@vooko A widziałeś jakieś polskie samochody w salonach w ciągu ostatnich 10 lat? Niedługo może wejdzie syrena do produkcji, ale z tego co widziałem ceny syren będą mało konkurencyjne....
ja bym już z tym PRem panowie z PESY nie przesadzał na waszym miejscu - wasze tylko pudlo i wózki, kazdy bardziej zaawansowany element sprowadzacie z zagranicy i montujecie UKRAINCAMI, bo Polak dla was za drogi jest
Zawsze od czegoś trzeba zacząć, dobrze, że PESA robi cokolwiek co nie jest tylko murzyńską montownią zagranicznych koncepcji. Nie da się rozpocząć produkcji czegoś, bez używania pewnych gotowych rozwiązań. Na tle naszego rodzimego przemysłu wypada to dobrze i póki co nie ma co płakać, narzekał(jestem w tym dobry) będę dopiero jak już całkiem nic nie wyjdzie.
A może po prostu zakłady w Bydgoszczy są tak zapracowane że PKP musiało by czekać kilka lat na realizację zamówienia. Wolny rynek ludzie i zarabia ten kto da lepszą ofertę. Sami na zakupy nie chodzicie ?
To zabawne, ale najwięcej egzemplarzy tej lokomotywy eksploatują właśnie krajowi przewoźnicy w tym PKP Intercity, z zagranicznych tylko jedna spółka więc przesłanie demota "Zagraniczne kupują, a nie nasze!"jest po prostu kłamstwem.
Jeśli chodzi o Siemens Vectron to są to sprawdzone konstrukcje jeżdżące w całej Europie, więc nie widzę powodu by drzeć szaty o 10 egzemplarzy, warto też wspomnieć że wiele części do niemieckich lokomotyw produkowanych jest w Polsce, więc i tak gospodarka jest zasilana.
PKP zmodernizowało w PESA w tym roku 21 lokomotyw i wagonów. Jeżdzą te "tygryski" w 5 regionach. w tym POZNAN-WROCLAW.
PESE jest zajęta innymi zamówieniami od PKP...
Nikt za granicą tego nie kupił.... 2 sztuki wzięły Koleje Mazowieckie i 4 sztuki kupił wrocławski STK. Za granicę to ona może wyjedzie za 5 lat jak ktoś jej dopuszczenia zrobi... :)
Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.
Patrz 10 komentarzy wyżej. To co jest na zdjęciu, czyli 111Ed zwany potocznie gamą to JEDNO SYSTEMOWA lokomotywa elektryczna, przystosowana do zasilania prądem stałym o napięciu 3000V.
Cargo potrzebuje maszyn wielosystemowych, po to,żeby nie trzeba było pożyczać od Niemców czy Holendrów czy też innych Czechów maszyn, żeby przetargać skład przez ich kraje. Pożyczają chyba tylko maszynistów, aczkolwiek informację mam z tzw. drugiej ręki.
Woleć to sobie możesz. Pesa nie ma w ofercie lokomotywy wielosystemowej, a takie maszyny chciało PKP Cargo. Mieli czekać nie wiadomo jak długo aż firma z Bydgoszczy łaskawie ją wyprodukuje? Obecnie liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych w Polsce jest Newag, czy się to komuś podoba, czy nie ale takie są fakty. Pesa sprzedała dotychczas trzy maszyny z rodziny Gama w wersji elektrycznej (dwie dla Kolei Mazowieckich, jedna dla prywatnego przewoźnika towarowego Lokomotiv), a Newag ma za sobą dostawę kilku maszyn dla Lotos Kolej i dopiero co podpisany kolejny kontrakt z tym przewoźnikiem na lokomotywy Griffin. Jeśli któryś z polskich producentów wejdzie na rynek europejski ze swoimi lokomotywami elektrycznymi, to zapewne pierwszy będzie właśnie Newag. Griffin jest już w wersji wielosystemowej a aktualnie trwa proces uzyskiwania dopuszczeń w kolejnych krajach dla tego pojazdu. Fanboy'e Pesy mogą wypisywać bzdury, że lokomotywy z tej firmy "są zachwalane przez prywatnych przewoźników w Europie" ale to tylko nakręca krytykę pod adresem firmy z Bydgoszczy. Gamę elektryczną chwalił właściciel przewoźnika Lokomotiv (to polska firma, jakby ktoś miał wątpliwości), ale jakoś tak się dziwnie złożyło, że krótko potem maszyna wróciła z powodu poważnej awarii do producenta na naprawę...
A tymczasem w Niemczech: "Niemiecki przewoźnik kupił od Polski pociągi PESA, gdy tymczasem pociągi Siemensa są kupowane i zachwalane na całym świecie".
@zaymoon dziennikarze zza Odry też mają wierszówkę płaconą i nie zawsze wiedzą co piszą, o czym i po co. Zupełnie jak nasi.
PESA nie ma w swojej ofercie superszybkich pociągów jak np. niemieckie ICE siemensa, czy też loków wielosystemowych, ale ma krótkie składy nadające się do ruchu podmiejskiego o małym natężeniu. Czyli np. jako pociągi poza szczytowe. I do tego jeszcze spalinowe.
Siemens natomiast odwrotnie. Ot różnica.
Jakoś nie słyszałam o tym, żeby Włosi robili awanturę na cały kraj i pół Europy, bo po ich kolejce wąskotorowej będą jeździć polskie pociągi. Ludzie, ogarnijcie się!!!
W Rzeszowie kupiono kiedyś autobusy miejskie marki Mercedes. Głośno narzekano, że nie kupiono polskich Solarisów. Głównym kryterium wygrania przetargu była niska cena....
Wszystkie zamówienia na lokomotywę PESY Zamówienia
15 kwietnia 2014 – podpisanie umowy na dostawę 2 lokomotyw elektrycznych typu 111Eb dla Kolei Mazowieckich
17 lipca 2014 – podpisanie umowy na dostawę 10 lokomotyw spalinowych typu 111Db dla PKP Intercity
8 lipca 2015 – sprzedaż pierwszego egzemplarza lokomotywy elektrycznej 111Ed przedsiębiorstwu Locomotiv oraz podpisanie umowy na dostawę 2 kolejnych lokomotyw tego typu
Hahaha, serio? Pesa Gama nie została zakupiona przez NIKOGO poza Polską. A 10 sztuk, które jeżdżą dla PKP Intercity, cały czas stoją zepsute. Podczas gdy Vectrony sprawują się znakomicie i nie ma z nimi żadnych problemów. Jako miłośnik kolei z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że o większym szrocie niż Pesa Gama nie słyszałem. Ale oczywiście jak jakiś geniusz napisze coś na demotywatorach to reszta to łyka. Co za żenada...
kto bogatemu zabroni
Osobiście nie widziałem żadnego urządzenia marki Simens które by się nie zepsuło.
@gregor2 Ja też nie widziałem aby "Simens" się psuł, ale kupili je za PiS-u więc o co Ci chodzi??
@otum666 Mówię o swoich doświadczeniach, może miałem pecha.
@gregor2 to jeszcze było za POwców
Przecież PKP nie jest prywatne.
PKP od kilkunastu lat nie ma
Lokomotywy to pikuś - zobaczcie ile po Polsce jeździ volkswagenów czy innych opli! ;)
@vooko A widziałeś jakieś polskie samochody w salonach w ciągu ostatnich 10 lat? Niedługo może wejdzie syrena do produkcji, ale z tego co widziałem ceny syren będą mało konkurencyjne....
@vooko
@Markooo ja jestem całym sercem za powrotem polskiej motoryzacji :) Słyszałam coś nawet o całym planie powrotu marki fso :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2015 o 21:34
ople należy teraz to general motors
Bo Polska nadal pracuje dla Niemiec . Ale juz nie długo ....
ja bym już z tym PRem panowie z PESY nie przesadzał na waszym miejscu - wasze tylko pudlo i wózki, kazdy bardziej zaawansowany element sprowadzacie z zagranicy i montujecie UKRAINCAMI, bo Polak dla was za drogi jest
Zawsze od czegoś trzeba zacząć, dobrze, że PESA robi cokolwiek co nie jest tylko murzyńską montownią zagranicznych koncepcji. Nie da się rozpocząć produkcji czegoś, bez używania pewnych gotowych rozwiązań. Na tle naszego rodzimego przemysłu wypada to dobrze i póki co nie ma co płakać, narzekał(jestem w tym dobry) będę dopiero jak już całkiem nic nie wyjdzie.
Dlaczego ten PiS ich nie kupi?? Wspierają tylko zagraniczny kapitał!!!
A może po prostu zakłady w Bydgoszczy są tak zapracowane że PKP musiało by czekać kilka lat na realizację zamówienia. Wolny rynek ludzie i zarabia ten kto da lepszą ofertę. Sami na zakupy nie chodzicie ?
To zabawne, ale najwięcej egzemplarzy tej lokomotywy eksploatują właśnie krajowi przewoźnicy w tym PKP Intercity, z zagranicznych tylko jedna spółka więc przesłanie demota "Zagraniczne kupują, a nie nasze!"jest po prostu kłamstwem.
Jeśli chodzi o Siemens Vectron to są to sprawdzone konstrukcje jeżdżące w całej Europie, więc nie widzę powodu by drzeć szaty o 10 egzemplarzy, warto też wspomnieć że wiele części do niemieckich lokomotyw produkowanych jest w Polsce, więc i tak gospodarka jest zasilana.
PKP zmodernizowało w PESA w tym roku 21 lokomotyw i wagonów. Jeżdzą te "tygryski" w 5 regionach. w tym POZNAN-WROCLAW.
PESE jest zajęta innymi zamówieniami od PKP...
Nikt za granicą tego nie kupił.... 2 sztuki wzięły Koleje Mazowieckie i 4 sztuki kupił wrocławski STK. Za granicę to ona może wyjedzie za 5 lat jak ktoś jej dopuszczenia zrobi... :)
pesa nie wyrabia z zamowieniami, juz sie mowi o miesiacach opoznien, jak potrzebowali na szybko to kupili...
Gamonie! Zadzwońcie sobie do PESY i zapytajcie, czy mają jakieś lokomotywy na zbyciu. PESA jest tak zawalona zamówieniami, że nie wyrabia z terminami.
kwity zakupu na pewno jeszcze podpisał koleś z peło !
Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.
Ja mam takie pytanie do wszystkich oburzonych wolnorynkowym handlem? Jakimi samochodami jeździcie? 90% ma pewnie golfy pod plandeką :P
PESA ma tyle zamówień, że się nie wyrabia- IC pkp zamówiła darty i ma problem, żeby je odebrać
Wina Dudy/Szydło/Kaczyńskiego ?
wodogłowie
Wolny rynek. My kupujemy za granicą, zagranica kupuje u nas, jest równowaga.
A co w tym dziwnego? Niemcy zbudowali Chińczykom Maglev-a a na swoim terenie go nie mają bo ich na to nie stać.
zagranicznych stać na dobre, a u nas w przetargu musi być najtańsze
AGAIN!? Najpierw pendolino teraz to.. gj Polsko
Szczerze wolałbym żeby kupili od Pesa ale nie wiem czy Pesa nie wyrobiła by się z zamówieniami w terminie.
Patrz 10 komentarzy wyżej. To co jest na zdjęciu, czyli 111Ed zwany potocznie gamą to JEDNO SYSTEMOWA lokomotywa elektryczna, przystosowana do zasilania prądem stałym o napięciu 3000V.
Cargo potrzebuje maszyn wielosystemowych, po to,żeby nie trzeba było pożyczać od Niemców czy Holendrów czy też innych Czechów maszyn, żeby przetargać skład przez ich kraje. Pożyczają chyba tylko maszynistów, aczkolwiek informację mam z tzw. drugiej ręki.
Woleć to sobie możesz. Pesa nie ma w ofercie lokomotywy wielosystemowej, a takie maszyny chciało PKP Cargo. Mieli czekać nie wiadomo jak długo aż firma z Bydgoszczy łaskawie ją wyprodukuje? Obecnie liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych w Polsce jest Newag, czy się to komuś podoba, czy nie ale takie są fakty. Pesa sprzedała dotychczas trzy maszyny z rodziny Gama w wersji elektrycznej (dwie dla Kolei Mazowieckich, jedna dla prywatnego przewoźnika towarowego Lokomotiv), a Newag ma za sobą dostawę kilku maszyn dla Lotos Kolej i dopiero co podpisany kolejny kontrakt z tym przewoźnikiem na lokomotywy Griffin. Jeśli któryś z polskich producentów wejdzie na rynek europejski ze swoimi lokomotywami elektrycznymi, to zapewne pierwszy będzie właśnie Newag. Griffin jest już w wersji wielosystemowej a aktualnie trwa proces uzyskiwania dopuszczeń w kolejnych krajach dla tego pojazdu. Fanboy'e Pesy mogą wypisywać bzdury, że lokomotywy z tej firmy "są zachwalane przez prywatnych przewoźników w Europie" ale to tylko nakręca krytykę pod adresem firmy z Bydgoszczy. Gamę elektryczną chwalił właściciel przewoźnika Lokomotiv (to polska firma, jakby ktoś miał wątpliwości), ale jakoś tak się dziwnie złożyło, że krótko potem maszyna wróciła z powodu poważnej awarii do producenta na naprawę...
Fajnie ta na zdjęciu wygląda jakby była wk*rwiona patrząnc na tory.
A tymczasem w Niemczech: "Niemiecki przewoźnik kupił od Polski pociągi PESA, gdy tymczasem pociągi Siemensa są kupowane i zachwalane na całym świecie".
@zaymoon dziennikarze zza Odry też mają wierszówkę płaconą i nie zawsze wiedzą co piszą, o czym i po co. Zupełnie jak nasi.
PESA nie ma w swojej ofercie superszybkich pociągów jak np. niemieckie ICE siemensa, czy też loków wielosystemowych, ale ma krótkie składy nadające się do ruchu podmiejskiego o małym natężeniu. Czyli np. jako pociągi poza szczytowe. I do tego jeszcze spalinowe.
Siemens natomiast odwrotnie. Ot różnica.
Jakoś nie słyszałam o tym, żeby Włosi robili awanturę na cały kraj i pół Europy, bo po ich kolejce wąskotorowej będą jeździć polskie pociągi. Ludzie, ogarnijcie się!!!
W Rzeszowie kupiono kiedyś autobusy miejskie marki Mercedes. Głośno narzekano, że nie kupiono polskich Solarisów. Głównym kryterium wygrania przetargu była niska cena....
w democie powinno być wytłuszczone słowo "prywatnych". Wszystko co państwowe to niczyje, więc każdy dba o własny tyłek tylko.
problem w tym że maszyna niemiecka działać będzie lata natomiast Polska zepsuje się po paru dniach !
Wszystkie zamówienia na lokomotywę PESY Zamówienia
15 kwietnia 2014 – podpisanie umowy na dostawę 2 lokomotyw elektrycznych typu 111Eb dla Kolei Mazowieckich
17 lipca 2014 – podpisanie umowy na dostawę 10 lokomotyw spalinowych typu 111Db dla PKP Intercity
8 lipca 2015 – sprzedaż pierwszego egzemplarza lokomotywy elektrycznej 111Ed przedsiębiorstwu Locomotiv oraz podpisanie umowy na dostawę 2 kolejnych lokomotyw tego typu
Hahaha, serio? Pesa Gama nie została zakupiona przez NIKOGO poza Polską. A 10 sztuk, które jeżdżą dla PKP Intercity, cały czas stoją zepsute. Podczas gdy Vectrony sprawują się znakomicie i nie ma z nimi żadnych problemów. Jako miłośnik kolei z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że o większym szrocie niż Pesa Gama nie słyszałem. Ale oczywiście jak jakiś geniusz napisze coś na demotywatorach to reszta to łyka. Co za żenada...