dla ekologii lepiej by było aby sprzedać jedną pralkę która będzie kosztować tyle co 10 pralek, ale służyć będzie tak długo jak 10 pralek. Ekonomicznie wyjdzie na zero.

~fg43h34jh
0 / 0

Na razie mają gerenator, a potem postawią sobie wiatraki i będą mieli wy...

Odpowiedz
LocosPPG
+1 / 1

Wszystko co mamy pochodzi z ziemi i wszystko do niej kiedyś wróci. Cała ekologia to bzdura. Amen.

Odpowiedz
~Nick4334546
0 / 0

Zakłamane jak cała ta "EKO" propaganda i EKO terror.
Ile kosztuje energii wyprodukowanie, dostarczenie, sprzedanie ADBlue dodawanego do Diesli? Ile kosztuje produkcja utylizacja baterii do Hybryd ? Kogo chcecie oszukać? Znaleźli kolejną niszę aby nas łupić a ekodebile jeszcze podłapują twierdząc, że auta powodują SMOG ;)

Odpowiedz
~Zbuju
0 / 0

niekoniecznie bo to jest UPS - zasilanie awaryjne i pewnie tutaj mieli odpowiednie przyłącze do sieci, także demot bzdura

Odpowiedz