Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1086 1146
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~gregorius90
+3 / 7

kto bogatemu zabroni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregor2
0 / 6

Osobiście nie widziałem żadnego urządzenia marki Simens które by się nie zepsuło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O otum666
-2 / 8

@gregor2 Ja też nie widziałem aby "Simens" się psuł, ale kupili je za PiS-u więc o co Ci chodzi??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregor2
-1 / 1

@otum666 Mówię o swoich doświadczeniach, może miałem pecha.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ch47
+2 / 4

@gregor2 to jeszcze było za POwców

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
0 / 0

Przecież PKP nie jest prywatne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszalek26
-2 / 2

PKP od kilkunastu lat nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vooko
+13 / 17

Lokomotywy to pikuś - zobaczcie ile po Polsce jeździ volkswagenów czy innych opli! ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Markooo
+1 / 5

@vooko A widziałeś jakieś polskie samochody w salonach w ciągu ostatnich 10 lat? Niedługo może wejdzie syrena do produkcji, ale z tego co widziałem ceny syren będą mało konkurencyjne....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dracotek
+1 / 3

@vooko
@Markooo ja jestem całym sercem za powrotem polskiej motoryzacji :) Słyszałam coś nawet o całym planie powrotu marki fso :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2015 o 21:34

avatar ninjasam123
0 / 0

ople należy teraz to general motors

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tentonhammer
+5 / 11

Bo Polska nadal pracuje dla Niemiec . Ale juz nie długo ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~stop_propagandzie
+9 / 11

ja bym już z tym PRem panowie z PESY nie przesadzał na waszym miejscu - wasze tylko pudlo i wózki, kazdy bardziej zaawansowany element sprowadzacie z zagranicy i montujecie UKRAINCAMI, bo Polak dla was za drogi jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gclury
+5 / 7

Zawsze od czegoś trzeba zacząć, dobrze, że PESA robi cokolwiek co nie jest tylko murzyńską montownią zagranicznych koncepcji. Nie da się rozpocząć produkcji czegoś, bez używania pewnych gotowych rozwiązań. Na tle naszego rodzimego przemysłu wypada to dobrze i póki co nie ma co płakać, narzekał(jestem w tym dobry) będę dopiero jak już całkiem nic nie wyjdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
-3 / 5

Dlaczego ten PiS ich nie kupi?? Wspierają tylko zagraniczny kapitał!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G ginoles
+2 / 6

A może po prostu zakłady w Bydgoszczy są tak zapracowane że PKP musiało by czekać kilka lat na realizację zamówienia. Wolny rynek ludzie i zarabia ten kto da lepszą ofertę. Sami na zakupy nie chodzicie ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Kom67
+5 / 5

To zabawne, ale najwięcej egzemplarzy tej lokomotywy eksploatują właśnie krajowi przewoźnicy w tym PKP Intercity, z zagranicznych tylko jedna spółka więc przesłanie demota "Zagraniczne kupują, a nie nasze!"jest po prostu kłamstwem.
Jeśli chodzi o Siemens Vectron to są to sprawdzone konstrukcje jeżdżące w całej Europie, więc nie widzę powodu by drzeć szaty o 10 egzemplarzy, warto też wspomnieć że wiele części do niemieckich lokomotyw produkowanych jest w Polsce, więc i tak gospodarka jest zasilana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zalmiwas12333
+2 / 2

PKP zmodernizowało w PESA w tym roku 21 lokomotyw i wagonów. Jeżdzą te "tygryski" w 5 regionach. w tym POZNAN-WROCLAW.
PESE jest zajęta innymi zamówieniami od PKP...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mares07356
+3 / 3

Nikt za granicą tego nie kupił.... 2 sztuki wzięły Koleje Mazowieckie i 4 sztuki kupił wrocławski STK. Za granicę to ona może wyjedzie za 5 lat jak ktoś jej dopuszczenia zrobi... :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dfasdasfsdggds
+2 / 2

pesa nie wyrabia z zamowieniami, juz sie mowi o miesiacach opoznien, jak potrzebowali na szybko to kupili...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Pit001
+1 / 1

Gamonie! Zadzwońcie sobie do PESY i zapytajcie, czy mają jakieś lokomotywy na zbyciu. PESA jest tak zawalona zamówieniami, że nie wyrabia z terminami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~roccko
-1 / 1

kwity zakupu na pewno jeszcze podpisał koleś z peło !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~a345
+5 / 5

Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.Ponieważ Pesa Gama nie ma jeszcze dopuszczenia do poruszania się po sieciach innych krajów, a uzyskanie takich pozwoleń trwa czasami kilka miesięcy do kilku lat. Na dodatek Pesa Gama nie jest jeszcze dopracowana w wersji wielosystemowej (możliwośc zasilania siecią D/C 3kV .p. w Polsce, Czechach, A/C 15kV w Niemczech, A/C 25kV Francja, część Czech i inne kraje, a taką zamówiło PKP Cargo, którym zależało na czasie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+3 / 3

Ja mam takie pytanie do wszystkich oburzonych wolnorynkowym handlem? Jakimi samochodami jeździcie? 90% ma pewnie golfy pod plandeką :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sraka12
+1 / 1

PESA ma tyle zamówień, że się nie wyrabia- IC pkp zamówiła darty i ma problem, żeby je odebrać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P patrix2012
0 / 2

Wina Dudy/Szydło/Kaczyńskiego ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C conventanter
0 / 0

wodogłowie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lukki
+1 / 1

Wolny rynek. My kupujemy za granicą, zagranica kupuje u nas, jest równowaga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gaudius
+2 / 2

A co w tym dziwnego? Niemcy zbudowali Chińczykom Maglev-a a na swoim terenie go nie mają bo ich na to nie stać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bnw
-1 / 1

zagranicznych stać na dobre, a u nas w przetargu musi być najtańsze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~omgsdads
-2 / 2

AGAIN!? Najpierw pendolino teraz to.. gj Polsko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~koza180PL
0 / 0

Szczerze wolałbym żeby kupili od Pesa ale nie wiem czy Pesa nie wyrobiła by się z zamówieniami w terminie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ibonek
+1 / 1

Patrz 10 komentarzy wyżej. To co jest na zdjęciu, czyli 111Ed zwany potocznie gamą to JEDNO SYSTEMOWA lokomotywa elektryczna, przystosowana do zasilania prądem stałym o napięciu 3000V.
Cargo potrzebuje maszyn wielosystemowych, po to,żeby nie trzeba było pożyczać od Niemców czy Holendrów czy też innych Czechów maszyn, żeby przetargać skład przez ich kraje. Pożyczają chyba tylko maszynistów, aczkolwiek informację mam z tzw. drugiej ręki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adammmmmmmm
+1 / 1

Woleć to sobie możesz. Pesa nie ma w ofercie lokomotywy wielosystemowej, a takie maszyny chciało PKP Cargo. Mieli czekać nie wiadomo jak długo aż firma z Bydgoszczy łaskawie ją wyprodukuje? Obecnie liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych w Polsce jest Newag, czy się to komuś podoba, czy nie ale takie są fakty. Pesa sprzedała dotychczas trzy maszyny z rodziny Gama w wersji elektrycznej (dwie dla Kolei Mazowieckich, jedna dla prywatnego przewoźnika towarowego Lokomotiv), a Newag ma za sobą dostawę kilku maszyn dla Lotos Kolej i dopiero co podpisany kolejny kontrakt z tym przewoźnikiem na lokomotywy Griffin. Jeśli któryś z polskich producentów wejdzie na rynek europejski ze swoimi lokomotywami elektrycznymi, to zapewne pierwszy będzie właśnie Newag. Griffin jest już w wersji wielosystemowej a aktualnie trwa proces uzyskiwania dopuszczeń w kolejnych krajach dla tego pojazdu. Fanboy'e Pesy mogą wypisywać bzdury, że lokomotywy z tej firmy "są zachwalane przez prywatnych przewoźników w Europie" ale to tylko nakręca krytykę pod adresem firmy z Bydgoszczy. Gamę elektryczną chwalił właściciel przewoźnika Lokomotiv (to polska firma, jakby ktoś miał wątpliwości), ale jakoś tak się dziwnie złożyło, że krótko potem maszyna wróciła z powodu poważnej awarii do producenta na naprawę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jk
+1 / 1

Fajnie ta na zdjęciu wygląda jakby była wk*rwiona patrząnc na tory.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 1

A tymczasem w Niemczech: "Niemiecki przewoźnik kupił od Polski pociągi PESA, gdy tymczasem pociągi Siemensa są kupowane i zachwalane na całym świecie".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ibonek
+2 / 2

@zaymoon dziennikarze zza Odry też mają wierszówkę płaconą i nie zawsze wiedzą co piszą, o czym i po co. Zupełnie jak nasi.
PESA nie ma w swojej ofercie superszybkich pociągów jak np. niemieckie ICE siemensa, czy też loków wielosystemowych, ale ma krótkie składy nadające się do ruchu podmiejskiego o małym natężeniu. Czyli np. jako pociągi poza szczytowe. I do tego jeszcze spalinowe.
Siemens natomiast odwrotnie. Ot różnica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Krecik
+1 / 1

Jakoś nie słyszałam o tym, żeby Włosi robili awanturę na cały kraj i pół Europy, bo po ich kolejce wąskotorowej będą jeździć polskie pociągi. Ludzie, ogarnijcie się!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~enaminex
0 / 0

W Rzeszowie kupiono kiedyś autobusy miejskie marki Mercedes. Głośno narzekano, że nie kupiono polskich Solarisów. Głównym kryterium wygrania przetargu była niska cena....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anty1234
0 / 0

w democie powinno być wytłuszczone słowo "prywatnych". Wszystko co państwowe to niczyje, więc każdy dba o własny tyłek tylko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~stary__maszynista
+1 / 1

problem w tym że maszyna niemiecka działać będzie lata natomiast Polska zepsuje się po paru dniach !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojtek9503
0 / 0

Wszystkie zamówienia na lokomotywę PESY Zamówienia
15 kwietnia 2014 – podpisanie umowy na dostawę 2 lokomotyw elektrycznych typu 111Eb dla Kolei Mazowieckich
17 lipca 2014 – podpisanie umowy na dostawę 10 lokomotyw spalinowych typu 111Db dla PKP Intercity
8 lipca 2015 – sprzedaż pierwszego egzemplarza lokomotywy elektrycznej 111Ed przedsiębiorstwu Locomotiv oraz podpisanie umowy na dostawę 2 kolejnych lokomotyw tego typu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Paweł65
0 / 0

Hahaha, serio? Pesa Gama nie została zakupiona przez NIKOGO poza Polską. A 10 sztuk, które jeżdżą dla PKP Intercity, cały czas stoją zepsute. Podczas gdy Vectrony sprawują się znakomicie i nie ma z nimi żadnych problemów. Jako miłośnik kolei z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że o większym szrocie niż Pesa Gama nie słyszałem. Ale oczywiście jak jakiś geniusz napisze coś na demotywatorach to reszta to łyka. Co za żenada...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem