Przecież prototyp powstał w PRL dopiero nadejście demokracji przekreśliło jego szanse na produkcję. Za PRLu w Polsce powstawały samochody, polskie samochody a za demokracji co? wszystko sprzedane i zniszczone. Przemyśl zanim napiszesz
Hmm... Polonez, Fiaty 125p i 126p, Syrena, Warszawa, Lublin.... No tak, przez PRL nic nie było produkowane w Polsce. To wcale nie III RP, z Balcerowiczem na czele, rozwaliła polski przemysł (także samochodowy). Polecam douczyć się historii i trochę poczytać zanim napisze się cokolwiek. Co wcale nie znaczy, że gloryfikuję "komunę" (przykład inżyniera Jacka Karpińskiego i komputera K-202 pokazuje negatywne działanie "PRL), lecz wskazuję, że nie wszystko było wówczas złe (przypominam, że PZL-Świdnik powstał w 1951).
@Hotep - Akurat takie samochody jak Syrena nie były na żadnej licencji produkowane :). A, że później postanowiono znowu dogadać się z Wochami (jak w czasach II RP) to już inna kwestia.
@zeon - Stąd nie gloryfikuje tamtego okresu. Centralne planowanie nie ma sensu ;). Swoją drogą - trudno też określić jak wyglądałaby historia Polski, gdybyśmy zostali częścią bloku zachodniego. Na 100% inaczej ;).
@zeon dobrze piszesz.Do tego mielibyśmy Lwów ,Brześć Grodno Kowel Kobryń Stryj.Granica Zachodnia tak jak teraz.Z Planu Marshalla dostalibyśmy około 1,5 mld USD.Polska by była bardzo uprzemysłowionym krajem @MajinYoda Karpiński byłby polskim Billem Gatesem.Polacy sa diablo zdolni jak maja do tego warunki
@Marecki384. Granica na zachodzie jak teraz, jakbyśmy byli częścią bloku zachodniego? Znaczy Amerykańska propozycja z granica na Odrze z przejściem granicznym Breslau-Wrocław i kolejnym na drodze Gdańsk-Kolberg lub Kołobrzeg-Stettin (tu nie ustalili, czy Kołobrzeg miałby być Polski) to granice jak teraz mamy? Akurat więcej od Niemiec "dał" nam Stalin. Właśnie po to, aby pokazać, ze niby to on jest przyjacielem Polski. Dlatego też granica nie biegnie na Odrze i Nysie KŁODZKIEJ (jak chcieli w USA), ale na Nysie Łużyckiej. I czy wschodnią by nam dali? Niby jak? ZSRR by się nie zgodził, a USA nie chciało wojny z ZSRR (poza tym nie miało sił i poparcia dla sprawy, aby taką wojnę prowadzić). Akurat granice Polski, gdyby ją Stalin odpuścił na wschodzie by się nie zmieniły wcale... Więc o ile zgodzę się do tego, że PRL nie był dobry, to akurat granice dał nam lepsze.... Bo chyba nie wierzysz, że Amerykanie (a wtedy tylko oni mogli stanąć w opozycji do ZSRR) by chcieli się o nas bić? (Zresztą się nie bili, to tylko Brytyjczycy (Churchil) na spotkaniach wielkiej trójki starał się coś dla Polski ugrać (oczywiście nie dlatego, że nas lubił, ale dlatego, że Polska jako sojusznik przeciw ZSRR mu się marzyła) i nie zgadzał się na włączenie Polski do ZSRR, co Amerykanie nawet rozważali.
wygląda jak jugosłowiańskie Yugo, ale tamte wyglądało na bardziej zaawansowane, podobnie jak wiele innych samochodów w krajach komunistycznych w porównaniu z Polskimi... Polski przemysł samochodów osobowych nie istniał i nie istnieje. Wszystko na licencji, a że było parę ładnych prototypów to jeszcze nic nie znaczy, Skoda miała dziesiątki nie wdrążonych prototypów...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2016 o 17:55
chyba gimbus tego demota robił. realia są takie, że gdyby pojawił się inwestor z niemiec zeby kupic pakiet kontrolny akcji to już dawno byłby ten beskid niemiecki. my tylko startupy umiemy robić albo i nie i sprzedajemy dalej
autorze demota.. gdyby nie prl to w polce nie było by zadnych jeżdżących prototypów...bo najwiecej ich powstało za tamtego czasu xD dlaczego wieksosc nie została dopuszczona do produkcji ? bo partia pod naciskiem zsrr nie pozwalała na tak burżuazyjne projekty xD przykład : warszawa 210.. powstały 3 egzemplarze, prace nakazano zawiesic a auta zezłomowac dziwnym trafem jeden znlazł sie w rosji pod nazwa gaz wołga i klepia je do dzisiaj xD a z nowu wars ,beskid, analog padli ofiara zmiany ustroju...
Warszawa 210 wymagała technologii niedostępnych w ówczesnej Polsce. Trzeba byłoby zakupić technologię robienia np. tylnych świateł,
W czasach powojennych, gdzie ludzie po ileś osób gnieździło się w jednej izbie były inne priorytety.
Nie przejmuj się, PRL wraca...
Przecież prototyp powstał w PRL dopiero nadejście demokracji przekreśliło jego szanse na produkcję. Za PRLu w Polsce powstawały samochody, polskie samochody a za demokracji co? wszystko sprzedane i zniszczone. Przemyśl zanim napiszesz
@Hotep Na jakiej licencji był Polonez?
@yankeers hmm Francuzi jakoś dali radę wybudować Twingo ciekawe skąd mieli dokumentację Beskida
@jabol13 Dokładnie, ten durny podpis to efekt mieszania w mózgach IPN-em.
Hmm... Polonez, Fiaty 125p i 126p, Syrena, Warszawa, Lublin.... No tak, przez PRL nic nie było produkowane w Polsce. To wcale nie III RP, z Balcerowiczem na czele, rozwaliła polski przemysł (także samochodowy). Polecam douczyć się historii i trochę poczytać zanim napisze się cokolwiek. Co wcale nie znaczy, że gloryfikuję "komunę" (przykład inżyniera Jacka Karpińskiego i komputera K-202 pokazuje negatywne działanie "PRL), lecz wskazuję, że nie wszystko było wówczas złe (przypominam, że PZL-Świdnik powstał w 1951).
@Hotep - Akurat takie samochody jak Syrena nie były na żadnej licencji produkowane :). A, że później postanowiono znowu dogadać się z Wochami (jak w czasach II RP) to już inna kwestia.
@zeon - Stąd nie gloryfikuje tamtego okresu. Centralne planowanie nie ma sensu ;). Swoją drogą - trudno też określić jak wyglądałaby historia Polski, gdybyśmy zostali częścią bloku zachodniego. Na 100% inaczej ;).
@zeon dobrze piszesz.Do tego mielibyśmy Lwów ,Brześć Grodno Kowel Kobryń Stryj.Granica Zachodnia tak jak teraz.Z Planu Marshalla dostalibyśmy około 1,5 mld USD.Polska by była bardzo uprzemysłowionym krajem @MajinYoda Karpiński byłby polskim Billem Gatesem.Polacy sa diablo zdolni jak maja do tego warunki
@Marecki384. Granica na zachodzie jak teraz, jakbyśmy byli częścią bloku zachodniego? Znaczy Amerykańska propozycja z granica na Odrze z przejściem granicznym Breslau-Wrocław i kolejnym na drodze Gdańsk-Kolberg lub Kołobrzeg-Stettin (tu nie ustalili, czy Kołobrzeg miałby być Polski) to granice jak teraz mamy? Akurat więcej od Niemiec "dał" nam Stalin. Właśnie po to, aby pokazać, ze niby to on jest przyjacielem Polski. Dlatego też granica nie biegnie na Odrze i Nysie KŁODZKIEJ (jak chcieli w USA), ale na Nysie Łużyckiej. I czy wschodnią by nam dali? Niby jak? ZSRR by się nie zgodził, a USA nie chciało wojny z ZSRR (poza tym nie miało sił i poparcia dla sprawy, aby taką wojnę prowadzić). Akurat granice Polski, gdyby ją Stalin odpuścił na wschodzie by się nie zmieniły wcale... Więc o ile zgodzę się do tego, że PRL nie był dobry, to akurat granice dał nam lepsze.... Bo chyba nie wierzysz, że Amerykanie (a wtedy tylko oni mogli stanąć w opozycji do ZSRR) by chcieli się o nas bić? (Zresztą się nie bili, to tylko Brytyjczycy (Churchil) na spotkaniach wielkiej trójki starał się coś dla Polski ugrać (oczywiście nie dlatego, że nas lubił, ale dlatego, że Polska jako sojusznik przeciw ZSRR mu się marzyła) i nie zgadzał się na włączenie Polski do ZSRR, co Amerykanie nawet rozważali.
Gdy by nie PRL Polska była by motoryzacyjna potęga? nie rozmieszaj mnie...
Beskid... Beskidem... ale ciągniki Ursus serii U-X10... to dopiero był skok techniczny... ale trzeba było kupić licencję MF :(
wygląda jak jugosłowiańskie Yugo, ale tamte wyglądało na bardziej zaawansowane, podobnie jak wiele innych samochodów w krajach komunistycznych w porównaniu z Polskimi... Polski przemysł samochodów osobowych nie istniał i nie istnieje. Wszystko na licencji, a że było parę ładnych prototypów to jeszcze nic nie znaczy, Skoda miała dziesiątki nie wdrążonych prototypów...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2016 o 17:55
O! Jak miło :) Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.
Moglby byc, bo mamy bardzo zdolnych ludzi z wizją.
W PRL produkowano samochody, po transformacji ustrojowej produkuje się u nas jedynie wykształconych bezrobotnych...
chyba gimbus tego demota robił. realia są takie, że gdyby pojawił się inwestor z niemiec zeby kupic pakiet kontrolny akcji to już dawno byłby ten beskid niemiecki. my tylko startupy umiemy robić albo i nie i sprzedajemy dalej
Beskid powstał w PRL, a projekt zarzucono po transformacji na kapitalizm.
autorze demota.. gdyby nie prl to w polce nie było by zadnych jeżdżących prototypów...bo najwiecej ich powstało za tamtego czasu xD dlaczego wieksosc nie została dopuszczona do produkcji ? bo partia pod naciskiem zsrr nie pozwalała na tak burżuazyjne projekty xD przykład : warszawa 210.. powstały 3 egzemplarze, prace nakazano zawiesic a auta zezłomowac dziwnym trafem jeden znlazł sie w rosji pod nazwa gaz wołga i klepia je do dzisiaj xD a z nowu wars ,beskid, analog padli ofiara zmiany ustroju...
Warszawa 210 wymagała technologii niedostępnych w ówczesnej Polsce. Trzeba byłoby zakupić technologię robienia np. tylnych świateł,
W czasach powojennych, gdzie ludzie po ileś osób gnieździło się w jednej izbie były inne priorytety.
Solidaruchy rozpieprzyły wszystko. Do tej pory mam polski wzmacniacz audio i działa, a dziś nawet waciki mamy sprowadzane z za granicy.
Taki sam mit jak K-202. Pierwszym jednobryłowym małym pojazdem był Mitsubishi Commuter z 1969 roku. Ładniejszy niż Beskid.
Poprawiony K-202 był robiony jako Mera 400. Szału nie zrobił.