odp lnn... jak to nie jezdza w miejscowosci niedaleko mojej jest bruk na calej jej dlugosci ... sam przemysl sie tam znajduje wiec ciezarowki jezdza 24h na dobe i jakos ten bruk do tej pory wyglada jak wtedy gdy go kladli ... wiec za demota duzy +
lnn napisał "nic dziwnego, bo po bruku nie jezdza kilkunastotonowe tiry! wiec minus" u mnie w miejscowości do niedawna jedna ulica i plac były całe wybrukowane w czasie bodajże II wojny światowej jeździły po nim ciężarówki i czołgi, później dość intensywny ruch uliczny i było elegancko, asfalt może od 5 lat i już się robi syfiasty (a jeżdżą tędy już tylko pojazdy osobowe do 3,5t)
Bo ten stary bruk był układany przez Niemców - taka prawda... Popatrzcie sobie na miejsca, w których nasi specjaliści musieli coś pogrzebać, zdjęli go, ale ułożyć tak samo kawałka 5x5 kostek to już się nie da tak, żeby się nie zapadał... Żal, panowie, żal.
Żeby tylko 5 letni...na drodze obok mojego kładli nowy asfalt 3 lata temu po zimie w ubiegłym roku zrobiło sie kilka dziur ,załatali je a po tej zimie droga wygląda jak ser szwajcarski...Nie dość że stare dziury dały o sobie znać to kopulowały i powstało kilka nowych
widać że większa część ludzi mnie zminusowała co świadczy tylko o tym że korzystają z komunikacji miejskiej...A prawdziwy przekaz zrozumia chyba tylko Ci ktorzy z własnej kieszeni musieli wymieniac wachacze,amortyzatory i inne podzespoły...
Już chyba lepiej by było gdyby kładli na tych jezdniach bruk, większość byłaby bardziej zadowolona z tego niż z 5 dziur na 1 metrze kwadratowym asfaltu...
w sumie nie jest to zły pomysł żeby kłaść bruk na drogach w terenie zabudowanym bo jesli zrobi sie jakas dziura czy cos w tym stylu kostke brukowa zawsze idzie wyjac podsypac wyrownac i po problemie...A z asfaltem jest znacznie wiecej roboty bo trzeba kuc itp a w polsce do remontow drogi sie nie zbyt przykladaja bo zaraz pod te miejsce w ktorym było lepione dostanie sie woda i sytuacja sie powtarza...syzyfowa praca.
Imo dobrze by było, jak by wszystkie drogi w terenie zabudowanym oprócz tych głównych, tranzytowych, były brukowane. Raz, że lepszy efekt wizualny, dwa, że ograniczy prędkość tam, gdzie trzeba, trzy, że taniej w utrzymaniu.
Co za ignorancja wśród tłumu. Nie spotyka się "podziurawionego" bruku tylko dlatego, że jest on przeważnie położony w miejscach o małym natężeniu ruchu drogowego (np.:bulwary, place, chodniki). Stałoby się z nim to samo co i z asfaltem, gdyby wyłożyć nim główną ulicę w mieście. Dobrym przykładem jest rondo Regana we Wrocławiu, gdzie niszczeją zarówno asfalt, jak i kostka. Inną sprawą jest oczywiście to, że polskie ekipy jeszcze nie stosują takich technologii jak na zachodzie (bo są za drogie, bardziej opłaca się remont, niż budowa porządnej nawierzchni) i dlatego efekty są marne, a drogi dziurawe po pierwszej zimie. W tym argumencie z niemiecką kostką też tkwi ziarno prawdy.
W wielu miastach Polski tranzytowe drogi wyłożone są kostką. To, że kostka na rondzie Reagana się niszczy to wina tylko i wyłącznie spartaczonego wykonania inwestycji. Polak, jak widać, wszystko potrafi spierdzielić...
Niby demot spełnia swoją rolę, ale... co to za porównanie, kamień zawsze będzie trwalszy co nie zmienia faktu, że jeździ się na nim jak po koleinach w asfalcie więc porównanie jest po prostu głupie. Poza tym, spróbuj wyhamować autem na mokrym bruku... W Polsce drogi się rozpadają gdyż używa się taniego asfaltu lanego, a dziury w nim zalepia się asfaltem sypanym. Dużo droższy jest kompozytowy asfalt betonowy (asfaltobeton), ale zapewne Ci którzy dają kasę na drogi mają mniejszą wiedzę, niż Ci co wygrali przetarg i postawili sobie chatę za różnice w cenie ;]
nie trudno się z tym zgodzić..jednak mi się już przejadły te demotywatory o temacie dziruy na drodze..i tak nimi nic nie zmienimy- same się nie załatają :/
póki nie weźmiemy się porządnie za robote to zawsze będzie taki syf, zawsze!a co do Niemiec to tam nawet polne drogi pewnie nie są tak zabłocone jak w Polsce:D
kurcze, ludzie... ktory to juz demotywator o polskich drogach?? Już sie to robi troche denne... nędza. Ok, może mamy problem z drogami, ale gadanie o tym w kółko niczego nie załatwi.
Sama autostrada od Kołbaskowa do węzła Kijewo jest wyremontowana i tam już nie ma płyt betonowych. Te płyty są jeszcze na odcinku od w. Kijewo do w. Rzęśnica ale to już jest ekspresówka i telepie na niej, że szok. Powinni w końcu przebudować, przynajmniej by została przemianowana na autostradę do w. Rzęśnica.
2 uwagi:
a) To nie bruk tylko nawierzchnia z kostki kamiennej
b) W nawierzchniach asfaltowych asfaltu jest koło 4-5%, więc trochę wiedzy załapcie zanim zaczniecie pluć
Co nie zmienia faktu ze drogi w Polsce sa robione źle, np bez porządnej podbudowy jak ta na zdjęciu.
a czym wg ciebie jest bruk, jeśli nie nawierzchnią z poukładanych kamieni czy kostki??
trochę
wiedzy zanim zaczniesz nauczać.
@artiff nie wiem czego was tam uczą, mnie uczyli że bruk
kiedyś odnosił się tylko do nieociosanych kamieni, a teraz nawierzchnia brukowa to szersze
pojęcie i obejmuje nawet wibroprasowane kostki betonowe, dlatego że bruk jest nie tyle materiałem
co sposobem ułożenia nawierzchni. nawierzchnia brukowa z kostki kamiennej.
-Ok, widzę że jesteś na etapie "wiem wszystko". Jak skończysz studia zobaczysz że nie wszystko jest takie oczywiste, a każdy profesor na podstawie swojej ogromnej wiedzy, uczy tak jak sam uważa, nierzadko podważając inne autorytety, nie mówiąc o prawie budowlanym czy normach które zawierają mnóstwo błędów. Kostka brukowa jest terminem powszechnie używanym, a kolokwializm to np. ścieżka z kamyczków. A co do prefabrykatów - nie, nie chodziło mi o drogowe płyty betonowe tylko o betonową kostkę brukową, objętą przykładowo normą PN-EN 1338:2005 - kostka brukowa o grubości od 6 do 10cm.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 marca 2010 o 14:47
Bruk to są tzw kocie łby, czyli nawierzchnia z nieociosanych kamieni. Ewentualnie
mogą
być
przepołowione.
To jest nawierzchnia z kostki kamiennej. W tym przypadku nawierzchni
z
kostki
kamiennej rzędowej.
Dziennik Ustaw - rok 2005, nr 67, poz. 582 z dnia 2005-04-25 Tabela
na
stronie 4462.
prof. z którym mamy wykład wyraźnie określał różnicę pomiędzy brukiem
a
nawierzchnia z kostki. W rozporządzeniu niestety nie ma jej opisanej, jednak myślę że powinno
to
cię w końcu przekonać że kostka to nie bruk.
A to o czym ty wspomniales to jest nawierzchnia
z prefabrykatów betonowych (pozycja 6 - PB)
Posługujesz się wyrażeniem kolokwialnym, podobnie jak "nawierzchnia z asfaltu" a nie słownictwem technicznym ;]
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 marca 2010 o 0:22
polska mentalność: zamiast zrobić raz a dobrze, ale wydać więcej, to wolą prowizorkę bo tańsza. I kij z tym, że potem muszą przyjeżdżać i od nowa robić: przynajmniej robota jest! :/ Wkur.wia mnie coś takiego, na dłuższą metę bardziej opłaca się wydać więcej i zrobić porządnie. Ehh... a co do szkopów, to niedaleko mojego miasta jest wojenna droga z płyt BETONOWYCH. Może nie jest idealna ale lepsza od większości asfaltowych.
bruk to nie rodzaj materiału tylko sposobu wyłożenia! kostka brukowa określa wyłożenie drogi zarówno kamieniem polnym jak i ciosanym bazaltem czy granitem lub kostką betonową. bez znaczenia. jak już piszesz o niedoinformowaniu to sam się upewnij czy masz rację.
tak to już jest, im coś nowsze tym mniej trwałem dla przykładu można podać samochody wyprodukowane w latach 80tych a samochody obecne to już nie to samo
i kolejny demotywator o polskich drogach.
cóż, jeszcze NIGDY nie widziałam takich dróg jak wy pokazujecie.mieszkam w małej wsi,wiocha, 50 domów. droga jest idealna, żadnej dziury, a tu?!
Bo nasze drogi są źle robione. Niemieckie drogi zerwane kiedyśtam i zrobione od 0 mają kilkadziesiąt cm "wsparcia", a my najchętniej lalibyśmy asfalt nie patrząc co jest pod spodem. Nic dziwnego, że te kamyczki/żwirek/piasek związane naszym ropopochodnym koleżką "źle się mają".
nic dziwnego, poniewaz bruk jest 100 razy trwalszy od asfaltu nawet podczas wojny poruszały sie po nim czołgi jednak w dzisiejszych czasach sie go nie stosuje poniewaz powoduje chałas co wpływa na komfort jazdy
Polacy kochają użalać się nad drogami a siły roboczej jest tyle ze można by całą Polskę wyłożyć asfaltem
, niestety lubimy tandete i tak zostanie do końca świata
Można teraz powiedzieć: więc wybrukujmy ulice! Problem polega na tym, że dzisiaj wybrukowana ulica nie przetrwa już 50 lat ze względu na trwałość materiału i jakość roboty. :/ heh
Kur... właśnie na podobnej 20 min temu simkiem roz... koło miejmy nadzieje że feldze nic się nie stało bo to drugi kurs na nowej ;/ jak poszła to 400zł w plecy.. Kur..
nie ważne że jest trwalszy, jak go położą polacy to i tak po roku będzie nie równy i dziurawy. Tylko niemcy byli fachowcami w układaniu dróg brukowanych nie ważne czy z kostki czy z kamienia polnego.
tez jestem studentem budownictwa i torche mi za ciebie wstyd.. to nie jest nawierzchnia brukowa tylko z kostki kamiennej .. a co do pana na dole to się nie zgodzę, w polsce mamy bardzo dobrych fachowców od układania nawierzni kamiennych ( gółwnie na kresach wschodnich) a w tej chwili sztuka układania takich nawierzchni zanika ogólnie ze względu na pracochłonność , koszty i czas takiej budowy.
Jak coś przetrwa 10 razy dłużej niż coś innego, to chyba normalne, że jest bardziej trwałe. Podpis pod demotem to takie masło maślane i do tego tak mało odkrywcze, że autor, admin i dający plusa muszą byc jakoś bardzo skrzywdzeni intelektualnie przez naturę
ludzie, ale po co dyskutowac, przeciez wszyscy zgodzimy sie ze Polskie drogi sa w tragicznym stanie, dziury jak po granatach. Tak byc nie powinno bo po to płacimy podatki! Podpis jest dobry bo jak zrobia droge to po jednej zimie juz jest do łatania!
Idealny dowód na to, że co dzień Wielki Demotywator wybiera jednego z tysięcy demotów o tematyce dziur na naszych pięknych drogach... Halo! Wtedy dróg nie budowali ludzie (nieroby) bez doświadczenia, a że są dziury to także zasługa TIR'ów. Zamiast inwestować w linie kolejowe, gdzie na pewno zdarza się mniej wypadków, to inwestuje się w jakieś pieprzone fotoradary, które i tak każdy posiadający GPS i mapkę z fotoradarami spokojnie je ominie... Admin, dziurę to Ty masz w główce... -.-
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 marca 2010 o 1:15
Demoty o dziurawych drogach wrzucają ludzie ze wsi, bo tam bywają najbardziej dziurawe drogi, a i nic lepszego taki człowiek z kompletnego zadupia nie jest w stanie wymyślić
Ludzie! Do kur*y nędzy, chodziło mi tylko o to, jak w żałosnym stanie są nasze polskie drogi! I tyle.
Jestem kierowcą i wiem ile kosztuje wymiana elementów zawieszenia w aucie, choćby najtańszym.
Wstawiłem tego demota bo szlag mnie trafia jak widzę kratery w drodze i z dnia na dzień widzę, że kur*a nikt tego nie naprawia. To po cholerę płacimy podatki?
Dzięki wszystkim kumatym za plusy - wy rozumiecie o co mi chodziło. A minusującym "specjalistom" od dróg życzę powodzenia w jeździe po tychże drogach.
A nam (tym co dają minusy) nie chodzi o to ,że jesteśmy specjalistami od dróg, którzy uważają, że są dobre, tylko o to, że już było mnóstwo demotów na ten temat i Ameryki nie odkryłeś :]
jezeli tak narzekacie to dalej wypad robic drogi cwaniaki, najlatwiej drygowac. Poza tym w innych krajach nie ma dziur wcale (ironia), myslicie ze pojedziecie sobie do Berlina i hoho tam sa ladne drogi... ta moze tam i sa ale w mniejszych miastach na pewno nie. Przestancie narzekac na ta Polske, jak sie nie podoba to wyjazd na Bialorus albo Rosje. pozdro
przestancie z tym brukiem ze dobry bo niemiecki... u mnie jest jeszcze przedwojenny i sie dobrze trzyma, a we lwowie jedyne zdatne do jazdy ulice to wlasnie te brukowane
Hmm, swoje życie staram się układać używając zdrowego rozsądku, logiki. Jeśli jakieś nowe rozwiązanie się nie sprawdza, wracam do starego i myślę nad nowym, ale lepszym. Dlaczego ciągle kładą asfalt, skoro się nie sprawdza? Ciagle trzeba łatać. Przez dziury, nieraz wręcz wyrwy ciągle trzeba wymieniać amory, wahacze itp. Bruk jak sami zauważyliście jest trwalszy, nie pozwala na rozwijanie większych prędkości, ponadto ciężko zasnąć za kierownicą jadąc po kostce :P Jeszcze do tego po małych opadach, woda jest w rowkach między kostką, więc mamy prawdopodobnie lepszą przyczepność. Mówię prawdopodobnie, bo za to zdanie ręki uciąć nie dam.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 marca 2010 o 16:05
Zamiast dyskutować, że to n-ty demot o tej samej tematyce, przejedźcie się po mieście. Dziury demotywowały, demotywują i demotywować będą, więc następne "młodsze pokolenie" będzie wstawiało podobne demoty, chociaż Małysza na demotach około-igrzyskowych zastąpi jakiś jego potomek, a w "Modzie na sukces" prapraprawnuk Bruk będzie brzuchacił prapraprawnuczkę Ridża.
Bo zgodnie z Polskimi normami budowlanymi (czyli zgodnymi z europejskimi) Drogę z Betonu asfaltowego (potocznie nazywanego asfaltem) buduje się na 5-6 lat. A co do bruku może on przenosić większe obciążenia,lecz jak się zatrudni Pana Zdzisia który nie ma zielonego pojęcia jak położyć bruk, a jego jedyną kwalifikacją do tego jest to że kładł bruk u szwagra przed domem to jest tak jest.
Ale żal jeden z najgorszych demotów...
Według praw fizyki (dokładniej przed założeniem rzymu) wiedziano że ułożenie Bruku bez skaz jest ułożeniem na tysiąc lat tylko trzeba konserwować, asfalt ma gwarancję na 100 lat a polska nie wylewa na ulicę asfaltu Tylko nazywa to tak. Kto normalny widział w asfalcie kamienie z smołą przetworzone... przynajmiej na 80% naszych dróg
hehe niby bruk trwalszy? raczej zależy gdzie i kto go robił... zobaczcie sobie na Ul karowej w Warszawie, jak leciał tam rajd to latały tam kostki brukowe, zrobiło się niewesoło- bo nawierzchnia była wymieniana, ktoś musiał spaprać robotę. A rajdówka to nie TIR wbrew pozorom i mniej niszczy.
Jak już wstawiasz zdjęcia i dajesz idiotycznie oczywiste komentarze to przynajmniej używaj poprawnych nazw nawierzchni! TO NIE JEST NAWIERZCHNIA BRUKOWCOWA tylo Naw. z kostki kamiennej ... (dokładniej rzędowej regularnej) jakbym mógł wstawiłbym 2 minusy , po jednym za każdą głupotę (-)
Wszyscy tak fajnie najeżdżają na tych drogowców a ciekawe czy któryś z was wytrzymał by 13 godzin przy kładzeniu
masy (asfaltu) który ma 200 stopni Celsjusza w 30 stopniowym upale... troszkę szacunku dla nich naprawdę. A z tą
kostką to prawda nie jest trwale z sobą złączona wiec się rozciąga i kurczy i dlatego nie pęka ;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 marca 2010 o 20:52
Ludzie, robicie się nudni. Co chwila tylko narzekanie na to, jakie drogi to złe są. Owszem, nie należą do najlepszych - delikatnie mówiąc, ale co Wam da te ciągłe narzekanie? Za przeproszeniem, tylko wkur*wiacie znaczną część ludzi...
Bo bruk z zasady jest trwalszy :)
ta wskazówka na pewno się przyda naszym inżynierom ;)
a z kwasu to już mniej trwały jest ? ;>
- musiałem :P
Ta sama myśl naszła mnie dziś w autobusie :D
nic dziwnego, bo po bruku nie jezdza kilkunastotonowe tiry! wiec minus
odp lnn... jak to nie jezdza w miejscowosci niedaleko mojej jest bruk na calej jej dlugosci ... sam przemysl sie tam znajduje wiec ciezarowki jezdza 24h na dobe i jakos ten bruk do tej pory wyglada jak wtedy gdy go kladli ... wiec za demota duzy +
Bo bruk układali niemcy...
lnn napisał "nic dziwnego, bo po bruku nie jezdza kilkunastotonowe tiry! wiec minus" u mnie w miejscowości do niedawna jedna ulica i plac były całe wybrukowane w czasie bodajże II wojny światowej jeździły po nim ciężarówki i czołgi, później dość intensywny ruch uliczny i było elegancko, asfalt może od 5 lat i już się robi syfiasty (a jeżdżą tędy już tylko pojazdy osobowe do 3,5t)
Bruk chodzi na boki gdy jest mróz, potem wraca do siebie :) Asfalt woli popękać :]
To miał być mój komentarz... I dlatego zminusowałem demot. Odkrył Amerykę, 4>3 wow!
zalezy jeszcze od dobrej podbudowy
Bo ten stary bruk był układany przez Niemców - taka prawda... Popatrzcie sobie na miejsca, w których nasi specjaliści musieli coś pogrzebać, zdjęli go, ale ułożyć tak samo kawałka 5x5 kostek to już się nie da tak, żeby się nie zapadał... Żal, panowie, żal.
Bo robili go Niemcy! ;D
racja....a niby gdzie asfalt po położeniu wytrzymuje ponad pieć lat? nigdzie ^^
Polskie drogi to katastrofa ! [+]
Brukowane autostrady przyszłością światowej motoryzacji ;)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 marca 2010 o 16:29
brukowe autostrady i ograniczenie do 130km/h... pozdro dla waszych zawieszeń;)
A jak panowie myślą, dlaczego nie ma teraz brukowanych dróg?
"asfaltopodobny twór" - trafniejsze określenie ;) [+]
bruk to bruk, jest twardy jak nazwa wskazuje. Nawet brukowce, są twarde, ale że żałosne to już inna bajka...
nazwa "brukowiec" nie pochodzi od tego, że jest ... twardy.
i Bruk Forester :D
Bruk często kładli Niemcy...
Jak by nie patrzeć to co Niemiec położył stoi do dziś, co Polak to stoi kilka lat.
Widać różnicę jakości.
Żeby tylko 5 letni...na drodze obok mojego kładli nowy asfalt 3 lata temu po zimie w ubiegłym roku zrobiło sie kilka dziur ,załatali je a po tej zimie droga wygląda jak ser szwajcarski...Nie dość że stare dziury dały o sobie znać to kopulowały i powstało kilka nowych
Kopulowały?
ta bo nie wiem skad ich sie teraz tyle nabrało...jedyne racionalne wytłumaczenie to chyba kopulacja
przestańcie z tymi drogami, to sie robi nudne
Masz samochód,wiesz ile kosztuje wymiana zawieszenia ktore cierpi przez te dzury na polskich drogach?
Wódki mu!
widać że większa część ludzi mnie zminusowała co świadczy tylko o tym że korzystają z komunikacji miejskiej...A prawdziwy przekaz zrozumia chyba tylko Ci ktorzy z własnej kieszeni musieli wymieniac wachacze,amortyzatory i inne podzespoły...
m2ti i dlatego z uporem maniaka każdemu sensownemu demotowi o tematyce dziur w jezdni stawiam plusa:)
Już chyba lepiej by było gdyby kładli na tych jezdniach bruk, większość byłaby bardziej zadowolona z tego niż z 5 dziur na 1 metrze kwadratowym asfaltu...
w sumie nie jest to zły pomysł żeby kłaść bruk na drogach w terenie zabudowanym bo jesli zrobi sie jakas dziura czy cos w tym stylu kostke brukowa zawsze idzie wyjac podsypac wyrownac i po problemie...A z asfaltem jest znacznie wiecej roboty bo trzeba kuc itp a w polsce do remontow drogi sie nie zbyt przykladaja bo zaraz pod te miejsce w ktorym było lepione dostanie sie woda i sytuacja sie powtarza...syzyfowa praca.
Imo dobrze by było, jak by wszystkie drogi w terenie zabudowanym oprócz tych głównych, tranzytowych, były brukowane. Raz, że lepszy efekt wizualny, dwa, że ograniczy prędkość tam, gdzie trzeba, trzy, że taniej w utrzymaniu.
Ten bruk to jeszcze Niemcy kładli ;)) Tzn. przynajmniej u mnie bo ja z dolnegośląska ;d
fajnie tylko że po bruku nie jeżdżą 40 tonowe ciężarówki ;O
Co za ignorancja wśród tłumu. Nie spotyka się "podziurawionego" bruku tylko dlatego, że jest on przeważnie położony w miejscach o małym natężeniu ruchu drogowego (np.:bulwary, place, chodniki). Stałoby się z nim to samo co i z asfaltem, gdyby wyłożyć nim główną ulicę w mieście. Dobrym przykładem jest rondo Regana we Wrocławiu, gdzie niszczeją zarówno asfalt, jak i kostka. Inną sprawą jest oczywiście to, że polskie ekipy jeszcze nie stosują takich technologii jak na zachodzie (bo są za drogie, bardziej opłaca się remont, niż budowa porządnej nawierzchni) i dlatego efekty są marne, a drogi dziurawe po pierwszej zimie. W tym argumencie z niemiecką kostką też tkwi ziarno prawdy.
W wielu miastach Polski tranzytowe drogi wyłożone są kostką. To, że kostka na rondzie Reagana się niszczy to wina tylko i wyłącznie spartaczonego wykonania inwestycji. Polak, jak widać, wszystko potrafi spierdzielić...
Dajcie jeszcze więcej demotów o polskich drogach, prawie w ogóle nie chce mi się nimi rzygać.
A co powiedzie o drogach budowanych w starożytnym Rzymie ;] ?
Ps. Nie piszcie w tego typu zdaniach cyfr, w takich przypadkach używa się formy słownej.
te to dopiero są trwałe :)
Sorry, ale ile można o polskich drogach? Codziennie przynajmniej jeden demot w tym temacie jest na głównej. Na moje to jest już wyczerpane.
Widocznie admin uszkodził samochód na dziurze i teraz się na nich mści demotami na głównej
Jeszcze brakuje "demota" o fizyce do kompletu
Niby demot spełnia swoją rolę, ale... co to za porównanie, kamień zawsze będzie trwalszy co nie zmienia faktu, że jeździ się na nim jak po koleinach w asfalcie więc porównanie jest po prostu głupie. Poza tym, spróbuj wyhamować autem na mokrym bruku... W Polsce drogi się rozpadają gdyż używa się taniego asfaltu lanego, a dziury w nim zalepia się asfaltem sypanym. Dużo droższy jest kompozytowy asfalt betonowy (asfaltobeton), ale zapewne Ci którzy dają kasę na drogi mają mniejszą wiedzę, niż Ci co wygrali przetarg i postawili sobie chatę za różnice w cenie ;]
DEMOTYWATORY.PL
jak już się na coś uwezmą, to końca nie widać.
nie trudno się z tym zgodzić..jednak mi się już przejadły te demotywatory o temacie dziruy na drodze..i tak nimi nic nie zmienimy- same się nie załatają :/
wziął ktoś pod uwagę, że po bruku nie jeżdzą samochody? a przynajmniej, nie jeździ ich aż tyle?
póki nie weźmiemy się porządnie za robote to zawsze będzie taki syf, zawsze!a co do Niemiec to tam nawet polne drogi pewnie nie są tak zabłocone jak w Polsce:D
kurcze, ludzie... ktory to juz demotywator o polskich drogach?? Już sie to robi troche denne... nędza. Ok, może mamy problem z drogami, ale gadanie o tym w kółko niczego nie załatwi.
bo ten pierwszy budowali niemcy ;) he he
Sama autostrada od Kołbaskowa do węzła Kijewo jest wyremontowana i tam już nie ma płyt betonowych. Te płyty są jeszcze na odcinku od w. Kijewo do w. Rzęśnica ale to już jest ekspresówka i telepie na niej, że szok. Powinni w końcu przebudować, przynajmniej by została przemianowana na autostradę do w. Rzęśnica.
2 uwagi:
a) To nie bruk tylko nawierzchnia z kostki kamiennej
b) W nawierzchniach asfaltowych asfaltu jest koło 4-5%, więc trochę wiedzy załapcie zanim zaczniecie pluć
Co nie zmienia faktu ze drogi w Polsce sa robione źle, np bez porządnej podbudowy jak ta na zdjęciu.
a czym wg ciebie jest bruk, jeśli nie nawierzchnią z poukładanych kamieni czy kostki??
trochę
wiedzy zanim zaczniesz nauczać.
@artiff nie wiem czego was tam uczą, mnie uczyli że bruk
kiedyś odnosił się tylko do nieociosanych kamieni, a teraz nawierzchnia brukowa to szersze
pojęcie i obejmuje nawet wibroprasowane kostki betonowe, dlatego że bruk jest nie tyle materiałem
co sposobem ułożenia nawierzchni. nawierzchnia brukowa z kostki kamiennej.
-Ok, widzę że jesteś na etapie "wiem wszystko". Jak skończysz studia zobaczysz że nie wszystko jest takie oczywiste, a każdy profesor na podstawie swojej ogromnej wiedzy, uczy tak jak sam uważa, nierzadko podważając inne autorytety, nie mówiąc o prawie budowlanym czy normach które zawierają mnóstwo błędów. Kostka brukowa jest terminem powszechnie używanym, a kolokwializm to np. ścieżka z kamyczków. A co do prefabrykatów - nie, nie chodziło mi o drogowe płyty betonowe tylko o betonową kostkę brukową, objętą przykładowo normą PN-EN 1338:2005 - kostka brukowa o grubości od 6 do 10cm.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2010 o 14:47
Bruk to są tzw kocie łby, czyli nawierzchnia z nieociosanych kamieni. Ewentualnie
mogą
być
przepołowione.
To jest nawierzchnia z kostki kamiennej. W tym przypadku nawierzchni
z
kostki
kamiennej rzędowej.
Dziennik Ustaw - rok 2005, nr 67, poz. 582 z dnia 2005-04-25 Tabela
na
stronie 4462.
prof. z którym mamy wykład wyraźnie określał różnicę pomiędzy brukiem
a
nawierzchnia z kostki. W rozporządzeniu niestety nie ma jej opisanej, jednak myślę że powinno
to
cię w końcu przekonać że kostka to nie bruk.
A to o czym ty wspomniales to jest nawierzchnia
z prefabrykatów betonowych (pozycja 6 - PB)
Posługujesz się wyrażeniem kolokwialnym, podobnie jak "nawierzchnia z asfaltu" a nie słownictwem technicznym ;]
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2010 o 0:22
co wy chcecie, na 2 obrazku też jest już bruk :D
a wiecie, że Bruk zdradza Ricza?
hahaha... weź skończ już ;) moda na sukces juz jest nie modna:))
demot:Powodzenia:Jedź 100 km/h po bruku...
Powodzenia: Jedź 100 km/h i wleć w 13cm dziurę.
Ja jestem ciekaw kiedy nareszcie przestaniecie wstawiac setne demoty o stanie naszych drog
a metal jest trwalszy od betonu, niewiarygodne co?
polska mentalność: zamiast zrobić raz a dobrze, ale wydać więcej, to wolą prowizorkę bo tańsza. I kij z tym, że potem muszą przyjeżdżać i od nowa robić: przynajmniej robota jest! :/ Wkur.wia mnie coś takiego, na dłuższą metę bardziej opłaca się wydać więcej i zrobić porządnie. Ehh... a co do szkopów, to niedaleko mojego miasta jest wojenna droga z płyt BETONOWYCH. Może nie jest idealna ale lepsza od większości asfaltowych.
informacja dla niedoinformowanego autora na pierwszym zdjęciu jest nawierzchnia z kostki kamiennej, a nie brukowcowa.
bruk to nie rodzaj materiału tylko sposobu wyłożenia! kostka brukowa określa wyłożenie drogi zarówno kamieniem polnym jak i ciosanym bazaltem czy granitem lub kostką betonową. bez znaczenia. jak już piszesz o niedoinformowaniu to sam się upewnij czy masz rację.
Aha, czyli to dlatego we Wrocławiu większość ulic wyłożonych jest brukiem... Wole już chyba dziurawy asfalt :)
Morał wywalic asfalt i kłaść bruk
Dlatego, że wtedy ludzie Kładąc bruk, przykładali się do tego...
Nie ma pieniedzy na bruk ;)
Co jak co, ale Kaczynski woli wydac pieniadze na cos "pozyteczniejszego" ;))
Dobry demot! +
panie admin, litości kwa z tymi drogami!!!
Nie tylko w Polsce
Na drodze asfaltowej mimo wszystko przyjemniej sie jezdzi.
Co w tym dziwnego??? Asfalt jakikolwiek by nie był jest mniej trwały od kamienia.
Tak w ogóle ten BRUK kładli niemcy, aby pod czołgami szybko droga się nie rozwalała
50-letni PONIEMIECKI bruk
Czekam na następny demot o asfalcie z niecierpliwością >.>
Pisaliście czy nie... IDIOTO! ILE samochodów jeździ po bruku?
zal. AUTORZE tego demota nie porównuj bruku do asfaltu...
demot:bruk trwalszy od asfaltu:niesamowite spostrzeżenie. Genialne wręcz hahahaha
demot: Puz.zle
Ale ten asfalt wygląda jak bruk ;o
demot:5-letni asfalt...:kładziony przez POLAKÓW, jest mniej trwały niż 70-letni bruk kładziony przez NIEMCÓW
tak to już jest, im coś nowsze tym mniej trwałem dla przykładu można podać samochody wyprodukowane w latach 80tych a samochody obecne to już nie to samo
zygam juz demotami o polskich drogach :(
bruk była kładziony za niemca
NO właśnie, tajemnica bruku jest taka, że kładli go niemcy. W Polsce wszystko jest robione na odpierdziel i z odpadów...
i kolejny demotywator o polskich drogach.
cóż, jeszcze NIGDY nie widziałam takich dróg jak wy pokazujecie.mieszkam w małej wsi,wiocha, 50 domów. droga jest idealna, żadnej dziury, a tu?!
po bruku nie jeżdżą tiry kilkudziesięciotonowe
jeszcze raz kur*a zobacze demot z dziurami w drogach to komus przypierd*le
seria demotów o polskich drogach.. Ile ich jeszcze znajdzie się na głównej ??
...ten bruk trzyma bo poniemiecki...w Czestochowie Polacy ostatnio polozyli (Aleja NMP) kostke i juz sie rozpada...
I kolejny demot na temat polskich dróg... Czy wam to się nigdy nie znudzi? (-)
150 letni chyba
Bo nasze drogi są źle robione. Niemieckie drogi zerwane kiedyśtam i zrobione od 0 mają kilkadziesiąt cm "wsparcia", a my najchętniej lalibyśmy asfalt nie patrząc co jest pod spodem. Nic dziwnego, że te kamyczki/żwirek/piasek związane naszym ropopochodnym koleżką "źle się mają".
bruk jest kamienny... wykształcony pod wielkim ciśnieniem a asfalt to mieszana smoły, kamieni i innych dodatków...
a odszkodowan sk***syny nie chca chetnie
Ale tylko z naszego asfaltu można zrobic kostkę brukową. ;)
No tak tylko,że w czasie II wojny światowej pod brukiem kładli martwych żydów i polaków ...
bruk robił w polsce niemiec,asfalt -polak.
demot:DE vs PL:70 Letni bruk vs 5 letni asfalt
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 marca 2010 o 20:09
O JACIE....ZNÓW TO SAMO... ZNOW TE DROGI
nic dziwnego, poniewaz bruk jest 100 razy trwalszy od asfaltu nawet podczas wojny poruszały sie po nim czołgi jednak w dzisiejszych czasach sie go nie stosuje poniewaz powoduje chałas co wpływa na komfort jazdy
Polacy kochają użalać się nad drogami a siły roboczej jest tyle ze można by całą Polskę wyłożyć asfaltem
, niestety lubimy tandete i tak zostanie do końca świata
Można teraz powiedzieć: więc wybrukujmy ulice! Problem polega na tym, że dzisiaj wybrukowana ulica nie przetrwa już 50 lat ze względu na trwałość materiału i jakość roboty. :/ heh
Kur... właśnie na podobnej 20 min temu simkiem roz... koło miejmy nadzieje że feldze nic się nie stało bo to drugi kurs na nowej ;/ jak poszła to 400zł w plecy.. Kur..
bo to nie polski bruk tylko niemiecki dlatego jest trwalszy
no łał ku*wa............... :|
u mnie po roku w nowym asfalcie są dziury ;)
tu wypowie sie student budownictwa: bruk - bazalt jest zajebisicie trwaly i na pewno 'przezyje kazdy asfalt ;]
nie ważne że jest trwalszy, jak go położą polacy to i tak po roku będzie nie równy i dziurawy. Tylko niemcy byli fachowcami w układaniu dróg brukowanych nie ważne czy z kostki czy z kamienia polnego.
tez jestem studentem budownictwa i torche mi za ciebie wstyd.. to nie jest nawierzchnia brukowa tylko z kostki kamiennej .. a co do pana na dole to się nie zgodzę, w polsce mamy bardzo dobrych fachowców od układania nawierzni kamiennych ( gółwnie na kresach wschodnich) a w tej chwili sztuka układania takich nawierzchni zanika ogólnie ze względu na pracochłonność , koszty i czas takiej budowy.
nie nudzą wam się jeszcze te demoty o polskim asfalcie O_o 2 na jednej stronie... i to głównej...
demot bez sensu... logiczne, że bruk trzyma dłużej nawet setki lat (-)
ku*wa ile można o tym polskich drogach
Najbardziej rozwala mnie to, e taka tandeta ma tyle plusów. To jest niepojęte ile kretynów na tej stronie daje głosy.
trwały bo niemiecki..
a w jakim kraju asfalt jest trwalszy od bruku?
Jak coś przetrwa 10 razy dłużej niż coś innego, to chyba normalne, że jest bardziej trwałe. Podpis pod demotem to takie masło maślane i do tego tak mało odkrywcze, że autor, admin i dający plusa muszą byc jakoś bardzo skrzywdzeni intelektualnie przez naturę
ludzie, ale po co dyskutowac, przeciez wszyscy zgodzimy sie ze Polskie drogi sa w tragicznym stanie, dziury jak po granatach. Tak byc nie powinno bo po to płacimy podatki! Podpis jest dobry bo jak zrobia droge to po jednej zimie juz jest do łatania!
Idealny dowód na to, że co dzień Wielki Demotywator wybiera jednego z tysięcy demotów o tematyce dziur na naszych pięknych drogach... Halo! Wtedy dróg nie budowali ludzie (nieroby) bez doświadczenia, a że są dziury to także zasługa TIR'ów. Zamiast inwestować w linie kolejowe, gdzie na pewno zdarza się mniej wypadków, to inwestuje się w jakieś pieprzone fotoradary, które i tak każdy posiadający GPS i mapkę z fotoradarami spokojnie je ominie... Admin, dziurę to Ty masz w główce... -.-
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2010 o 1:15
Demoty o dziurawych drogach wrzucają ludzie ze wsi, bo tam bywają najbardziej dziurawe drogi, a i nic lepszego taki człowiek z kompletnego zadupia nie jest w stanie wymyślić
Ludzie! Do kur*y nędzy, chodziło mi tylko o to, jak w żałosnym stanie są nasze polskie drogi! I tyle.
Jestem kierowcą i wiem ile kosztuje wymiana elementów zawieszenia w aucie, choćby najtańszym.
Wstawiłem tego demota bo szlag mnie trafia jak widzę kratery w drodze i z dnia na dzień widzę, że kur*a nikt tego nie naprawia. To po cholerę płacimy podatki?
Dzięki wszystkim kumatym za plusy - wy rozumiecie o co mi chodziło. A minusującym "specjalistom" od dróg życzę powodzenia w jeździe po tychże drogach.
A nam (tym co dają minusy) nie chodzi o to ,że jesteśmy specjalistami od dróg, którzy uważają, że są dobre, tylko o to, że już było mnóstwo demotów na ten temat i Ameryki nie odkryłeś :]
jezeli tak narzekacie to dalej wypad robic drogi cwaniaki, najlatwiej drygowac. Poza tym w innych krajach nie ma dziur wcale (ironia), myslicie ze pojedziecie sobie do Berlina i hoho tam sa ladne drogi... ta moze tam i sa ale w mniejszych miastach na pewno nie. Przestancie narzekac na ta Polske, jak sie nie podoba to wyjazd na Bialorus albo Rosje. pozdro
przestancie z tym brukiem ze dobry bo niemiecki... u mnie jest jeszcze przedwojenny i sie dobrze trzyma, a we lwowie jedyne zdatne do jazdy ulice to wlasnie te brukowane
Hmm, swoje życie staram się układać używając zdrowego rozsądku, logiki. Jeśli jakieś nowe rozwiązanie się nie sprawdza, wracam do starego i myślę nad nowym, ale lepszym. Dlaczego ciągle kładą asfalt, skoro się nie sprawdza? Ciagle trzeba łatać. Przez dziury, nieraz wręcz wyrwy ciągle trzeba wymieniać amory, wahacze itp. Bruk jak sami zauważyliście jest trwalszy, nie pozwala na rozwijanie większych prędkości, ponadto ciężko zasnąć za kierownicą jadąc po kostce :P Jeszcze do tego po małych opadach, woda jest w rowkach między kostką, więc mamy prawdopodobnie lepszą przyczepność. Mówię prawdopodobnie, bo za to zdanie ręki uciąć nie dam.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2010 o 16:05
Zamiast dyskutować, że to n-ty demot o tej samej tematyce, przejedźcie się po mieście. Dziury demotywowały, demotywują i demotywować będą, więc następne "młodsze pokolenie" będzie wstawiało podobne demoty, chociaż Małysza na demotach około-igrzyskowych zastąpi jakiś jego potomek, a w "Modzie na sukces" prapraprawnuk Bruk będzie brzuchacił prapraprawnuczkę Ridża.
Bo zgodnie z Polskimi normami budowlanymi (czyli zgodnymi z europejskimi) Drogę z Betonu asfaltowego (potocznie nazywanego asfaltem) buduje się na 5-6 lat. A co do bruku może on przenosić większe obciążenia,lecz jak się zatrudni Pana Zdzisia który nie ma zielonego pojęcia jak położyć bruk, a jego jedyną kwalifikacją do tego jest to że kładł bruk u szwagra przed domem to jest tak jest.
Ale żal jeden z najgorszych demotów...
Według praw fizyki (dokładniej przed założeniem rzymu) wiedziano że ułożenie Bruku bez skaz jest ułożeniem na tysiąc lat tylko trzeba konserwować, asfalt ma gwarancję na 100 lat a polska nie wylewa na ulicę asfaltu Tylko nazywa to tak. Kto normalny widział w asfalcie kamienie z smołą przetworzone... przynajmiej na 80% naszych dróg
hehe niby bruk trwalszy? raczej zależy gdzie i kto go robił... zobaczcie sobie na Ul karowej w Warszawie, jak leciał tam rajd to latały tam kostki brukowe, zrobiło się niewesoło- bo nawierzchnia była wymieniana, ktoś musiał spaprać robotę. A rajdówka to nie TIR wbrew pozorom i mniej niszczy.
W polsce to i roczny tak wygląda:p
Jak już wstawiasz zdjęcia i dajesz idiotycznie oczywiste komentarze to przynajmniej używaj poprawnych nazw nawierzchni! TO NIE JEST NAWIERZCHNIA BRUKOWCOWA tylo Naw. z kostki kamiennej ... (dokładniej rzędowej regularnej) jakbym mógł wstawiłbym 2 minusy , po jednym za każdą głupotę (-)
Bo robili go Niemcy!
z resztą gdzie asfalt wytrzymuje AŻ 5 LAT?
xDD
Wszyscy tak fajnie najeżdżają na tych drogowców a ciekawe czy któryś z was wytrzymał by 13 godzin przy kładzeniu
masy (asfaltu) który ma 200 stopni Celsjusza w 30 stopniowym upale... troszkę szacunku dla nich naprawdę. A z tą
kostką to prawda nie jest trwale z sobą złączona wiec się rozciąga i kurczy i dlatego nie pęka ;)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 marca 2010 o 20:52
glosujmy żeby układali bruk !!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 grudnia 2010 o 11:50
widać ze nigdy nie miałeś do czynienia z praca...
Ludzie, robicie się nudni. Co chwila tylko narzekanie na to, jakie drogi to złe są. Owszem, nie należą do najlepszych - delikatnie mówiąc, ale co Wam da te ciągłe narzekanie? Za przeproszeniem, tylko wkur*wiacie znaczną część ludzi...