Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
400 416
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Tangelll
0 / 6

co do gałki z Fast & Furious to miała to być parodia... którą robił jakiś gimbus bez prawka (już kiedyś widziałem ten obrazek, ale bez części z autobusem), lub z prawkiem ale bez pojęcia o jeździe ;) Tak czy siak, człowiek który nie ma świadomości, że czasem by jechać szybciej, trzeba wrzucić niższy a nie wyższy bieg, zrobić tzw. redukcję (np. na zakręcie lub gdy musieliśmy zwolnić przed przeszkodą którą potem chcemy ominąć/wyprzedzić) ale co ja tam wiem... narazie mam wyjeżdżone tylko jakieś 1,5 miliona kilometrów po Europie ;)
aczkolwiek demot ciekawy :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2015 o 13:52

avatar szczerbus9
+2 / 2

@Tangelll faktycznie nie wiele się znasz ;) co do pierwszego zdjęcia jest skrzynia 6 biegowa, ale wsteczny raczej zwykle ma miejsce obok 1 biegu, w szybkich i wściekłych to, jak kiedyś pisałem, wina montażu, pokazane są podbicia, a nie redukcje, najczęściej z 3 na 4 lub 1-2 przy starcie, a co do autokarów, to wina luzów na drążku zmiany biegów, są różne rozwiązania przeniesienia ruchów drążka na wodziki wewnątrz przekładni. najlepszym jest bezpośredni montaż na przekładni, ale to nie zawsze możliwe, najczęściej jest to na drążkach lub linkach. w samochodach osobowych jest ten efekt, ale w autobusach, gdzie trzeba doprowadzić do tylnej osi, zjawisko przyjmuje iście diaboliczne rozmiary

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2015 o 11:13

avatar Tangelll
0 / 0

@szczerbus9 mówisz że najlepszym sposobem jest bezpośredni montaż? Widać nigdy żukiem nie jeździłeś :D tam masz bezpośredni a też jak skrzynia swoje wylata to się zaczyna losowanie biegów ;)
Poza tym, jak @jankeers słusznie zauważył, układ biegów jak o wsteczny chodzi nie jest zasadą, jedne marki robią z lewej, inne z prawej, w jednych dociskasz lewarek, w innych podciągasz, itp.
A na koniec, F&F to nie film o zmienianiu biegów tylko kino akcji, nie oczekuj że ktoś będzie przedłużał film o dodatkowe 10 minut, tylko żeby dokładnie pokazać wszystkie zmiany biegów ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szczerbus9
0 / 0

@Tangelll zawsze po pewnym czasie maszyna daje oznaki zużycia, pojawiają się zgrzyty i luzy, a co do rozwiązań konstrukcyjnych @yankeers podstawowymi przekładniami zębatymi o zmiennym przełożeniu są dwójki i trójki przesuwne, a to że może być x-naście przełożeń to już efekt mnożenia, ustawienie przełożeń na drążku też zależy od konstruktora, dlatego pisałem PRZEWAŻNIE

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glus_eli
0 / 0

@Tangelll - Ja wiem co to redukcja. Nie wiedza tego Amerykanie, bo jeżdżą automatami. Na filmie, aktorzy redukuja na prostej przy max obrotach, co jest ewidentną bzdurą. Obejrzyj film jeszcze raz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ghfghf
0 / 0

3 lewarek to od zmiany biegów w Belarusie ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kubvex
0 / 0

Kierowca był pijany?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem