Ogólnie rzecz biorąc ja nie wiem po co ten demot dostał "True" - być może admin oraz autor tego demota są wegetarianami. Zabijanie kur czy świń to też barbarzyństwo? Autorze odpisz mi bo ja tego nie rozumiem niestety ;/
Jakie mieso... mozemy przeciez zyc bez miesa, jesc trawe, trociny albo papier !
Swoja droga nie sadzicie chyba, ze oni te Grindwale potem gdzies zostawia ^^ wiadome, ze zjedza.
Nie widze roznicy miedzy nimi a nami. Skoro ida calymi rodzinami znaczy, ze widok nie jest zbyt drastyczny, nikt by nie wzial malego dziecka na rzez niewiniatek.
_________________________________________________________________
Edit: i wez tu czlowieku uzyj sarkazmu, ech, niezly tu musi byc sredni wiek skoro rozpoznawania sarkazmu czlowiek uczy sie w wieku 8 lat ;p
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 20:07
Skinef, odwal się. Twój komentarz jest nawet dość normalny w porównaniu do tych jakie zamieszczają ci wszyscy obrońcy zwierząt więc dlaczego ktoś miałby szukać w tym sarkazmu. W mowie pisanej ciężko go wyczuć więc się tak nie wywyższaj.
kryters byki chyba wolą być zabijane na arenie w czasie walki , niż zażynane w masarni.Zawsze to lepsza śmierć. Diddl na Wyspach Owczych jedzą bardzo mało innego mięsa. Takie polowanie wystarcza im potem na bardzo długi czas. To nie jest zabawa.
abdul4715521 - pozwól, że ja Ciebie też zabije i na tym zarobie. Hmmm... Nie jest do śmiechu?. A co do karpi.. A jak to Ciebie by wychowali z myślę, że będziesz zjedzony. Jak byś się czuł?? Każdym a prawo Żyć!!!
Powstrzymajmy barbarzyńców corocznie dokonujących rzezi w wigilię na karpiach. Uczestniczą w tym całe rodziny. Proceder nie wynika już z potrzeb ekonomicznych, a jest uzasadniany jedynie tradycją.
@inferniak jeżeli karpie śmierdzą ci mułem, to chyba wpie****asz je prosto z wody bez jakiejkolwiek obróbki, po zabiciu karpia, i obraniu go z łusek, polewa się go wrzątkiem (mało wrzątku bo gotować ryby nie będziemy) i ściera nożem szlam (do pozostania biało-szarej skóry) następnie po wybraniu wnętrzności obkłada się go cebulą z każdej strony, można też sokiem z cytryny pokropić, i wkłada się go na min 4 dni do lodówki/zamrażarki, po tym czasie na patelnie i jestem pewny że mułu nie poczujesz... a co do ryb jestem ich smakoszem, i ani razu mułu w karpiu nie uświadczyłem. co do ości każda ryba je ma, jedna więcej druga mniej, jeżeli ryby nie umie się przyrządzić to nigdy nie będzie ci smakowała...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 sierpnia 2012 o 15:56
Szkoda że o Izraelskich władzach nikt nie zrobi demota "powstrzymajmy tych barbarzyńców dokonujących rzezi" tylko jak zwykle, biedne zwierzątka a tragedie ludzkie już nie ruszają bo masy przywykły do ludzkiej krzywdy. Z resztą na co liczy autor demota? Że ktoś przeglądający demotywatory ma odrzutowiec i teraz poleci na Wyspy Owcze i wszystkich powstrzyma? :D Bo raczej wzięcie udziału w internetowej petycji i "true" demotywator na głównej nic nie da tym bardziej jeżeli to się teraz dzieje :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 18:25
Szczerze mówiąc, to głęboko w dupie mam te walenie, delfiny czy cokolwiek to jest. Zajęlibyście się ludźmi, którzy są bez dachów nad głową, którzy nie mają jedzenia, którzy nie dostają renty, ponieważ NFZ stwierdził, że są pełnosprawni, choć tak naprawdę nie są a nie ku*wa głupimi waleniami. Paranoja normalnie.
-to po co się wypowiadasz, skoro masz to głęboko gdzieś? Ale przynajmniej wiemy, na jakim etapie intelektualnym aktualnie się znajdujesz
-jeśli natomiast chodzi o chorych ludzi to, twoja pomoc na pewno im się przyda (jakiś wolontariat)
-są osoby, które walczą o dobro zwierząt i nie twoja to sprawa, nikt cie to tego nie zmusza
napisalam ze mnie to interesuje, gdzie sie da podpisuje rozne petycje bo tylko tyle moge zrobic, natomiast odnioslam sie do slow "mam w dupie walenie delfiny etc"
@DawcaMocyWNocy zgodzę się z tym że powinno się bardziej skoncentrować na ludziach... Współczuję tym zwierzętom ale skoro ktoś robi takie demoty to chyba zapadły mu klapki na oczy i nie wie co się na świecie dzieje. Chcecie pomóc zwierzakom to zapiszcie się do wolontariatu i opiekujcie nimi. Najpierw zatroszczmy się o ludzi, a później zwierzęta bo w niejednym przypadku ludzie przeżywają gorsze męki ciągnące się latami w oczekiwaniu na śmierć.
Zamiast zajmowac sie glupimi wielorybami,ktorych liczebnosc wynosi 230tys,to lepiej sie zajac gaunkami skrajnie zagrozonymi np:tygrysymi syberyjskimi i sumatrzanskimi,ich liczebnosc wynosi od 400-600 a ludzie nadal je zabijaja,tygrys chinski ktorego liczebnosc wynosi 60.Lub tez innymi gatunkami zagrozonymi,ktore sa zabijane a takze nielegalna wycinka lasow tropikalnych.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 18:49
Z tym, że codziennie ginie około 50 gatunków. A człowiek przez swoją działalność (mówię tu konkretnie o zabijaniu, pozbył się max kilkunastu). Cała ta szopka o ochronie zwierząt, ekologii, efektach cieplarnianych etc. to sposób żeby wymusić pieniądze podatników, z których spora sumka pójdzie w kieszenie osób prywatnych.
Powstrzymajmy barbarzyńców corocznie dokonujących rzezi na karpiach w Wigilię, powstrzymajmy barbarzyńców dokonujących rzezi na jajkach (przecież kiedyś to mogą być Twoje dzieci) w Wielkanoc, nie zapomnijmy o barbarzyńcach zabijających barany w czasie Paschy... i wszystko w imię tradycji. Hańba! Są jakieś święta, w których barbarzyńsko pożera się warzywa?
@belzeq: Fakt... nie pomyślałem. Tną... no to jeszcze pod skaryfikację można podciągnąć, ale ci wyznawcy szatana beznamiętnie wypruwają flaki tym biednym dyniom, a potem robią sobie z nich lampiony. Ja to bym nie chciał, żeby ktoś ze mnie sobie żyrandol zrobił.
@Grzdacz ale sarkastycznie z punktu widzenia typowego ekologa komar to też tylko małe zwierzątko które chce przeżyć, a ty od ukąszenia nie zginiesz, więc na noc otwórz okno i śpij bez przykrycia. Ty nawet nie masz pojęcia ile istot ocalisz!! ;)
Ale porównanie. Komar nawet nie poczuje, że go trafiłes (nie namawiam do zabijania, stwierdzam fakty), a taki waleń czy inny ssak bardzo wolno się wykrwawia i cierpi. Najzwyczajniej w świecie, tak samo jak wy zatniecie się głupią kartką w palec.
Myślę, że poczuje. Tym bardziej, jeśli ktoś wyrywa mu pojedynczo nóżki. Dlatego zawsze zabijam komary szybkim plaśnięciem i je dobijam jeśli widzę, że schrzaniłam sprawę. Człowiek ma prawo się bronić przed drapieżnikami i wszystkim co mu kąsa, pożera jedzenie i zanieczyszcza dom.
Co pół godziny kobieta jest gwałcona. Co dzień kilka tysięcy osób umiera śmiercią nienaturalną, a pedofile niszczą psychikę naszych dzieci. Ale wy, kur... zajmuje się Grindwalami z Wysp Owczych. Nie wierzę... Gdzie ja żyję?
Porażają mnie Wasze komentarze. Porównywanie do zabijana komarów.. Ludzie ! Najlepiej bierzmy strzelby, widły, kosy , noże i idźmy wybijać jelenie, sarny, dziki, łosie czy żubry. A potem zabijajmy się wzajemnie. Stanie się to tradycją i nikt do nikogo nie będzie miał pretensji ?
Przecież my kupujemy karpie a nie łowimy i zabijamy. Pretensje można mieć do nielicznej grupy rybaków, ale oni robią , jak to zaznaczył autor demota "z potrzeb ekonomicznych". A Ci zdehumanizowani barbarzyńcy robią to w imię jakiejś popranej tradycji.
"Przecież my kupujemy karpie a nie łowimy i zabijamy."
ArsMoriendi rozumiem, że według Ciebie karpie w sklepach pochodzą z upraw rolnych albo z fabryki gdzie są robione z odzysku z np. szklanych butelek?
Michul, ale jak zaznaczyłem to jest z potrzeb EKONOMICZNYCH. My ich nie zabijamy, tylko jak chcesz to krytykuj tych rybaków. A Ci ludzie zabijają beż żadnych przyczyn, w imię popranej tradycji.
Wielki Demotywator ?? Raczej Wielki Hipokryta. Najpierw kradnie pomysł na demota a teraz robi z siebie świętoszka walczącego ze złem tego świata. Najpierw zacznij od siebie, Wielki Hipokryto.
Podzielam zdanie uzytkownika "Wojtek Duży" bo co tu wiecej dodac... po prostu tradycja, ludzie dzieki temu maja jedzenie a nie jakas rzez... ludzie dajcie spokoj... bo jeszcze pare lat i beda demoty o tym, ze nie wolno zabijac komarów...
Skoro robią tak od lat, i do tej pory miałem to w dupie, walenie nie są na wstępie do wyginięcia... hymmm, dalej będę miał to gdzieś?!
Swoją drogą... skoro jest to raz w roku, z pewnością nie zakłóca to wylęgu czy rozrostu populacji tych stworzeń.
W dodatku... chętnie bym spróbował, to ciekawa alternatywa dla krowy, świni, jagnięcia czy kurczaka.
Jakby naruszali prawo, wtedy można coś zdziałać, jak nie... wara od tematu... oczywiście opinia opinią, ale my też święci nie jesteśmy...
Jakoś koszernych ubojów też nikt nie zabronił :)
Niccoe,Nie porownuj zabijania ludzi,do zabijania zwierzat,Bog stworzyl zwierzeta by je spozywac,jak nie chcesz jesc miesa to nie jedz i nie wmawiaj innym jakie to zle,wole jesc mieso niz pozniej chorowac na anemie.To ze mi cos smakuje to nie musisz krytykowac tego.
Do tych co ironicznie pytają "jak ich powstrzymać, robiąc demota?", jakbyście nie widzieli autor umieścił w źródle link do petycji którą możecie podpisać.
Niestety to raczej nie wiele da. Tam dla zabawy i rekreacji mordują walenie, w Hiszpanii i bodajże Chile i Peru byki, w teksasie rodziny przyjeżdżają oglądać odcinanie głów jadowitym wężom, w Polsce miliony karpi tradycyjnie duszone są w plastikowych torbach. Co kraj to obyczaj.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 19:29
Zakazać im tego to tak jak tobie zakazać np. ubierania choinki, zabijania karpia na święta czy obchodzenia urodzin chociażby. Mi też szkoda tych waleni, ale nie możesz zakazać komuś przestrzegania tradycji z dziada-pradziada. Deal with it.
Kto ucierpiał na ubieraniu choinki czy obchodzeniu urodzin ? Torcik ? Zresztą, w wielu prymitywnych kulturach kanibalizm czy atakowanie każdego człowieka, który nie jest wpółplemieńcem również jest tradycją.
Ja nie chcę, żeby ludzie jedli czy mordowali jakiekolwiek zwierzęta - większosc z was by mnie wyśmiała, bo przecież krówkę to zabić można, ale psa to już morderstwo. Hipokryzja ludzka nie zna granic.
Tyle ze krowa zostala stworzona by ja spozywac,podobnie z reszta z kurczakiem itp,a pies nie jest zwierzeciem ktore powinno sie jesc.Wiec zachowaj swoj glupi tok rozumowania dla siebie,zwlaszcza ze nie masz racji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 20:43
@masti23 Kto powiedział, że krowa została stworzona, by ją spożywać? Krowa, tak jak pies, "zostały stworzone" do życia. A to, że większości ludzi bardziej smakuje wołowina niźli psina, to już nie nasz "problem"
@masti23 W indiach nie jedzą krów, a w Chinach psy są hodowane własnie na taką rzeź. To, że ty zostałes wychowany w takich, a nie innych pojęciach, nie znaczy, że właśnie te są poprawne, a inne do dupy. Nie można rozdzielać zwierząt pomiędzy "jadalne" i "niejadalne", bo to tak jakby z góry ustalać, który człowiek jest skazany na śmierć, a drugi na życie w bogactwie. Każde zwierze czuje, każde jest bardziej lub mniej inteligentne, i uwaga, TEŻ JESTEŚ ZWIERZĘCIEM, czy ci się to podoba czy nie. Ma to oznaczać, że podamy cię jutro na kolację? Wątpię.
U nas i w wiekszosci krajow psow sie nie jada,w Izreaelu nie jada sie wieprzowiny,w Indiach Krow.W Indiach tez maja swieto ,podczas ktorgo zabija sie sporo zwierzat,podcina sie im gardla.Co do twojego swtwierdzenia ze czlowiek to tez zwierze,i mozna go zjesc,to nie wiem czy slyszalas o takim pojeciu jak kanibalizm,czyli zjadanie osobnika tego samego gatunku,w swiecie zwierzat kanibalizm wystepuje tylko u nielicznyc gatunkow zwierzat np:Modliszki,pajaki.Co do jedzenia psow,to jada sie je tez w Korei Pn.Jezeli chodzi o zabijanie zwierzat w celu pozyskania pozywienia,to nie mam nic przeciwko,jezeli tobie to przeszkadza to twoj problem.Brak spozywania miesa moze doprowadzic do anemi,wiec powinno sie je jesc.A bym zapomnial,jak mowisz ze psa tez mozna jesc,to spojrz na to tak:Czlowiekowi bedzie ciezko zabic psa,bo pies okazuje uczucia,uwazamy je za przyjaciol czlowieka,a krowa nie okazuje uczuc i wg.nas nie jest na rowni z psem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
11 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 sierpnia 2012 o 9:04
@masti23, Krowa nie okazuje uczuć? Byłeś kiedyś w rzeźni? Bo jeśli nie, to jest to rozmowa jak ze ślepym o kolorach. Chciałabym zobaczyć, jak sam, własnoręcznie, pozbawiasz swoje "mięso" życia.
@busiu.Widziales krowe ktora podchodzi pocieszyc czlowieka?bo ja nie,nie mowmy tez ze czlowiek jest na rowni ze zwierzeciem,bo czlowiek w porownaniu do zwierzat potrafi odrozniac dobro od zla,ratowac innych,podejmowac odpowiednie decyzje itp.Osoboscie nie jestem osoba wierzaca,ale nawet w Bibli jest o tym,ze zwierzeta zostaly stworzone po to by je spozywac.Co do pozbawiania zwierzat zycia,to nie mam nic przeciwko jezeli robi sie to w chumanitarny sposob,sam moglbym sprobowac,jezeli chodzi o rzeznie to bylem,widzialem jak sie zabija np:swinie.Przeszkadza wam zabijanie zwierzat w celu pozyskania pozywienia?ok,ale nie mowcie mi ze to jest zle,ja wam nie nie probuje wmawiam ze to dobre,zachowuje to dla siebie,wiec uszanujcie moje zdanie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 sierpnia 2012 o 20:43
masti23, Twoje postrzeganie świata jest bardzo ograniczone. Uważasz, że skoro krowa nie potrafi powiedzieć "smutno mi", "boję się", "boli mnie to", to nie posiada uczuć? Zapewniam Cię, że oswojona krowa, jak każde zwierzę, będzie okazywało przywiązanie i uczucia względem innych zwierząt i ludzi. I skoro ludzie potrafią odróżnić zło od dobra, to dlaczego tak często wybierają zło? Skoro potrafią pomagać innym, to dlaczego większość tego nie robi? I zdecydowana większość ludzi najwyraźniej nie potrafi podejmować właściwych decyzji, skoro nadal walczymy ze złodziejami, mordercami, gwałcicielami, itd. Ja również rozumiem zabijanie zwierząt dla mięsa. Ale nie rozumiem metod (które wcale nie są humanitarne), ilości (jest zdecydowana nadprodukcja mięsa), a także warunków, w jakich przychodzi żyć tym zwierzętom- czyli całe życie w zamknięciu, schorowane, zżerające się wzajemnie.
@Busiu.Tu nie chodzi o to zeby krowa powiedziala nam ze jest jej zle,dajmy przyklad psa,ktory potrafi pomoc czlowiekowi,pocieczyc go,widac tez ze maja dobry wplyw na czlowieka,towarzysza tez osobom niepelnosprawnym,pomagaja im,krowa tego nie potrafi,pies umie okazywac swoje zadowolenie,krowa nie.Nie pisz mi ze mam ograniczone postrzeganie swiata,bo tak nie jest,tym bardziej ze nie da sie wywnioskowac tego na podstawie kilku postow.Co do wybierania przez ludzi zla,to sa ich decyzje,czlowiek posiada sumienie,potrafi byc konsekwentny,potrafi tez wybierac dobro,ryzykowac wlasne zycie by ratowac innych,ze zwierzat to chyba tylko pies,jest zwierzeciem ktory moze pomagac innym narazajac wlasne zycie,czasami robiac to swiadomie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 sierpnia 2012 o 13:19
Tyle ze kanibalizm jest zly,w swiecie zwierzat wystepuje on u nielicznych gatunkow.Z tego co widze to jestes stereotypem wegetarianina,ktory probuje wmowic innym ze spozywanie miesa jest zle.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 sierpnia 2012 o 21:17
Ale jak ty jak jedziesz na Mazury na ryby to jest kurva dobrze tak? Tak jak dla nich polowanie jest tradycja tak dla wielu ludzi wędkarstwo jest rozrywką.
Mówcie co chcecie, ale ci ludzie są jacyś popier**leni. A i uprzejmie informuję, że my z okazji wigilii nie zabijamy żadnych karpii, toż to głupota -.- Rozumiem, że gdy wszystkie delfiny zostaną zabite, ta "tradycja" okaże się już niepotrzebna?
Nigdy tego nie zrozumiem- jak można być kompletnie nieczułym na cierpienie zwierząt, a jednocześnie pisać, jak to bardzo się współczuje ludziom, którym się nie powiodło. Jak można być wybiórczo empatycznym?
Spróbuj spojrzeć na obrazek z trochę szerszej perspektywy. Z człowieka jest mniej pożytku niż z pszczoły, która wykonuje pracę niezbędną do utrzymania harmonii w ekosystemie, a która powoli wymiera- z powodu egoizmu i nieograniczonej chciwości człowieka. Gdyby jednego dnia wszyscy ludzie wyginęli, świat trwałby dalej, może nawet w lepszym stanie niż teraz. Gdyby wyginęły pszczoły, ludzie przetrwaliby zaledwie 4 lata. Można też wspomnieć o nadmiernym wybijaniu zwierząt, wycinaniu drzew, testowaniu broni biologicznych, chemicznych, jądrowych, wszczynaniu wyniszczających samych ludzi wojen... No bezcenni Ci ludzie dla świata, co nie?
gdyby nie ludzie, nie miał by się kto światem cieszyć. Tylko ludzie umieją sie śmiać. Ale fakt że ludzi jest za dużo. Pewnie niedługo bedzie jakas selekcja (czyt. wojna...)
Nie rozumiem dlaczego nikt nie widzi różnicy między zabijaniem dla tradycji/sportu a zabijaniem dla mięsa. Kto przeje takie wielkie ryby, które po 2/3 dniach stracą swoją "datę ważności"? Tak samo martwi mnie, gdy np. w imię tradycji obrzezają dziewczynkę gdzieś w Afryce, czy zabijają byki ku uciesze gawiedzi. Jak można w ogóle dla sportu kogoś zabijać? To może od razu urządźmy igrzyska, w których będziemy się wszyscy zabijać nawzajem?
Większość gladiatorów to zwykli niewolnicy, nikt ich nie pytał o to, czy chcą walczyć. Corridy z bykami są cool? No pewnie, dla ludzi tak, gorzej z bykami, ciekawe czy chciałbyś być na jego miejscu. Zabijanie zwierząt dla przyjemności jest super? Tylko czekać aż zabijanie ludzi dla przyjemności będzie super. Ludzie z takim myśleniem to najczęściej psychopaci, proponuję więc iść na jakieś badania nim będzie za późno.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 21:52
@arakiz, jeśli są ludzie, dla których zabijanie zwierząt dla przyjemności jest cool, to znajdą się równocześnie tacy, którzy z chęcią tkną Twojego młodszego brata. Też dla przyjemności i zabawy, bo przecież nie dla mięsa. Okrucieństwo wobec zwierząt bardzo szybko prowadzi do takich samych zachowań w stosunku do ludzi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 sierpnia 2012 o 11:51
Przecież oni magazynują to mięso, a potem to jedzą, był nawet o tym program w TV, dokładnie wyjaśniający co tam się dzieje. Obstawiam, że autor demota dostał coś takiego łańcuszkiem i bezmyślnie przekazuje dalej. Proponuję poczytać o tym najpierw i nie w wikipedii, bo tam informacje o połowach zaczerpnięte są ze strony osób broniących tychże żyjątek, aż dziw że świń nie bronią. Dla zabawy to by zabijali jakby nie przejadali tego mięsa, a tak to praktycznie darmowy zapas żywności dla ludności na spory okres czasu, to tak jakby przez Twoje miasto corocznie przebiegało stado świń, które bezkarnie można sobie zabić, jestem pewien że miasto miałoby spory event w rzezi i magazynowaniu darmowego mięsa, bo to przecież "tylko" świnia :) i oni tak samo myślą o tych swoich zwierzątkach. Pamiętajcie, to darmowe jedzenie dla wielu rodzin, a skoro którekolwiek z was, hejterów jest przeciwne zabijaniu dla jedzenia, to nie kupujcie mięsa, dzięki wam sporo zwierzyny przeżyje ;) bo przecież nie będą zabijane aby gnić :p ale się rozpisałem, mam nadzieję że zrozumiale, pozdrawiam wszystkich ^^
Wszyscy panika bo biedne zwierzątka, a wojną gdzie giną niewinni ludzie nikt się nie interesuje. Nie zrozumcie mnie źle, nie cierpię krzywdzenia i zabijania zwierząt, ale są rzeczy ważne i ważniejsze.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 21:15
Dlaczego człowiek ma być ważniejszy od zwierzęcia (pomijając fakt, że człowiek to również zwierzę)? Człowiek może się bronić, wypowiedzieć i ogólnie poradzić sobie w każdej sytuacji, zwierzę nie.
Szczególnie jak banda żydów/amerykanów próbuje cie ustrzelić bronią najnowżej generacji a ty jesteś pakistańczykiem, który jeden na dziesięciu ma prąd.
Zgoda! O ile zakażemy też wypadów na rybki dla relaksu. Wiecie, ile ryb umiera w jeden weekend, nie z powodu potrzeb ekonomicznych, a z powodu tradycji?!
W niektórych plemioniach amazońskich też mają jedną taką fajną tradycję. Mianowicie każde nieślubne albo niepełnosprawne dziecko jest zakopywane żywcem (często tuż po urodzeniu ale czasem nawet do 6 lat później). I robią to jego rodzice. Jeśli ktoś nie wierzy mogę podesłać filmik na którym jest to nakręcone. Tak robią od setek lat. I co? Super tradycja z dziada pradziada :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2012 o 20:48
Mentor,ona probuje sie dowartosciowac,jest wegetarianka i przeszkadza jej ze ktos zabija zwierzeta dla miesa.Nie umie przyjac pogladow innych ludzi,co swiadczy ze jest ona uczennica gimnazjum,przeszkadza jej to ze ktos ma inne zdanie niz ona.
Zazwyczaj nie udzielam się w komentarzach, ale przy tym temacie zrobię wyjątek. Zostało to już powiedziane milion razy, ale powtórzę milion pierwszy na podstawie źródła z pierwszej ręki. Przez ostatni rok mieszkałem w akademiku z chłopakiem z Wysp Owczych właśnie, który co nieco opowiedział mi o tej 'tradycji'. Faktycznie, nie wygląda to za ciekawie, bo woda przy wybrzeżu jest cała czerwona, ale robią to wyłącznie dlatego, aby zjeść ich mięso i wykorzystać resztę w inny sposób. Tak samo robimy my z krowami itd. I nie jest to uzasadnione w żaden sposób 'zabawą' czy ideą samą w sobie. Dla rodziny 10-osobowej (z której pochodzi mój kolega) mięso starczyło na rok. Poza tym ostatnie takie polowanie miało miejsce dobre 4 lata temu, bo przez ten cały czas żadne wieloryby nie podpłynęły do wybrzeży. Nawet przedstawiciele Greenpeace'u ze Stanów i Japonii protestujący przeciwko temu 'zbrodniczemu procederowi' zmienili zdanie, kiedy poczęstowano ich mięsem grindwali. No ale jak ktoś jest głupim lewakiem i wie lepiej, to już nic na to nie poradzę...
Wiele osób porównuje to do zabijania karpi na wigilię czy krów na mięso. Istnieje jednak pewna różnica pomiędzy karpiem a delfinem. Nie chodzi nawet o inteligencje, wielkość czy nawet to że delfin to ssak. Krowa też ssak a o to nikt nie krzyczy. Warto wziąć pod uwagę to, że karpie, krowy czy inne zwierzęta hodowane na mięso są, no właśnie, hodowane na mięso. Tak więc ich raczej nie zabraknie. Przyznam się, nie mam pojęcia jak jest z tymi waleniami. Nie sądzę jednak żeby były na ten cel "produkowane". Jeśli są to przepraszam, jeśli nie, to żeby za kilka lat nie było płaczu, że się ludzie zabijają o ostatnie sztuki.
Wypełnisz jakąś śmieszną ankietę z poczuciem, że zrobiłeś naprawdę coś wielkiego, a tak naprawdę nie zrobiłeś nic. Tak naprawdę śmieszą mnie takie nawoływania... Każdy ma to w dupie.
Nie uważam, żeby to była wielka "zbrodnia", jest to jeden z wielu drugorzędnych problemów. Najpierw zajmijmy się egzekwowaniem praw człowieka, bo to większy problem (zwłaszcza Chiny, Korea Płn., etc.). A poza tym uważam, że nie warto ingerować w wewnętrzne sprawy Wysp Owczych.
Tego nie wolno zabijać, ale świnie zjeść? OK.
Karpia wpier******? OK.
Pamiętajmy, że ludzie są wszystkożerni. Nie jest to rolą nikogo decydować co inny człowiek będzie jadł.
Albo lepiej! Powstrzymajmy rekiny od jedzenia rybek! Wieloryby od planktonu! Jak popadać w skrajność to na maxa ;>
zdjęcie wygląda okropnie, ale po lekturze komentarzy dochodzę do wniosku że zaczęła się walka mięsożerni vs trawożerni... szczerze? jak o mnie chodzi możecie jeść kamienie albo nic nie jeść, ja mięso lubię.
Dla przykładu karpia na Święta nie znoszę a i tak dostaję porcję i muszę ją zjeść, a jakoś nie pamiętam demotywatorów głoszących wyzwolenie karpi.
Jedyne co zasługuję oburzenie to to że zabijają grindwalle przy dzieciach.
Polowanie odbywa się raz do roku, jest ściśle kontrolowane pod kątem przebiegu i ilości zabitych zwierząt. Nic, ale naprawdę nic z mięsa się nie marnuje. Zabijają tyle, że każdemu biorącemu udział w tradycji starcza na dwa, maksymalnie trzy obiady. Rzeczywiście, straszne barbarzyństwo...
Ckliwe pseudodemoty o Afrykańskich dzieciach i zwierzętach czas zacząć, może zajmijcie się własnym podwórkiem,blokowiskiem jakiś pijaczyna na pewno znęca się nad dzieckiem
Powstrzymajmy rzeź ! Dajmy mocne temu demotowi! Z pewnością to bardzo wiele pomoże. Poza tym jak żresz frytki z McDonalda, to masz na sumieniu kartofel a może i nawet całą jego rodzinę. Nie wstyd Ci ? Zawsze ktoś się czegoś czepi, choćby nie wiem co... Jeszcze się taki nie urodził, co by człowiekowi dogodził.
Co wy pie*dolicie ??!!! Autorze demota , pojedź tam , zobacz jak to wygląda , dowiedz się czegoś więcej . A nie się mądrzysz a ch*ja wiesz bo coś tam przeczytałeś gdzieś i zobaczyłeś jakieś zdjęcie. Gdyby za ignorancje karano , już byś wisiał.
Człowieku czy ty wiesz co się chociażby w Syrii teraz dzieje? Dlaczego o tym tak nie trąbią, tam codziennie napieprzają w tych biednych cywili całą artylerią, a tu wielkie światowe oburzenie o walenie które są zabijane i zjadane. Brak mi słów.
Oglądałam o tym program "Wojny o wieloryby" ogólnie tematyka jest trochę inna, ale był odcinek o tym i ludzie mówili, że to jest dla nich pożywienie. Tak jak my jemy kurczaki. Wiesz ile kurczaków ginie rocznie?
Taa! Walczmy o prawa świń w Polsce, byków w hiszpanii, ryb w islandii, psów i pająków w azji, czegoś tam w afryce. Przecież to wg. ekologów powinno mieć prawa jak ludzie!
A pie*dolą mnie te wszystkie zwierzątka , niech zdychają , to może i my szybciej zdechniemy , a tak przy okazji , ciekawe czy smaczne są takie grindwale
Ludzie! Ludzie! Ludzie! Coraz więcej akcji chroniące zwierzęta. A ludzie? W Afryce codziennie giną z głosy tysiące osób. Czemu o nich nie ma demotów? A po za tym jak tak dalej pójdzie to nie będę mógł iść na ryby bo to przecież "krzywda" zwierzętom. Od milionów lat ludzie polowali na zwierzęta, ale teraz już nie można.. ojoj. Załosne.
Przeczytałem wszystkie komentarze i doszedłem do pewnego smutnego wniosku.Tylko jedna osoba zauważyła ( a raczej o tym napisała) , że jest taka jedna podstawowa kwestia, taka od której powinny rozpoczynać się rozmowny na tego typu temat.
Byłoby super gdyby ludzie wspięli się na stopień refleksji ,który pozwoli odróżniać zwierzęta hodowlane od zwierząt dzikich, swobodnie egzystujących w naturze. Człowiek opanował wieki temu umiejętność hodowli zwierząt m.in aby a) wszystko nie kręciło się wokół polowania, przyrządzania itd. pożywienia b) mógł oddawać się sprawom wyższym np. kulturze. Ktoś hoduje zwierzęta - prywatny interes, jego broszka, daje i odbiera życie ale nie pchaj się z butami do natury. Każdy z nas jest tutaj tylko gościem i fajnie byłoby gdyby zadał sobie pytanie - odbieram życie wolnej, dzikiej,starej istocie tylko po to żeby ją zjeść. Czy aby na pewno zdaję sobie sprawę jaką wartością jest życie
( czasem nie największą ? ). Człowiek jest na szczycie łańcucha pokarmowego ale to niczego nie usprawiedliwia, raczej powinien brać ( coś dla chrześcijan- i nie tylko bo i dla mnie) - braci mniejszych pod swoje ramiona niż rzucać tekstem a świnki a kurki itp).Jeżeli podejmujesz się dyskusji i walisz tekstem o dzieciach z czarnego lądu albo o karpiach w Polsce- w ogóle nie zabieraj głosu.Jest to złożony temat który wymaga głębszego przemyślenia i tak na gorąco pierwsze co przyjdzie do głowy - nie ma sensu. Każdy ma prawo mieć własne zdanie a tak przede wszystkim to każdy argument można obalić, wszystko można podważyć.
To tylko zwierze. A to tylko człowiek - powiedział seryjny morderca.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak- dostrzegam różnice między zwierzęciem a człowiekiem.
Proponuję najpierw próbować realnie wpływać na rozwiązywanie problemów na własnym podwórku, grindwale póki co świetnie dają sobie rade.
I oczywiście,że nie mam racji. Ma tylko swoje zdanie, jak chyba każdy z Was, nic poza tym. Pzdr.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 sierpnia 2012 o 22:40
Teraz wiadomo jak powstało morze Czerwone...
mało macie swoich problemów oni robia to od setek lat zamiast zawracac dupe wilorybami spujz co sie w polsce dzieje
@sspietras Racja, przykładowo trzeba nauczyć większość Polaków ortografii.
Barbarzyńcy! Powstrzymuje was!
śmierć frajerom lol mokli by ih fydupczyć parufkom xd
a propo demota słaby Trololololollll
Temat zastępczy!
jak mam ich powstrzymac ?
Tak jak autor - robiąc demota! To na pewno dużo zdziała.
a wystarczy jak dam ''lubie to'' ?
Ogólnie rzecz biorąc ja nie wiem po co ten demot dostał "True" - być może admin oraz autor tego demota są wegetarianami. Zabijanie kur czy świń to też barbarzyństwo? Autorze odpisz mi bo ja tego nie rozumiem niestety ;/
Tusk nas wszystkich ru*ha jak chce a ja bede sie pierdzielił z delfinami na drugim końcu świata? tu trzeba wiosne ludów zrobic...
Siedząc na d*pie przed monitorem raczej nic nie zdziałasz, "Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia" http://www.save-wildlife.com/pl/aktualnoci/315-czy-rze-wielorybow-nigdy-si-nie-skoczy
A w Hiszpanii byków nie bronisz...
Krow i swin w Polsce tez nikt nie broni...
Skinef, krowy i świnie w Polsce zabija się, żeby ludzie mieli mięso do jedzenia (i w innych krajach też), a nie dla zabawy.
Dokładnie, zabijanie niewinnych byków to dla nich tylko "rozrywka".
Słyszałem wypowiedź szefa takiego wydarzenia i zaznaczał on właśnie, że nie robią tego dla tradycji a dla mięsa, które stanowi tam przysmak.
Jakie mieso... mozemy przeciez zyc bez miesa, jesc trawe, trociny albo papier !
Swoja droga nie sadzicie chyba, ze oni te Grindwale potem gdzies zostawia ^^ wiadome, ze zjedza.
Nie widze roznicy miedzy nimi a nami. Skoro ida calymi rodzinami znaczy, ze widok nie jest zbyt drastyczny, nikt by nie wzial malego dziecka na rzez niewiniatek.
_________________________________________________________________
Edit: i wez tu czlowieku uzyj sarkazmu, ech, niezly tu musi byc sredni wiek skoro rozpoznawania sarkazmu czlowiek uczy sie w wieku 8 lat ;p
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 20:07
Skinef, odwal się. Twój komentarz jest nawet dość normalny w porównaniu do tych jakie zamieszczają ci wszyscy obrońcy zwierząt więc dlaczego ktoś miałby szukać w tym sarkazmu. W mowie pisanej ciężko go wyczuć więc się tak nie wywyższaj.
kryters byki chyba wolą być zabijane na arenie w czasie walki , niż zażynane w masarni.Zawsze to lepsza śmierć. Diddl na Wyspach Owczych jedzą bardzo mało innego mięsa. Takie polowanie wystarcza im potem na bardzo długi czas. To nie jest zabawa.
Gdzie leżą Wyspy a gdzie Polska eh
beng beng...
@up w sensie że dostałeś wzwodu od tej wypowiedzi? :)
taką maja tradycję jak u nas wycinanie choinek na święta lub zabijanie karpia
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 19:11
abdul4715521 - pozwól, że ja Ciebie też zabije i na tym zarobie. Hmmm... Nie jest do śmiechu?. A co do karpi.. A jak to Ciebie by wychowali z myślę, że będziesz zjedzony. Jak byś się czuł?? Każdym a prawo Żyć!!!
Wegetarianie i obrońcy zwierząt. Wypierd*lać jeść sałatę. Nie zabronicie mi jeść smacznego mięska : >
Powstrzymajmy barbarzyńców corocznie dokonujących rzezi w wigilię na karpiach. Uczestniczą w tym całe rodziny. Proceder nie wynika już z potrzeb ekonomicznych, a jest uzasadniany jedynie tradycją.
Barbarus sum, barbari nil a me alienum puto.
@Zed
Ciekawa adaptacja starego przysłowia ;]
Pomijając, że karpie są paskudne w smaku, śmierdzą mułem i mają tonę ości, a tradycja wywodzi się z komunistycznych braków w żywności.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 20:58
Z tą różnicą, że my karpie zjadamy, a na Wyspach Owczych więcej jak 3/4 mięsa zjadają zwykle mewy.
@inferniak jeżeli karpie śmierdzą ci mułem, to chyba wpie****asz je prosto z wody bez jakiejkolwiek obróbki, po zabiciu karpia, i obraniu go z łusek, polewa się go wrzątkiem (mało wrzątku bo gotować ryby nie będziemy) i ściera nożem szlam (do pozostania biało-szarej skóry) następnie po wybraniu wnętrzności obkłada się go cebulą z każdej strony, można też sokiem z cytryny pokropić, i wkłada się go na min 4 dni do lodówki/zamrażarki, po tym czasie na patelnie i jestem pewny że mułu nie poczujesz... a co do ryb jestem ich smakoszem, i ani razu mułu w karpiu nie uświadczyłem. co do ości każda ryba je ma, jedna więcej druga mniej, jeżeli ryby nie umie się przyrządzić to nigdy nie będzie ci smakowała...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2012 o 15:56
No racja czysta hipokryzja ...
Tylko karp jest hodowlany i nikt nie wybija dziko żyjących stad. Baranie
Szkoda że o Izraelskich władzach nikt nie zrobi demota "powstrzymajmy tych barbarzyńców dokonujących rzezi" tylko jak zwykle, biedne zwierzątka a tragedie ludzkie już nie ruszają bo masy przywykły do ludzkiej krzywdy. Z resztą na co liczy autor demota? Że ktoś przeglądający demotywatory ma odrzutowiec i teraz poleci na Wyspy Owcze i wszystkich powstrzyma? :D Bo raczej wzięcie udziału w internetowej petycji i "true" demotywator na głównej nic nie da tym bardziej jeżeli to się teraz dzieje :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 18:25
Jak danie mocnego może pomóc tym stworzeniom?Albo jakakolwiek inna ocena...?Nijak -.-
Szczerze mówiąc, to głęboko w dupie mam te walenie, delfiny czy cokolwiek to jest. Zajęlibyście się ludźmi, którzy są bez dachów nad głową, którzy nie mają jedzenia, którzy nie dostają renty, ponieważ NFZ stwierdził, że są pełnosprawni, choć tak naprawdę nie są a nie ku*wa głupimi waleniami. Paranoja normalnie.
a mnie interesuje krzywda bezbronnych zwierzat, wyobraz sobie.
Maja - i co chcesz z tym zrobić? Dać mocne, może zlajkować? Zaiste, bardzo dużo to da. Chyba że masz wujka w PE albo chociaż dunśkim.
-to po co się wypowiadasz, skoro masz to głęboko gdzieś? Ale przynajmniej wiemy, na jakim etapie intelektualnym aktualnie się znajdujesz
-jeśli natomiast chodzi o chorych ludzi to, twoja pomoc na pewno im się przyda (jakiś wolontariat)
-są osoby, które walczą o dobro zwierząt i nie twoja to sprawa, nikt cie to tego nie zmusza
napisalam ze mnie to interesuje, gdzie sie da podpisuje rozne petycje bo tylko tyle moge zrobic, natomiast odnioslam sie do slow "mam w dupie walenie delfiny etc"
@DawcaMocyWNocy zgodzę się z tym że powinno się bardziej skoncentrować na ludziach... Współczuję tym zwierzętom ale skoro ktoś robi takie demoty to chyba zapadły mu klapki na oczy i nie wie co się na świecie dzieje. Chcecie pomóc zwierzakom to zapiszcie się do wolontariatu i opiekujcie nimi. Najpierw zatroszczmy się o ludzi, a później zwierzęta bo w niejednym przypadku ludzie przeżywają gorsze męki ciągnące się latami w oczekiwaniu na śmierć.
Zamiast zajmowac sie glupimi wielorybami,ktorych liczebnosc wynosi 230tys,to lepiej sie zajac gaunkami skrajnie zagrozonymi np:tygrysymi syberyjskimi i sumatrzanskimi,ich liczebnosc wynosi od 400-600 a ludzie nadal je zabijaja,tygrys chinski ktorego liczebnosc wynosi 60.Lub tez innymi gatunkami zagrozonymi,ktore sa zabijane a takze nielegalna wycinka lasow tropikalnych.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 18:49
Z tym, że codziennie ginie około 50 gatunków. A człowiek przez swoją działalność (mówię tu konkretnie o zabijaniu, pozbył się max kilkunastu). Cała ta szopka o ochronie zwierząt, ekologii, efektach cieplarnianych etc. to sposób żeby wymusić pieniądze podatników, z których spora sumka pójdzie w kieszenie osób prywatnych.
tarpanów szkoda...
Polacy! Narodzie drogi! Zamiast własną ekonomią, polityką etc. czyli potocznie du*ą zajmij się problemami Wysp Owczych! Jupi!
Powstrzymajmy barbarzyńców corocznie dokonujących rzezi na karpiach w Wigilię, powstrzymajmy barbarzyńców dokonujących rzezi na jajkach (przecież kiedyś to mogą być Twoje dzieci) w Wielkanoc, nie zapomnijmy o barbarzyńcach zabijających barany w czasie Paschy... i wszystko w imię tradycji. Hańba! Są jakieś święta, w których barbarzyńsko pożera się warzywa?
@mbro Halloween. Wprawdzie nie pożerają dyń, ale jak okrutnie je tną.
@belzeq: Fakt... nie pomyślałem. Tną... no to jeszcze pod skaryfikację można podciągnąć, ale ci wyznawcy szatana beznamiętnie wypruwają flaki tym biednym dyniom, a potem robią sobie z nich lampiony. Ja to bym nie chciał, żeby ktoś ze mnie sobie żyrandol zrobił.
jakie barbarzynstwo?
to zabicie komara tez bedzie barbarzynstwem, albo zabicie świni?
Zabicie komara nie, bo komary są upierdliwe i gryzą.
@Grzdacz ale sarkastycznie z punktu widzenia typowego ekologa komar to też tylko małe zwierzątko które chce przeżyć, a ty od ukąszenia nie zginiesz, więc na noc otwórz okno i śpij bez przykrycia. Ty nawet nie masz pojęcia ile istot ocalisz!! ;)
Ale porównanie. Komar nawet nie poczuje, że go trafiłes (nie namawiam do zabijania, stwierdzam fakty), a taki waleń czy inny ssak bardzo wolno się wykrwawia i cierpi. Najzwyczajniej w świecie, tak samo jak wy zatniecie się głupią kartką w palec.
Myślę, że poczuje. Tym bardziej, jeśli ktoś wyrywa mu pojedynczo nóżki. Dlatego zawsze zabijam komary szybkim plaśnięciem i je dobijam jeśli widzę, że schrzaniłam sprawę. Człowiek ma prawo się bronić przed drapieżnikami i wszystkim co mu kąsa, pożera jedzenie i zanieczyszcza dom.
teoretycznie ugryzienie komara można potraktowac zawsze jako akupunkture :).
Tradycja, rzecz swięta ...
Co pół godziny kobieta jest gwałcona. Co dzień kilka tysięcy osób umiera śmiercią nienaturalną, a pedofile niszczą psychikę naszych dzieci. Ale wy, kur... zajmuje się Grindwalami z Wysp Owczych. Nie wierzę... Gdzie ja żyję?
W takim razie może wykastruj wszystkich mężczyzn na Ziemi, żeby nie było gwałtów i pedofilii ? Jak masz zamiar to powstrzymać ?
Damet wielkie brawa. nie \znosze takeigo pier*olenai w stylu "co? tyle dzieci w afryce gloduje a ty sie martwisz zabijaniem lisow na futro"
bo walenie robia takie fajne: EEEEEEEEE! i dlatego tak
Lubię walenie.
Konia?
Ale Cię zbrechtali autorku demota ehehe
najlepsze jest to, że mają racje.
Porażają mnie Wasze komentarze. Porównywanie do zabijana komarów.. Ludzie ! Najlepiej bierzmy strzelby, widły, kosy , noże i idźmy wybijać jelenie, sarny, dziki, łosie czy żubry. A potem zabijajmy się wzajemnie. Stanie się to tradycją i nikt do nikogo nie będzie miał pretensji ?
Przecież my kupujemy karpie a nie łowimy i zabijamy. Pretensje można mieć do nielicznej grupy rybaków, ale oni robią , jak to zaznaczył autor demota "z potrzeb ekonomicznych". A Ci zdehumanizowani barbarzyńcy robią to w imię jakiejś popranej tradycji.
"Przecież my kupujemy karpie a nie łowimy i zabijamy."
ArsMoriendi rozumiem, że według Ciebie karpie w sklepach pochodzą z upraw rolnych albo z fabryki gdzie są robione z odzysku z np. szklanych butelek?
Michul, ale jak zaznaczyłem to jest z potrzeb EKONOMICZNYCH. My ich nie zabijamy, tylko jak chcesz to krytykuj tych rybaków. A Ci ludzie zabijają beż żadnych przyczyn, w imię popranej tradycji.
Z jakich potrzeb ekonomicznych? Nie potrzebujemy karpi, żeby przeżyć.
Wielki Demotywator ?? Raczej Wielki Hipokryta. Najpierw kradnie pomysł na demota a teraz robi z siebie świętoszka walczącego ze złem tego świata. Najpierw zacznij od siebie, Wielki Hipokryto.
Podzielam zdanie uzytkownika "Wojtek Duży" bo co tu wiecej dodac... po prostu tradycja, ludzie dzieki temu maja jedzenie a nie jakas rzez... ludzie dajcie spokoj... bo jeszcze pare lat i beda demoty o tym, ze nie wolno zabijac komarów...
Skoro robią tak od lat, i do tej pory miałem to w dupie, walenie nie są na wstępie do wyginięcia... hymmm, dalej będę miał to gdzieś?!
Swoją drogą... skoro jest to raz w roku, z pewnością nie zakłóca to wylęgu czy rozrostu populacji tych stworzeń.
W dodatku... chętnie bym spróbował, to ciekawa alternatywa dla krowy, świni, jagnięcia czy kurczaka.
Jakby naruszali prawo, wtedy można coś zdziałać, jak nie... wara od tematu... oczywiście opinia opinią, ale my też święci nie jesteśmy...
Jakoś koszernych ubojów też nikt nie zabronił :)
...
...
...
Epidemia znieczulicy. Mnie osobiście przeraża. Niedługo ludziom będzie wszystko jedno czy bliźniego na ulicy nożem ktoś dźga.
Niccoe,Nie porownuj zabijania ludzi,do zabijania zwierzat,Bog stworzyl zwierzeta by je spozywac,jak nie chcesz jesc miesa to nie jedz i nie wmawiaj innym jakie to zle,wole jesc mieso niz pozniej chorowac na anemie.To ze mi cos smakuje to nie musisz krytykowac tego.
Do tych co ironicznie pytają "jak ich powstrzymać, robiąc demota?", jakbyście nie widzieli autor umieścił w źródle link do petycji którą możecie podpisać.
Niestety to raczej nie wiele da. Tam dla zabawy i rekreacji mordują walenie, w Hiszpanii i bodajże Chile i Peru byki, w teksasie rodziny przyjeżdżają oglądać odcinanie głów jadowitym wężom, w Polsce miliony karpi tradycyjnie duszone są w plastikowych torbach. Co kraj to obyczaj.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 19:29
wstrząsające żeby powstrzymać da rzeź dam minusa
Zakazać im tego to tak jak tobie zakazać np. ubierania choinki, zabijania karpia na święta czy obchodzenia urodzin chociażby. Mi też szkoda tych waleni, ale nie możesz zakazać komuś przestrzegania tradycji z dziada-pradziada. Deal with it.
Kto ucierpiał na ubieraniu choinki czy obchodzeniu urodzin ? Torcik ? Zresztą, w wielu prymitywnych kulturach kanibalizm czy atakowanie każdego człowieka, który nie jest wpółplemieńcem również jest tradycją.
Kury, chociażby. Debilny przykład, ale zabierając kurom jaja, to tak jak na ciężarnej kobiecie bez jej zgody dokonać aborcji.
Ja nie chcę, żeby ludzie jedli czy mordowali jakiekolwiek zwierzęta - większosc z was by mnie wyśmiała, bo przecież krówkę to zabić można, ale psa to już morderstwo. Hipokryzja ludzka nie zna granic.
Tyle ze krowa zostala stworzona by ja spozywac,podobnie z reszta z kurczakiem itp,a pies nie jest zwierzeciem ktore powinno sie jesc.Wiec zachowaj swoj glupi tok rozumowania dla siebie,zwlaszcza ze nie masz racji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 20:43
@masti23 Kto powiedział, że krowa została stworzona, by ją spożywać? Krowa, tak jak pies, "zostały stworzone" do życia. A to, że większości ludzi bardziej smakuje wołowina niźli psina, to już nie nasz "problem"
@masti23 W indiach nie jedzą krów, a w Chinach psy są hodowane własnie na taką rzeź. To, że ty zostałes wychowany w takich, a nie innych pojęciach, nie znaczy, że właśnie te są poprawne, a inne do dupy. Nie można rozdzielać zwierząt pomiędzy "jadalne" i "niejadalne", bo to tak jakby z góry ustalać, który człowiek jest skazany na śmierć, a drugi na życie w bogactwie. Każde zwierze czuje, każde jest bardziej lub mniej inteligentne, i uwaga, TEŻ JESTEŚ ZWIERZĘCIEM, czy ci się to podoba czy nie. Ma to oznaczać, że podamy cię jutro na kolację? Wątpię.
U nas i w wiekszosci krajow psow sie nie jada,w Izreaelu nie jada sie wieprzowiny,w Indiach Krow.W Indiach tez maja swieto ,podczas ktorgo zabija sie sporo zwierzat,podcina sie im gardla.Co do twojego swtwierdzenia ze czlowiek to tez zwierze,i mozna go zjesc,to nie wiem czy slyszalas o takim pojeciu jak kanibalizm,czyli zjadanie osobnika tego samego gatunku,w swiecie zwierzat kanibalizm wystepuje tylko u nielicznyc gatunkow zwierzat np:Modliszki,pajaki.Co do jedzenia psow,to jada sie je tez w Korei Pn.Jezeli chodzi o zabijanie zwierzat w celu pozyskania pozywienia,to nie mam nic przeciwko,jezeli tobie to przeszkadza to twoj problem.Brak spozywania miesa moze doprowadzic do anemi,wiec powinno sie je jesc.A bym zapomnial,jak mowisz ze psa tez mozna jesc,to spojrz na to tak:Czlowiekowi bedzie ciezko zabic psa,bo pies okazuje uczucia,uwazamy je za przyjaciol czlowieka,a krowa nie okazuje uczuc i wg.nas nie jest na rowni z psem.
Zmodyfikowano 11 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2012 o 9:04
@masti23, Krowa nie okazuje uczuć? Byłeś kiedyś w rzeźni? Bo jeśli nie, to jest to rozmowa jak ze ślepym o kolorach. Chciałabym zobaczyć, jak sam, własnoręcznie, pozbawiasz swoje "mięso" życia.
@busiu.Widziales krowe ktora podchodzi pocieszyc czlowieka?bo ja nie,nie mowmy tez ze czlowiek jest na rowni ze zwierzeciem,bo czlowiek w porownaniu do zwierzat potrafi odrozniac dobro od zla,ratowac innych,podejmowac odpowiednie decyzje itp.Osoboscie nie jestem osoba wierzaca,ale nawet w Bibli jest o tym,ze zwierzeta zostaly stworzone po to by je spozywac.Co do pozbawiania zwierzat zycia,to nie mam nic przeciwko jezeli robi sie to w chumanitarny sposob,sam moglbym sprobowac,jezeli chodzi o rzeznie to bylem,widzialem jak sie zabija np:swinie.Przeszkadza wam zabijanie zwierzat w celu pozyskania pozywienia?ok,ale nie mowcie mi ze to jest zle,ja wam nie nie probuje wmawiam ze to dobre,zachowuje to dla siebie,wiec uszanujcie moje zdanie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2012 o 20:43
masti23, Twoje postrzeganie świata jest bardzo ograniczone. Uważasz, że skoro krowa nie potrafi powiedzieć "smutno mi", "boję się", "boli mnie to", to nie posiada uczuć? Zapewniam Cię, że oswojona krowa, jak każde zwierzę, będzie okazywało przywiązanie i uczucia względem innych zwierząt i ludzi. I skoro ludzie potrafią odróżnić zło od dobra, to dlaczego tak często wybierają zło? Skoro potrafią pomagać innym, to dlaczego większość tego nie robi? I zdecydowana większość ludzi najwyraźniej nie potrafi podejmować właściwych decyzji, skoro nadal walczymy ze złodziejami, mordercami, gwałcicielami, itd. Ja również rozumiem zabijanie zwierząt dla mięsa. Ale nie rozumiem metod (które wcale nie są humanitarne), ilości (jest zdecydowana nadprodukcja mięsa), a także warunków, w jakich przychodzi żyć tym zwierzętom- czyli całe życie w zamknięciu, schorowane, zżerające się wzajemnie.
@Busiu.Tu nie chodzi o to zeby krowa powiedziala nam ze jest jej zle,dajmy przyklad psa,ktory potrafi pomoc czlowiekowi,pocieczyc go,widac tez ze maja dobry wplyw na czlowieka,towarzysza tez osobom niepelnosprawnym,pomagaja im,krowa tego nie potrafi,pies umie okazywac swoje zadowolenie,krowa nie.Nie pisz mi ze mam ograniczone postrzeganie swiata,bo tak nie jest,tym bardziej ze nie da sie wywnioskowac tego na podstawie kilku postow.Co do wybierania przez ludzi zla,to sa ich decyzje,czlowiek posiada sumienie,potrafi byc konsekwentny,potrafi tez wybierac dobro,ryzykowac wlasne zycie by ratowac innych,ze zwierzat to chyba tylko pies,jest zwierzeciem ktory moze pomagac innym narazajac wlasne zycie,czasami robiac to swiadomie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2012 o 13:19
a to ze karp jest mniejszy to juz mozna dokonac "rzezi", co rok ginie nawet miliony karpi i jakos wielkiej tragedi
tzn. Duńczyków?
Delfin jest dużo bardziej inteligenty od szympansów !!! Zabijają oni najbardziej inteligentne stworzenia zaraz po ludziach !
Ludzie to też zwierzęta, więc ja w ogóle nie rozumiem zdania "zwierzęta są po to by je jesc". Najlepiej wszyscy się pozabijajmy.
Tyle ze kanibalizm jest zly,w swiecie zwierzat wystepuje on u nielicznych gatunkow.Z tego co widze to jestes stereotypem wegetarianina,ktory probuje wmowic innym ze spozywanie miesa jest zle.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2012 o 21:17
Człowieku, oni to robią od setek lat. To tak jakbyś zakazał Polakom chodzenia do kościoła i dawania na tacę.
to by było akurat pożyteczne
Ale jak ty jak jedziesz na Mazury na ryby to jest kurva dobrze tak? Tak jak dla nich polowanie jest tradycja tak dla wielu ludzi wędkarstwo jest rozrywką.
Mówcie co chcecie, ale ci ludzie są jacyś popier**leni. A i uprzejmie informuję, że my z okazji wigilii nie zabijamy żadnych karpii, toż to głupota -.- Rozumiem, że gdy wszystkie delfiny zostaną zabite, ta "tradycja" okaże się już niepotrzebna?
Nigdy tego nie zrozumiem- jak można być kompletnie nieczułym na cierpienie zwierząt, a jednocześnie pisać, jak to bardzo się współczuje ludziom, którym się nie powiodło. Jak można być wybiórczo empatycznym?
Człowiek wrzucający wszystkich do jednego worka = idiota.
Umiem mówić również inne rzeczy, ale zdecydowałem się na to.
Spróbuj spojrzeć na obrazek z trochę szerszej perspektywy. Z człowieka jest mniej pożytku niż z pszczoły, która wykonuje pracę niezbędną do utrzymania harmonii w ekosystemie, a która powoli wymiera- z powodu egoizmu i nieograniczonej chciwości człowieka. Gdyby jednego dnia wszyscy ludzie wyginęli, świat trwałby dalej, może nawet w lepszym stanie niż teraz. Gdyby wyginęły pszczoły, ludzie przetrwaliby zaledwie 4 lata. Można też wspomnieć o nadmiernym wybijaniu zwierząt, wycinaniu drzew, testowaniu broni biologicznych, chemicznych, jądrowych, wszczynaniu wyniszczających samych ludzi wojen... No bezcenni Ci ludzie dla świata, co nie?
gdyby nie ludzie, nie miał by się kto światem cieszyć. Tylko ludzie umieją sie śmiać. Ale fakt że ludzi jest za dużo. Pewnie niedługo bedzie jakas selekcja (czyt. wojna...)
Zabronisz im?
Zapomniałeś o powstrzymaniu ludzi, którzy zabijają kurczaki, ryby, świnie i inne zwierzątka :)
Nie rozumiem dlaczego nikt nie widzi różnicy między zabijaniem dla tradycji/sportu a zabijaniem dla mięsa. Kto przeje takie wielkie ryby, które po 2/3 dniach stracą swoją "datę ważności"? Tak samo martwi mnie, gdy np. w imię tradycji obrzezają dziewczynkę gdzieś w Afryce, czy zabijają byki ku uciesze gawiedzi. Jak można w ogóle dla sportu kogoś zabijać? To może od razu urządźmy igrzyska, w których będziemy się wszyscy zabijać nawzajem?
Większość gladiatorów to zwykli niewolnicy, nikt ich nie pytał o to, czy chcą walczyć. Corridy z bykami są cool? No pewnie, dla ludzi tak, gorzej z bykami, ciekawe czy chciałbyś być na jego miejscu. Zabijanie zwierząt dla przyjemności jest super? Tylko czekać aż zabijanie ludzi dla przyjemności będzie super. Ludzie z takim myśleniem to najczęściej psychopaci, proponuję więc iść na jakieś badania nim będzie za późno.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 21:52
butelkowa nie wiem jakim cudem korzystasz z internetu jak nie znasz takiego wynalzku jak zamrażarka...
@arakiz, jeśli są ludzie, dla których zabijanie zwierząt dla przyjemności jest cool, to znajdą się równocześnie tacy, którzy z chęcią tkną Twojego młodszego brata. Też dla przyjemności i zabawy, bo przecież nie dla mięsa. Okrucieństwo wobec zwierząt bardzo szybko prowadzi do takich samych zachowań w stosunku do ludzi.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2012 o 11:51
czopor o ile nie masz Narni w zamrażarce to obawiam się, że takiej ryby tam nie zmieścisz.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2012 o 15:31
Przecież oni magazynują to mięso, a potem to jedzą, był nawet o tym program w TV, dokładnie wyjaśniający co tam się dzieje. Obstawiam, że autor demota dostał coś takiego łańcuszkiem i bezmyślnie przekazuje dalej. Proponuję poczytać o tym najpierw i nie w wikipedii, bo tam informacje o połowach zaczerpnięte są ze strony osób broniących tychże żyjątek, aż dziw że świń nie bronią. Dla zabawy to by zabijali jakby nie przejadali tego mięsa, a tak to praktycznie darmowy zapas żywności dla ludności na spory okres czasu, to tak jakby przez Twoje miasto corocznie przebiegało stado świń, które bezkarnie można sobie zabić, jestem pewien że miasto miałoby spory event w rzezi i magazynowaniu darmowego mięsa, bo to przecież "tylko" świnia :) i oni tak samo myślą o tych swoich zwierzątkach. Pamiętajcie, to darmowe jedzenie dla wielu rodzin, a skoro którekolwiek z was, hejterów jest przeciwne zabijaniu dla jedzenia, to nie kupujcie mięsa, dzięki wam sporo zwierzyny przeżyje ;) bo przecież nie będą zabijane aby gnić :p ale się rozpisałem, mam nadzieję że zrozumiale, pozdrawiam wszystkich ^^
Wszyscy panika bo biedne zwierzątka, a wojną gdzie giną niewinni ludzie nikt się nie interesuje. Nie zrozumcie mnie źle, nie cierpię krzywdzenia i zabijania zwierząt, ale są rzeczy ważne i ważniejsze.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 21:15
Dlaczego człowiek ma być ważniejszy od zwierzęcia (pomijając fakt, że człowiek to również zwierzę)? Człowiek może się bronić, wypowiedzieć i ogólnie poradzić sobie w każdej sytuacji, zwierzę nie.
Szczególnie jak banda żydów/amerykanów próbuje cie ustrzelić bronią najnowżej generacji a ty jesteś pakistańczykiem, który jeden na dziesięciu ma prąd.
Zgoda! O ile zakażemy też wypadów na rybki dla relaksu. Wiecie, ile ryb umiera w jeden weekend, nie z powodu potrzeb ekonomicznych, a z powodu tradycji?!
W niektórych plemioniach amazońskich też mają jedną taką fajną tradycję. Mianowicie każde nieślubne albo niepełnosprawne dziecko jest zakopywane żywcem (często tuż po urodzeniu ale czasem nawet do 6 lat później). I robią to jego rodzice. Jeśli ktoś nie wierzy mogę podesłać filmik na którym jest to nakręcone. Tak robią od setek lat. I co? Super tradycja z dziada pradziada :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 20:48
Tradycja rzecz święta. A jeśli ktoś myśli, że te walenie mają jakiekolwiek "uczucia", to jest w dużym błędzie.
Błędem jest uznanie, że każdy człowiek ma mózg i serce. Jak widać w twoim przypadku obyło się bez.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2012 o 23:12
I po co mnie obrażać?
Mentor,ona probuje sie dowartosciowac,jest wegetarianka i przeszkadza jej ze ktos zabija zwierzeta dla miesa.Nie umie przyjac pogladow innych ludzi,co swiadczy ze jest ona uczennica gimnazjum,przeszkadza jej to ze ktos ma inne zdanie niz ona.
Zazwyczaj nie udzielam się w komentarzach, ale przy tym temacie zrobię wyjątek. Zostało to już powiedziane milion razy, ale powtórzę milion pierwszy na podstawie źródła z pierwszej ręki. Przez ostatni rok mieszkałem w akademiku z chłopakiem z Wysp Owczych właśnie, który co nieco opowiedział mi o tej 'tradycji'. Faktycznie, nie wygląda to za ciekawie, bo woda przy wybrzeżu jest cała czerwona, ale robią to wyłącznie dlatego, aby zjeść ich mięso i wykorzystać resztę w inny sposób. Tak samo robimy my z krowami itd. I nie jest to uzasadnione w żaden sposób 'zabawą' czy ideą samą w sobie. Dla rodziny 10-osobowej (z której pochodzi mój kolega) mięso starczyło na rok. Poza tym ostatnie takie polowanie miało miejsce dobre 4 lata temu, bo przez ten cały czas żadne wieloryby nie podpłynęły do wybrzeży. Nawet przedstawiciele Greenpeace'u ze Stanów i Japonii protestujący przeciwko temu 'zbrodniczemu procederowi' zmienili zdanie, kiedy poczęstowano ich mięsem grindwali. No ale jak ktoś jest głupim lewakiem i wie lepiej, to już nic na to nie poradzę...
Wiele osób porównuje to do zabijania karpi na wigilię czy krów na mięso. Istnieje jednak pewna różnica pomiędzy karpiem a delfinem. Nie chodzi nawet o inteligencje, wielkość czy nawet to że delfin to ssak. Krowa też ssak a o to nikt nie krzyczy. Warto wziąć pod uwagę to, że karpie, krowy czy inne zwierzęta hodowane na mięso są, no właśnie, hodowane na mięso. Tak więc ich raczej nie zabraknie. Przyznam się, nie mam pojęcia jak jest z tymi waleniami. Nie sądzę jednak żeby były na ten cel "produkowane". Jeśli są to przepraszam, jeśli nie, to żeby za kilka lat nie było płaczu, że się ludzie zabijają o ostatnie sztuki.
muzułmanie tak swoje kobiety tłuką i jakoś nigdy nie widziałem demota (na głównej) wzywającego do zaprzestania tej tradycji.
A tak btw to czemu ten post nie jest rated +18? Jeden z pierwszych demotów, dla którego widzę sensowne zastosowanie do tej "nowości"
a czy specjalne hodowanie z przeznaczeniem na śmierć nie jest jeszcze straszniejsze?
jak walicie konia to zabijacie miliardy istnień jedną ręką
W Japonii robią tak samo, tyle że z delfinami.
Codziennie zabija sie tysiace NIENARODZONYCH DZIECI w wyniku aborcji... ale ku**a kogo obchodzą ludzie!! Walenie!!!
Rozumiem, że wszyscy którzy popierają tą akcję są zdeklarowanymi wegetarianami, w innym wypadku to czysta hipokryzja.
http://www.filmweb.pl/Zatoka.Delfinow >> polecam pooglądać. Dokumentalny
Tradycję trzeba podtrzymywać
a jak unia daje limity połowu dorsza to ograniczanie swobód obywatelskich i utrata suwerenności
Wypełnisz jakąś śmieszną ankietę z poczuciem, że zrobiłeś naprawdę coś wielkiego, a tak naprawdę nie zrobiłeś nic. Tak naprawdę śmieszą mnie takie nawoływania... Każdy ma to w dupie.
Jak człowiek mieszka na takim zadupiu jak Wyspy Owcze, to różne rzeczy z nudów robi.
Nie uważam, żeby to była wielka "zbrodnia", jest to jeden z wielu drugorzędnych problemów. Najpierw zajmijmy się egzekwowaniem praw człowieka, bo to większy problem (zwłaszcza Chiny, Korea Płn., etc.). A poza tym uważam, że nie warto ingerować w wewnętrzne sprawy Wysp Owczych.
to trochę jak z karpiami na wigilię
wieloryb to ssak, jak pies.
Tego nie wolno zabijać, ale świnie zjeść? OK.
Karpia wpier******? OK.
Pamiętajmy, że ludzie są wszystkożerni. Nie jest to rolą nikogo decydować co inny człowiek będzie jadł.
Albo lepiej! Powstrzymajmy rekiny od jedzenia rybek! Wieloryby od planktonu! Jak popadać w skrajność to na maxa ;>
zdjęcie wygląda okropnie, ale po lekturze komentarzy dochodzę do wniosku że zaczęła się walka mięsożerni vs trawożerni... szczerze? jak o mnie chodzi możecie jeść kamienie albo nic nie jeść, ja mięso lubię.
Dla przykładu karpia na Święta nie znoszę a i tak dostaję porcję i muszę ją zjeść, a jakoś nie pamiętam demotywatorów głoszących wyzwolenie karpi.
Jedyne co zasługuję oburzenie to to że zabijają grindwalle przy dzieciach.
Człowiek jest najgorszym ze zwierząt... Nie zawsze, oczywiście potrafi stworzyć coś pięknego, ale taka prawda.
Polowanie odbywa się raz do roku, jest ściśle kontrolowane pod kątem przebiegu i ilości zabitych zwierząt. Nic, ale naprawdę nic z mięsa się nie marnuje. Zabijają tyle, że każdemu biorącemu udział w tradycji starcza na dwa, maksymalnie trzy obiady. Rzeczywiście, straszne barbarzyństwo...
Ckliwe pseudodemoty o Afrykańskich dzieciach i zwierzętach czas zacząć, może zajmijcie się własnym podwórkiem,blokowiskiem jakiś pijaczyna na pewno znęca się nad dzieckiem
Powstrzymajmy rzeź ! Dajmy mocne temu demotowi! Z pewnością to bardzo wiele pomoże. Poza tym jak żresz frytki z McDonalda, to masz na sumieniu kartofel a może i nawet całą jego rodzinę. Nie wstyd Ci ? Zawsze ktoś się czegoś czepi, choćby nie wiem co... Jeszcze się taki nie urodził, co by człowiekowi dogodził.
Ku*wa, o co tu chodzi?!?! Piękna tradycja i niech ją kultywują.
Co wy pie*dolicie ??!!! Autorze demota , pojedź tam , zobacz jak to wygląda , dowiedz się czegoś więcej . A nie się mądrzysz a ch*ja wiesz bo coś tam przeczytałeś gdzieś i zobaczyłeś jakieś zdjęcie. Gdyby za ignorancje karano , już byś wisiał.
Rzymianie i Barbarzyńcy
Człowieku czy ty wiesz co się chociażby w Syrii teraz dzieje? Dlaczego o tym tak nie trąbią, tam codziennie napieprzają w tych biednych cywili całą artylerią, a tu wielkie światowe oburzenie o walenie które są zabijane i zjadane. Brak mi słów.
3 godziny temu? To tak jakby sprzedawczyni zostawiła kartkę w sklepie wracam za 10 minut :)
Oglądałam o tym program "Wojny o wieloryby" ogólnie tematyka jest trochę inna, ale był odcinek o tym i ludzie mówili, że to jest dla nich pożywienie. Tak jak my jemy kurczaki. Wiesz ile kurczaków ginie rocznie?
Grindwal nie jest zaliczany do delfinów. On jest pół delfinem i pół waleniem.Tak poza tym jest mięsożerny . Nie mogę patrzec jak te zwierzęta giną !
nie każda tradycja jest dobra
Taa! Walczmy o prawa świń w Polsce, byków w hiszpanii, ryb w islandii, psów i pająków w azji, czegoś tam w afryce. Przecież to wg. ekologów powinno mieć prawa jak ludzie!
A pie*dolą mnie te wszystkie zwierzątka , niech zdychają , to może i my szybciej zdechniemy , a tak przy okazji , ciekawe czy smaczne są takie grindwale
Ludzie! Ludzie! Ludzie! Coraz więcej akcji chroniące zwierzęta. A ludzie? W Afryce codziennie giną z głosy tysiące osób. Czemu o nich nie ma demotów? A po za tym jak tak dalej pójdzie to nie będę mógł iść na ryby bo to przecież "krzywda" zwierzętom. Od milionów lat ludzie polowali na zwierzęta, ale teraz już nie można.. ojoj. Załosne.
piszesz to bo jestes wegetarianinem ? nie zdziw sie jak kiedys miesozerni zrobia protest przeciwko wyrywaniu np. zodkiewki ;) haha ;d
Przeczytałem wszystkie komentarze i doszedłem do pewnego smutnego wniosku.Tylko jedna osoba zauważyła ( a raczej o tym napisała) , że jest taka jedna podstawowa kwestia, taka od której powinny rozpoczynać się rozmowny na tego typu temat.
Byłoby super gdyby ludzie wspięli się na stopień refleksji ,który pozwoli odróżniać zwierzęta hodowlane od zwierząt dzikich, swobodnie egzystujących w naturze. Człowiek opanował wieki temu umiejętność hodowli zwierząt m.in aby a) wszystko nie kręciło się wokół polowania, przyrządzania itd. pożywienia b) mógł oddawać się sprawom wyższym np. kulturze. Ktoś hoduje zwierzęta - prywatny interes, jego broszka, daje i odbiera życie ale nie pchaj się z butami do natury. Każdy z nas jest tutaj tylko gościem i fajnie byłoby gdyby zadał sobie pytanie - odbieram życie wolnej, dzikiej,starej istocie tylko po to żeby ją zjeść. Czy aby na pewno zdaję sobie sprawę jaką wartością jest życie
( czasem nie największą ? ). Człowiek jest na szczycie łańcucha pokarmowego ale to niczego nie usprawiedliwia, raczej powinien brać ( coś dla chrześcijan- i nie tylko bo i dla mnie) - braci mniejszych pod swoje ramiona niż rzucać tekstem a świnki a kurki itp).Jeżeli podejmujesz się dyskusji i walisz tekstem o dzieciach z czarnego lądu albo o karpiach w Polsce- w ogóle nie zabieraj głosu.Jest to złożony temat który wymaga głębszego przemyślenia i tak na gorąco pierwsze co przyjdzie do głowy - nie ma sensu. Każdy ma prawo mieć własne zdanie a tak przede wszystkim to każdy argument można obalić, wszystko można podważyć.
To tylko zwierze. A to tylko człowiek - powiedział seryjny morderca.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak- dostrzegam różnice między zwierzęciem a człowiekiem.
Proponuję najpierw próbować realnie wpływać na rozwiązywanie problemów na własnym podwórku, grindwale póki co świetnie dają sobie rade.
I oczywiście,że nie mam racji. Ma tylko swoje zdanie, jak chyba każdy z Was, nic poza tym. Pzdr.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2012 o 22:40
mYŚLĘ, ŻE TO JEST TAK, JAK ZABICIE KARPIA NA WIGILIĘ ...
Ten demot to prowokacja , tak?
zajebiście! tradycję należy utrzymywać..