Dorosnąć i jak będziesz mieć 50 lat i choroba spowoduje śpiączkę, to dzieci wstrzykną ci truciznę byś im tego bogatego raju nie zabrał śpiąc a oni będą wtmydawać grubą kasę na twoje utrzymanie życia. Na niektóre aspekty w ogóle nie patrzycie.
@tomkosz
Ponad 100-letnia tradycja bycie pierwszym banksterem świata, raczej nieosiągalne dla innych. Ciężko też dziś zorganizować coś takiego jak masowe mordy na w miarę dobrze sytuowanej społeczności i rabunek ich skarbów. Na eksterminacji Tutsi czy masowych mordach na biednej ludności Afganistanu, Syrii, Iraku nie można się tak dorobić jak na rabunku mienia żydowskiego podczas IIWŚ.
O Szwajcarii można mówić dużo i pozytywnie, ale będąc Szwajcarii zdziwił mnie ich czas oraz styl pracy, byłam w takiej firmie która zajmuje się naprawą i produkcją rożnych maszyn, normalnie ludzie pracują tam po 12-16 godzin dziennie, w soboty trochę krócej a i w niedziele przychodzą, co prawda nie pracują normalnie, ale sprzątają, nastawiają i smarują maszyny. Kawa na nich już nie działa, więc piją kawę z alkoholem, jak się tego napiłam to nie mogłam spać przez dwa dni. Zarobki maja bardzo duże, tylko pytanie kiedy je wydać?
@Anneetta To samo w USA i w bogatszych krajach Europy. Zresztą w Polsce pracodawcy też wymagają by pracować dużo godzin, jedynie zarobków tyle co kot napłakał.
@Anneetta Pracować powinno się po 6-8 godzin, ale wiek emerytalny mógł by być wyższy. Co z tego, ze przejda na emeryture w weirku nawet 60lat skoro po niej nie mają co robić a wcześniej nie mieli kiedy. 12-16 grozi utrata zdrowia, powinien byc jakiś zakaz, później sie dziwić, ze rozwody, dzieci nie wychowane itp. I pisze to całkiem poważnie, powyżej 8 godzin to przegięcie.
@Bischoop Na zachodzie czas pracy jest krótszy, Tylko pracownicy sezonowi lub ci którzy przyjechali się dorobić pracuja dłużej. Jako kobieta nie wyobrażam sobie pracować ponad 8 godzin do tego mieć dzieci i zadbać o siebie.
@teena_89 Mylisz się grubo, jest już mało firm które maja 8 godzinny system pracy. Co śmieszne, od jakiegoś czasu Ci co domagają się 8h pracy są krytykowani.
@er5ty Każdy jest wolnym i chyba na tyle trzeźwo myślącym człowiekiem że wie co robi pracując tyle godzin a tyle. Nie wolno mu zakazywać, jak ktoś che pracować po 12-16 godzin a inny 8 to niech tak pracuje, powinna być tylko zasada (przepis z dużą karą za zmuszanie do pracy), ale jak ktoś dobrowolnie chce to czemu nie?
Lepiej pracować długo za młodu, a mało na starość niż ciągle tyle samo, mój wujek w stanach tak robił pracował po 12-16 godzin za młodu, jak miał 40-50 pracował już połowę mniej teraz jest na emeryturze, całkiem ładnej, czuje się dobrze, siły już tyle niema ale cieszy się i odpoczywa. A jego brat w Polsce pracował i pracuje po 8 godzin i ma już dość, nudzi go praca, niem już siły. a ma jeszcze parę lat do emerytury która i tak nie będzie rewelacją bo odłożył mało składek.
@tenna_89 Tylko na zachodzie to wszystko działa inaczej i wyjaśniać tu można długo.
Pewnie że nie da się pracować ponad 8 godzin i zajmować się wszystkim, tam pracujesz długo, ale dziecko ma opiekunkę która wszystko zrobi przy dziecku i w domu. Albo po prostu nie pracujesz i ogarniasz wszystko.
A u nas to matki by chciały pracować, zajmować się domem, dzieckiem, sobą itp. a tak się nie da.
@Bischoop Tylko dlaczego pracodawcy tak robią? Bo pracownicy się na to godzą, ja mam np. zadaniowy typ pracy i stałą określoną pensję, mam wykonać pewne czynności i tyle, a szefa nie obchodzi to czy zajęło mi to 4, 8 czy 16 godzin i czy byłam w firmię czy nie.
Ale jak ktoś się godzi na niskie zarobki i darmowe godziny nadliczbowe to jego problem, w mojej firmie jeden kierownik chciał podlizać się szefowi i nie naliczał nadliczbówek, pracownicy się zbuntowali powiedzieli NIE! Kierownik zaczął straszyć że szef wszystkich zwolni bo już ma wielu chętnych (z cichą aprobatą kierownictwa), a pracownicy: "no dobra to niech zwalnia, ciekawe jak szybko przeszkoli i nauczy wszystkiego nowych pracowników." Firma stoi, a czas płynie, kary w kontrakcie wysokie i co? Kierownik wyleciał, a pracownikom wypłacili zaległości, kierownictwo dostało ochrzan za przyzwolenie na konflikty i napięcia w firmie.
Reasumując, trzeba znać swoją wartość i o nią walczyć, gdy ktoś jej niema to sam jest sobie winien, dobrym i mądrym pracownikiem żaden szef nie będzie pomiatał, ani nie da mu głodowej stawki.
@leo90 a to jest jakiś przepis, że pracodawca musi dać umowę o pracę? Może dać umowę zlecenie w której nie obowiązuje najniższa krajowa, dlaczego więc po zniesieniu najniższej płacy miałoby się to zmienić na gorsze?
@leo90 to są brednie panie kolego. Płaca minimalna odbiera ludziom pracę. Ktoś może niema umiejętności aby pracować za pełną kwotę. Więc jak pracodawca musi mu płacić i tak tyle samo co pełnoprawnym pracownikom to woli go zwolnić. Więc mamy duże bezrobocie i pracowników błędnie zastraszonych że jak zażądają więcej to na ich miejsce jest 10 chętnych. Jak więc by byli wszyscy zatrudnieni, to łatwiej tym zdolniejszym byłoby wymagać na pracodawcy lepszych warunków. Kilka miesięcy byłoby lekkiego szoku a potem tylko by się poprawiało.
Pracodawca nie musi dawać umowy o pracę, ale są jeszcze tacy co dają i przy okazji gwarantują jakieś godziwe wynagrodzenie. PracowałAM (jestem kobietą) na zlecenie i wiem jaki to jest szit- 5 zł na godzinę? Żałosne... Płaca minimalna nie odbiera pracy ludziom pracy, bo niby dlaczego? etat jak był tak jest tylko za GWARANTOWANE pieniądze. Bez określonej płacy minimalnej ludzie i tak będą chcieli pracować za więcej, więc w czym problem? też się znajdą chętni na jego miejsce. Doznaliby wszyscy takiego szkoku, że kolejne 10% Polaków olałoby Polskę i pojechało w pi... W pierony byle dalej
@~asffffffffffffffff- masz 15 lat? myślałam, że tylko dzieci w przedszkolu używają tak "ambitnych" epietetów to po pierwsze po drugie sama kijem Wisły nie zawrócę, więc tak czy siak przeszkody nie stanowię a po trzecie- w końcu jednak mamy i wolność słowa (na szczęście), więc poglądy lewackie czy, ale są moje... Zapomniałam dodać- pozdrawiam hejterów (w szczególności tych, co nie mają pojęcia o ekonomii)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 września 2015 o 1:36
@leo90: "Płaca minimalna nie odbiera pracy ludziom pracy, bo niby dlaczego?" - Dlatego, że mam zapotrzebowanie na pracę, która jest dla mnie warte mniej niż płaca minimalna. Jest osoba, która godzi się na takie warunki płacowe. Zatrudniam ją i płacę poniżej płacy minimalnej. Teraz nie opłaca mi się jej zatrudnić - jej praca nie jest dla mnie warta płacy minimalnej. Ona nie ma pracy a moje zapotrzebowanie na prace nie jest zaspokojone.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 września 2015 o 12:24
@RomekC - cóż to za bełkot- w zasadzie nic nie zrozumiałam... Sytuacja jest prosta- chcesz iść do pracy i mieć gwarantowaną najniższą płacę- umowa o pracę a nie chcesz- umowa zlecenie/dzieło, z punktu widzenia pracownika a z punktu widzenia pracodawcy- jeśli praca jest warta minimalnego wynagrodzenia, to umowa o pracę, jeśli nie- umowa zlecenie/dzieło. Płaca minimalna zabezpiecza interesy pracowników, żeby nie dostawali mniej niż kwota za którą można jakoś wyżyć, jak się komuś nie podoba, to są inne rodzaje umów (po to zostały wymyślone)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 września 2015 o 12:36
Taki demot mógł stworzyć tylko człowiek, który nie zna historii. Bogactwo Szwajcarii rozpoczyna się od fałszywych oskarżeń na zakon templariuszy. Uciekają oni razem ze swymi majątkami (było u nich zadłużonych wielu możnych ówczesnej Europy), spora ich część zostaje na terytorium szwajcarskim. Przede wszystkim pozostawiają spuściznę prowadzenia interesów. Później unikają konfliktów światowych, które niosą za sobą ogromne koszty zarówno finansowe jak i ludzkie. Dzisiaj też wiele krajów jest zadłużonych w bankach szwajcarskich. Chyba nie ma Polaka, który nie słyszał o kredycie we frankach szwajcarskich, dlatego tym bardzie dziwie się ludziom którzy wierzą iż na sukces tego państwa składa się gospodarka. Swoją drogą jest też inny przykład jak bank związany z jakimś państwem może przynosić krociowe zyski. Jest to bank w jeszcze mniejszym państwie niż Szwajcaria, a jego nazwa to Instytut Dzieł Religijnych.
@NightmareTheWorld. Szwajcarzy z tych swoich banków prawie w ogóle nie korzystają. Mają stabilną gospodarkę. Wielopokoleniowe zakłady z tradycjami oraz rodzinne rolnictwo. Mała średnia powierzchnia gospodarstw jak na zachodnie warunki. Ok. 16 ha. Takie wioski to są oazy spokoju i stabilności a nie wylęgarnia patologii jak u nas w niektórych rejonach. Banki szwajcarskie to takie gwaranty stabilności i niepodległości. Dużo bardziej skuteczne niż wojsko. Żadne państwo Szwajcarii nic nie narzuci i nic nie zrobi, gdyż by się to skończyło finansową katastrofą dla agresora.
@aderjan Mniej więcej o to mi chodziło. O dobrobycie w kraju decyduje głownie położenie geopolityczne i uwarunkowania historyczno-polityczne. My leżymy pomiędzy grupami wpływów i każdy chce na nas ugrać jak najwięcej. Nie mamy stabilności politycznej ani zaplecza finansowego. Nasi politycy podejmują często decyzje dobre dla tych grup wpływów, a nie kraju. Swoją drogą demot jest manipulacją bo wybrał tylko te punkty pasujące do określonego światopoglądu. Wspomina o zalegalizowaniu marihuany chociaż nie obejmuje to całego kraju, jednak nie wspomina o związkach partnerskich, które już dotyczą całego kraju. To jest największa wada Polaków, myślą, że propaganda to domena tylko ludzi u władzy.
@NightmareTheWorld Szwajcaria nie była oazą pokoju przez wiele lat. Jeszcze w czasie wojny 30-letniej toczono wewnątrz ostre wojny wewnętrzne. Kalwinistyczne kantony natomiast wprowadzały wręcz totalitarne metody, bo prawo tem regulowało nawet długość sukien oraz pory o których legalne było nucenie. Zatem i Ty nie znasz się na historii
@NightmareTheWorld: "...Chyba nie ma Polaka, który nie słyszał o kredycie we frankach szwajcarskich..." - Jestem laikiem w tych sprawach. Proszę więc o nie hejtowanie tyko rzeczową odpowiedź. Jakie jest powiązanie banków szwajcarskich z kredytami we frankach szwajcarskich? Czy banki w Polsce udzielając kredytów we frankach szwajcarskich zadłużały się w bankach szwajcarskich na wysokość pożyczek udzielanych w Polsce?
Kiedy byłem na warsztatach w Szwajcarii (dokładnie w Winterthur- miasto mieszczące się niedaleko Zurychu) w ośrodku do pomocy młodzieży, okazało się, ku naszemu zdziwieniu, że szwajcarska młodzież "nie ma problemów". W tamtejszym ośrodku oferują wszechstronną pomoc- od pomocy psychologicznej, po rozwój zawodowy, edukacyjny, po znalezienie własnej pasji/hobby. Na nic ci wszyscy psychologowie, ponieważ ponad 90% młodzieży, która do nich przychodziła miała problem ze znalezieniem pracy dorywczej (w Szwajcarii trudno o pracę dla uczniów, jest to raczej źle postrzegane), poza tym prawie żadnych innych. Od (nie chcę skłamać) chyba ośmiu lat istnienia ośrodka, mieli tylko trzech dzieciaków, które były ofiarami przemocy domowej, związanej z nadużywaniem alkoholu. //// Pobyt tam (zwiedzałem Szwajcarię dwukrotnie, po dwa tygodnie) uświadomił mi, że rzeczywiście są miejsca, gdzie ludziom żyje się wyjątkowo wygodnie i prawie że sielankowo. Ludzie nie są zbyt otwarci, ale wyjątkowo uprzejmi, a prawo jest tam aż nadto korzystne dla obywateli. /// Co do tej marihuany, to zależy od kantonu, bo nie we wszystkich jest ona legalna. A przynajmniej nie była jeszcze tych parę lat temu.
Warto było jeszcze wspomnieć, że Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej, więc nie jest od niej zależna, ma za to podpisane z nią szereg umów, które były dla niej wygodne (np. obecność w strefie Schengen).
@solarize Za to jest w EFTA, ale nie jest w strefie wolnego handlu europejskiego (EOG). w efekcie nie ma realnego wpływu na zasady działania EOG ani UE, a musi płacic spore pieniądze krajom UE w zasadzie za nic - np. Polska dostała gratis ze Szwajcarii, tylko dlatego, ze jest w UE, ok. 500 000 000 franków, w ramach "Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy" Programy takie kierownae są do nowych członków ue, którzy weszli do unii w 2004 roku i później.
Oj Koliber, Koliber. Pomijacie fakt ile Szwajcaria zarobiła na II Wojnie Światowej i fakcie że są zawsze neutralni. Polska nigdy Szwajcarią nie będzie bo nam jednak robi różnice czy rządzimy się sami czy wpuszczamy wszystkich z lewa i prawa z nosem wlepionym w księgi wieczyste.
@Nullmaruzero Szwajcaria jest daleka od wpuszczania wszystkich z lewa i z prawa. Obcokrajowcom dostac sie tam do pracy jest bardzo ciezko, a tylko praca daje prawo pobytu. A to ze nie bierze sie udziału w walce zbrojnej nie znaczy ze nie ma się władzy. To pieniądze rządzą światem i decydują kto wygra wojnę
Somalia - brak płacy minimalnej, brak państwowej służby zdrowia, marycha legalna, broń legalna, rząd nie reguluje żadnej strefy gospodarki, wydatki też bardzo skromne. A bida aż piszczy.
Jesteście świadomi, że Szwajcaria wzbogaciła się na majątkach rabowanych przez nazistów (również tych skradzionych z Polski). Poza tym był to kraj "neutralny" i nie odnieśli praktycznie żadnych zniszczeń po wojnie mimo to załapali się na fundusze z planu Marshalla co nam się nie udało dzięki naszym "przyjaciołom" ze wschodu.
Legalna marihuana? Jeśli to ma być jeden z decydujących czynników emigracji, to ja nie wiem, co się z tym światem dzieje. Przecież to zbytek, w dodatku szkodliwy. Możliwe, że teraz posypią się minusy od zwolenników i palących, ale taka jest prawda - owszem, nie jest ona tak szkodliwa jak inne używki, ma swoje lepsze i gorsze strony (jak wszystko), ale choćby jej wpływ na umysł powinien być powodem, dla którego inteligentny człowiek by jej unikał. I żeby teraz nie było, że "patrzcie, przyczepił się do jednej rzeczy", to, owszem, pozostałe fakty brzmią zachęcająco, ale może warto byłoby poznać bliższe okoliczności. Powinniśmy pamiętać, że raj na ziemi nie istnieje i co brzmi zbyt zachęcająco, musi gdzieś z szafy wydzielać nieprzyjemny zapaszek trupa.
@Evandro Kto Ci naopowiadał takich głupot że w Szwajcarii jest powszechny dostęp do broni palnej i amunicji? Niech Ci postawi piwo za wciskanie kitu który wykorzystałeś. Inna sprawa że Szwajcaria jest jaka jest bo uznaje że żaden pieniądz nie śmierdzi. Nawet ten należący do zbrodniarzy z II Wojny Światowej.
O, korwinbaza znowu dostaje mentalnego orgazmu. Widzę dzieciaki, że teraz zamiast Singapuru to macie za wzór Szwajcarię. Cóż, dzisiaj idę już spać, balonik o ultraliberalnej Szwajcarii przekłuję wam jutro w dokøadnie ten sam sposób jak wielokrotnie przekłuwałem wam baloniki o Singapurze.
Jeszcze kilka faktów o Szwajcarii. 25% obywateli to imigranci (głównie ekonomiczni). Rolnictwo dotowane na skalę niespotykaną nawet w UE. Zwijająca się gospodarka (bezwzględny spadek PKB w poierwszym kwartale 2015). Drastycznie malejący eksport. Duże tarcia pomiędzy częścią frankofońska a germanofońską. Duża ksenofobia rodowitych mieszkańców.
Szwajcaria to państwo-mafia które żyje z tego że bierze brudną forsę od złodziei z całego świata. To państwo-pasożyt, które zarabia na tym że jakiś złodziej w innym kraju nie zapłaci podatku i ucieknie z kasą do ich złodziejskich banków.
Jakoś nam nikt nie pozwalał na to, żeby być neutralnym przez całą pieprzoną historię Europy... Nie dziwię się, że skoro żadna wojna ich właściwie nie ruszyła, to mają taki progres...
Szwajcaria to kraj idiotów, którzy dla kasy zrobią wszystko, ile tam pół debilów się urodziło ze związków bliskospokrewnionych ze sobą ludzi? Byleby rodzinne majątki nie przepadały. Kto nie był w Szwajcarii niech się nie wypowiada. Okropni ludzie, ktorzy traktują wszystkich z wyższością , mający się za lepszych. Złośliwi. a prywatna służba zdrowia? za wszystko się płaci, nawet najmniejszy zabieg, i wcale tanie to nie jest.
http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1601981,1,najszczesliwsze-narody-swiata.read 9/10 najszczęśliwszych państw stosuje inne rozwiązania
@Ewlak I dlatego nigdy nie będą nr 1. Europa umrze jeśli nie zrozumie że socjalizm i poprawność polityczna są bardziej zabójcze od arszeniku.
do bycia Szwajcarem trzeba po prostu dorosnąć. Polakom jeszcze duuuużo brakuje.
@tomkosz Prawda.
Dorosnąć i jak będziesz mieć 50 lat i choroba spowoduje śpiączkę, to dzieci wstrzykną ci truciznę byś im tego bogatego raju nie zabrał śpiąc a oni będą wtmydawać grubą kasę na twoje utrzymanie życia. Na niektóre aspekty w ogóle nie patrzycie.
@Karol1989 słaby trol, serio. Na twoim przykładzie można pożałować, że aborcja nie jest dozwolona po urodzeniu
nie sądzę fraglesik. w swoim czasie Polska była bogatsza od Szwajcarii, zobacz ile z tego zostało.
@tomkosz Nawet jeżeli, to było to przed faszystowskimi dygnitarzami.
@tomkosz
Ponad 100-letnia tradycja bycie pierwszym banksterem świata, raczej nieosiągalne dla innych. Ciężko też dziś zorganizować coś takiego jak masowe mordy na w miarę dobrze sytuowanej społeczności i rabunek ich skarbów. Na eksterminacji Tutsi czy masowych mordach na biednej ludności Afganistanu, Syrii, Iraku nie można się tak dorobić jak na rabunku mienia żydowskiego podczas IIWŚ.
@jeykey1543 Jak się nie bawisz w ciemne interesy to jest spokojnie. Ci co giną tylko zwykle dilerzy którzy myślą że są mądrzejsi od przełożonych.
O Szwajcarii można mówić dużo i pozytywnie, ale będąc Szwajcarii zdziwił mnie ich czas oraz styl pracy, byłam w takiej firmie która zajmuje się naprawą i produkcją rożnych maszyn, normalnie ludzie pracują tam po 12-16 godzin dziennie, w soboty trochę krócej a i w niedziele przychodzą, co prawda nie pracują normalnie, ale sprzątają, nastawiają i smarują maszyny. Kawa na nich już nie działa, więc piją kawę z alkoholem, jak się tego napiłam to nie mogłam spać przez dwa dni. Zarobki maja bardzo duże, tylko pytanie kiedy je wydać?
@Anneetta To samo w USA i w bogatszych krajach Europy. Zresztą w Polsce pracodawcy też wymagają by pracować dużo godzin, jedynie zarobków tyle co kot napłakał.
@Anneetta Pracować powinno się po 6-8 godzin, ale wiek emerytalny mógł by być wyższy. Co z tego, ze przejda na emeryture w weirku nawet 60lat skoro po niej nie mają co robić a wcześniej nie mieli kiedy. 12-16 grozi utrata zdrowia, powinien byc jakiś zakaz, później sie dziwić, ze rozwody, dzieci nie wychowane itp. I pisze to całkiem poważnie, powyżej 8 godzin to przegięcie.
@Bischoop Na zachodzie czas pracy jest krótszy, Tylko pracownicy sezonowi lub ci którzy przyjechali się dorobić pracuja dłużej. Jako kobieta nie wyobrażam sobie pracować ponad 8 godzin do tego mieć dzieci i zadbać o siebie.
@teena_89 Mylisz się grubo, jest już mało firm które maja 8 godzinny system pracy. Co śmieszne, od jakiegoś czasu Ci co domagają się 8h pracy są krytykowani.
@er5ty Każdy jest wolnym i chyba na tyle trzeźwo myślącym człowiekiem że wie co robi pracując tyle godzin a tyle. Nie wolno mu zakazywać, jak ktoś che pracować po 12-16 godzin a inny 8 to niech tak pracuje, powinna być tylko zasada (przepis z dużą karą za zmuszanie do pracy), ale jak ktoś dobrowolnie chce to czemu nie?
Lepiej pracować długo za młodu, a mało na starość niż ciągle tyle samo, mój wujek w stanach tak robił pracował po 12-16 godzin za młodu, jak miał 40-50 pracował już połowę mniej teraz jest na emeryturze, całkiem ładnej, czuje się dobrze, siły już tyle niema ale cieszy się i odpoczywa. A jego brat w Polsce pracował i pracuje po 8 godzin i ma już dość, nudzi go praca, niem już siły. a ma jeszcze parę lat do emerytury która i tak nie będzie rewelacją bo odłożył mało składek.
@tenna_89 Tylko na zachodzie to wszystko działa inaczej i wyjaśniać tu można długo.
Pewnie że nie da się pracować ponad 8 godzin i zajmować się wszystkim, tam pracujesz długo, ale dziecko ma opiekunkę która wszystko zrobi przy dziecku i w domu. Albo po prostu nie pracujesz i ogarniasz wszystko.
A u nas to matki by chciały pracować, zajmować się domem, dzieckiem, sobą itp. a tak się nie da.
@Bischoop Tylko dlaczego pracodawcy tak robią? Bo pracownicy się na to godzą, ja mam np. zadaniowy typ pracy i stałą określoną pensję, mam wykonać pewne czynności i tyle, a szefa nie obchodzi to czy zajęło mi to 4, 8 czy 16 godzin i czy byłam w firmię czy nie.
Ale jak ktoś się godzi na niskie zarobki i darmowe godziny nadliczbowe to jego problem, w mojej firmie jeden kierownik chciał podlizać się szefowi i nie naliczał nadliczbówek, pracownicy się zbuntowali powiedzieli NIE! Kierownik zaczął straszyć że szef wszystkich zwolni bo już ma wielu chętnych (z cichą aprobatą kierownictwa), a pracownicy: "no dobra to niech zwalnia, ciekawe jak szybko przeszkoli i nauczy wszystkiego nowych pracowników." Firma stoi, a czas płynie, kary w kontrakcie wysokie i co? Kierownik wyleciał, a pracownikom wypłacili zaległości, kierownictwo dostało ochrzan za przyzwolenie na konflikty i napięcia w firmie.
Reasumując, trzeba znać swoją wartość i o nią walczyć, gdy ktoś jej niema to sam jest sobie winien, dobrym i mądrym pracownikiem żaden szef nie będzie pomiatał, ani nie da mu głodowej stawki.
@Anneetta No taki jest właśnie problem, ludzie się godzą, więc jest jak jest.
Jak by w Polsce znieśli pracę minimalną to musielibyśmy pracować za darmo i jeszcze płacić podatki od tego co zarobimy :D
@leo90 a to jest jakiś przepis, że pracodawca musi dać umowę o pracę? Może dać umowę zlecenie w której nie obowiązuje najniższa krajowa, dlaczego więc po zniesieniu najniższej płacy miałoby się to zmienić na gorsze?
@leo90 to są brednie panie kolego. Płaca minimalna odbiera ludziom pracę. Ktoś może niema umiejętności aby pracować za pełną kwotę. Więc jak pracodawca musi mu płacić i tak tyle samo co pełnoprawnym pracownikom to woli go zwolnić. Więc mamy duże bezrobocie i pracowników błędnie zastraszonych że jak zażądają więcej to na ich miejsce jest 10 chętnych. Jak więc by byli wszyscy zatrudnieni, to łatwiej tym zdolniejszym byłoby wymagać na pracodawcy lepszych warunków. Kilka miesięcy byłoby lekkiego szoku a potem tylko by się poprawiało.
@leo90 I te lewackie pierdzielenie... Wez sie utop baranie bo jestes przeszkoda dla dobrej polski
Pracodawca nie musi dawać umowy o pracę, ale są jeszcze tacy co dają i przy okazji gwarantują jakieś godziwe wynagrodzenie. PracowałAM (jestem kobietą) na zlecenie i wiem jaki to jest szit- 5 zł na godzinę? Żałosne... Płaca minimalna nie odbiera pracy ludziom pracy, bo niby dlaczego? etat jak był tak jest tylko za GWARANTOWANE pieniądze. Bez określonej płacy minimalnej ludzie i tak będą chcieli pracować za więcej, więc w czym problem? też się znajdą chętni na jego miejsce. Doznaliby wszyscy takiego szkoku, że kolejne 10% Polaków olałoby Polskę i pojechało w pi... W pierony byle dalej
@~asffffffffffffffff- masz 15 lat? myślałam, że tylko dzieci w przedszkolu używają tak "ambitnych" epietetów to po pierwsze po drugie sama kijem Wisły nie zawrócę, więc tak czy siak przeszkody nie stanowię a po trzecie- w końcu jednak mamy i wolność słowa (na szczęście), więc poglądy lewackie czy, ale są moje... Zapomniałam dodać- pozdrawiam hejterów (w szczególności tych, co nie mają pojęcia o ekonomii)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 września 2015 o 1:36
@leo90: "Płaca minimalna nie odbiera pracy ludziom pracy, bo niby dlaczego?" - Dlatego, że mam zapotrzebowanie na pracę, która jest dla mnie warte mniej niż płaca minimalna. Jest osoba, która godzi się na takie warunki płacowe. Zatrudniam ją i płacę poniżej płacy minimalnej. Teraz nie opłaca mi się jej zatrudnić - jej praca nie jest dla mnie warta płacy minimalnej. Ona nie ma pracy a moje zapotrzebowanie na prace nie jest zaspokojone.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 września 2015 o 12:24
@RomekC - cóż to za bełkot- w zasadzie nic nie zrozumiałam... Sytuacja jest prosta- chcesz iść do pracy i mieć gwarantowaną najniższą płacę- umowa o pracę a nie chcesz- umowa zlecenie/dzieło, z punktu widzenia pracownika a z punktu widzenia pracodawcy- jeśli praca jest warta minimalnego wynagrodzenia, to umowa o pracę, jeśli nie- umowa zlecenie/dzieło. Płaca minimalna zabezpiecza interesy pracowników, żeby nie dostawali mniej niż kwota za którą można jakoś wyżyć, jak się komuś nie podoba, to są inne rodzaje umów (po to zostały wymyślone)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2015 o 12:36
Taki demot mógł stworzyć tylko człowiek, który nie zna historii. Bogactwo Szwajcarii rozpoczyna się od fałszywych oskarżeń na zakon templariuszy. Uciekają oni razem ze swymi majątkami (było u nich zadłużonych wielu możnych ówczesnej Europy), spora ich część zostaje na terytorium szwajcarskim. Przede wszystkim pozostawiają spuściznę prowadzenia interesów. Później unikają konfliktów światowych, które niosą za sobą ogromne koszty zarówno finansowe jak i ludzkie. Dzisiaj też wiele krajów jest zadłużonych w bankach szwajcarskich. Chyba nie ma Polaka, który nie słyszał o kredycie we frankach szwajcarskich, dlatego tym bardzie dziwie się ludziom którzy wierzą iż na sukces tego państwa składa się gospodarka. Swoją drogą jest też inny przykład jak bank związany z jakimś państwem może przynosić krociowe zyski. Jest to bank w jeszcze mniejszym państwie niż Szwajcaria, a jego nazwa to Instytut Dzieł Religijnych.
@NightmareTheWorld. Szwajcarzy z tych swoich banków prawie w ogóle nie korzystają. Mają stabilną gospodarkę. Wielopokoleniowe zakłady z tradycjami oraz rodzinne rolnictwo. Mała średnia powierzchnia gospodarstw jak na zachodnie warunki. Ok. 16 ha. Takie wioski to są oazy spokoju i stabilności a nie wylęgarnia patologii jak u nas w niektórych rejonach. Banki szwajcarskie to takie gwaranty stabilności i niepodległości. Dużo bardziej skuteczne niż wojsko. Żadne państwo Szwajcarii nic nie narzuci i nic nie zrobi, gdyż by się to skończyło finansową katastrofą dla agresora.
@aderjan Mniej więcej o to mi chodziło. O dobrobycie w kraju decyduje głownie położenie geopolityczne i uwarunkowania historyczno-polityczne. My leżymy pomiędzy grupami wpływów i każdy chce na nas ugrać jak najwięcej. Nie mamy stabilności politycznej ani zaplecza finansowego. Nasi politycy podejmują często decyzje dobre dla tych grup wpływów, a nie kraju. Swoją drogą demot jest manipulacją bo wybrał tylko te punkty pasujące do określonego światopoglądu. Wspomina o zalegalizowaniu marihuany chociaż nie obejmuje to całego kraju, jednak nie wspomina o związkach partnerskich, które już dotyczą całego kraju. To jest największa wada Polaków, myślą, że propaganda to domena tylko ludzi u władzy.
@NightmareTheWorld Szwajcaria nie była oazą pokoju przez wiele lat. Jeszcze w czasie wojny 30-letniej toczono wewnątrz ostre wojny wewnętrzne. Kalwinistyczne kantony natomiast wprowadzały wręcz totalitarne metody, bo prawo tem regulowało nawet długość sukien oraz pory o których legalne było nucenie. Zatem i Ty nie znasz się na historii
@NightmareTheWorld: "...Chyba nie ma Polaka, który nie słyszał o kredycie we frankach szwajcarskich..." - Jestem laikiem w tych sprawach. Proszę więc o nie hejtowanie tyko rzeczową odpowiedź. Jakie jest powiązanie banków szwajcarskich z kredytami we frankach szwajcarskich? Czy banki w Polsce udzielając kredytów we frankach szwajcarskich zadłużały się w bankach szwajcarskich na wysokość pożyczek udzielanych w Polsce?
Kiedy byłem na warsztatach w Szwajcarii (dokładnie w Winterthur- miasto mieszczące się niedaleko Zurychu) w ośrodku do pomocy młodzieży, okazało się, ku naszemu zdziwieniu, że szwajcarska młodzież "nie ma problemów". W tamtejszym ośrodku oferują wszechstronną pomoc- od pomocy psychologicznej, po rozwój zawodowy, edukacyjny, po znalezienie własnej pasji/hobby. Na nic ci wszyscy psychologowie, ponieważ ponad 90% młodzieży, która do nich przychodziła miała problem ze znalezieniem pracy dorywczej (w Szwajcarii trudno o pracę dla uczniów, jest to raczej źle postrzegane), poza tym prawie żadnych innych. Od (nie chcę skłamać) chyba ośmiu lat istnienia ośrodka, mieli tylko trzech dzieciaków, które były ofiarami przemocy domowej, związanej z nadużywaniem alkoholu. //// Pobyt tam (zwiedzałem Szwajcarię dwukrotnie, po dwa tygodnie) uświadomił mi, że rzeczywiście są miejsca, gdzie ludziom żyje się wyjątkowo wygodnie i prawie że sielankowo. Ludzie nie są zbyt otwarci, ale wyjątkowo uprzejmi, a prawo jest tam aż nadto korzystne dla obywateli. /// Co do tej marihuany, to zależy od kantonu, bo nie we wszystkich jest ona legalna. A przynajmniej nie była jeszcze tych parę lat temu.
I mają związki partnerskie.
Są tacy którzy związki partnerskie potrafią podać jako przyczynę wzrostu gospodarczego ;)
Warto było jeszcze wspomnieć, że Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej, więc nie jest od niej zależna, ma za to podpisane z nią szereg umów, które były dla niej wygodne (np. obecność w strefie Schengen).
@solarize Za to jest w EFTA, ale nie jest w strefie wolnego handlu europejskiego (EOG). w efekcie nie ma realnego wpływu na zasady działania EOG ani UE, a musi płacic spore pieniądze krajom UE w zasadzie za nic - np. Polska dostała gratis ze Szwajcarii, tylko dlatego, ze jest w UE, ok. 500 000 000 franków, w ramach "Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy" Programy takie kierownae są do nowych członków ue, którzy weszli do unii w 2004 roku i później.
... i jedna z najwiekszych pralni brudnych pieniedzy na swiecie
Oj Koliber, Koliber. Pomijacie fakt ile Szwajcaria zarobiła na II Wojnie Światowej i fakcie że są zawsze neutralni. Polska nigdy Szwajcarią nie będzie bo nam jednak robi różnice czy rządzimy się sami czy wpuszczamy wszystkich z lewa i prawa z nosem wlepionym w księgi wieczyste.
@Nullmaruzero Szwajcaria jest daleka od wpuszczania wszystkich z lewa i z prawa. Obcokrajowcom dostac sie tam do pracy jest bardzo ciezko, a tylko praca daje prawo pobytu. A to ze nie bierze sie udziału w walce zbrojnej nie znaczy ze nie ma się władzy. To pieniądze rządzą światem i decydują kto wygra wojnę
Korwin-Mikke wszystkie powyższe postulaty miał w swoim planie wyborczym i z pewnością by je wprowadził, no ale cóż - Polacy wybrali inaczej...
Może to komuś jeszcze uświadomi, że on i jego partia są jedyną tak naprawdę nadzieją dla Polski. Weźcie to pod uwagę 25. października.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 września 2015 o 19:54
brakuje to zlota, ktore zostalo zdeponowane w ich bankach:)
Dlaczego nie wspomniano, że w Szwajcarii jest popełnianych najwięcej samobójstw w Europie??
Somalia - brak płacy minimalnej, brak państwowej służby zdrowia, marycha legalna, broń legalna, rząd nie reguluje żadnej strefy gospodarki, wydatki też bardzo skromne. A bida aż piszczy.
Jesteście świadomi, że Szwajcaria wzbogaciła się na majątkach rabowanych przez nazistów (również tych skradzionych z Polski). Poza tym był to kraj "neutralny" i nie odnieśli praktycznie żadnych zniszczeń po wojnie mimo to załapali się na fundusze z planu Marshalla co nam się nie udało dzięki naszym "przyjaciołom" ze wschodu.
Dodać należy także zakaz budowania minaretów. Na gospodarkę nie ma to wpływu, ale na szczęście obywateli - jak najbardziej.
Najważniejsze że nie są w Unii
Legalna marihuana? Jeśli to ma być jeden z decydujących czynników emigracji, to ja nie wiem, co się z tym światem dzieje. Przecież to zbytek, w dodatku szkodliwy. Możliwe, że teraz posypią się minusy od zwolenników i palących, ale taka jest prawda - owszem, nie jest ona tak szkodliwa jak inne używki, ma swoje lepsze i gorsze strony (jak wszystko), ale choćby jej wpływ na umysł powinien być powodem, dla którego inteligentny człowiek by jej unikał. I żeby teraz nie było, że "patrzcie, przyczepił się do jednej rzeczy", to, owszem, pozostałe fakty brzmią zachęcająco, ale może warto byłoby poznać bliższe okoliczności. Powinniśmy pamiętać, że raj na ziemi nie istnieje i co brzmi zbyt zachęcająco, musi gdzieś z szafy wydzielać nieprzyjemny zapaszek trupa.
Tylko że u nich na referenda nie mają frekwencji 7%, są na wyższym poziomie społecznym.
@Evandro Kto Ci naopowiadał takich głupot że w Szwajcarii jest powszechny dostęp do broni palnej i amunicji? Niech Ci postawi piwo za wciskanie kitu który wykorzystałeś. Inna sprawa że Szwajcaria jest jaka jest bo uznaje że żaden pieniądz nie śmierdzi. Nawet ten należący do zbrodniarzy z II Wojny Światowej.
A debile i tak będą płakać za płacą minimalną, państwową służbą zdrowia i tym, że niektórzy się bogacą, więc dajmy im wyższe mandaty, podatki itp...
tomkosz nie pier-ol o dorastaniu Polaków tylko poczytaj historię a w niej kto najwięcej zarobił na drugiej wojnie światowej jako " neutralne " państwo
O, korwinbaza znowu dostaje mentalnego orgazmu. Widzę dzieciaki, że teraz zamiast Singapuru to macie za wzór Szwajcarię. Cóż, dzisiaj idę już spać, balonik o ultraliberalnej Szwajcarii przekłuję wam jutro w dokøadnie ten sam sposób jak wielokrotnie przekłuwałem wam baloniki o Singapurze.
Jeszcze kilka faktów o Szwajcarii. 25% obywateli to imigranci (głównie ekonomiczni). Rolnictwo dotowane na skalę niespotykaną nawet w UE. Zwijająca się gospodarka (bezwzględny spadek PKB w poierwszym kwartale 2015). Drastycznie malejący eksport. Duże tarcia pomiędzy częścią frankofońska a germanofońską. Duża ksenofobia rodowitych mieszkańców.
Polacy sa za wengrami a nasz rzad dał za przeproszeniem du*y teraz wyobraź sobie co by robili jakby im kaganiec ściągnąc na wiejskiej....
Szwajcaria to państwo-mafia które żyje z tego że bierze brudną forsę od złodziei z całego świata. To państwo-pasożyt, które zarabia na tym że jakiś złodziej w innym kraju nie zapłaci podatku i ucieknie z kasą do ich złodziejskich banków.
Niech przyjmą sobie emigrantów to zaraz im się to skończy
a zwłaszcza to ostatnie
Jakoś nam nikt nie pozwalał na to, żeby być neutralnym przez całą pieprzoną historię Europy... Nie dziwię się, że skoro żadna wojna ich właściwie nie ruszyła, to mają taki progres...
Jeszcze należy dodać to, że Szwajcaria nie przyjmie ani jednego IMIGRANTA EKONOMICZNEGO
Jeszcze należy dodać to, że Szwajcaria nie przyjmie ani jednego IMIGRANTA EKONOMICZNEGO
Zamaist pisać takie bzdety to napiszcie, że ówczesny rząd szwajcarski nakradł złota żydom po 2 wojnie światowej :D
dalej czerpcie wiedze z memow. HIGHLY RECOMMENDED.
PS:
TO PRAWDA!!!111!11!111!1!!1
Szwajcaria to kraj idiotów, którzy dla kasy zrobią wszystko, ile tam pół debilów się urodziło ze związków bliskospokrewnionych ze sobą ludzi? Byleby rodzinne majątki nie przepadały. Kto nie był w Szwajcarii niech się nie wypowiada. Okropni ludzie, ktorzy traktują wszystkich z wyższością , mający się za lepszych. Złośliwi. a prywatna służba zdrowia? za wszystko się płaci, nawet najmniejszy zabieg, i wcale tanie to nie jest.
Zwłaszcza ta legalna marihuana i dostęp do broni kuszące...