No bo to był tylko przykład zastosowań praw fizyki w jednej grze. Aby opracować cały materiał to nauczyciel by się musiał trochę wysilić ale wierzę w to że jakby chciał to by mu się to udało zrobić w ciekawy sposób
A widziałeś fizykę bez równań? Jak można opisać np. zależność między prędkością, a masą? Słownie się da, ale jeśli chcesz mieć konkrety, potrzebny jest wzór pod który podstawiasz cyfry i masz wynik. Fizyka nie jest trudna. Błąd popełniają nauczyciele, którzy chcą odbębnić swoje i tłumaczą na odwal się, zamiast spróbować zainteresować przedmiotem uczniów. Potem się dziwią, że 2/3 ocen z fizyki to trzy, a jedna trzecia czwórki i piątki. W fizyce potrzebne są wzory. Jak słownie podać energię wydzielającą się przy zderzeniu samochodu o ścianę? W ch*j? Wydziela się bardzo duża energia? NIE! Podstawiasz pod wzór konkretne dane, liczysz i masz konkretne wartości. W życiu codziennym wzory rzadko kiedy się przydają, łatwiejsze jest intuicyjne odbieranie rzeczywistości, ale fizyka pokazuje, że i=nie wszystko da się wytłumaczyć intuicją. Przykład pokazał już Galileusz, który upuszczał z krzywej wieży jednocześnie ciężki i lekki przedmiot. Wg intuicji ciężki powinien spaść szybciej niż lekki, ale oba znajdują się na ziemi w tym samym czasie. Dlatego uważam, że fizyka powinna być do końca ogólniaka w liceach. Oczywiście nie jestem za katowaniem ludzi wzorami. Wzory na klasówkach powinny być normalnie na kartkach, jak na maturze.
@virtuoz15 tak naprawdę tej energi jest dużo i mało:) kidyś liczyłem nie pamiętam dokładnie, ale samochód o masie 1 tony rozpędzony do 100km/h ma energi ile potrzeba aby zagotować pół szklanki wody od 20'C do 100'C // tak w przyblizeniu, zainteresowani mogą to przeliczyć! mi sie teraz nie che,
wzor na energie kinetyczna: E=(mV^2)/2
wzor na energie potrzebna do zagotowania wody: E=m*c*T
gdzie T to 80, m to masa wody, c to cieplo wody czyli 4120J/kg*K
@virtuoz15 Masz dużo racji, wiesz że dzwonią, nawet podejrzewasz w którym kościele, ale nie do końca
jesteś pewien :) Fizyka pokazuje zależności między rzeczywistymi zjawiskami, które możemy zaobserwować,
poczuć. Niektórych nie sposób, dlatego potrzebne jest narzędzie do opisu naszego świata aby móc
wykorzystać prawa natury dla własnych potrzeb. A tym narzędziem jest matematyka. Używa się jej do opisu
zjawisk fizycznych. Wzory wynikają z pewnych zależności i logicznego myślenia. W fizyce tak naprawdę masz
kilka wzorów, z których matematycznymi działaniami popartym fizyką, przekształcasz w to co wyprowadzają
na lekcjach. Źle tłumaczą na lekcjach w liceum fizykę. Jestem po studiach o profilu mechanicznym, więc
mechaniki i budowy maszyn miałem po czubek nosa i dopiero tam zrozumiałem fizykę :P Wzory muszą być, bo opisują świat najlepszym znanym sposobem - matematyką. pozdrawiam
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 stycznia 2012 o 19:08
Kolego, zderzenie idealnie niesprężyste spowoduje, że cel i obiekt się do siebie przykleją i tak już pozostaną. Przykład z życia to ciepnięcie plasteliną w ścianę, jak się przyklei to masz zderzenie niesprężyste niemalże idealnie. A w tej grze będzie inaczej. Mam nadzieję, że pozostali to zrozumieją bo wyrośnie pokolenie inżynierów debili :D
nie ma co sprawdzac, ravag ma racje. natomast zderzenie niemal idealnie sprezyste mozna zaobserwowac przy zderzajacych sie bilach na stole bilardowym - moment zetkniecia jest bardzo krotki i nie widac zadnych odksztalcen bil golym okiem.
Wikipedia zawiera owszem błędy, ale to by wskazywało, że obiekty po "sklejeniu" mają wspólną prędkość, czyli jest dobrze. Niesprężystość polega na tym, że dwa ciała nie poruszają się względem SIEBIE (nie odbijaja się od siebie).
@Lupiks generalnie odpuść sobie szczegóły związane ze zderzeniami. Bo jeśli zderzysz masy o różnych współczynnikach sprężystości (których też jest kilka:)), to też wzory zapisane w wikipedii Ci nie pomogą :) pozdrawiam
Nie wszystko w tej grze ma sens fizyczny. Jeden z ptaków rozpada się na 3 mniejsze części które jednak mają taką samą energię pojedynczo jak całość wcześniej(możecie sobie sprawdzić).
Jakby zrobili to prawidłowo, czyli że ten początkowy ma większą energię za sprawą masy, to by większe możliwości i nową strategię niosło. Bad prodakt dizajn.
Co ty, przedszkolak jesteś, że jak cię kaczor Donald albo inny Tomek-lokomotywa nie będzie nauczał, to już nie skupisz uwagi? To samo masz w każdym podręczniku do fizyki, w formie zwykłych obrazków.
Jeśli tak będą uczyć, to nie zdziw się, że na maturze sobie niektórzy nie poradzą.
1. Zły wzór na
wysokość maksymalną. Skąd się wzięło g^2 w mianowniku? Powinno być 2g ,ale co ja tam wiem...
2. Wzór
na zasięg można uprościć, mianowicie zamiast "Vo^2 * 2sinα * cosα" można dać "Vo^2 * sin2α". Mała
zmiana, a pomaga .
Nauka wzoru na pamięć to głupota, umiejąc wzór na pamięć nic Ci on nie da, jeśli tego
nie rozumiesz. Lepiej jest wyprowadzać wzór, wtedy zawsze wiesz co z czego wyszło i, że jest prawidłowy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 stycznia 2012 o 13:49
Nie wszystkie wzory da się prosto wyprowadzić, czasem może to spowodować jeszcze większy zamęt w głowach biednych uczniów. Na maturze masz kartę wzorów, nie trzeba uczyć się ich na pamięć.
a tak poza tym to zasada zachowania pędu będzie wyglądała m1v1=m2v2 bo ptak tylko przekazuje pęd, a nie stają się jednym ciałem. Lepiej sprawdz co publikujesz bo wprowadzasz ludzi w blad a potem mamy tylu debili
UWAGA CYCKI!
Żartowałem, chciałem tylko, żeby każdy zwrócił uwagę na ten komentarz. A teraz do rzeczy. Pierwsza zasada dynamiki Newtona jest tutaj błędnie podana, bo jest w niej napisane:"jeśli na ciało nie działa żadna siła", a kiedy niby na ciało nie działa żadna siła? Powinno być: "Jeśli siły działające na ciało równoważą się to..."
Jak trzeba to mieć w jednym palcu to taki demot nie bawi... ;/
A błędów jest mnóstwo, np. obrazek 4, ptaszek ma tam energię całkowitą równą sumie energii kinetycznej i potęcjalnej, a nie tylko potencjalną ;P Także powinno być mgh+mv^2/2
moja ulubiona gra !!!! :D
A ja nie rozumiem czemu wszyscy się nią tak podniecają. Nie widzę w niej nic nadzwyczajnego. Ale jak widać reklama robi swoje...
Komentarz usunięty
Gra wszystkim znana, też ją lubię, ale przy trzecim obrazku oglądałam juz tylko obrazki - wcale by mnie to do fizyki nie zachęciło :)
w tym wzorze na zasięg jest za dużo pyerdolenia, 2sinα*cosα=sin2α, więc z=v^2*sin2α/g
No bo to był tylko przykład zastosowań praw fizyki w jednej grze. Aby opracować cały materiał to nauczyciel by się musiał trochę wysilić ale wierzę w to że jakby chciał to by mu się to udało zrobić w ciekawy sposób
Mnie by to nie pomogło. Równania równaniami pozostają.
A widziałeś fizykę bez równań? Jak można opisać np. zależność między prędkością, a masą? Słownie się da, ale jeśli chcesz mieć konkrety, potrzebny jest wzór pod który podstawiasz cyfry i masz wynik. Fizyka nie jest trudna. Błąd popełniają nauczyciele, którzy chcą odbębnić swoje i tłumaczą na odwal się, zamiast spróbować zainteresować przedmiotem uczniów. Potem się dziwią, że 2/3 ocen z fizyki to trzy, a jedna trzecia czwórki i piątki. W fizyce potrzebne są wzory. Jak słownie podać energię wydzielającą się przy zderzeniu samochodu o ścianę? W ch*j? Wydziela się bardzo duża energia? NIE! Podstawiasz pod wzór konkretne dane, liczysz i masz konkretne wartości. W życiu codziennym wzory rzadko kiedy się przydają, łatwiejsze jest intuicyjne odbieranie rzeczywistości, ale fizyka pokazuje, że i=nie wszystko da się wytłumaczyć intuicją. Przykład pokazał już Galileusz, który upuszczał z krzywej wieży jednocześnie ciężki i lekki przedmiot. Wg intuicji ciężki powinien spaść szybciej niż lekki, ale oba znajdują się na ziemi w tym samym czasie. Dlatego uważam, że fizyka powinna być do końca ogólniaka w liceach. Oczywiście nie jestem za katowaniem ludzi wzorami. Wzory na klasówkach powinny być normalnie na kartkach, jak na maturze.
@virtuoz15 tak naprawdę tej energi jest dużo i mało:) kidyś liczyłem nie pamiętam dokładnie, ale samochód o masie 1 tony rozpędzony do 100km/h ma energi ile potrzeba aby zagotować pół szklanki wody od 20'C do 100'C // tak w przyblizeniu, zainteresowani mogą to przeliczyć! mi sie teraz nie che,
wzor na energie kinetyczna: E=(mV^2)/2
wzor na energie potrzebna do zagotowania wody: E=m*c*T
gdzie T to 80, m to masa wody, c to cieplo wody czyli 4120J/kg*K
@virtuoz15 Masz dużo racji, wiesz że dzwonią, nawet podejrzewasz w którym kościele, ale nie do końca
jesteś pewien :) Fizyka pokazuje zależności między rzeczywistymi zjawiskami, które możemy zaobserwować,
poczuć. Niektórych nie sposób, dlatego potrzebne jest narzędzie do opisu naszego świata aby móc
wykorzystać prawa natury dla własnych potrzeb. A tym narzędziem jest matematyka. Używa się jej do opisu
zjawisk fizycznych. Wzory wynikają z pewnych zależności i logicznego myślenia. W fizyce tak naprawdę masz
kilka wzorów, z których matematycznymi działaniami popartym fizyką, przekształcasz w to co wyprowadzają
na lekcjach. Źle tłumaczą na lekcjach w liceum fizykę. Jestem po studiach o profilu mechanicznym, więc
mechaniki i budowy maszyn miałem po czubek nosa i dopiero tam zrozumiałem fizykę :P Wzory muszą być, bo opisują świat najlepszym znanym sposobem - matematyką. pozdrawiam
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2012 o 19:08
ja wraz nie czaję ..
angry birds :))
Założę się, że po kilku miesiącach takiej nauki wszyscy tą grę by znienawidzili ..
Jakę grę?!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 stycznia 2012 o 7:30
Ale nie ma oporów powietrza ... więc zasięg będzie inny
I tak nie zrozumiałem
Kolego, zderzenie idealnie niesprężyste spowoduje, że cel i obiekt się do siebie przykleją i tak już pozostaną. Przykład z życia to ciepnięcie plasteliną w ścianę, jak się przyklei to masz zderzenie niesprężyste niemalże idealnie. A w tej grze będzie inaczej. Mam nadzieję, że pozostali to zrozumieją bo wyrośnie pokolenie inżynierów debili :D
Sprawdzę to
nie ma co sprawdzac, ravag ma racje. natomast zderzenie niemal idealnie sprezyste mozna zaobserwowac przy zderzajacych sie bilach na stole bilardowym - moment zetkniecia jest bardzo krotki i nie widac zadnych odksztalcen bil golym okiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ca%C5%82kowicie_niespr%C4%99%C5%BCyste
Wikipedia zawiera owszem błędy, ale to by wskazywało, że obiekty po "sklejeniu" mają wspólną prędkość, czyli jest dobrze. Niesprężystość polega na tym, że dwa ciała nie poruszają się względem SIEBIE (nie odbijaja się od siebie).
@Lupiks generalnie odpuść sobie szczegóły związane ze zderzeniami. Bo jeśli zderzysz masy o różnych współczynnikach sprężystości (których też jest kilka:)), to też wzory zapisane w wikipedii Ci nie pomogą :) pozdrawiam
Właśnie przestałam rozumiec tę grę ;P
Nie wszystko w tej grze ma sens fizyczny. Jeden z ptaków rozpada się na 3 mniejsze części które jednak mają taką samą energię pojedynczo jak całość wcześniej(możecie sobie sprawdzić).
Jakby zrobili to prawidłowo, czyli że ten początkowy ma większą energię za sprawą masy, to by większe możliwości i nową strategię niosło. Bad prodakt dizajn.
Mnie też to trafiało
Z moich obliczeń wychodzi że ten kurczak czy kij wie co wyleci po za ekran gry -.-
Nigdy nie ogarne fizyki nawet jak będziesz pokazywał rysunkami xD
Nie wiedziałem że polska młodzież to aż tacy idioci.
W odniesieniu do czego/kogo?
No prawie, ale na końcu masz błąd: nie "-akcja = reakcja" tylko "akcja = reakcja" ten minus robi różnicę
Co ty, przedszkolak jesteś, że jak cię kaczor Donald albo inny Tomek-lokomotywa nie będzie nauczał, to już nie skupisz uwagi? To samo masz w każdym podręczniku do fizyki, w formie zwykłych obrazków.
Nie widzę w tym democie nic nadzwyczajnego. Trzeba po prostu zacząć się uczyć a nie grać. Wtedy szybciej wiedza wejdzie.
a gdzie 2 prawo?
humanista i tak nie pojmie
pseudo-humanista chyba chciałeś powiedzieć
czemu pseudo?
ja i tak na zajęciach całą fizyke właśnie w to grałem wiec na jedno wychodzi:)
Przecież uczą, tylko zamiast ptaków są kulki i klocki. Jak ktoś jest tępy, to mu nawet rozrysowanie na podstawie Skyrima nie pomoże.
a przy locie to chyba powinna być energia kinetyczna bo taka mają ciała w ruchu
Ma i kinetyczną, i potencjalną.
Jeśli tak będą uczyć, to nie zdziw się, że na maturze sobie niektórzy nie poradzą.
1. Zły wzór na
wysokość maksymalną. Skąd się wzięło g^2 w mianowniku? Powinno być 2g ,ale co ja tam wiem...
2. Wzór
na zasięg można uprościć, mianowicie zamiast "Vo^2 * 2sinα * cosα" można dać "Vo^2 * sin2α". Mała
zmiana, a pomaga .
Nauka wzoru na pamięć to głupota, umiejąc wzór na pamięć nic Ci on nie da, jeśli tego
nie rozumiesz. Lepiej jest wyprowadzać wzór, wtedy zawsze wiesz co z czego wyszło i, że jest prawidłowy.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2012 o 13:49
Nie wszystkie wzory da się prosto wyprowadzić, czasem może to spowodować jeszcze większy zamęt w głowach biednych uczniów. Na maturze masz kartę wzorów, nie trzeba uczyć się ich na pamięć.
Te ptaki są PRZESŁODKIE :D
I tak nie rozumiem.. ale dalem mocne ;D
Jestem z siebie dumny... zrozumiałem wszystkie wzory. Tylko mam pytanie ile podstawic za g i V poczatkowe? ;p
g=9.81 m/s^2
zapomniałeś o energii kinetycznej, która równa jest(mv^2)/2
Dzięki za tego demota już jeden punkt w fizyce rozumiem :) dzięki ci bardzo teraz już wiem jak poprawić pierwszy semestr!
a tak poza tym to zasada zachowania pędu będzie wyglądała m1v1=m2v2 bo ptak tylko przekazuje pęd, a nie stają się jednym ciałem. Lepiej sprawdz co publikujesz bo wprowadzasz ludzi w blad a potem mamy tylu debili
Te wzory nie uwzględniają chociażby siły oporu ośrodka, zatem beznadzieja - nie ma czego całkować.
UWAGA CYCKI!
Żartowałem, chciałem tylko, żeby każdy zwrócił uwagę na ten komentarz. A teraz do rzeczy. Pierwsza zasada dynamiki Newtona jest tutaj błędnie podana, bo jest w niej napisane:"jeśli na ciało nie działa żadna siła", a kiedy niby na ciało nie działa żadna siła? Powinno być: "Jeśli siły działające na ciało równoważą się to..."
MAT-FIZ-INF POZDRAWIA!!!
Jak trzeba to mieć w jednym palcu to taki demot nie bawi... ;/
A błędów jest mnóstwo, np. obrazek 4, ptaszek ma tam energię całkowitą równą sumie energii kinetycznej i potęcjalnej, a nie tylko potencjalną ;P Także powinno być mgh+mv^2/2