Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Pierwszy reklamowy bilbord powstał w 1900 roku w Ameryce. Wtedy zaczęto montować bilbordy na domach i przy drogach, by reklamować produkty

W latach 50. popularne były reklamy Marlboro, w których występował kowboj, było też dwóch innych bohaterów: sportowiec, rusznikarz, kapitan. Jednak to kowboj zyskał największą sławę, co ciekawe, wszyscy aktorzy, którzy grali kowboja w reklamie zmarli na raka płuc

W 2013 roku 30 sekund czasu antenowego na reklamę podczas Super Bowl kosztowało 30 milionów dolarów

Podteksty seksualne to nic nowego, pierwsza reklama z rozebraną kobietą powstała w 1800 roku i promowała papierosy

Obecnie przeciętne dziecko ogląda 40 000 reklam rocznie, co daje wynik 100 reklam dziennie!

Kostki lodu w reklamach są robione z żelowej masy, by się nie roztapiały. Podobnie jak bąbelki, które są w napojach – są robione z detergentów, by się nie uwalniały

Reklamy mają oddziaływać zwłaszcza na dzieci, budując w nich potrzebę danej rzeczy, pokazując, że dzięki niej będą bardziej popularne i fajniejsze wśród rówieśników. Dlatego dzieci i młodzież upierają się przy jednych konkretnych markach, a jak wskazują kolejne badania, warto pytać o coś 10 razy, gdyż rodzice domawiają statystycznie 9 razy

Wielu badaczy twierdzi, że reklama jest najbardziej wpływową formą sztuki

Dzieci do 8 roku życia nie potrafią krytycznie podejść do reklamy, wierzą, że wszystko, co tam jest powiedziane jest szczerą prawdą

W 2000 roku reklamodawcy wydali 8 miliardów na reklamę w Internecie, w 2017 roku jest to kwota rzędu 183,52 miliardów

Już w 1440 reklamowano produkty. Jak? Przez osoby, które je wykrzykiwały na ulicach

W wieku 65 lat przeciętny człowiek widział 2 miliony reklam

Według naukowców z USA koncerny produkujące suplementy i „pseudoleki” wydają więcej pieniędzy na reklamy niż na badania

Ikea była pierwszą marką, która pokazała parę homoseksualną w spocie. Dwóch mężczyzn wybierało krzesła do domu

Na każdej reklamie zegarków godzina ustawiona jest na 10:10, wtedy to wskazówki układają się w uśmiech, co ma wywoływać podświadomie miłe skojarzenia

+
229 235
-

Zobacz także:


E epuzer
+2 / 8

Napracował się autor kompletując te obrazki i przedstawił malowniczą składankę... tyle tylko że - ludzie mający mózg i umiejętność posługiwania się nim, na wszelkiego typu reklamy tak łatwo nie dają się nabierać - a poza tym, ci płacący miliardy na reklamy przecież utrzymują pośrednio, ze swych zysków, tysiące biznesów medialnych a nam (w przerwach pomiędzy reklamami) dają możliwość obejrzenia wielu filmów i seriali za frico...

Odpowiedz
A adamis62
+10 / 14

@epuzer, gdyby tylko o to chodziło.... Niestety, reklamy i cały ten rynek związany z marketingiem kreuje od dziesiątek lat rzeczywistość. Robi to w coraz podlejszy sposób. Nakręca konsumpcjonizm, zachłanność, hedonizm, słowem niszczy resztki człowieczeństwa w ludziach. Wg. mnie świat reklamy odpowiada za większość zła na tym świecie.

A anna84k
+4 / 4

@adamis62 a wiekszosc przekazu jest skierowana do dzieci niestety...

O outlaws13
0 / 2

10:10 głupoty piszesz. ten układ odsłania cała tarczę

Odpowiedz
Adrian1234
+2 / 2

"Efekt otoczenia to zabieg reklamodawców, by coś, co kojarzy nam się z tym, co (zamiast co powinno być czego) nie lubimy otoczyć rzeczami, które lubi KAŻDY. Na przykład proszek do prania reklamuje się w otoczeniu bla bla bla, roześmianych dzieci i bla." To zdanie jest kłamstwem gdyż wielu ludzi wcale nie lubi kwiatów a więc nie każdy, zresztą kwiaty też nie każdy musi lubić. Dzieciaki występują często w reklamach środków do prania ponieważ to one najbardziej brudzą ubrania. W domach gdzie nie ma dzieci najczęściej pierze się zwyczajnie przepocone, znoszone rzeczy i tylko czasem trafi się jakaś plama z jedzenia, ewentualnie krew uciążliwego sąsiada, za to gdy są dzieci tam pełno plam najróżniejszego pochodzenia. W kwestii samych reklam to jakby się twórcy przyłożyli to film reklamowy może być małą sztuką i zainteresować sobą ludzi, jednak reklamy zwykle są debilne a produkty wpychane są w chamski, nachalny sposób czym zniechęcają do jego zakupu, tym bardziej jeżeli dana reklama jest emitowana co kilku minut. Oczywiście niektórych rzeczy nie da się zareklamować w ładny sposób jak np. leki na potencję, problemy z prostatą, nietrzymanie moczu, hemoroidy, grzybicę pochwy czy regulujące gęstość kału i w takim przypadku zawsze są żałosne i obrzydliwe,

Odpowiedz
W warszawiaczanka
+4 / 4

Nie mogę się nadziwić jakim cudem telewizyjne kampanie reklamowe działają. Kiedy odwiedzam rodzinę i telewizor gra w tle to większość reklam to krzykliwe i debilne gnioty. Nie są ani zabawne ani ciekawe, za to mam wrażenie, że producent ma mnie za idiotę.

Odpowiedz
A anna84k
+2 / 2

@warszawiaczanka One nie sa dla Ciebie. One sa dla dzieci! Spoty reklamowe sa tak pieknie zrobione i zgrane (kolorystycznie, muzycznie) zeby odpowiadaly dziecion i je ciekawiily. To sztuczka znana od wielu lat. Tak sie wychowuje (przyszlych) konsumentow :)

L LordL
+2 / 2

@anna84k wystarczy dziecko od młodości uczyć że reklamy kłamią, a w maku podają truciznę po której będzie spasione (pokazać mu zdjęcie "przeciętnego Amerykanina").

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 23 February 2021 2021 17:18

A anna84k
0 / 0

@LordL tak tez mam zamiar wychowac syna, co nie znaczy, ze taki przekaz reklamy maja

W warszawiaczanka
+1 / 1

@anna84k Reklamy kierowane do dzieci jeszcze rozumiem, że są krzykliwe i kolorowe. Bardziej mi chodzi o reklamy kierowane do dorosłych np. różnych wyprzedaży w marketach i sieciówkach. Kolejna rzecz to reklamy suplementów diety i kosmetyków. Normalnie ręce opadają co oni potrafią w tych spotach naobiecywać, to jest tak durne, że słów brakuje.