Taki że zasady gry zostały zapisane 500 lat temu na byczej skórze, i nie należy nad to unowocześniać tej gry. Jak chcecie nieomylnych sędziów, to oglądajcie hokej albo inny "amerykański" sport.
problem jest taki ze platini na tym trzepie taka kase ze nikt z nas se nawet nie umie wyobrazic dlatego nie bedzie ani fotokomorek ani sedziow od goli proste :)
ehhh - demot, który mógłby być komentarzem do całej sytuacji, w 100% się z nim zgadzam, ale nie róbmy coraz większego syfu z głównej, ja zaraz dam: "Czy jest jakiś problem w zprzestaniu kłótni politycznych?" i tak każdy o wszystkim może, poza tym za dużo piłki na głównej o tym samym... P.S. Pewnie dostanę minusa od fanów i "fanów" futbolu, zanim to zrobisz pomyśl :)
@DzikaMucha
Jeszcze nie widziałem urugwajskiego sędziego na 3 ligowym meczu.
A co do tematu i do powtórek z kamer jestem jak najbardziej za. Powiedzmy sobie szczerze gdyby bramka została uznana i byłby remis to ten mecz potoczyłby się zupełnie inaczej.
FIFA ogłosiła, że nie wprowadzą możliwości podjęcia decyzji na podstawie powtórek argumentując to tym, że np. w 5 lidze nie ma transmisji i nie było by jak zobaczyć powtórki...
Argument całkiem bez sensu. Skoro im przeszkadza dysproporcja pomiędzy ligami to niech dofinansują np. drużyny A-klasowe które nawet prysznica nie mają, a oczywiście tym nikt się nie przejmuje...
Tak, jest 1 podstawowa przeszkoda we wprowadzeniu kamer. Nazywa się ona Joseph Blatter, wiekowy
szef FIFA broniący się rękoma i nogami przed wszelkiego rodzaju innowacjami w piłce. W tej
chwili "najeżdża" na niego cały piłkarski świat żądając jego dymisji, więc można wierzyć że się ugnie i wprowadzi trochę techniki do footballu.
Glory Glory Man United;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 czerwca 2010 o 13:43
Bardzo mądry demotywator. Również nie raz się zastanawiałem nad pytaniem postawionym w nagłówku. Co jak co, ale sędziowie tegorocznego mundialu są jakąś pomyłką. Oczywiście nie wszyscy, czasem pomyłka jest jednego z sędziów, a oskarżani są wszyscy. Myślę, że FIFA powinna poczynić jakieś kroki, żeby zapobiec sytuacjom podobnym do tej z meczu Niemcy-Anglia na przyszłość. Mamy tak dobrze rozwiniętą technikę, można robić przybliżenia, oraz patrzeć z różnych stron.. Ech.. Przez takie coś niestety piękno piłki nożnej jest zaburzane. PS. W ZWIĄZKU Z MASOWYMI WIADOMOŚCIAMI PRYWATNYMI, O TREŚCI MNIEJ WIĘCEJ ''CO SIĘ Z TOBĄ STAŁO DEREK?!'' PRAGNĘ WYTŁUMACZYĆ IŻ ISTNIEJE NA TEJ STRONIE MÓJ PODSZYWACZ @jatodArek (ja to @jatodErek) . PROSZĘ GO NIE MYLIĆ Z MOJĄ OSOBĄ.
jakoś o takim systemie ni słyszałem, a Lukasik ma rację - jest sędzia bramkowy, który siedzi za bramką, ale za bandą i zapala czerwone światełko, jak jest gol, jak nie ma to w momencie przerwania gry włącza się zielone ;) Nie kłóćcie się, bo sam gram w hokej na lodzie :D
ja mam problem :) nie mam zamiaru ogladac meczy ktore trwaja 4 h bo zawodnicy ciagle beda chcieli takie powtorki. do tego co bedzie jak zawodnicy po stzreleniu "niby bramki" beda sie klocic z sedzia a pojdzie kontra i przeciwnicy zdobeda bamke? sedzia zarzadzi obejrzenie sytuacji, okaze sie ze bramki nie ma i co? Niee to jest bez sensu. Lepsza sprawa jest ten cheap w pilce co chca go zamontowac ale jakos nie moga. powtorkom mowie zdecydowane nie
wiadomo, że pomysł jest, żeby to używane było tylko w bardzo sprzecznych sytuacjach i podczas meczu selekcjoner, albo kapitan mógłby z tego skorzystać na przykład maksymalnie 2 razy
Sędziowie liniowi kontaktują się z głównym poprzez bezprzewodowe słuchawki. Mógłby być jeszcze jeden sędzia techniczny przed TV i oglądać powtórki. Zawsze może dać znak sędziemu głównemu, że np. był spalony, lub bramka (pokazana wyżej sytuacja). Sędziowie to tylko ludzie i nie zawsze mogą dojrzeć wszystko, zwłaszcza, gdy następuję na przykład szybka kontra.
Nie bardzo rozumiem, dlaczego mecz miałby trwać 4h. Skoro my w telewizji widzieliśmy dokładną powtórkę akcji w zwolnionym tempie z innej kamery jakieś 5 sekund po akcji, to podejrzewam że wcale to meczu nie wydłuży ;) Już dłużej trwają dyskusje zawodników z sędzią - a tak, jest powtórka, sędzia dostaje sygnał od kogoś kto siedzi przy monitorku, i krótka piłka.
ale tam jest telebim, w którym leci relacja taka jak w tv.. obejrzeć na nim powtórkę i voilà :) sam sędzia przecież zorientował się, że popełnił gafę, zaraz po tym wydarzeniu bo wszystko widział, z tym ze 30 sekund później i juz nie było odwołania.
powtórki były wprowadzone w lidze mistrzów. Na środku boiska za linią boczną siedział człowiek (możliwe, że sędzia) i sprawdzał czy np. był spalony. W finale Murinio podbiegł do monitoru i sprawdzał czy rzeczywiście był spalony, a sędzia odwacał ekran :D
całe piękno piłki nożnej zostanie w taki sposób zniszczone sędzią jest wkońcu ludzkie oko a nie komputer!
nie widzę tego pomysłu bo meczę będą niesłychanie nudne i "zasprawiedliwe"
demot jak najbardziej zasługuje na główną. sędziowie dosyć często się mylą i moim zdaniem przydałby się jakiś system powtórek rozstrzygający sporne akcje. co do wypowiedzi lopezinho88 wydaje mi się że z powodu 4-5 powtórek w jednym meczu nie przedłuży meczu aż do 4 godzin. demot świetny, daję +
Tak, jest problem. Polega on na tym, że wedle zasad FIFA w każdej lidze rozgrywkowej muszą być takie same zasady. Na mistrzostwach dałoby się wprowadzić powtórki, ale wyobrażasz sobie kamery i powtórki na meczach klasy B? Na meczu PKS Pcim Dolny - Huragan Pcim Górny?
Piłka z cheapem albo dodatkowi sedziowie jak w lidze europejskiej i tyle, zadnych powtorek. Nooo tak ale do tego dochodza sporne spalone po ktorych padaja bramki (patrz dzisiejszy mecz argentyny) i wiele innych spornych sytuacji. takze spokojnie z tymi powtorkami
Mamy XXI wiek, żeby był problem ze sprawdzeniem sytuacji spornej to jest śmieszne. W ogóle sędziowie na tych mistrzostwach to chyba ślepi są. Ile zagrań ręką nie odgwizdanych, spalonych itd. a te sytuacje z niedzieli to skandal.
Hym, jest 1 problem ;], jak wiemy w piłce nożnej obraca się dużymi pieniędzmi i jeżeli zostały by wprowadzone takowe systemy wykluczajcie "pomyłki" sędziowskie ,nie dałoby się manipulować gra a przynajmniej nie tak łatwo :)
@Reyzord - bez irytacji, mi też się zdarzało napisać komentarz, przez niedopatrzenie wręcz identyczny z komentarzem nade mną... To niekoniecznie było zamierzone
jest problem... jakoś tyle lat nie było żadnych powtórek i było dobrze... racja że błędy które się przydarzyły wczoraj były ewidentne ale to jest wpisane w piłkę nożną błędy są i będą sędzia jest od rozstrzygania tego typu sporów jedyną możliwością są sędziowie bramkowi testowani już w LE ale ŻADNYCH KAMER!!!
poprostu tak jest według tam przepisów UEFA. Gdy Zidan podaczas mś 4 lata temu dostał czerwoną kartkę. Sedzia zobaczyl co on zrobil dopiero po powtórce. Tak być nie powinno. A czemu przepisów nie chcą zmieniać to niewiadomo. Może według tradycji? Lub braku korupcji =P
@DemotXxxX - a ty to niby starszy ? Powiem tak - po pierwsze: mamy wolność słowa; po drugie: a temat jest o tyle kontrowersyjny, że demot nadaje się na główną.
Tak, "to nie byłaby piłka nożna", "kamery zniszczą piękno futbolu"...a jak jakaś drużyna (W tym wypadku Anglia) strzeli gola i sędzia go nie uzna bo nie zobaczył tego to to jest piękne? Akurat jakby wprowadzili te kamery, to widowisko by nie siadło bo widzowie nie zauważą wielkich zmian. Imo Anglia po zdobytej drugiej bramce by się zmotywowała do walki i prawdopodobnie mecz zakończyłby się inaczej.
piłka nożna bez kontrowersji to by nie było to samo, nie jestem za kamerami, popsułoby to cały urok ;) było by wtedy nudno, każdy mógłby zostać sędzią i było by o wiele mniej emocji ;) Każdy jest za wprowadzeniem kamer jak to oni będą pokrzywdzeni ale gdy ich zespół zdobędzie nieprawidłowo bramkę i zostanie zaliczona to mówią że sędzia jest omylny i to nie ich wina ;)tak samo jak nasi na Euro Roger zdobył bramkę ze spalonego to nikt o tym nie pamiętał ale jak web podyktował karnego nie słusznie to wszyscy mieli do niego pretensje ;)
DLACZEGO FIFA NIE CHCE WPROWADZIC POWTOREK DLA SEDZIOW? Dlatego ze wtedy bardzo by to utrudnilo fifie ustawianie meczy. A tak w sytuacjach trudnych do oceny sedzia moze sie "pomylic" na korzysc okreslonej druzyny bez wiekszych konsekwencji.
kamery - nie, sędziowie bramkowi - jak najbardziej. Kamery rzeczywiście byłyby za dużą ingerencją w istotę futbolu, ale sędziowie bramkowi w LE już się sprawdzili, więc powinni zostać wprowadzeni na stałe. Może wtedy padałyby prawidłowe bramki, a napastnicy nie graliby w siatkówkę w polu karnym żeby umożliwić strzelenie bramki (patrz Henry). No i jak już wiele osób powiedziało - na kamerach FIFA straciłaby gruuuuuube miliony. I nie mówię tu o kosztach sprzętu :)
Fifa to mafia,bronią sie rękami i nogami przed tym zeby w jakiś sposób sprawić,aby nie było karygodnych błedów sędziów,boją się tego jak diabeł święconej wody.Coś w tym jest.Rok temu na Pucharze Konfederacji na próbe wprowadzono zapis wideo i w meczu Brazylia-Egipt z niego skorzystano,najpierw sędzia podjął złą decyzje a po oglądnieciu zapisu wideo podyktował rzut karny dla Brazyli,po protestach ze strony Egiptu Fifa stwierdziła,ze juz w ten sposób nie bedą rozpatrywać spornych sytuacji,pomimo tego,że to właśnie dzięki niemu została zmieniona decyzja ze złej na dobrą.I jeszcze jedno dla potwierdzenia mojej opiny(o coś tu na pewno chodzi)http://www.sport.pl/MS2010/1,105712,8073884,RPA_2010__FIFA_cenzuruje_kontrowersyjne_sytuacje.html
Powtórki powtórkami, ale ten sędzia to jakiś kompletny debil. Przecież ta piła była pół metra za linią, to nie było 5 cm. Na początku meczu komentator mówił, że koleś ileś lat temu dał piłkarzowi 3 żółte kartki, bo mu po 2 zapomniał pokazać czerwonej... I jestem przekonany, że te matoły (sędziowie głowny i liniowi) będą dale sędziować mecze o stawke i udowadniać swój idiotyzm. Przecież nawet osioł zobaczyłby, że gol.
tak problemem jest łapówa, ustawiony wynik itp. Czy macie ich za debili? przy takiej kasie jaka jest z piłki nożnej zamontowanie telebimu dla sędziego to żaden problem, ale wtedy koniec z ustawianymi meczami ;( chlip chlip... ;(
miały zostać wprowadzane zasady, że piłka miałaby w sobie chip i wydała dźwięk po przekroczeniu lini bramkowej, a sędzia mógłby korzystać z powtórek, jednak FIFA odrzuciła tą propozycję
jakbyście niewiedzili to UEFA ostatnio na Europa League dało 5 sędziów - 2 którzy byli tuż przy bramkach właśnie na takie okazje, w następnym sezonie tak samo będzie w Champions League a potem na mistrzostwach europy, FIFA też powinna tak zrobić
jest problem, ponieważ przy każdej kontrowersji bedzie trzeba czekać co najmniej 2 minuty, żeby wszystko ogarnąć-ustalić, potem zaczną się kłótnie itd i wyjdzie na to, że 1 połowa spotkania będzie trwała 60min. bo każdy spalony trzeba sprawdzić, każdą bramkę, faul itd. bo trenerzy i zawodnicy będą się o to upraszać.
Karzdy szanujący się kibic wie że wprowadzenie czegoś takiego było by błędem mecze trwały by 2 3 godziny a futbol stracił by swoje piekno niema futbolu bez pomyłek a pozatym jak w A klasie lub w 6 lidze to sprawdzą Football jest jeden i niemożna go podzielić!!!!!!!!!!!!!!!!
tak, jest problem. Ci u góry obawiają się, że piłką nożną zaczną rządzić komputery itd., sędziowie wreszcie stracą pracę + czas na oglądanie powtórek itd itp
taka ciekawostka:
w sumo jeżeli sędzia nie jest pewny swojego osądu korzysta z powtórek z kamer :)
Co do "piękna futbolu" to chyba przesada, kanty, błędy, oszustwa itp to nie jest nic pięknego... poza tym cała ta piłka nożna to pedalska gra, pooglądajcie NHL, a nie bandę na żelowanych pipek
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 czerwca 2010 o 1:08
Powiedzieli w wiadomościach, że tylko ośmiu ludzi na całej bryle świata, ma prawo modyfikować przepisy piłkarskie. Oni zabronili sędziom podejmować decyzje, na podstawie powtórek. Ten, zdaje się, spojrzał na ekran. Pewnie miał moralniaka, wydając inną niż należało. Ale co zrobiliby mu w przeciwnym razie?
Ano problem polega na tym, że FIFA nie zamierza wporowadzić powtórek dla sędziów gdyż uważa , że wszędzie reguły muszą być takie same, a gdzieś na jakimś zadupiuludzi może nie stać na kamery...
To co mówi Draxon jest dobrym pomysłem. Jakiś dodatkowy sędzia by sobie siedział i oglądał transmisję i w razie czego dał znać głównemu sędziemu, w razie gdyby miał popełnić błąd. Co do tego, że mecze 2.3.4 ligi nie są transmitowane to prawda, ale w meczach takiej wagi jak te, o być albo nie być na MŚ moim zdaniem powinny być powtórki. Po strzeleniu gola już kilka sekund później wiedzieliśmy jak powinno być, więc nie wiem czemu FIFA twierdzi, że to przedłuży grę.
KruszonPro ale niestety taka jest prawda, a jesli nie to podaj inny realny powod dlaczego nie ma kamer. W pilke nozna inwestuje sie miliony jak nie miliardy z reszta to jest bardzo zlozony proces. Polityka to nic w porownaniu do pilki, na korupcji w pilce mozna duzo wiecej zarobic..
Zawsze będę przeciw technologii na meczach z prostej przyczyny - to jedyne miejsce, gdzie jej jeszcze nie ma. Jeśli człowiek nie może sobie poradzić bez kamer i komputerów, a kiedyś radził sobie doskonale, to przepraszam bardzo - do warzyw nam niedaleko. Błędy są karygodne i tak - trzeba znaleźć rozwiązanie. Ale nie takie.
Zgadzam się! To też urok piłki, że zdarzają się pomyłki. Skoro chcą takich unowocześnień, to może zlikwidujmy sędziów? Kamery pokażą, czy był spalony, czy był faul, czy była bramka. Zlikwidujmy piłkarzy, zacznijmy grać w symulacje sportowe... Nie wszystko da się nafaszerować technologią i zrozumcie to wreszcie.
kamery służą do transmisji meczów - nie każdy na nich bywa. a sport to sport, bywa różnie, człowiek też się myli. sport jest dla ludzi a nie dla komputerów. są emocje coś się dzieje. poza tym takie sytuacje zdarzają się rzadko. cyberfootball? to byłoby bez sensu. jestem konserwatystą co do piłki nożnej. żadnych zmian!
To może Blatter zażąda żeby dzieci na Orlikach grały 11vs11 i z sędzią, bo inaczej to "zabijają piękno piłki nożnej"? Ja widze różnice między V ligą nowozelandzką a Mistrzostwami Świata! Seppik mógłby sie nie ośmieszać i wprowadzić sędziów bramkowych, tak jak w Lidze Europy i w przyszłym roku w Lidze Mistrzów. Jemu by to nie zaszkodziło za bardzo, chyba że w FIFA są większe przekręty niż w UEFA
a poza tym głupoty mówicie, że mecze ciągnęłyby się bardzo długo, gdyby wprowadzili technologie do piłki nożnej. np ten czip w piłce czy powtórki z kamer. bo gdyby wprowadzili to korzystaliby z tego tylko w spornych sytuacjach (jak w tym meczu). jak mało wiecie to nie komentujcie. na szczęście nie wprowadzą żadnych zmian. najbardziej za wdrożeniem tego są ci, którzy nie znają się na sporcie, nie widzą jego ducha i charakteru.
Poza tym to jest chore. Sami testowali elektroniczny CHIP w piłce, a mówią że kamera jest za droga! Czyżby masowe wprowadzanie piłek z chipem było tańsze niż kupienie cholernym Aborygenom kamer?
Mamy telefony odbierające sygnał satelity, powszechnie. Myślę, że technicznie to żaden problem w każdej profesjonalnej lidze. W tenisie sporne sytuacje są rozstrzygane elektronicznie i nie wpływa to w żaden sposób na przebieg meczu. Tłumaczenie, że taka weryfikacja zakłóci ducha FAIR PLAY to bzdura, zakłóca go skutecznie nieuczciwość i niekompetencja sędziów. Fifa ma w d pie fair play, i nie wprowadzi innowacji do piłki nożnej zanim nie rozkmini jak na tym nie stracić a zarobić. Mnie to zniechęca, wole sobie pokopać z kumplem o ściane...
To samo pytanie zadałem ostatnio koledze, nie często oglądam mecze, ale wiem, że jest XXI wiek, dobra organizacja i powtórka którą mógłby zobaczyć sędzia to kwestia ~60sekund maksymalnie.
Podstawowym argumentem przeciwko powtórkom jest to, że piłka nożna straciła by na nieprzewidywalności i emocjom, co zresztą wspomniało wiele osób w komentarzach wyżej. To prawda, ale to musi mieć pewne granice. Czy powiecie to samo kibicom angielskim, którzy czekają, aż ich reprezentacja zacznie cokolwiek grać? Że nie będzie powtórek, bo taka jest istota piłki nożnej? Błędy, które wypaczają wynik meczu w turnieju o najbardziej prestiżowe trofeum na świecie jakie tylko istnieje, są nie do wybaczenia, więc błagam, koniec pie*dolenia o zachowaniu piękna czy uroku. Ktoś wcześniej mądrze wspomniał, że kiedyś nie było kartek, teraz są. Tak samo kiedyś nie było zmian, teraz są. I co? I jest dobrze. Złota myśl mówi: nie idziesz do przodu - cofasz się. Zmiany są potrzebne.
No proszę, widzimy jak klimat kraju organizującego mistrzostwa świata działa na sędziów (korupcja, olewalnie i inne). Niech drużyny europejskie się przygotowują, bo dla nich to będzie rozgrzewka przed Euro 2012 - już widzę co będzie się działo na meczu finałowym. :)
Czyli wolisz oszustwo od uczciwej gry... Smutne. A ja z kolei mam nadzieję, że Argentyna dowali im 5:0 i wyśle do domu. A swoją drogą gdzie ty tam Niemców widzisz? Tam grają tylko Turcy, Polacy, Brazylijczyk, Hiszpan, Nigeryjczyk, Tunezyjczyk i inni obcokrajowcy. Jacy to Niemcy?
A tak się składa, że widzę tam Niemców, m.in. Philipp Lahm, Thomas Mueller, Per Mertesacker. A z resztą, Niemcy lepiej grali od Angli i należało im się zwycięstwo, nawet kapitan drużyny Angli to potwierdził ;) i mimo, że niemcy nie mają w swoim składzie gwiazd, to grają ładny, nowoczesny football.
W sport wliczone są błędy - błędy zawodników i błędy sędziów. To dodaje emocji i czyni grę bardziej nieprzewidywalną. Jak ktoś chce nieomylnych sędziów zawsze można pograć w PES ;]
glowna :)
Taki że zasady gry zostały zapisane 500 lat temu na byczej skórze, i nie należy nad to unowocześniać tej gry. Jak chcecie nieomylnych sędziów, to oglądajcie hokej albo inny "amerykański" sport.
problem jest taki ze platini na tym trzepie taka kase ze nikt z nas se nawet nie umie wyobrazic dlatego nie bedzie ani fotokomorek ani sedziow od goli proste :)
Kiedyś nie było też kartek, zasady się zmieniają, więc czemu i teraz nie mogą?
dafit a co ma Platini do Mistrzostw Świata organizowanych przez FIFA?
Tak! FIFA nie mogłaby dalej ustalać wyników meczów przy zielonym stoliku!
zamiast kamer i sędziów i innych pierdół, przydałaby się taka linia!
Ale powiedzcie mi, jak wy to sobie wyobrażacie. Przecież w 2,3,4 ligach mecze nie są transmitowane w Tv i skąd tam niby ma być powtórka?
ehhh - demot, który mógłby być komentarzem do całej sytuacji, w 100% się z nim zgadzam, ale nie róbmy coraz większego syfu z głównej, ja zaraz dam: "Czy jest jakiś problem w zprzestaniu kłótni politycznych?" i tak każdy o wszystkim może, poza tym za dużo piłki na głównej o tym samym... P.S. Pewnie dostanę minusa od fanów i "fanów" futbolu, zanim to zrobisz pomyśl :)
@DzikaMucha
Jeszcze nie widziałem urugwajskiego sędziego na 3 ligowym meczu.
A co do tematu i do powtórek z kamer jestem jak najbardziej za. Powiedzmy sobie szczerze gdyby bramka została uznana i byłby remis to ten mecz potoczyłby się zupełnie inaczej.
FIFA ogłosiła, że nie wprowadzą możliwości podjęcia decyzji na podstawie powtórek argumentując to tym, że np. w 5 lidze nie ma transmisji i nie było by jak zobaczyć powtórki...
Argument całkiem bez sensu. Skoro im przeszkadza dysproporcja pomiędzy ligami to niech dofinansują np. drużyny A-klasowe które nawet prysznica nie mają, a oczywiście tym nikt się nie przejmuje...
Tak, jest 1 podstawowa przeszkoda we wprowadzeniu kamer. Nazywa się ona Joseph Blatter, wiekowy
szef FIFA broniący się rękoma i nogami przed wszelkiego rodzaju innowacjami w piłce. W tej
chwili "najeżdża" na niego cały piłkarski świat żądając jego dymisji, więc można wierzyć że się ugnie i wprowadzi trochę techniki do footballu.
Glory Glory Man United;)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2010 o 13:43
Bardzo mądry demotywator. Również nie raz się zastanawiałem nad pytaniem postawionym w nagłówku. Co jak co, ale sędziowie tegorocznego mundialu są jakąś pomyłką. Oczywiście nie wszyscy, czasem pomyłka jest jednego z sędziów, a oskarżani są wszyscy. Myślę, że FIFA powinna poczynić jakieś kroki, żeby zapobiec sytuacjom podobnym do tej z meczu Niemcy-Anglia na przyszłość. Mamy tak dobrze rozwiniętą technikę, można robić przybliżenia, oraz patrzeć z różnych stron.. Ech.. Przez takie coś niestety piękno piłki nożnej jest zaburzane. PS. W ZWIĄZKU Z MASOWYMI WIADOMOŚCIAMI PRYWATNYMI, O TREŚCI MNIEJ WIĘCEJ ''CO SIĘ Z TOBĄ STAŁO DEREK?!'' PRAGNĘ WYTŁUMACZYĆ IŻ ISTNIEJE NA TEJ STRONIE MÓJ PODSZYWACZ @jatodArek (ja to @jatodErek) . PROSZĘ GO NIE MYLIĆ Z MOJĄ OSOBĄ.
Jest problem bo pilka jest jedna dla wszystkich i np w takiej 3 lidze nie ma transmisji
powtorki to moze nie, ale system jaki w hokeju jest, w momencie gdy "wieksza polowa" przekroczy linie jest sygnal..
@luksik85 A u mnie w lodówce jest karzełek który zapala w niej światło
jakoś o takim systemie ni słyszałem, a Lukasik ma rację - jest sędzia bramkowy, który siedzi za bramką, ale za bandą i zapala czerwone światełko, jak jest gol, jak nie ma to w momencie przerwania gry włącza się zielone ;) Nie kłóćcie się, bo sam gram w hokej na lodzie :D
ja mam problem :) nie mam zamiaru ogladac meczy ktore trwaja 4 h bo zawodnicy ciagle beda chcieli takie powtorki. do tego co bedzie jak zawodnicy po stzreleniu "niby bramki" beda sie klocic z sedzia a pojdzie kontra i przeciwnicy zdobeda bamke? sedzia zarzadzi obejrzenie sytuacji, okaze sie ze bramki nie ma i co? Niee to jest bez sensu. Lepsza sprawa jest ten cheap w pilce co chca go zamontowac ale jakos nie moga. powtorkom mowie zdecydowane nie
wiadomo, że pomysł jest, żeby to używane było tylko w bardzo sprzecznych sytuacjach i podczas meczu selekcjoner, albo kapitan mógłby z tego skorzystać na przykład maksymalnie 2 razy
Może po prostu ktoś by siedział w jakimś pomieszczeniu, i sprawdzał.
Wprowadzenie dodatkowego sędziego i problem z głowy.
Sędziowie liniowi kontaktują się z głównym poprzez bezprzewodowe słuchawki. Mógłby być jeszcze jeden sędzia techniczny przed TV i oglądać powtórki. Zawsze może dać znak sędziemu głównemu, że np. był spalony, lub bramka (pokazana wyżej sytuacja). Sędziowie to tylko ludzie i nie zawsze mogą dojrzeć wszystko, zwłaszcza, gdy następuję na przykład szybka kontra.
Nie bardzo rozumiem, dlaczego mecz miałby trwać 4h. Skoro my w telewizji widzieliśmy dokładną powtórkę akcji w zwolnionym tempie z innej kamery jakieś 5 sekund po akcji, to podejrzewam że wcale to meczu nie wydłuży ;) Już dłużej trwają dyskusje zawodników z sędzią - a tak, jest powtórka, sędzia dostaje sygnał od kogoś kto siedzi przy monitorku, i krótka piłka.
ale tam jest telebim, w którym leci relacja taka jak w tv.. obejrzeć na nim powtórkę i voilà :) sam sędzia przecież zorientował się, że popełnił gafę, zaraz po tym wydarzeniu bo wszystko widział, z tym ze 30 sekund później i juz nie było odwołania.
powtórki były wprowadzone w lidze mistrzów. Na środku boiska za linią boczną siedział człowiek (możliwe, że sędzia) i sprawdzał czy np. był spalony. W finale Murinio podbiegł do monitoru i sprawdzał czy rzeczywiście był spalony, a sędzia odwacał ekran :D
To nie gra FIFA ...
całe piękno piłki nożnej zostanie w taki sposób zniszczone sędzią jest wkońcu ludzkie oko a nie komputer!
nie widzę tego pomysłu bo meczę będą niesłychanie nudne i "zasprawiedliwe"
Postulujesz brak ulepszeń bo błędy wynikające z niedoskonałości zasad to dla Ciebie cały urok meczów?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 czerwca 2010 o 19:57
demot jak najbardziej zasługuje na główną. sędziowie dosyć często się mylą i moim zdaniem przydałby się jakiś system powtórek rozstrzygający sporne akcje. co do wypowiedzi lopezinho88 wydaje mi się że z powodu 4-5 powtórek w jednym meczu nie przedłuży meczu aż do 4 godzin. demot świetny, daję +
Tak, jest problem. Polega on na tym, że wedle zasad FIFA w każdej lidze rozgrywkowej muszą być takie same zasady. Na mistrzostwach dałoby się wprowadzić powtórki, ale wyobrażasz sobie kamery i powtórki na meczach klasy B? Na meczu PKS Pcim Dolny - Huragan Pcim Górny?
Wprowadzą powtórki i potem Barca miała by przegrywać ?
Piłka z cheapem albo dodatkowi sedziowie jak w lidze europejskiej i tyle, zadnych powtorek. Nooo tak ale do tego dochodza sporne spalone po ktorych padaja bramki (patrz dzisiejszy mecz argentyny) i wiele innych spornych sytuacji. takze spokojnie z tymi powtorkami
W Esce głosili, że FIFA odrzuciła ten projekt i wprowadzą dodatkowych dwóch sędziów w okolicach linii pola karnego
nawet by to nie pomogło :D
Nie dramatyzujcie, na pilce swiat sie nie konczy;]
Oczywiście, że jest problem...nie można by już tak łatwo sprzedawać meczy ;] kasa kasa misiu
Mamy XXI wiek, żeby był problem ze sprawdzeniem sytuacji spornej to jest śmieszne. W ogóle sędziowie na tych mistrzostwach to chyba ślepi są. Ile zagrań ręką nie odgwizdanych, spalonych itd. a te sytuacje z niedzieli to skandal.
no tak .... ZNOWU 4chan !!!!!!!! jezu ludzie znajdzie jakieś wlasne pomysły !!!!!!!!!!
4 chan
4 chan
4 chan
4 chan
4 chan
4 chan
4 chan
problem w tym że nie byłoby tak łatwo przekupić sędziego... to moim zdaniem jest jedyny argument
Hym, jest 1 problem ;], jak wiemy w piłce nożnej obraca się dużymi pieniędzmi i jeżeli zostały by wprowadzone takowe systemy wykluczajcie "pomyłki" sędziowskie ,nie dałoby się manipulować gra a przynajmniej nie tak łatwo :)
Aha, moze jeszcze 50 innych ludzi przepisze madre slowa z gory inaczej sformulowane? Noz kur... mac, co wam to daje?
@Reyzord - bez irytacji, mi też się zdarzało napisać komentarz, przez niedopatrzenie wręcz identyczny z komentarzem nade mną... To niekoniecznie było zamierzone
jest problem... jakoś tyle lat nie było żadnych powtórek i było dobrze... racja że błędy które się przydarzyły wczoraj były ewidentne ale to jest wpisane w piłkę nożną błędy są i będą sędzia jest od rozstrzygania tego typu sporów jedyną możliwością są sędziowie bramkowi testowani już w LE ale ŻADNYCH KAMER!!!
piłka nożna to jest piłka nożna, jak się nie podoba to won!
poprostu tak jest według tam przepisów UEFA. Gdy Zidan podaczas mś 4 lata temu dostał czerwoną kartkę. Sedzia zobaczyl co on zrobil dopiero po powtórce. Tak być nie powinno. A czemu przepisów nie chcą zmieniać to niewiadomo. Może według tradycji? Lub braku korupcji =P
chyba nie widziałeś jak główny sędzia rozmawiał z bocznym który widział wszystko jak zidane sie zachował nie wiem nie mów:)
Ta bramka to skandal.Powinni wprowadzić powtórki,które mogłyby wpływać na decyzję
tak , to zabije piękno fotbolu :/
Piłka nożna nie była by już tak emocjonująca ponieważ wpadki sędziów przyprawiają o dreszcz emocji nie jednego
kibica
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lipca 2010 o 19:57
wtedy to nie była by piłka nożna .. widać że się nie znasz lub masz 12 lat -.- nie powinno być głownej admin jak zwykle się pomylił..
@DemotXxxX - a ty to niby starszy ? Powiem tak - po pierwsze: mamy wolność słowa; po drugie: a temat jest o tyle kontrowersyjny, że demot nadaje się na główną.
W każdym sporcie jest to możliwe, tylko nie w tej durnej piłce noznej.
patrz tenis
FIFA nie wprowadzi możliwości powtórki zagrania na kamerze bo nie będzie mogła wtedy drukować meczy ; ) Proste i logiczne.
Tak, "to nie byłaby piłka nożna", "kamery zniszczą piękno futbolu"...a jak jakaś drużyna (W tym wypadku Anglia) strzeli gola i sędzia go nie uzna bo nie zobaczył tego to to jest piękne? Akurat jakby wprowadzili te kamery, to widowisko by nie siadło bo widzowie nie zauważą wielkich zmian. Imo Anglia po zdobytej drugiej bramce by się zmotywowała do walki i prawdopodobnie mecz zakończyłby się inaczej.
piłka nożna bez kontrowersji to by nie było to samo, nie jestem za kamerami, popsułoby to cały urok ;) było by wtedy nudno, każdy mógłby zostać sędzią i było by o wiele mniej emocji ;) Każdy jest za wprowadzeniem kamer jak to oni będą pokrzywdzeni ale gdy ich zespół zdobędzie nieprawidłowo bramkę i zostanie zaliczona to mówią że sędzia jest omylny i to nie ich wina ;)tak samo jak nasi na Euro Roger zdobył bramkę ze spalonego to nikt o tym nie pamiętał ale jak web podyktował karnego nie słusznie to wszyscy mieli do niego pretensje ;)
DLACZEGO FIFA NIE CHCE WPROWADZIC POWTOREK DLA SEDZIOW? Dlatego ze wtedy bardzo by to utrudnilo fifie ustawianie meczy. A tak w sytuacjach trudnych do oceny sedzia moze sie "pomylic" na korzysc okreslonej druzyny bez wiekszych konsekwencji.
kamery - nie, sędziowie bramkowi - jak najbardziej. Kamery rzeczywiście byłyby za dużą ingerencją w istotę futbolu, ale sędziowie bramkowi w LE już się sprawdzili, więc powinni zostać wprowadzeni na stałe. Może wtedy padałyby prawidłowe bramki, a napastnicy nie graliby w siatkówkę w polu karnym żeby umożliwić strzelenie bramki (patrz Henry). No i jak już wiele osób powiedziało - na kamerach FIFA straciłaby gruuuuuube miliony. I nie mówię tu o kosztach sprzętu :)
jest problem, bo wlasnie dzieki temu mamy niesamowite emocje ;)
jest, bo FIFA nie uznaje kamer, sadzi ze to narzedzia szatana do zniewalania ludzi
Fifa to mafia,bronią sie rękami i nogami przed tym zeby w jakiś sposób sprawić,aby nie było karygodnych błedów sędziów,boją się tego jak diabeł święconej wody.Coś w tym jest.Rok temu na Pucharze Konfederacji na próbe wprowadzono zapis wideo i w meczu Brazylia-Egipt z niego skorzystano,najpierw sędzia podjął złą decyzje a po oglądnieciu zapisu wideo podyktował rzut karny dla Brazyli,po protestach ze strony Egiptu Fifa stwierdziła,ze juz w ten sposób nie bedą rozpatrywać spornych sytuacji,pomimo tego,że to właśnie dzięki niemu została zmieniona decyzja ze złej na dobrą.I jeszcze jedno dla potwierdzenia mojej opiny(o coś tu na pewno chodzi)http://www.sport.pl/MS2010/1,105712,8073884,RPA_2010__FIFA_cenzuruje_kontrowersyjne_sytuacje.html
Powtórki powtórkami, ale ten sędzia to jakiś kompletny debil. Przecież ta piła była pół metra za linią, to nie było 5 cm. Na początku meczu komentator mówił, że koleś ileś lat temu dał piłkarzowi 3 żółte kartki, bo mu po 2 zapomniał pokazać czerwonej... I jestem przekonany, że te matoły (sędziowie głowny i liniowi) będą dale sędziować mecze o stawke i udowadniać swój idiotyzm. Przecież nawet osioł zobaczyłby, że gol.
tak problemem jest łapówa, ustawiony wynik itp. Czy macie ich za debili? przy takiej kasie jaka jest z piłki nożnej zamontowanie telebimu dla sędziego to żaden problem, ale wtedy koniec z ustawianymi meczami ;( chlip chlip... ;(
Chodzi tylko i wyłącznie o kasę. Gdyby były powtórki dostępne dla sędziów, nie można by było oszukiwać
miały zostać wprowadzane zasady, że piłka miałaby w sobie chip i wydała dźwięk po przekroczeniu lini bramkowej, a sędzia mógłby korzystać z powtórek, jednak FIFA odrzuciła tą propozycję
jakbyście niewiedzili to UEFA ostatnio na Europa League dało 5 sędziów - 2 którzy byli tuż przy bramkach właśnie na takie okazje, w następnym sezonie tak samo będzie w Champions League a potem na mistrzostwach europy, FIFA też powinna tak zrobić
jest problem, ponieważ przy każdej kontrowersji bedzie trzeba czekać co najmniej 2 minuty, żeby wszystko ogarnąć-ustalić, potem zaczną się kłótnie itd i wyjdzie na to, że 1 połowa spotkania będzie trwała 60min. bo każdy spalony trzeba sprawdzić, każdą bramkę, faul itd. bo trenerzy i zawodnicy będą się o to upraszać.
Otóż na takie coś nie zgadza się Michael Platini - powiedział on że "błędy sędziego są naturalnym elementem rozgrywek"
Karzdy szanujący się kibic wie że wprowadzenie czegoś takiego było by błędem mecze trwały by 2 3 godziny a futbol stracił by swoje piekno niema futbolu bez pomyłek a pozatym jak w A klasie lub w 6 lidze to sprawdzą Football jest jeden i niemożna go podzielić!!!!!!!!!!!!!!!!
Problem jest taki, że bukmacherzy przestaliby zarabiać ;]
Widzialem lepsze demoty (podpisy) z tym samym zdjeciem !
ALe jak widać admin ma swoj gust !
i właśnie za takie sporne sytuacje uwielbiam piłkę nożną, gra sie do końca i sędzia decyduje o wszystkim a nie nagrania z powtórek.
tak, jest problem. Ci u góry obawiają się, że piłką nożną zaczną rządzić komputery itd., sędziowie wreszcie stracą pracę + czas na oglądanie powtórek itd itp
Gdyby wprowadzili powtórki piłka nożna nie byłaby taka emocjonujaca...to jest właśnie piękno futbolu :)
Jestem pewnien, że jakby Polska w ten sposób przegrała ważny mecz, to większość jednak byłaby za zmianami :)
taka ciekawostka:
w sumo jeżeli sędzia nie jest pewny swojego osądu korzysta z powtórek z kamer :)
Co do "piękna futbolu" to chyba przesada, kanty, błędy, oszustwa itp to nie jest nic pięknego... poza tym cała ta piłka nożna to pedalska gra, pooglądajcie NHL, a nie bandę na żelowanych pipek
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2010 o 1:08
Powiedzieli w wiadomościach, że tylko ośmiu ludzi na całej bryle świata, ma prawo modyfikować przepisy piłkarskie. Oni zabronili sędziom podejmować decyzje, na podstawie powtórek. Ten, zdaje się, spojrzał na ekran. Pewnie miał moralniaka, wydając inną niż należało. Ale co zrobiliby mu w przeciwnym razie?
Ano problem polega na tym, że FIFA nie zamierza wporowadzić powtórek dla sędziów gdyż uważa , że wszędzie reguły muszą być takie same, a gdzieś na jakimś zadupiuludzi może nie stać na kamery...
To co mówi Draxon jest dobrym pomysłem. Jakiś dodatkowy sędzia by sobie siedział i oglądał transmisję i w razie czego dał znać głównemu sędziemu, w razie gdyby miał popełnić błąd. Co do tego, że mecze 2.3.4 ligi nie są transmitowane to prawda, ale w meczach takiej wagi jak te, o być albo nie być na MŚ moim zdaniem powinny być powtórki. Po strzeleniu gola już kilka sekund później wiedzieliśmy jak powinno być, więc nie wiem czemu FIFA twierdzi, że to przedłuży grę.
wlasnie to zdjecie zrobilem w niedziele:p ale nie mialem pomyslu na demota
Jest problem. Sędziowie nie mogliby brać w łapę.
jeśli wierzysz w to co napisałeś to szkoda mi Ciebie...
KruszonPro ale niestety taka jest prawda, a jesli nie to podaj inny realny powod dlaczego nie ma kamer. W pilke nozna inwestuje sie miliony jak nie miliardy z reszta to jest bardzo zlozony proces. Polityka to nic w porownaniu do pilki, na korupcji w pilce mozna duzo wiecej zarobic..
Zawsze będę przeciw technologii na meczach z prostej przyczyny - to jedyne miejsce, gdzie jej jeszcze nie ma. Jeśli człowiek nie może sobie poradzić bez kamer i komputerów, a kiedyś radził sobie doskonale, to przepraszam bardzo - do warzyw nam niedaleko. Błędy są karygodne i tak - trzeba znaleźć rozwiązanie. Ale nie takie.
Zgadzam się! To też urok piłki, że zdarzają się pomyłki. Skoro chcą takich unowocześnień, to może zlikwidujmy sędziów? Kamery pokażą, czy był spalony, czy był faul, czy była bramka. Zlikwidujmy piłkarzy, zacznijmy grać w symulacje sportowe... Nie wszystko da się nafaszerować technologią i zrozumcie to wreszcie.
Jest problem. Nazywa się Sepp Blater i twierdzi że elektronika zabija ducha piłki
kamery służą do transmisji meczów - nie każdy na nich bywa. a sport to sport, bywa różnie, człowiek też się myli. sport jest dla ludzi a nie dla komputerów. są emocje coś się dzieje. poza tym takie sytuacje zdarzają się rzadko. cyberfootball? to byłoby bez sensu. jestem konserwatystą co do piłki nożnej. żadnych zmian!
A czy w rozgrywkach słabszych lig jest możliwość wideo powtórek.Raczej nie.A FIFA chce żeby piłka nożna na każdym poziomie była równa.
To może Blatter zażąda żeby dzieci na Orlikach grały 11vs11 i z sędzią, bo inaczej to "zabijają piękno piłki nożnej"? Ja widze różnice między V ligą nowozelandzką a Mistrzostwami Świata! Seppik mógłby sie nie ośmieszać i wprowadzić sędziów bramkowych, tak jak w Lidze Europy i w przyszłym roku w Lidze Mistrzów. Jemu by to nie zaszkodziło za bardzo, chyba że w FIFA są większe przekręty niż w UEFA
a poza tym głupoty mówicie, że mecze ciągnęłyby się bardzo długo, gdyby wprowadzili technologie do piłki nożnej. np ten czip w piłce czy powtórki z kamer. bo gdyby wprowadzili to korzystaliby z tego tylko w spornych sytuacjach (jak w tym meczu). jak mało wiecie to nie komentujcie. na szczęście nie wprowadzą żadnych zmian. najbardziej za wdrożeniem tego są ci, którzy nie znają się na sporcie, nie widzą jego ducha i charakteru.
Poza tym to jest chore. Sami testowali elektroniczny CHIP w piłce, a mówią że kamera jest za droga! Czyżby masowe wprowadzanie piłek z chipem było tańsze niż kupienie cholernym Aborygenom kamer?
Mamy telefony odbierające sygnał satelity, powszechnie. Myślę, że technicznie to żaden problem w każdej profesjonalnej lidze. W tenisie sporne sytuacje są rozstrzygane elektronicznie i nie wpływa to w żaden sposób na przebieg meczu. Tłumaczenie, że taka weryfikacja zakłóci ducha FAIR PLAY to bzdura, zakłóca go skutecznie nieuczciwość i niekompetencja sędziów. Fifa ma w d pie fair play, i nie wprowadzi innowacji do piłki nożnej zanim nie rozkmini jak na tym nie stracić a zarobić. Mnie to zniechęca, wole sobie pokopać z kumplem o ściane...
Fifa rozmawiała na temat tych całych powtórek i nie zgodzili się z jakiegoś tam powodu
To samo pytanie zadałem ostatnio koledze, nie często oglądam mecze, ale wiem, że jest XXI wiek, dobra organizacja i powtórka którą mógłby zobaczyć sędzia to kwestia ~60sekund maksymalnie.
widzę, że nie masz pojęcia ile czasu traci na stałe fragmenty gry. powtórki, które oglądałby sędzia, to +/- 70% tego czasu
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2010 o 13:49
Podstawowym argumentem przeciwko powtórkom jest to, że piłka nożna straciła by na nieprzewidywalności i emocjom, co zresztą wspomniało wiele osób w komentarzach wyżej. To prawda, ale to musi mieć pewne granice. Czy powiecie to samo kibicom angielskim, którzy czekają, aż ich reprezentacja zacznie cokolwiek grać? Że nie będzie powtórek, bo taka jest istota piłki nożnej? Błędy, które wypaczają wynik meczu w turnieju o najbardziej prestiżowe trofeum na świecie jakie tylko istnieje, są nie do wybaczenia, więc błagam, koniec pie*dolenia o zachowaniu piękna czy uroku. Ktoś wcześniej mądrze wspomniał, że kiedyś nie było kartek, teraz są. Tak samo kiedyś nie było zmian, teraz są. I co? I jest dobrze. Złota myśl mówi: nie idziesz do przodu - cofasz się. Zmiany są potrzebne.
Sędzia też człowiek.
Nie jest to trafny komentarz. Nie na takim poziomie rozgrywek, nie taki mecz, nie taki błąd.
No proszę, widzimy jak klimat kraju organizującego mistrzostwa świata działa na sędziów (korupcja, olewalnie i inne). Niech drużyny europejskie się przygotowują, bo dla nich to będzie rozgrzewka przed Euro 2012 - już widzę co będzie się działo na meczu finałowym. :)
Jeee, bardzo się cieszę z tej pomyłki, i mam nadzieję, że Niemcy wygrają mundial :)
Czyli wolisz oszustwo od uczciwej gry... Smutne. A ja z kolei mam nadzieję, że Argentyna dowali im 5:0 i wyśle do domu. A swoją drogą gdzie ty tam Niemców widzisz? Tam grają tylko Turcy, Polacy, Brazylijczyk, Hiszpan, Nigeryjczyk, Tunezyjczyk i inni obcokrajowcy. Jacy to Niemcy?
Ile jeszcze takich demotów..?
To że sa mistrzostwa nie znaczy ze wszyscy ogladaja te mecze..
A tak się składa, że widzę tam Niemców, m.in. Philipp Lahm, Thomas Mueller, Per Mertesacker. A z resztą, Niemcy lepiej grali od Angli i należało im się zwycięstwo, nawet kapitan drużyny Angli to potwierdził ;) i mimo, że niemcy nie mają w swoim składzie gwiazd, to grają ładny, nowoczesny football.
W sport wliczone są błędy - błędy zawodników i błędy sędziów. To dodaje emocji i czyni grę bardziej nieprzewidywalną. Jak ktoś chce nieomylnych sędziów zawsze można pograć w PES ;]
A tu są dwie piłki. Jedna na linii bramkowej a druga na prawo od bramkarza.
aparat fotograficzny ;p
cyfrowy, lustrzanka itd. OGARNIJ łeb ?