@Agusia20 Jak na razie to od wielu lat państwo nam daje w ryk zabierając od nas pieniądze na podatki, opłaty, a sami zarabiamy na tle Europy jak Ukraina. Także nasi herosi z pustymi kieszeniami nie będą mieli okazji powalczyć z kababami, bo nawet kebaby unikają Polskiej biedy. Szkoda, że Polacy nie maja tej okazji
jasne że jest i to ogromna, tyle że nadal są islamistami (czyli ich religią jest islam) a autor demota twierdzi ze u nas takowych ludzi nie ma...co jest delikatnie mówiąc, brednią. Teraz rozumiesz?
Według źródeł internetowych (między innymi SJP), "islamista" to albo człowiek badający islam, albo zwolennik islamu radykalnego, czyli fanatyk. Zwykły wyznawca islamu to muzułmanin. Więc nie, zapewne nie ma w Polsce islamistów - są muzułmanie. Ignorancja boli?
@bojarowicz a jeśli powiem ci, że wśród wyborców PiS jest jedna osoba chora na zespół Downa, to czy to oznacza, że wszystkie PiSmaki są niedorozwinięte? Taki sam tok myślenia przedstawiłeś przed chwilą?
Taaa tylko to nie są islamiści. To sa wyznawcy jednej z najbardziej postępowych odmian islamu. A tak szczerze, to w Polsce nie ma islamistów z wielu powodów. Nigdy nie byliśmy imperium kolonialnym, nigdy nie byliśmy tak bogaci, by być celem masowej emigracji zarobkowej, więc i muzułmanów u nas nie ma za wielu, więc i ze statystyki wynika, że za wielu przestępstw to u nas nie popłenią. Ale myślę, że jest jedna podstawowa przyczyna. My nikogo nie wkurzamy, nikogo nie najeżdżamy I jesteśmy na tyle mało ważni, że zamach w Polsce przyniósł by niewielkie skutki- media na świecie poświęciły by u duzo mniej uwagi niż zamachom np. we Francji.. Mało tego- jesteśmy do nich na tyle podobni, że ciężej im wzbudzić w sobie nienawiść do nas. Każdy Ci powie, że Polak to antysemita- za to duży plus mamy. Lubimy tradycyjne wartości, patriarchat, tradycyjną rodzinę. No i nie jesteśmy tak bogaci by była ona powodem silnej zazdrości i frustracji. Historycznie tez przez wieki byliśmy okupowani przez europejskie imperia. I jakoś tak generalnie z charakteru im leżymy. Islamscy terroryści szkolili się w komunistycznej Polsce do walki z zachodem. Wcześniej czy później pewnie dostaniemy odłamkiem tej wojny islamistów z zachodem, ale to nie będzie nic osobistego.
@~Kugikl , zależy jak porównujesz czy PKB czy gospodarkę czy parytet siły nabywczej czy np. to, że w Polsce nie jest możliwa śmierć głodowa ( o ile ktoś nie jest psychiczny i sam nie zechce się zagłodzić ) itp..No więc w kolejności wg.: PKB nominalnego: 22-23 na świecie, Mołdawia: 145 wg. PSN ( parytetu siły nabywczej ) :24 ( inna rzecz, że Szwajcaria jest 38, ale w Szwajcarii jest średnio 2,5x drożej niż w Polsce ( http://www.cenynaswiecie.pl/porownanie-cen-w-szwajcarii-i-w-polsce,201,250/ ) - no ale Mołdawia jest: 141. Kolejne rankingi np. według wskaźnika rozwoju społecznego: 35 miejsce jako kraj "bardzo wysoko rozwinięty" za nami np. Portugalia, która była po tamtej stronie żelaznej kurtyny. Mołdawia jest 114. Kolejny ranking tj. lista gospodarek świata: Polska 22 ( pomimo tego, że jesteśmy neokolonią i rabują nas wszyscy, którzy tylko mogą). Kolejny wskaźnik ranking najdynamiczniejszego rozwoju gospodarczego: http://forsal.pl/galerie/856084,duze-zdjecie,1,20-najszybciej-rosnacych-gospodarek-swiata-wsrod-nich-polska.html JAKO JEDYNE PAŃSTWO EUROPEJSKIE!!! To znaczy, że Europa umiera ogólnie. No więc jak już pisałem NIE JESTEŚMY biednym państwem JESTEŚMY PAŃSTWEM źle rządzonym ale nawet mimo to ogólnie nie biednym.
@Zibioff Nom. To trochę jakby powiedzieć, że ci mniej inteligentni Mensanie to debile, bo są inteligentniejsi od nich. Tylko kurna nadal wszyscy to 10% najinteligentniejszych na Ziemi!
@Zibioff 10% odnosiło się do mojego przykładu. Z tego co mi wiadomo próg MENSY jest wyliczony na 10% populacji. Gdzie plasuje się Polska na tle innych krajów jeśli chodzi o poziom życia to ja nie wiem. Ale znam znacznie biedniejsze państwa.
@Zibioff No i co z tego że dodałeś Chiny? Chiny są bogate bo mają 20% ludności świata. W przeliczeniu na jednego mieszkańca Chiny są biedne, to żadna Ameryka nie jest. Poziom życia wyznacza PKB na mieszkańca, a nie PKB całego kraju.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 lipca 2016 o 23:58
@Lomion , Skoro właśnie sam zakwestionowałeś PKB całego kraju jako wyznacznik porównania bogactwa i chcesz porównywać jednostki, zatem wyznacznikiem będzie nie podział nominalnego PKB na ilość obywateli tylko parytet siły nabywczej ( " porównanie cen sztywno ustalonego koszyka towarów i usług w różnych krajach w tym samym czasie, wyrażonych w walutach tych krajów" ) No bo co z tego, że np. zarabiam 1000$ skoro powiedzmy chleb kosztuje 100$? Kwoty nominalne nie mają tu więc znaczenia a wg. PSN Polska jest na 24 miejscu na świecie...Szwajcaria zaś jest 39-ta. Mołdawia 141. Japonia 4-ta. Zdecydowanie Bliżej nam do Japonii niż do Mołdawi. Zerknij na wykaz: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej)
A zauważysz, że na szczycie są największe gospodarki i najbardziej liczące się państwa. Jak już pisałem, POLSKA NIE JEST biednym krajem jest biedniejszym od tych najbogatszych.
Wg. PSN: Japonia: 37 390 $, Australia: 46 433 $ , Polska: 26 455 $, Mołdawia: 4979 $....Szwajcaria zaś: 58 087 $...Jednakże wszyscy Szwajcarzy dysponując takim PSN są w stanie kupić mniej niż wszyscy Polacy dysponujący swoją kwotą. Cińczycy zaś z kwotą PSN 14 107 $, są w stanie kupić wszystkie wymienione tu kraje..Zapewne dlatego Szwajcarzy importują już z Chin....Mechanizmy zegarków a zegarmistrzowie traktują jako magazyn części chińskie mechanizmy...Które nawet w paru niezależnych testach europejskich wypadły lepiej od oryginałów....W żaden sposób nie wychodzi zatem, że Polska jest bliższa Mołdawii niż Japonii - jest dokładnie odwrotnie....Zostawiam Ci ostatnie słowo w tej dyskusji, bronisz przegranej sprawy i chcesz na siłę wykazać, że jesteśmy Gambią.
@Zibioff ok, niby nie jesteśmy tacy biedni. A jaki mamy dług publiczny? I w jakim tempie on rośnie? Polska jest jak rodzina z dużym kredytem hipotecznym, która cały czas żyje na kredyt i wydaje więcej niż zarabia. I juz nie ma co się pytać czy to je*nie, tylko kiedy.
@profix3 , Nie jest super wielkim problemem to, że mamy długi. Problem polega na tym, że Polska ma te długi zagraniczne.Jak Korwin w chyba 1992 r. zgłosił wniosek o zakazie uchwalania budżetu z deficytem to został wyśmiany - no i mamy.Mamy przyjęte ustawy o "progach ostrożnościowych" dług nie może przekraczać 55-60% PKB, dlatego Tusk gwizdnął kasę 150 mld z OFE, żeby nie przekroczyć progu zadłużenia...Ale przekracza szacuje się, że mamy ok. 3 bln zł długu ( 2bln to ZUS ). Japonia np. ma 250% PKB długu, ale u swoich własnych obywateli i nawet jeśli by się system zawalił to wierzycielami są japończycy. W Polsce wierzycielami są zagraniczne banki amerykańskie i niemieckie...Dlatego właśnie są euro dotacje, żeby wpędzać takie państwa satelitarne ( neokolonialne ) w spiralę długu. Buduje się 4x droższy stadion z czego UE daje ( dopisuje w banku zera do pustej waluty ) połowę czyli mamy 2x drożej a na pozostałą część udziela się kredytu...Wszyscy wciągają pieniądze a na końcu trzeba oddać REALNE KWOTY pochodzące z pracy obywateli i kasa wraca tam skąd przyszła Na tym w ogóle polega kreacja pieniądza z długu - ale tu na poziomie państw. UK ma dług publiczny w wysokości 3bln funtów. USA gdyby miała spłacić swoje długi to by tam wybuchła wojna domowa i CHiny właśnie chcą odejść od parytetu dolara w obrocie międzynarodowym, jeśli to im się uda to USA stanie się bankrutem - o to właśnie toczy się teraz cała wojna USA-Chiny i po to właśnie Macierewicza małym skaczą do Rosji, żeby zmusić Rosję do zajęcia stanowiska po stronie USA w konflikcie USA-Chiny. Cały zachód jest zadłużony, ale nie Rosja. Rosja spłaciła swoje długi i nie Chiny, Chiny mają nadwyżkę. Polska POWINNA obniżać podatki ponieważ bogactwo pochodzi z pracy a nie z podatków i z UE. To co dostaliśmy z UE trzeba będzie z krwawymi łzami spłacić a jak nie to będzie jak w Grecji, że oddali Niemcom 14 lotnisk, które pobudowali za niemieckie kredyty. Skomplikowane to wszystko...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 lipca 2016 o 11:38
@Zibioff Akurat nie ma znaczenia czy użyjesz PKB per capita, czy parytetu siły nabywczej - wyniki będą takie same. Znaczenie ma to czy używasz wartości całkowitych, czy przeliczonych na mieszkańca. Bo miliard biednych Chińczyków ma razem więcej pieniędzy niż 40 miliardów Polaków, ale nie zmienia to faktu że Polacy są bogatsi od Chińczyków. Tak samo jak trudno byłoby dowieść że Polacy są bogatsi od mieszkańców Luksemburga, choć całkowite PKB krajów by na to wskazywało.
@Zibioff Tak, na liście największych gospodarek świata Polska jest w trzeciej dziesiątce. Teraz zadaj sobie pytanie czy emigranci chętniej będą przyjeżdżać do Luksemburga (wysokie PKB per capita, niskie PKB krajowe) czy do Polski (niskie PKB per capita, wysokie PKB krajowe).
@Lomion , Zdaje się, że prowadzimy konwersację na zupełnie inny temat a mianowicie, czy Polska jest biedna czy nie. No i rozważamy gdzie to Polsce jest bliżej: otóż Polsce jest bliżej do Australii i Japonii niż do Mołdawii i nie jest ten "nasz nieszczęśliwy kraj" biednym krajem, a emigranci nie mają z tym nic wspólnego ponieważ oni nie decydują kto jest biedny a kto nie...Raczej decydują kto zbiednieje płacąc im zasiłki - a kto nie :) Polska nie dosyć, że nie jest biedna, to jest aż tak bogata, że kradną tu wszyscy od setek lat i wciąż jest co ukraść i jeszcze mimo to jakoś się rozwijamy, ale to na pewno nie dzięki ludziom, którzy tu rządzą a pomimo nich...
@Zibioff Owszem, dyskutujemy na temat tego czy Polska jest biedna czy nie, w kontekście tego dlaczego imigranci nie przyjeżdżają do nas, tylko np. do Szwecji. Według ciebie Polska jest bogatsza od Holandii czy Luksemburga, bo posiada od nich wyższe PKB. Według mnie Polska jest od tych krajów biedniejsza, bo to PKB musi wykorzystać do utrzymania dużo większej liczby obywateli. Gdyby faktycznie było tak jak piszesz, to Polacy nie wyjeżdżaliby za pracą do Holandii, tylko Holendrzy jeździliby za pracą do Polski. Więc nie, Polsce nie jest bliżej do Australii czy i Japonii, bo od poziomu życia obywateli tych krajów dzielą nas jeszcze lata świetlne. A od poziomu życia Mołdawii zaledwie dekady.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 lipca 2016 o 20:40
to nasze szczeście, łatwiej jest ich odstraszać za wczasu lub nie wpuszczać, to znaczy nie jest łatwo ale to jedyne wyjście żeby się ich pozbyć, a zachód europy co? albo zrobi im obozy koncentracyjne i pusci z dymem albo oni ich, dlatego lepiej nie wpuszczac, pokazac im ze nie jestesmy takimi idiotami jak francuzi od dobrobytu nam sie w dupach jeszcze nie poprzewracalo az tak- to tez argument ;]
@Skorpion91 Lepiej mieć w dupie poprzewracane z nadmiaru kasy niż nie mieć i tego i tego. USA jakoś bogate jest a nawet meksykanów wpuszczać nie chce. Bieda to żaden konkretny argument kolego.
@meatgun Ale to nie oznacza, ze Polska stanie się nagle bogatsza. Będzie tak samo biedna jak dotychczas, a nawet bardziej, bo nikt nie będzie miał okazji wyjechać za lepszym zarobkiem, no chyba, ze w USA zniosą wizy. Bo czym jest nasza pensja w porównaniu z niemiecką, brytyjską czy nawet hiszpańską lub włoską?
@MatiPati a co gorsza rynek zbytu dla naszych towarów również się zmniejszy. Tylko weźmy pod uwagę fakt, że we Francji muzułmanów jest około 3%, w Niemczech i UK podobnie. Czyli mniej niż 10%. Nie tak jak propagandyści chcą wmówić.
@MatiPati prawdziwa minimalna płaca w polsce wynosi 4,5 tys tylko jest ona obcieta przez ukryte podatki zusy i pierdusy i dlatego wynosi 1,5tys ,tylko nie mowcie ze to przez 500+ bo program dziala od 3 miesiecy a taka sytuacja jest od 30 lat, jak nie na 500+ to i tak pieniadze byly używane żeby wykarmić urzędników, sędziów, polityków,ogromne emeryturki dla komuchów i wiele innych bezuzytecznych zawodów niczego nie wnoszących , a co zostalo to jeszcze aferzysci z platformy miedzy innymi rozkradali milionami, skads te miliony się brały i tu jest odpowiedź skąd, jeśli wziąć prawdziwe nasze zarobki to wtedy tak mocno nie odbiegamy od zachodu tam system podatkowy nie jest tak bezczelny
Są z nami od setek lat wyznawcy Allacha,ale oni chociąż walczyli w 39r o Polske i zostali wywieźieni na Sybir z tego powodu.I nie mierzy jedną miarą wszystkich.
Wreszcie złamanie pseudopatriotycznej dumy i celne stwierdzenie faktu. Polska to tak gówniany kraj, że nawet to napływowe arabskie bydło omija go szerokim łukiem, bo syf i burdel to oni mieli u siebie, na Bliskim Wschodzie.
@qnr4d A ja nie. I nie mieć jednocześnie muslimów. Można? Jeśli bieda według niektórych gwarantem bezpieczeństwa to taki kraj zawsze będzie bez przyszłości z którego młodzi będą emigrować.
@r45t435y6 To oczywiste, że wolałbym mieszkać w bogatym kraju.... ale zaczynam się zastanawiać, czy jednak nie wolę mieszkać w miescu gdzie zarabiam może trochę mniej ale za to czuję się bezpiecznie.
@cinek40
Bieda w Czeczenii jest i dzisiaj, ale wojna dawno się skończyła, a te dzikusy wciąż do nas się pchają. Przecież Rosja jest największym państwem na świecie. Czy naprawdę nie mogą znaleźć miejsca u siebie?
@cinek40
Pracujący Czeczen? Widziałeś ty kiedyś pracującego Czeczena? Oni są zbyt dumni i hardzi by pracować. To od zawsze był naród wojowników. Oni mają w genach nie pracę, a zabieranie innym. Dlatego jest to jeden z najbardziej skryminalizowanych narodów świata.
Polska to nie żadna "ku*wa". Poziom demotów już powoli sięga dna, bezsensowne bluzgi na okrągło. Po drugie - Polska to kraj krzyży, wódki i boczku, więc muslimom tutaj nieśpieszno, ciągle się nas boją, podczas gdy słaba laicka Europa zachodnia budzi u nich tylko pogardę i jest - w przeciwieństwie do Polski - łatwym celem, pustą puszkę łatwo zgnieść.
Zasiłki to kuszący cukierek, ale nie emigrują tutaj tylko z tego powodu. Mają zająć Europę i wprowadzić prawo szariatu. Na nas też powoli przyjdzie kolej, cierpliwości. To jest dla mahometan kwestia religijna, nie finansowa. Poczekajmy.
Mógłbym się zgodzić. Nie zgodzę się, bo tak na prawdę chodzi o brak zasiłków i stawiania agresywnych przyjezdnych ponad własnych obywateli. Dopóki nierób zza granicy nie dostaje pieniędzy i nie może bezkarnie opluwać wszystkich dookoła, to nie przyjedzie tu mieszkać.
Jak komuś się nasz kraj nie podoba bo jest biedny, to niech nie wstawia takich zdjęć uwłaczających fladze narodowej, tylko niech próbuje coś w Polsce zmieniać w swoim otoczeniu. Zamiast domorosle filozofię prezentowac
Do autora demota:
I po co ta k*rwa w tekście? Miało być światowo, a wyszło ch*jowo.
O interpunkcji nie wspomnę, bo pewnie nie wiesz co to i jak się z tego korzysta. Czas na naukę języka ojczystego, a nie k*rwy.
G* prawda. Nie jesteśmy biedni, tylko umiemy dać w ryj.
@Agusia20 Jak na razie to od wielu lat państwo nam daje w ryk zabierając od nas pieniądze na podatki, opłaty, a sami zarabiamy na tle Europy jak Ukraina. Także nasi herosi z pustymi kieszeniami nie będą mieli okazji powalczyć z kababami, bo nawet kebaby unikają Polskiej biedy. Szkoda, że Polacy nie maja tej okazji
Masz rację, nie jesteśmy biedni, po prostu całe pieniądze idą na złodziei rządowych
g...prawda. W Polsce od wieków są wyznawcy Allaha..ale skąd może o tym wiedzieć biedny leming?
jasne że jest i to ogromna, tyle że nadal są islamistami (czyli ich religią jest islam) a autor demota twierdzi ze u nas takowych ludzi nie ma...co jest delikatnie mówiąc, brednią. Teraz rozumiesz?
No bo islam islamowi nie rowny, tak jak sa chrzescijanie tacy jak swiadkowie jehowy i katolicy.
Według źródeł internetowych (między innymi SJP), "islamista" to albo człowiek badający islam, albo zwolennik islamu radykalnego, czyli fanatyk. Zwykły wyznawca islamu to muzułmanin. Więc nie, zapewne nie ma w Polsce islamistów - są muzułmanie. Ignorancja boli?
@Ejseks - Skąd u ciebie informacje, że nie ma u nas zwolenników radykalnego islamu? To skąd pojawiają się takie informacje: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Polak-walczacy-dla-ISIS-ostrzega-zginiecie-jak-wszyscy-niewierni,wid,17752381,wiadomosc.html?ticaid=11760c . Proszę o wytłumaczenie.
@bojarowicz a jeśli powiem ci, że wśród wyborców PiS jest jedna osoba chora na zespół Downa, to czy to oznacza, że wszystkie PiSmaki są niedorozwinięte? Taki sam tok myślenia przedstawiłeś przed chwilą?
*!
Taaa tylko to nie są islamiści. To sa wyznawcy jednej z najbardziej postępowych odmian islamu. A tak szczerze, to w Polsce nie ma islamistów z wielu powodów. Nigdy nie byliśmy imperium kolonialnym, nigdy nie byliśmy tak bogaci, by być celem masowej emigracji zarobkowej, więc i muzułmanów u nas nie ma za wielu, więc i ze statystyki wynika, że za wielu przestępstw to u nas nie popłenią. Ale myślę, że jest jedna podstawowa przyczyna. My nikogo nie wkurzamy, nikogo nie najeżdżamy I jesteśmy na tyle mało ważni, że zamach w Polsce przyniósł by niewielkie skutki- media na świecie poświęciły by u duzo mniej uwagi niż zamachom np. we Francji.. Mało tego- jesteśmy do nich na tyle podobni, że ciężej im wzbudzić w sobie nienawiść do nas. Każdy Ci powie, że Polak to antysemita- za to duży plus mamy. Lubimy tradycyjne wartości, patriarchat, tradycyjną rodzinę. No i nie jesteśmy tak bogaci by była ona powodem silnej zazdrości i frustracji. Historycznie tez przez wieki byliśmy okupowani przez europejskie imperia. I jakoś tak generalnie z charakteru im leżymy. Islamscy terroryści szkolili się w komunistycznej Polsce do walki z zachodem. Wcześniej czy później pewnie dostaniemy odłamkiem tej wojny islamistów z zachodem, ale to nie będzie nic osobistego.
Nie jesteśmy WCALE BIEDNYM KRAJEM!!! Jesteśmy biedniejszym krajem od tych najbogatszych na świecie, ale nie biednym.
@Zibioff Czyli biednym. Bliżej nam w zamożności do Mołdawii niż np Australii czy Japonii
@~Kugikl , zależy jak porównujesz czy PKB czy gospodarkę czy parytet siły nabywczej czy np. to, że w Polsce nie jest możliwa śmierć głodowa ( o ile ktoś nie jest psychiczny i sam nie zechce się zagłodzić ) itp..No więc w kolejności wg.: PKB nominalnego: 22-23 na świecie, Mołdawia: 145 wg. PSN ( parytetu siły nabywczej ) :24 ( inna rzecz, że Szwajcaria jest 38, ale w Szwajcarii jest średnio 2,5x drożej niż w Polsce ( http://www.cenynaswiecie.pl/porownanie-cen-w-szwajcarii-i-w-polsce,201,250/ ) - no ale Mołdawia jest: 141. Kolejne rankingi np. według wskaźnika rozwoju społecznego: 35 miejsce jako kraj "bardzo wysoko rozwinięty" za nami np. Portugalia, która była po tamtej stronie żelaznej kurtyny. Mołdawia jest 114. Kolejny ranking tj. lista gospodarek świata: Polska 22 ( pomimo tego, że jesteśmy neokolonią i rabują nas wszyscy, którzy tylko mogą). Kolejny wskaźnik ranking najdynamiczniejszego rozwoju gospodarczego: http://forsal.pl/galerie/856084,duze-zdjecie,1,20-najszybciej-rosnacych-gospodarek-swiata-wsrod-nich-polska.html JAKO JEDYNE PAŃSTWO EUROPEJSKIE!!! To znaczy, że Europa umiera ogólnie. No więc jak już pisałem NIE JESTEŚMY biednym państwem JESTEŚMY PAŃSTWEM źle rządzonym ale nawet mimo to ogólnie nie biednym.
@Zibioff, nie rób sobie jaj dorabianiem filozofii do faktów: https://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:MDA:AUS:JPN:CHE&ifdim=region&hl=pl&dl=pl&ind=false
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2016 o 19:41
@Lomion , Dodałem Ci Chiny czyli od 2014 r. pierwszą gospodarkę świata, może zrozumiesz absurd tego porównania, które mi wysłałeś....
https://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:MDA:AUS:JPN:CHE&ifdim=region&hl=pl&dl=pl&ind=false#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:MDA:AUS:JPN:CHE:CHN&ifdim=region&hl=pl&dl=pl&ind=false
No ale można być także 2x bogatszym niż Szwajcaria jako państwo:
https://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:MDA:AUS:JPN:CHE&ifdim=region&hl=pl&dl=pl&ind=false#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gnp_mktp_pp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:MDA:AUS:JPN:CHE:CHN&ifdim=region&hl=pl&dl=pl&ind=false
@Zibioff Nom. To trochę jakby powiedzieć, że ci mniej inteligentni Mensanie to debile, bo są inteligentniejsi od nich. Tylko kurna nadal wszyscy to 10% najinteligentniejszych na Ziemi!
@NemoTheEight , ładnie to napisałeś i w skrócie ująłeś istotę tematu i jest niemal dokładnie 10%
@Zibioff 10% odnosiło się do mojego przykładu. Z tego co mi wiadomo próg MENSY jest wyliczony na 10% populacji. Gdzie plasuje się Polska na tle innych krajów jeśli chodzi o poziom życia to ja nie wiem. Ale znam znacznie biedniejsze państwa.
Polska plasuje się na 22 miejscu pośród ciut ponad 200 państw
@Zibioff No i co z tego że dodałeś Chiny? Chiny są bogate bo mają 20% ludności świata. W przeliczeniu na jednego mieszkańca Chiny są biedne, to żadna Ameryka nie jest. Poziom życia wyznacza PKB na mieszkańca, a nie PKB całego kraju.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2016 o 23:58
@Lomion , Skoro właśnie sam zakwestionowałeś PKB całego kraju jako wyznacznik porównania bogactwa i chcesz porównywać jednostki, zatem wyznacznikiem będzie nie podział nominalnego PKB na ilość obywateli tylko parytet siły nabywczej ( " porównanie cen sztywno ustalonego koszyka towarów i usług w różnych krajach w tym samym czasie, wyrażonych w walutach tych krajów" ) No bo co z tego, że np. zarabiam 1000$ skoro powiedzmy chleb kosztuje 100$? Kwoty nominalne nie mają tu więc znaczenia a wg. PSN Polska jest na 24 miejscu na świecie...Szwajcaria zaś jest 39-ta. Mołdawia 141. Japonia 4-ta. Zdecydowanie Bliżej nam do Japonii niż do Mołdawi. Zerknij na wykaz:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej)
A zauważysz, że na szczycie są największe gospodarki i najbardziej liczące się państwa. Jak już pisałem, POLSKA NIE JEST biednym krajem jest biedniejszym od tych najbogatszych.
Wg. PSN: Japonia: 37 390 $, Australia: 46 433 $ , Polska: 26 455 $, Mołdawia: 4979 $....Szwajcaria zaś: 58 087 $...Jednakże wszyscy Szwajcarzy dysponując takim PSN są w stanie kupić mniej niż wszyscy Polacy dysponujący swoją kwotą. Cińczycy zaś z kwotą PSN 14 107 $, są w stanie kupić wszystkie wymienione tu kraje..Zapewne dlatego Szwajcarzy importują już z Chin....Mechanizmy zegarków a zegarmistrzowie traktują jako magazyn części chińskie mechanizmy...Które nawet w paru niezależnych testach europejskich wypadły lepiej od oryginałów....W żaden sposób nie wychodzi zatem, że Polska jest bliższa Mołdawii niż Japonii - jest dokładnie odwrotnie....Zostawiam Ci ostatnie słowo w tej dyskusji, bronisz przegranej sprawy i chcesz na siłę wykazać, że jesteśmy Gambią.
@Zibioff ok, niby nie jesteśmy tacy biedni. A jaki mamy dług publiczny? I w jakim tempie on rośnie? Polska jest jak rodzina z dużym kredytem hipotecznym, która cały czas żyje na kredyt i wydaje więcej niż zarabia. I juz nie ma co się pytać czy to je*nie, tylko kiedy.
@profix3 , Nie jest super wielkim problemem to, że mamy długi. Problem polega na tym, że Polska ma te długi zagraniczne.Jak Korwin w chyba 1992 r. zgłosił wniosek o zakazie uchwalania budżetu z deficytem to został wyśmiany - no i mamy.Mamy przyjęte ustawy o "progach ostrożnościowych" dług nie może przekraczać 55-60% PKB, dlatego Tusk gwizdnął kasę 150 mld z OFE, żeby nie przekroczyć progu zadłużenia...Ale przekracza szacuje się, że mamy ok. 3 bln zł długu ( 2bln to ZUS ). Japonia np. ma 250% PKB długu, ale u swoich własnych obywateli i nawet jeśli by się system zawalił to wierzycielami są japończycy. W Polsce wierzycielami są zagraniczne banki amerykańskie i niemieckie...Dlatego właśnie są euro dotacje, żeby wpędzać takie państwa satelitarne ( neokolonialne ) w spiralę długu. Buduje się 4x droższy stadion z czego UE daje ( dopisuje w banku zera do pustej waluty ) połowę czyli mamy 2x drożej a na pozostałą część udziela się kredytu...Wszyscy wciągają pieniądze a na końcu trzeba oddać REALNE KWOTY pochodzące z pracy obywateli i kasa wraca tam skąd przyszła Na tym w ogóle polega kreacja pieniądza z długu - ale tu na poziomie państw. UK ma dług publiczny w wysokości 3bln funtów. USA gdyby miała spłacić swoje długi to by tam wybuchła wojna domowa i CHiny właśnie chcą odejść od parytetu dolara w obrocie międzynarodowym, jeśli to im się uda to USA stanie się bankrutem - o to właśnie toczy się teraz cała wojna USA-Chiny i po to właśnie Macierewicza małym skaczą do Rosji, żeby zmusić Rosję do zajęcia stanowiska po stronie USA w konflikcie USA-Chiny. Cały zachód jest zadłużony, ale nie Rosja. Rosja spłaciła swoje długi i nie Chiny, Chiny mają nadwyżkę. Polska POWINNA obniżać podatki ponieważ bogactwo pochodzi z pracy a nie z podatków i z UE. To co dostaliśmy z UE trzeba będzie z krwawymi łzami spłacić a jak nie to będzie jak w Grecji, że oddali Niemcom 14 lotnisk, które pobudowali za niemieckie kredyty. Skomplikowane to wszystko...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2016 o 11:38
@Zibioff Akurat nie ma znaczenia czy użyjesz PKB per capita, czy parytetu siły nabywczej - wyniki będą takie same. Znaczenie ma to czy używasz wartości całkowitych, czy przeliczonych na mieszkańca. Bo miliard biednych Chińczyków ma razem więcej pieniędzy niż 40 miliardów Polaków, ale nie zmienia to faktu że Polacy są bogatsi od Chińczyków. Tak samo jak trudno byłoby dowieść że Polacy są bogatsi od mieszkańców Luksemburga, choć całkowite PKB krajów by na to wskazywało.
@Lomion , http://demotywatory.pl/4673595/Lista-30-najwiekszych-gospodarek-swiata-wg-CIA-Polska-nie-jest
@Zibioff Tak, na liście największych gospodarek świata Polska jest w trzeciej dziesiątce. Teraz zadaj sobie pytanie czy emigranci chętniej będą przyjeżdżać do Luksemburga (wysokie PKB per capita, niskie PKB krajowe) czy do Polski (niskie PKB per capita, wysokie PKB krajowe).
@Lomion , Zdaje się, że prowadzimy konwersację na zupełnie inny temat a mianowicie, czy Polska jest biedna czy nie. No i rozważamy gdzie to Polsce jest bliżej: otóż Polsce jest bliżej do Australii i Japonii niż do Mołdawii i nie jest ten "nasz nieszczęśliwy kraj" biednym krajem, a emigranci nie mają z tym nic wspólnego ponieważ oni nie decydują kto jest biedny a kto nie...Raczej decydują kto zbiednieje płacąc im zasiłki - a kto nie :) Polska nie dosyć, że nie jest biedna, to jest aż tak bogata, że kradną tu wszyscy od setek lat i wciąż jest co ukraść i jeszcze mimo to jakoś się rozwijamy, ale to na pewno nie dzięki ludziom, którzy tu rządzą a pomimo nich...
@Zibioff Owszem, dyskutujemy na temat tego czy Polska jest biedna czy nie, w kontekście tego dlaczego imigranci nie przyjeżdżają do nas, tylko np. do Szwecji. Według ciebie Polska jest bogatsza od Holandii czy Luksemburga, bo posiada od nich wyższe PKB. Według mnie Polska jest od tych krajów biedniejsza, bo to PKB musi wykorzystać do utrzymania dużo większej liczby obywateli. Gdyby faktycznie było tak jak piszesz, to Polacy nie wyjeżdżaliby za pracą do Holandii, tylko Holendrzy jeździliby za pracą do Polski. Więc nie, Polsce nie jest bliżej do Australii czy i Japonii, bo od poziomu życia obywateli tych krajów dzielą nas jeszcze lata świetlne. A od poziomu życia Mołdawii zaledwie dekady.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2016 o 20:40
@Lomion Pozdrawiam i dzięki za konwersację :).
to nasze szczeście, łatwiej jest ich odstraszać za wczasu lub nie wpuszczać, to znaczy nie jest łatwo ale to jedyne wyjście żeby się ich pozbyć, a zachód europy co? albo zrobi im obozy koncentracyjne i pusci z dymem albo oni ich, dlatego lepiej nie wpuszczac, pokazac im ze nie jestesmy takimi idiotami jak francuzi od dobrobytu nam sie w dupach jeszcze nie poprzewracalo az tak- to tez argument ;]
@Skorpion91 Lepiej mieć w dupie poprzewracane z nadmiaru kasy niż nie mieć i tego i tego. USA jakoś bogate jest a nawet meksykanów wpuszczać nie chce. Bieda to żaden konkretny argument kolego.
Ale wkrótce kraje, które wpuściły islamistów będą biedne. :D :D :D
@meatgun Ale to nie oznacza, ze Polska stanie się nagle bogatsza. Będzie tak samo biedna jak dotychczas, a nawet bardziej, bo nikt nie będzie miał okazji wyjechać za lepszym zarobkiem, no chyba, ze w USA zniosą wizy. Bo czym jest nasza pensja w porównaniu z niemiecką, brytyjską czy nawet hiszpańską lub włoską?
@MatiPati a co gorsza rynek zbytu dla naszych towarów również się zmniejszy. Tylko weźmy pod uwagę fakt, że we Francji muzułmanów jest około 3%, w Niemczech i UK podobnie. Czyli mniej niż 10%. Nie tak jak propagandyści chcą wmówić.
@~MatiPati Ależ niektórzy lubią "własną pieścić się boleścią", zamiast patrzeć na nominalną wysokość pensji przestańcie GŁOSOWAĆ NA SOCJALISTÓW!!!
@MatiPati prawdziwa minimalna płaca w polsce wynosi 4,5 tys tylko jest ona obcieta przez ukryte podatki zusy i pierdusy i dlatego wynosi 1,5tys ,tylko nie mowcie ze to przez 500+ bo program dziala od 3 miesiecy a taka sytuacja jest od 30 lat, jak nie na 500+ to i tak pieniadze byly używane żeby wykarmić urzędników, sędziów, polityków,ogromne emeryturki dla komuchów i wiele innych bezuzytecznych zawodów niczego nie wnoszących , a co zostalo to jeszcze aferzysci z platformy miedzy innymi rozkradali milionami, skads te miliony się brały i tu jest odpowiedź skąd, jeśli wziąć prawdziwe nasze zarobki to wtedy tak mocno nie odbiegamy od zachodu tam system podatkowy nie jest tak bezczelny
@Skorpion91 cztery i pół tysiaka?! Skąd masz te dane, bo aż zainteresowany jestem
Są z nami od setek lat wyznawcy Allacha,ale oni chociąż walczyli w 39r o Polske i zostali wywieźieni na Sybir z tego powodu.I nie mierzy jedną miarą wszystkich.
Wreszcie złamanie pseudopatriotycznej dumy i celne stwierdzenie faktu. Polska to tak gówniany kraj, że nawet to napływowe arabskie bydło omija go szerokim łukiem, bo syf i burdel to oni mieli u siebie, na Bliskim Wschodzie.
To ja wolę być biedny...
Ja też. Przynajmniej jesteśmy w jakimś stopniu bezpieczni.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2016 o 10:18
@qnr4d A ja nie. I nie mieć jednocześnie muslimów. Można? Jeśli bieda według niektórych gwarantem bezpieczeństwa to taki kraj zawsze będzie bez przyszłości z którego młodzi będą emigrować.
Biedny nigdy nie jest bezpieczny - patrz Ukraina. Nasze bezpieczeństwo gwarantuje zachód, czy nam się to podoba czy nie.
@r45t435y6 To oczywiste, że wolałbym mieszkać w bogatym kraju.... ale zaczynam się zastanawiać, czy jednak nie wolę mieszkać w miescu gdzie zarabiam może trochę mniej ale za to czuję się bezpiecznie.
Jak to NIE MA? W Warszawie ich nie brakuje, zwłaszcza Czeczeńców.
@Mroovkoyad Tyle że w Czeczenii była bieda gorsza niż w Polsce kiedy ich przyjmowaliśmy i nie było wtedy tak popularnej migracji socjalnej.
@cinek40
Bieda w Czeczenii jest i dzisiaj, ale wojna dawno się skończyła, a te dzikusy wciąż do nas się pchają. Przecież Rosja jest największym państwem na świecie. Czy naprawdę nie mogą znaleźć miejsca u siebie?
@Mroovkoyad Nie zauważyłem żeby jakoś szczególnie się pałętali, a jeżeli pracują to nie widzę problemu.
@cinek40
Pracujący Czeczen? Widziałeś ty kiedyś pracującego Czeczena? Oni są zbyt dumni i hardzi by pracować. To od zawsze był naród wojowników. Oni mają w genach nie pracę, a zabieranie innym. Dlatego jest to jeden z najbardziej skryminalizowanych narodów świata.
Japonia jest bogata, a muzułmanów nie ma, bo dali im bana. Czyli da się.
@cholek3 W Japonii sa muzulmanie, maja wstep jak kazdy inny obcokrajowiec.
Polska to nie żadna "ku*wa". Poziom demotów już powoli sięga dna, bezsensowne bluzgi na okrągło. Po drugie - Polska to kraj krzyży, wódki i boczku, więc muslimom tutaj nieśpieszno, ciągle się nas boją, podczas gdy słaba laicka Europa zachodnia budzi u nich tylko pogardę i jest - w przeciwieństwie do Polski - łatwym celem, pustą puszkę łatwo zgnieść.
Zasiłki to kuszący cukierek, ale nie emigrują tutaj tylko z tego powodu. Mają zająć Europę i wprowadzić prawo szariatu. Na nas też powoli przyjdzie kolej, cierpliwości. To jest dla mahometan kwestia religijna, nie finansowa. Poczekajmy.
Kolejny lewak, chcesz to ich sobie zaproś do domu i niech mieszkają u ciebie ciekawe jak będziesz śpiewał po tygodniu :)
widać nawet bieda ma swoje plusy...
Cudowne
Mógłbym się zgodzić. Nie zgodzę się, bo tak na prawdę chodzi o brak zasiłków i stawiania agresywnych przyjezdnych ponad własnych obywateli. Dopóki nierób zza granicy nie dostaje pieniędzy i nie może bezkarnie opluwać wszystkich dookoła, to nie przyjedzie tu mieszkać.
Nie jesteśmy nietolerancyjni. Po prostu nie zgadzamy się ślepo na wszystko.
Ja bym powiedział, że u nas nie ma islamistów, bo jest mniej muzułmanów.
Kiedy nie wiesz nic o Islamie i nie wiesz z jakiej grupy wyznania islamskiego jest sponsor budowanych w Warszawie meczetów.
I katolicka czyli taka jaka być powinna.
Jak komuś się nasz kraj nie podoba bo jest biedny, to niech nie wstawia takich zdjęć uwłaczających fladze narodowej, tylko niech próbuje coś w Polsce zmieniać w swoim otoczeniu. Zamiast domorosle filozofię prezentowac
Są ciapaki! i to dość sporo we wschodnich miastach! a dokładniej czeczenów którzy sieją terror! i nikt o tym nie mówi :D
Do autora demota:
I po co ta k*rwa w tekście? Miało być światowo, a wyszło ch*jowo.
O interpunkcji nie wspomnę, bo pewnie nie wiesz co to i jak się z tego korzysta. Czas na naukę języka ojczystego, a nie k*rwy.