Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
181 228
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M matizen1
+13 / 21

Co z tego że pociągi wycacane jak tory nie spełniają wymogów aby te pociągi mogły osiągać prędkość maksymalną...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+3 / 9

@matizen1 Z tych trzech obrazków na których widzimy pociągi IC, tylko Pendolino jeszcze nie osiąga prędkości maksymalnej. Dwa pozostałe na wielu odcinkach jadą z prędkością 160km/h.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jan1234
+7 / 17

@fredroMK 160km/h dla pociągu to żart, a nie prędkość

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+3 / 5

@jan1234 Nie, jest to naprawdę prędkość satysfakcjonująca. Rozumiem że chciałbyś wszędzie linie szybkiego ruchu, ale weź pod uwagę że sporo pociągów będzie miało kategorię Express, co bardzo mocno będzie przekładać się na cenę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T terpilator
0 / 4

Ja jednak wole te stare smierdzace

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+5 / 11

A byłeś na dworcu w Kutnie w nocy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L le_szek
+12 / 12

@belzeq
Jest tak brudno i brzydko, że pękają oczy :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxwielebnyxx
-3 / 21

pozostało po PO ,(pisdusie zaraz wpadną w histerię)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 maja 2017 o 18:16

S Sajles92
+2 / 2

@xxwielebnyxx nom. Na dworcu w moim mieście, 20km od wawy. Bród, smród i ubóstwo, tory jeszcze Stalina pamiętają a pociągi na odcinku 10 km jadą 20km/h żeby się tory nie roz....waliły, żeby było śmieszniej, to te 10 km jest już w drugiej strefie przez co bilet na ich przejechanie jest 2x droższy niż kurs do wawy. Ave pkp... A prezydentem miasta jest platformowy lizus który przy każdej okazji wazelinuje tyłek Gronkiewicz jednocześnie robiąc syf z miasta przez ostatnie 2 kadencje. Ave PO...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxwielebnyxx
0 / 4

@Sajles92-ale jak to ? to pis jeszcze z tym nic nie zrobił ? uwalenie TK, sędziów,prokuratury szybko im idzie tylko obywateli mają gdzieś ? a widzisz to wszystko jest szykowane na rok wyborów, trzeba zrobić igrzyska dla ciemnego luda- będą "krzyżować" polityków PO,ciemny lud to lubi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sajles92
+1 / 3

@xxwielebnyxx Będę sk*rwieli krzyżował a po kadencji jak nic się nie zmieni to będę pisiorów też krzyżował. Jesteście na jedną cholerę wszyscy. Pies wam morde lizał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~torun2010
+5 / 15

Pewnie mieszkasz na Mazowszu że tak mówisz u mnie w Wielkopolsce... to co prezentuje PKP to jest kompromitacja, że z tego to się nawet Afryka śmieje .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
+16 / 24

Zrób zdjęcie takiego pociągu na linii Krosno - Zagórz, a nie pokazujesz pociągi, które obsługują mniej niż 10% torowiska, a potem "opowiedz bajeczkę" o pozostałych 90% torowiska i 80% taboru. Szkolonyś w Moskwie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
-1 / 5

@Fragglesik Dlaczego ma porównywać pociągi regionalne do dalekobieżnych?? Zrobił to dobrze wyżej, przedstawił szybkie z innych krajów vs nasze, spółki Intercity. Obecnie mamy lepszy i nowocześniejszy tabor niż np. Niemcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
0 / 6

@fredroMK W takim razie podpis jest błędny. Bo PKP to nie tylko intercity i dalekobieżne, mało tego dalekobieżne i intercity to nawet nie 50% polskich kolei, więc albo nie wie co pisze, albo celowo nie chce widzieć CAŁEGO PKP, jakie jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+3 / 3

@Fragglesik PKP to głównie Intercity i Cargo. Koleje regionalne to już osobna historia, już nie to logo ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L le_szek
-3 / 5

@fredroMK

Tak, lepszy niż Niemcy, uhm.
Na zdjęciu jeśli dobrze widzę jest ICE3, rozwija ponad 300 km/h.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+1 / 3

@le_szek ICE3 jest szybsze, co nie znaczy że technologicznie lepsze. Zainteresuj się, doczytaj ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L le_szek
0 / 0

@fredroMK
Czyli co jest lepsze technologicznie? Dart? Flirt? Pendolino? To trochę tak, jak stwierdzenie, że Biełaz jest lepszy technologicznie od Audi - nie da się w ten sposób porównywać pojazdów z różnych kategorii.
Stawiasz tezę, więc ją udowodnij.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 0

@le_szek Pendolino jest technologicznie znacznie wyżej niż np. Dart od PESA. Za Pendolino min przemawia fakt iż jest to produkt ogromnego koncernu, firmy Alstom, firma ta ma największe doświadczenie w produkcji pociągów w Europie, jeśli nie na świecie. Nie ma co tutaj się rozwodzić nad tym który pociąg jaki ma układ osi, jaką moc ciągłą itd., bo tutaj Alstom ED250 będzie już z definicji lepszy, gdyż jest to pociąg klasy Premium, przystosowany do dużych prędkości. Nie wciągajmy się w porównywanie tych dwóch różnych koncepcji. Dużo by mówić o produkcie PESA, pociąg Dart, bo jest to oczywiście fajny pociąg, doceniany, ale nie może być porównany do ED250. Często się słyszy że PKP IC mogło kupić więcej pociągów Dart zamiast Pendolino. Może i mogło, ale w przetargu była mowa o prędkości 230km/h, Dart ma homologację do 160km/h, dlatego też wybór padł na doświadczonego giganta czyli na firmę Alstom. Swoją drogą pociągi od PESA takie w 100% polskie nie są, gdyż wiele podzespołów jest zamawiana w innych krajach ;) Intercity postąpiło bardzo mądrze, gdyż postawiło na doświadczony projekt. Dokładnie specyfikacje techniczne znajdziesz w Internecie, można porównać :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L le_szek
0 / 0

@fredroMK
Ależ ja nie kwestionuję, że Pendolino jest wyższej klasy produktem od Darta czy Flirta.
Ja dopytuję, co miałeś na myśli, pisząc: "ICE3 jest szybsze, co nie znaczy że technologicznie lepsze".
Więc pytałem, od czego? Od Darta, Flirta czy Pendolino? I dlaczego tak uważasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 0

@le_szek Chodziło mi oczywiście o to że Pendolino jest technologicznie lepsze od ICE3. Odniosłem się w ten sposób do Twojej wiadomości, dlatego że na mój tekst iż polska ma nowocześniejszy tabor niż niemcy, napisałeś, w sposób jednoznaczny że się nie zgadzasz, dlatego że ICE3 pędzi ponad 300km/h. Prędkość tutaj nie będzie wyznacznikiem co jest lepsze, gdyż ta prędkość nie jest nigdy przypadkowa, robi się przetarg gdzie zainteresowany stawia wymóg, że pociąg ma pojechać z taką i taką prędkością. ICE3 jak i ED250 to oczywiście najwyższa klasa wśród pociągów dużych prędkości. Przewagą ED250 jest chociażby to że jest to projekt dużo młodszy, nowocześniejszy. Same różnice są oczywiście kosmetyczne, nie będę wnikał w dokładne dane techniczne, wiem że na pewno dość istotnie różnią się wózkami. ICE3 było produkowane z aluminium po to by znacząco obniżyć wagę, co miało przełożyć się na mniejsze zużycie energii, lecz było to kilkanaście lat temu, ED250 zbudowane jest z jeszcze lżejszych materiałów, technologicznie ma zapożyczone rozwiązania do AVG. Ogólnie chodziło mi o to że naprawdę nie mamy czego się wstydzić, jeśli chodzi o naszą kolej. Mamy Pendolino, Darty, Flirty, i prawdziwe perełki w klasie IC takie jak np. Mieszko, Bałtyk, Heweliusz, nie wspominając o znakomitych expresach, prowadzone przez poczciwe EP09. Bronię trochę tą naszą kolej, gdyż mam porównanie ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+20 / 26

Fajnie. Mieszkam z kilometr od jednego z największych dworców kolejowych w Toruniu i ani razu nie widziałem ślicznego pendolino :/ .
Poza tym, jaki jest sens szybkiego pociągu na torach które nie nadają się do wysokich prędkości?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 2

@rafik54321 Dlatego Pendolino tam nie jeździ ;) Jeździ tam gdzie może rozwinąć przynajmniej te 160km/h, a na CMK również dobija już do 200km/h :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jellycrusher
-1 / 3

@rafik54321 Pierdzilino tylko ładnie wygląda. Dla faceta słusznego wzrostu (190 cm) o odpowiednio szerokich barach jazda tym włoskim szajsem jest torturą. Poza tym w połowie wagonu półeczka nad siedzeniami mieści tylko kurtkę i reklamówkę, nawet małej torby tam nie włożysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar greony12
-1 / 1

@rafik54321 dlatego pesa jest lepsza, pendolno sam nwm co takiego ma, choć szkoda ze pesy są z boku takie nudne i typowe, płaskie... pendolino ma równą blachę gdy pesa jakieś faliste odbłyski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 2

@Jellycrusher Masz rację, ładnie wygląda i jest mało miejsca. Jak we wszystkich pociągach z powyższego obrazka, niezależnie od kraju. Tak się buduje koleje dużych prędkości.

@rafiki54321 Nie porównuj Pendolino do PESA. Bydgoskie składy to niższa liga, ulegają firmie Alstom ED250 pod każdym względem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 2

@fredroMK tylko ile jest torów kolejowych w PL dostosowanych do tak zawrotnych prędkości? Jak masz gdzieś na podorędziu mapę to chętnie oblukam :) .

@Jellycrusher nie wiem. Pociągiem jechałem raz w życiu jak byłem mały :P . I nie było to pendolino...

@greony12 Wg mnie też pesa jest lepsza. Samo to że jest produkowania w PL już daje jej nadrzędne miejsce i to nie ze względów ideologicznych tylko ekonomicznych :) . Wiadomo że lepiej kupować to co Polskie :) . Tak dajemy pracę naszym rodakom i jesteśmy jak kolec w odwłoku u zagranicznych firm :D .

@fredroMK Yyy, tylko czy my potrzebujemy pendolino? Myślę że spokojnie wystarczyłby pociąg który ogarnia 160km/h. Prestiż nie powinien być brany pod uwagę. Wagon ma być wygodny i tyle :) .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 2

@rafik54321 Proszę, mapa linii kolejowych pod kątem prędkości. http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Mapy/2017_04_13_mapa_predkosci_linie_ILK_RW.pdf

Czy potrzebujemy Pendolino pytasz, wg mnie tak. Mimo że np. wagon 158A (polecam wygooglować ;) ) jest wg mnie lepszy pod każdym względem, to taka klasa Premium jest nam potrzebna, tym bardziej że zarabia na siebie.
Można też chwalić produkty PESA bo Polskie, rozumiem. Lecz nie są to dobre pociągi na połączenia expressowe, są też nieco awaryjne... Nasze Pendolino to tak naprawdę technologicznie takie nowe TGV.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jellycrusher
+2 / 4

@rafik54321 @fredroMK PESA to niższa liga, która ma: wygodniejsze wnętrze, więcej miejsca na bagaż, wifi. Istotnie, niższa liga. Oczywiście w pierdzilino jechałoby się wygodnie, gdyby wskutek węższej konstrukcji miał TRZY miejsca w rzędzie, a nie cztery, jak normalne pociągi. Póki co pierdzilino oferuje: ciasnotę, prawie taki sam czas podróży jak normalny pociąg (na trasie Warszawa-Katowice różnica jest mniejsza niż 10 minut), brak wifi i wy*ebaną w kosmos cenę. Same atrakcje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 4

@fredroMK czyli jak tak patrzę to głównie mamy przedział między 40 a 160km/h.
Znowu jak specjalnie PESA ma pracować nad bezawaryjnością jak nikt specjalnie nie chce ich kupować? Jak nie my to kto ma jej zaufać? Znowu tramwaje się (przynajmniej w Toruniu) sprawdzają :) .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+1 / 1

@Jellycrusher Porównywanie Dartów/Flirtów do Pedndolino w ogóle nie ma sensu, dlatego że te pierwsze to produkty klasy ekonomicznej, Pendolino to klasa Premium. Pendolino jest lepsze pod każdym względem, wymiary tych pociągów są jakie są, chodzi o aerodynamikę, Pendolino to również dużo lepsze wyciszenie, i jakoś materiałów, plus dużo wygodniejsze fotele. WiFi, będzie, chociaż to akurat żaden wyznacznik że coś jest lepsze, gdyż każdy zmodernizowany Regio już teraz ma bezprzewodowy internet.

@rafik54321 PESA ma się dobrze, sprzedaje również sporo, bardzo ceniona jest np. u naszych zachodnich sąsiadów :) Tylko wielu ludzi ma ten problem że porównuje pociągi klasy ekonomicznej firmy PESA do pociągów dużych prędkości, klasy premium firmy Alstom ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@fredroMK Jeśli jest jak piszesz, to teraz PESA powinna zaprojektować pociąg klasy premium ;) . Może PESA Piorun? XD
Bo w sumie co stoi na przeszkodzie? Fabryka jest, maszyny są, inżynierzy są... Tylko trzeba by mieć jaja wskoczyć na taki rynek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 0

@rafik54321 hehe, Piorun by pasował, jak będzie konkurs na nazwę to weź udział :D Ogólnie to daleka przyszłość, niestety. W 2016 roku Urząd Transportu Kolejowego wezwał na dywanik Intercity, spółka miała tłumaczyć się z wysokiej awaryjności produktów PESA. Najgorzej wypadł Dart który miał poziom dostępności na poziomie 88%, dla porównania Pendolino 95,7%. PESA głównie składa te pociągi, naprawdę trudno uznać je za 100% Polskie, ale to już temat rzeka, i dotyczy również polityki naszego kraju, jej ułomności w tym temacie...
Pozdrawiam, super dworzec macie w Toruniu ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@fredroMK który dworzec? Bo jest ich w sumie 3 takich większych :P . Dworzec "wschodni", dworzec główny i dworzec miasto :D .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar greony12
0 / 0

@rafik54321 @fredroMK, a czy wiesz z nawco ze na świecie nie am samochodu w 100% narodowy? pokaz mi marke która jest zbudowana w własnym kraju przez ludzi tylko tej samej narodowości projektowana, z materiałowy tylko tego swojego narodu?
odpowiadam szybko: nie ma, berembo z chiny, szyby z Arabii, opony z Japonii i wyjechał z polskiej fabryki VW, taki już jest ten świat biznesowy co polskie pierogi w pułkach marketowych maja pisz: made in france

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
0 / 0

@rafik54321 Toruń Główny, Miasto i Wschód również znam ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar chichotek
+2 / 4

Co do taboru - zgoda. Co do infrastruktury - nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~he_he
+3 / 7

co z tego? skoro do pobliskiego miasta oddalonego o 30km musiałbym jechać 70km z przesiadką przez miasto wojewódzkie... do tego taxi z dworca bo komunikacja miejska też leży i kwiczy.... więc nadal 2x szybciej i taniej autem wychodzi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jellycrusher
0 / 2

Jak mieszkasz na jakimś dzikim zadupiu... W takim Krakowie czy GOP-ie komunikacja miejska jest szybka i rozbudowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Vormulac
+6 / 12

Wrzuć Regio wtedy pogadamy, jak przekracza 50 km/h to nie wiesz czy sie rozpada czy wchodzi w nadświetlną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Caro112
+1 / 3

I te dźwięki podczas jazdy, jakby go dopiero co ze szrotu wyciągneli - nie wiadomo czy zaraz się nie wypadnie na tory przez podłogę ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Nie_pedolino
+3 / 9

Kupienie kilku "nowszych" pociągów nic nie zmienia, tragiczny stan reszty lokomotyw i wagonów, oraz stan techniczny torowisk i przejazdów poniżej jakichkolwiek standardów. A teraz powiem nie bajeszkę PKP to jeden wielki syf. Ps. nie wiem kto był na tyle debilny by wstawić tego demota. Nice try pkp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jellycrusher
0 / 2

Masz info opóźnione o 25 lat, PKP w tej chwili nie istnieje jako firma ogólnokrajowa i nie zarządza ŻADNYMI połączeniami kolejowymi. Masz Regio, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
+2 / 4

Jest lepiej niż było, ale stare złomy dalej obsługują większość tras a jak masz pecha podróżując miedzy miastami to trafisz na ED74 - bez poduszki pod tyłek lepiej nie wsiadać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ziemek99
0 / 0

@cinek40 Chyba masz na myśli EN57

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
0 / 0

@ziemek99: Oj nie, jechałem masę razy starociami z plastikowymi siedzeniami nawet na długich dystansach i w najgorszym przypadku było znośnie, ale te fotele w pesie były tak pieruńsko niewygodne, że na trasie Warszawa - Kraków wytrzymałem na siedząco 15 minut, resztę wolałem przejechać na stojąco i zwiedzając pociąg. Powinni je montować w obozach pracy na Kamczatce dla najgorszych przestępców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+1 / 7

Japonia i Chiny prędkość pociągów od 200 - 460 km/h. Niemcy i Anglia 200 - 270 km/h. A w Polsce to każdy widzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Industrialny
+1 / 7

"Nasze kochane koleje". XD
Za 100 lat będziemy jeździć takimi pociągami jak te w Japonii, jak dobrze pójdzie. Tyle, że wtedy Japończycy już chyba teleportację wymyślą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tetetka
+1 / 3

Tylko jedno ale, ile procent taboru to takie maszyny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PanPorucznik
0 / 0

Każdego pociągu mamy po 20 egzemplarzy. I jak się powiedzie to będzie może jeszcze więcej. Poza tym, spora część taboru jest zmodernizowana, na dwóch trasach jeżdżą zupełnie nowe wagony. Do roku 2020 ma zostać zlikwidowana kategoria TLK więc będziemy mieć tabor na skalę europejską :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zielonyfenix
-1 / 1

Na trasie Kraków - Zakopane jeszcze jeżdżą graty sprzed 2000 roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+3 / 5

Proszę bardzo: PKP to tylko stare, obskurne, śmierdzące pociągi, które ciągle się spóźniają. Porównanie z Japonią to kpina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bsch
+3 / 5

PKP to stare, obskurne, śmierdzące pociągi, które ciągle się spóźniają. Plus 3 nowe składy przedstawione na zdjęciach. Autor chyba nie podróżuje pociągami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
+2 / 4

Za to koszmarnie się psuja, w szczególności wszelkie pesozłomy nad którymi spuszczają się w necie gimbusy, nie mające pojęcia o eksploatacji taboru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
-1 / 3

@adawo Dokładnie!! Sto razy lepsza poczciwa dziewiątka z pudłami po remoncie (np. IC Mieszko) niż to co coś od PESA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twój_kot
+1 / 1

@Jan_III_Sobieski Wyglądają np Wrocław-Lublin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar greony12
+2 / 2

@Jan_III_Sobieski to TLK TANIE linie kolejowe, co posiada stare powojenne tabory i ciagle je naprawiaja i kupują kolejne stare tabory... tak jak KM te stare NK

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fdxhn
+2 / 4

Ze skrajności w skrajność, pociągami w anglii trochę jeździłem i poza towarowymi to wszystkie wyglądają bardzo futurystycznie, w polsce natomiast jeżdżę głównie en57 i jak jest jakiś odnowiony to cud chyba tylko kilka razy takim jechałem, kilka razy flirtem ze zdjęcia, kilka razy elfem i impulsem i to na tyle z "nowości". Rzeczywiście "nie mamy się czego wstydzić" smuci mnie takie pocieszanie wyjątkami, polskie koleje to dno rząd powinien się nimi zająć, ale nie w taki chory sposób jak dotychczas pierdylion przewozów regionalnych, z remontowanymi szrotami EN57, ED74 niszczeje na bocznicy i to nie jest wyjątek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Faevaet
0 / 2

To są te pociągi, które nasi kupili na hurra, a potem się okazało, że nasze ruskie tory nie są do tych cudów kolei przystosowane? I ile mamy takich składów, dwa i pół? Nie no, rzeczywiście - PKP to europejski poziom. Pokaż teraz prezesa CDP i powiedz, że Polacy to milionerzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pacio6
0 / 4

Kilka nowych składów ma zmieniać opinię polskiej kolei na nowoczesną? Opłakany stan ogromnego procenta torów, brudne i stare EN-57, obskurne dworce kolejowe - to nadal większość tego, co aktualnie zobaczymy podróżując po Polsce koleją. To, że jest lepiej i coś się dzieje - okej, ale w dalszym ciągu jest bardzo źle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PanPorucznik
0 / 2

@pacio6 Człowieku, Odkąd Przewozy regionalne zostały wykupione i przemianowane na PolRegio EN-57 prezentuje się bardzo dobrze. Jechałem nim kilka razy i był wyczyszczony, nowe siedzenia, ekrany i działający nawiew.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Alwaryis
-2 / 2

PKP to tylko stare, obskurne, śmierdzące pociągi, które ciagle się spóźniają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zzaaqq
0 / 2

stare,obejszczane,wiecznie spóźnione i powolne jak żółw taka jest ta rzeczywistość

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adraxer
0 / 2

Serio porównujesz pendolino do chińskich pociągów??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BiancoNero
0 / 2

Do mnie przyjeżdżają trochę inne :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A apsik100
+1 / 1

U nas są piękne pociągi i ładny nowy dworzec PKP :) i to za PO zrobili!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
-1 / 1

To nie bajeczka, bo ta legenda to prawda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dociekliwy
0 / 2

A ja dzisiaj jechałem starym, obskurnym, śmierdzącym pociągiem, który się spóźnił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bartek4296
+2 / 4

PKP - Poczekaj Kiedyś Przyjedzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ziemek99
0 / 2

PKP - PODOBNO Kiedyś Przyjedzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rail_eng
-2 / 2

Chętnie odpowiem pytanie: ile Alstom Pendolino jest w Polsce?? Tyle w temacie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Manius5995
0 / 2

My Polacy mamy w produkcji piękne i potężne lokomotywy, ale i tak kupujemy jakieś "Pendolino"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mati2109
0 / 2

PKP to stare, obskurne, śmierdzące pociągi wolno jadące - wiem, bo jeżdżę bardzo często i bardzo rzadko spotykam te ze zdjęć w Polsce..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Kaaaayo
-1 / 1

Ciekawe, że mi się zawsze trafia jechać tymi starymi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Observer258
0 / 0

Polska, mieszkam w Polsce :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~125434
-1 / 1

Ja Na miejscu Niemiec bym się tak nie cieszył bo robię szafy sterownicze do ich pociągów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jaszczur_z_wersalko
0 / 2

Tak a' propos: "Źródło: Zrobiłem sam" - się zapytam, zdjęcia też?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MaL3K
0 / 0

Od 10 lat mieszkam w Szwecji i tutaj nie ma takich pociagow. Pamietam jak jakies 2 lata temu jechalem Pendolino z Warszawy do Gdanska. Mega szok! Piekne, czyste pociagi, mozliwosc zamowienia jedzenia do swojego miejsca, Zurek i schabowe palce lizac. Szybko i przyjemnie! Jedyny minus to brak Wi-Fi, ale dzieki temu moglem podziwiac Polske za oknem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q qnr4d
-1 / 1

Tylko narzekać potraficie ! Ja uważam, że trzeba się cieszyć z tego co mamy i iść dalej do przodu. Każdy powód do dumy z naszego kraju jest dobry. To my na to wszystko ciężko pracujemy i za to płacimy ! Pozdrawiam WSZYSTKICH Polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaco90p
0 / 0

Pociągi jak pociągi, ale zdjęcia to robią lepsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gosc1234567a
+1 / 1

Jechałem w kilku krajach koleją na lokalnych trasach. Z reguły płaciłem mniej lub podobnie jak za autobus. Tymczasem w Polsce ceny kolei są niestety wysokie. Za trasę lokalną płacimy tyle, że można jechać busikami kilkakrotnie, za międzymiastową w jedną stronę można "irlandzkim busem" jechać 2 razy w obie strony, i to nie mam na myśli Pendolino. Niestety, PKP ma zbyt duży balast biurokracji żeby móc konkurować cenami. Tą armię intelektualistów leniących się przy biurkach można zmniejszyć i... nic się nie robi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kuronekoko
0 / 0

Hm.. Ok.. PKP to nie zawsze stare i obskurne pociągi - które nadal się spóźniają. Sytuacja z życia wzięta z poznańskiego dworca wczorajszego dnia. W przeciągu 20 minut przebywania na dworcu w oczekiwaniu na pociąg komunikaty "Pociąg z miejsca X przyjedzie z opóźnieniem 25 minut. Wielkość opóźnienia może ulec zmianie. Za utrudnienia przepraszamy",
(..) opóźnieniem 40 minut" "(..) 80 minut". Absolutny rekord to pociąg, który miał być o godzinie 6:17 a przed 9:00 ludzie dalej na niego czekali. Przed odjazdem tablica wskazywała 150 minut opóźnienia.
Tego samego dnia w Ostrowie Wlkp. pociąg do Łodzi odjeżdżał z 50-minutowym opóźnieniem bo czekano na spóźniony o tą samą ilość czasu pociąg z Poznania.
Co z tego, że nowe, co z tego że klimatyzowany cud-miód-i orzeszki jak dalej się spóźnia? A ci, którzy czekali na ten opóźniony jechali pociągiem nieklimatyzowanym, w którym gorąco było jak w saunie.
Znajoma z Koszalina nieważne gdzie jedzie pociągiem, nigdy nie dotrze na czas - zawsze którykolwiek pociąg ma min. 20 minut opóźnienia.
Tyle w temacie punktualności. Może być nawet klasa A pociągów - ale jak widać niewiele to zmienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~huby7v98
0 / 0

A ile jest tych pociągow?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem