Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
248 276
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar consternatious
+7 / 13

Nie przejmuj się, PRL wraca...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jabol13
+1 / 19

Przecież prototyp powstał w PRL dopiero nadejście demokracji przekreśliło jego szanse na produkcję. Za PRLu w Polsce powstawały samochody, polskie samochody a za demokracji co? wszystko sprzedane i zniszczone. Przemyśl zanim napiszesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jabol13
-4 / 8

@Hotep Na jakiej licencji był Polonez?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jabol13
0 / 0

@yankeers hmm Francuzi jakoś dali radę wybudować Twingo ciekawe skąd mieli dokumentację Beskida

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jellycrusher1
0 / 0

@jabol13 Dokładnie, ten durny podpis to efekt mieszania w mózgach IPN-em.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajinYoda
-1 / 13

Hmm... Polonez, Fiaty 125p i 126p, Syrena, Warszawa, Lublin.... No tak, przez PRL nic nie było produkowane w Polsce. To wcale nie III RP, z Balcerowiczem na czele, rozwaliła polski przemysł (także samochodowy). Polecam douczyć się historii i trochę poczytać zanim napisze się cokolwiek. Co wcale nie znaczy, że gloryfikuję "komunę" (przykład inżyniera Jacka Karpińskiego i komputera K-202 pokazuje negatywne działanie "PRL), lecz wskazuję, że nie wszystko było wówczas złe (przypominam, że PZL-Świdnik powstał w 1951).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajinYoda
+1 / 1

@Hotep - Akurat takie samochody jak Syrena nie były na żadnej licencji produkowane :). A, że później postanowiono znowu dogadać się z Wochami (jak w czasach II RP) to już inna kwestia.
@zeon - Stąd nie gloryfikuje tamtego okresu. Centralne planowanie nie ma sensu ;). Swoją drogą - trudno też określić jak wyglądałaby historia Polski, gdybyśmy zostali częścią bloku zachodniego. Na 100% inaczej ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Marecki384
+1 / 1

@zeon dobrze piszesz.Do tego mielibyśmy Lwów ,Brześć Grodno Kowel Kobryń Stryj.Granica Zachodnia tak jak teraz.Z Planu Marshalla dostalibyśmy około 1,5 mld USD.Polska by była bardzo uprzemysłowionym krajem @MajinYoda Karpiński byłby polskim Billem Gatesem.Polacy sa diablo zdolni jak maja do tego warunki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Finek
0 / 2

@Marecki384. Granica na zachodzie jak teraz, jakbyśmy byli częścią bloku zachodniego? Znaczy Amerykańska propozycja z granica na Odrze z przejściem granicznym Breslau-Wrocław i kolejnym na drodze Gdańsk-Kolberg lub Kołobrzeg-Stettin (tu nie ustalili, czy Kołobrzeg miałby być Polski) to granice jak teraz mamy? Akurat więcej od Niemiec "dał" nam Stalin. Właśnie po to, aby pokazać, ze niby to on jest przyjacielem Polski. Dlatego też granica nie biegnie na Odrze i Nysie KŁODZKIEJ (jak chcieli w USA), ale na Nysie Łużyckiej. I czy wschodnią by nam dali? Niby jak? ZSRR by się nie zgodził, a USA nie chciało wojny z ZSRR (poza tym nie miało sił i poparcia dla sprawy, aby taką wojnę prowadzić). Akurat granice Polski, gdyby ją Stalin odpuścił na wschodzie by się nie zmieniły wcale... Więc o ile zgodzę się do tego, że PRL nie był dobry, to akurat granice dał nam lepsze.... Bo chyba nie wierzysz, że Amerykanie (a wtedy tylko oni mogli stanąć w opozycji do ZSRR) by chcieli się o nas bić? (Zresztą się nie bili, to tylko Brytyjczycy (Churchil) na spotkaniach wielkiej trójki starał się coś dla Polski ugrać (oczywiście nie dlatego, że nas lubił, ale dlatego, że Polska jako sojusznik przeciw ZSRR mu się marzyła) i nie zgadzał się na włączenie Polski do ZSRR, co Amerykanie nawet rozważali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nismo099
+1 / 7

Gdy by nie PRL Polska była by motoryzacyjna potęga? nie rozmieszaj mnie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rolni
+3 / 3

Beskid... Beskidem... ale ciągniki Ursus serii U-X10... to dopiero był skok techniczny... ale trzeba było kupić licencję MF :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pandoro
0 / 4

wygląda jak jugosłowiańskie Yugo, ale tamte wyglądało na bardziej zaawansowane, podobnie jak wiele innych samochodów w krajach komunistycznych w porównaniu z Polskimi... Polski przemysł samochodów osobowych nie istniał i nie istnieje. Wszystko na licencji, a że było parę ładnych prototypów to jeszcze nic nie znaczy, Skoda miała dziesiątki nie wdrążonych prototypów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2016 o 17:55

avatar yo123
0 / 0

O! Jak miło :) Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HieronimaLucinda
0 / 0

Moglby byc, bo mamy bardzo zdolnych ludzi z wizją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Soryu
+1 / 3

W PRL produkowano samochody, po transformacji ustrojowej produkuje się u nas jedynie wykształconych bezrobotnych...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L loloskolos
0 / 4

chyba gimbus tego demota robił. realia są takie, że gdyby pojawił się inwestor z niemiec zeby kupic pakiet kontrolny akcji to już dawno byłby ten beskid niemiecki. my tylko startupy umiemy robić albo i nie i sprzedajemy dalej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 1

Beskid powstał w PRL, a projekt zarzucono po transformacji na kapitalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Marian Paździoch
+2 / 2

autorze demota.. gdyby nie prl to w polce nie było by zadnych jeżdżących prototypów...bo najwiecej ich powstało za tamtego czasu xD dlaczego wieksosc nie została dopuszczona do produkcji ? bo partia pod naciskiem zsrr nie pozwalała na tak burżuazyjne projekty xD przykład : warszawa 210.. powstały 3 egzemplarze, prace nakazano zawiesic a auta zezłomowac dziwnym trafem jeden znlazł sie w rosji pod nazwa gaz wołga i klepia je do dzisiaj xD a z nowu wars ,beskid, analog padli ofiara zmiany ustroju...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cynikZprl
0 / 0

Warszawa 210 wymagała technologii niedostępnych w ówczesnej Polsce. Trzeba byłoby zakupić technologię robienia np. tylnych świateł,
W czasach powojennych, gdzie ludzie po ileś osób gnieździło się w jednej izbie były inne priorytety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P preczzglupota
0 / 2

Solidaruchy rozpieprzyły wszystko. Do tej pory mam polski wzmacniacz audio i działa, a dziś nawet waciki mamy sprowadzane z za granicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fantasmagorie_dzieciakow
+1 / 1

Taki sam mit jak K-202. Pierwszym jednobryłowym małym pojazdem był Mitsubishi Commuter z 1969 roku. Ładniejszy niż Beskid.

Poprawiony K-202 był robiony jako Mera 400. Szału nie zrobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem