Sędzia z demota pewnie nie jest skorumpowany, i rzetelnie przykłada się do swojej pracy. Robi to z pasją. Niestety, mało jest takich ludzi, robią swoją "pracę" byleby tylko odwalić, na odpie*dol, byleby było.
@anaktosiek jaki kolega ancykw??? czemu jak gwałt to facet od razu? gdzie twoje równouprawnienie?? ja za gwałt bym proponował obcięcie warg sromowych, ot tak.
@~34534 Wiedziałam, że któryś się zaraz oburzy... Walą mnie te całe feminizmy, równouprawnienia itp.. żyję swoim życiem, nie wpierdzielam się w innych. A o gwałtach kobiet na mężczyznach rzadko się słyszy, bo częściej jest tak, że facet się nie obrazi, jak się jakaś laska na niego rzuci (o ile nie będzie wyglądać jak pasztet :P). I po prostu do wypowiedzi mi facet bardziej pasował.
@ancykw ty mówisz o gwałcie, czy o seksie "zaproponowanym" przez fajna laskę? Gwałt odbywa się "bez zgody" :P i nie, raczej nie jest to chyba(nwm, nie doświadczyłem) przyjemne, i na pewno byś się obraził/a.
Mniej się mówi o takich zajściach, bo mężczyźni są z tego powodu szkalowani o wiele bardziej od kobiet. Ich problem "gwałtu" się bagatelizuje(sam/a to robisz), no bo jak to "facet może nie chcieć seksu/ jak może dać się kobiecie/ itp". :P
Ofc, nie czepiam się że wykorzystałeś/aś faceta w swoim tekście :P ba, nawet zgadzam się z twoim zdaniem, że gwałcicielowi powinno się odpłacić tym samym, a nawet ze zdwojoną siłą. Raz jako zadośćuczynienie, a drugi jako karę i nauczkę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
6 maja 2017 o 4:52
Znawca prawa od siedmiu boleści się znalazł.. W Stanach nie mają prawa ustawowego tylko anglosaskie COMMON LAW, czyli prawo PRECEDENSOWE, więc takie kary są jak najbardziej prawdopodobne, bo wymiaru kary za poszczególne przestępstwa nie okreslają sztywno normy prawne.
@majtaron
Ehh znawca kolejny się odezwał. To, że ich prawo opiera się na precedensach to nie znaczy, że nie ma tam sztywnych ram kar. Np za morderstwo I stopnia w zależności od stanu to albo kara śmierci albo dożywocie. I to określa kodeks karny. W zasadzie każde przestępstwo ma ściśle określoną karę. I to nie tak jak u nas, gdzie, podając przykład, kodeks przewiduje, karę w widełkach od 3 do 15 lat więzienia za napad z użyciem niebezpiecznego narzędzia.To co w demotach podane, to inwencja twórcza sędziego, który w oryginalny sposób karze osoby skazane na tzw prace społeczne, o ile zgodnie z ich kodeksem karnym może skazać kogoś na prace społeczne za popełnienie danego przestępstwa.
A poza tym precedensy są w zastosowaniu w przypadku pozwów cywilnych. Nie stosuje się ich w sprawach karnych. Ławnicy orzekają winę sądzonego (jeśli jest oskarżony o kilka przestępstwa to winę orzeka się dla każdego przestępstwa oddzielnie), zaś sędzia skazuje winnego na karę, taką jak przewiduje kodeks karny danego stanu bądź kodeks karny federalny. Tu nie ma miejsca na precedensy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 maja 2017 o 15:51
Klebern, dzięki za oświecenie, moje niedopatrzenie. Studiuję to prawo już na 4 roku (nie, crossfit mam gdzieś, wolę kalistenikę, a mięcho uwielbiam) ale o detalach common law się na demotach dopiero dowiedziałem, ale to dlatego,że miałem tylko wzmiankę o tym i się nie zagłębiałem w szczegóły.
prawdą jest akurat zasada prawa precedensu, ale z tego co mi wiadomo są przypadki kiedy nie można go stosować ponieważ dokładnie opisano dane zasady postępowania w kodeksie karnym, ewentualnie podejrzewam rozwiązanie pod postacią taki, a taki grzywny nie odczuje np za obrazę policjanta ale jeżeli wystawimy go na opisane zadośćuczynienie to może kara go uderzy (odczuje ją), także przypadki opisane powyżej są raczej możliwe ale mimo wszystko poprosiłbym źródło.
Kontynuując rozmowę o tych oryginalnych karach to są to kary za coś co nasze prawo najczęściej nazywa wykroczeniami. U nich w przypadku przestępstwa (u nich to nadal jest to przestępstwo) zagrożonych niską karą, najczęściej kodeks karny przewiduje trzy kary. Sędzia ma wolną rękę w wyborze. Jest to kara więzienia, najczęściej kilkudniowa lub tygodniowa (chociaż w zależności od stanu to jest zmienne i bywają dłuższe), grzywna, prace społeczne. U nich, co jest to też ciekawe, grzywna może mieć formę dotacji organizacji samorządowej.
Wyroki są zasądzane w trybie uproszczonym w obecności tylko sędziego, bez ławy przysięgłych. Porównując to do polskiego sądownictwa, to można to nazwać ich odpowiednikami naszych sądów 24h.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 maja 2017 o 23:28
to prawda, czytalam o tym artykul w ksiazce przygotowujacej do matury, to sa tzw. creative punishments, za 'niewielkie' przestepstwa, tylko i wylacznie...
@koenigsegg Podejrzewam, że bezwzględna kara 30 dni aresztu za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym byłaby raczej bardziej pouczająca niż obecnie mandat i utrata prawa jazdy.
Sędzia z demota pewnie nie jest skorumpowany, i rzetelnie przykłada się do swojej pracy. Robi to z pasją. Niestety, mało jest takich ludzi, robią swoją "pracę" byleby tylko odwalić, na odpie*dol, byleby było.
Sędzia z Chestertona.
ciekawe, jaka kara by była za gwałt :)
@anaktosiek gwałt w dupę?
@anaktosiek Wydymać kolegę w kakałko :P
@anaktosiek jaki kolega ancykw??? czemu jak gwałt to facet od razu? gdzie twoje równouprawnienie?? ja za gwałt bym proponował obcięcie warg sromowych, ot tak.
@anaktosiek Nocleg w domu pewnego potężnego pana
@~34534 Wiedziałam, że któryś się zaraz oburzy... Walą mnie te całe feminizmy, równouprawnienia itp.. żyję swoim życiem, nie wpierdzielam się w innych. A o gwałtach kobiet na mężczyznach rzadko się słyszy, bo częściej jest tak, że facet się nie obrazi, jak się jakaś laska na niego rzuci (o ile nie będzie wyglądać jak pasztet :P). I po prostu do wypowiedzi mi facet bardziej pasował.
@ancykw ty mówisz o gwałcie, czy o seksie "zaproponowanym" przez fajna laskę? Gwałt odbywa się "bez zgody" :P i nie, raczej nie jest to chyba(nwm, nie doświadczyłem) przyjemne, i na pewno byś się obraził/a.
Mniej się mówi o takich zajściach, bo mężczyźni są z tego powodu szkalowani o wiele bardziej od kobiet. Ich problem "gwałtu" się bagatelizuje(sam/a to robisz), no bo jak to "facet może nie chcieć seksu/ jak może dać się kobiecie/ itp". :P
Ofc, nie czepiam się że wykorzystałeś/aś faceta w swoim tekście :P ba, nawet zgadzam się z twoim zdaniem, że gwałcicielowi powinno się odpłacić tym samym, a nawet ze zdwojoną siłą. Raz jako zadośćuczynienie, a drugi jako karę i nauczkę.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 maja 2017 o 4:52
Przestępcy, którzy dostali karę śmierci również nie wracają na salę rozpraw :D
FEJK!!!! na bank . Dajcie spokoj jak mozna w to wierzyc hahahhahhahah zenada
Znawca prawa od siedmiu boleści się znalazł.. W Stanach nie mają prawa ustawowego tylko anglosaskie COMMON LAW, czyli prawo PRECEDENSOWE, więc takie kary są jak najbardziej prawdopodobne, bo wymiaru kary za poszczególne przestępstwa nie okreslają sztywno normy prawne.
@majtaron
Ehh znawca kolejny się odezwał. To, że ich prawo opiera się na precedensach to nie znaczy, że nie ma tam sztywnych ram kar. Np za morderstwo I stopnia w zależności od stanu to albo kara śmierci albo dożywocie. I to określa kodeks karny. W zasadzie każde przestępstwo ma ściśle określoną karę. I to nie tak jak u nas, gdzie, podając przykład, kodeks przewiduje, karę w widełkach od 3 do 15 lat więzienia za napad z użyciem niebezpiecznego narzędzia.To co w demotach podane, to inwencja twórcza sędziego, który w oryginalny sposób karze osoby skazane na tzw prace społeczne, o ile zgodnie z ich kodeksem karnym może skazać kogoś na prace społeczne za popełnienie danego przestępstwa.
A poza tym precedensy są w zastosowaniu w przypadku pozwów cywilnych. Nie stosuje się ich w sprawach karnych. Ławnicy orzekają winę sądzonego (jeśli jest oskarżony o kilka przestępstwa to winę orzeka się dla każdego przestępstwa oddzielnie), zaś sędzia skazuje winnego na karę, taką jak przewiduje kodeks karny danego stanu bądź kodeks karny federalny. Tu nie ma miejsca na precedensy.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2017 o 15:51
Klebern, dzięki za oświecenie, moje niedopatrzenie. Studiuję to prawo już na 4 roku (nie, crossfit mam gdzieś, wolę kalistenikę, a mięcho uwielbiam) ale o detalach common law się na demotach dopiero dowiedziałem, ale to dlatego,że miałem tylko wzmiankę o tym i się nie zagłębiałem w szczegóły.
prawdą jest akurat zasada prawa precedensu, ale z tego co mi wiadomo są przypadki kiedy nie można go stosować ponieważ dokładnie opisano dane zasady postępowania w kodeksie karnym, ewentualnie podejrzewam rozwiązanie pod postacią taki, a taki grzywny nie odczuje np za obrazę policjanta ale jeżeli wystawimy go na opisane zadośćuczynienie to może kara go uderzy (odczuje ją), także przypadki opisane powyżej są raczej możliwe ale mimo wszystko poprosiłbym źródło.
@majtaron
Odnośnie autentyczności tych kar podsyłam link do dość krótkiego reportażu w ABC News (wymagana znajomość angielskiego):
http://abcnews.go.com/US/ohio-judge-unusual-punishments-people-jail/story?id=33440871
Kontynuując rozmowę o tych oryginalnych karach to są to kary za coś co nasze prawo najczęściej nazywa wykroczeniami. U nich w przypadku przestępstwa (u nich to nadal jest to przestępstwo) zagrożonych niską karą, najczęściej kodeks karny przewiduje trzy kary. Sędzia ma wolną rękę w wyborze. Jest to kara więzienia, najczęściej kilkudniowa lub tygodniowa (chociaż w zależności od stanu to jest zmienne i bywają dłuższe), grzywna, prace społeczne. U nich, co jest to też ciekawe, grzywna może mieć formę dotacji organizacji samorządowej.
Wyroki są zasądzane w trybie uproszczonym w obecności tylko sędziego, bez ławy przysięgłych. Porównując to do polskiego sądownictwa, to można to nazwać ich odpowiednikami naszych sądów 24h.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2017 o 23:28
to prawda, czytalam o tym artykul w ksiazce przygotowujacej do matury, to sa tzw. creative punishments, za 'niewielkie' przestepstwa, tylko i wylacznie...
Bo kara powinna być nauczką, jak w tym przypadku, a nie 10 dni aresztu, albo niewielka grzywna, które niczego nikogo nie nauczyło.
@koenigsegg Podejrzewam, że bezwzględna kara 30 dni aresztu za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym byłaby raczej bardziej pouczająca niż obecnie mandat i utrata prawa jazdy.
Pewnie to wymyślone co nie zmienia faktu, że jestem za takimi karami . Ale już to widzę, prawa człowieka itp itd..
A złodzieją ucinać ręce.
Napiętnowanie społeczne, tym się posługuje ten sędzia.
bo to najlepsza kara. a teraz każdy złodziej i pedofil i morderca jest anonimowy poza kilkoma przypadkami gdzie twarze każdy zna np Katarzyna w.