Tak, ale debile "którzy wiedzą lepiej" mogą dokonać samosądu. Albo nawet gnębić chłopaka aż ten się załamie jeszcze bardziej niż wtedy kiedy go skazano.
@Guitarmaniac666 - Jak mądry to odwoła się do trybunału europejskiego + organizacje praw człowieka i może dostać miliony. Co prawda nie jest to USA, ale stawki europejskie dostanie.
@eddy_blazet sędzia tylko ocenił sfabrykowane przez policje i prokurature dowody... mało szczegółów znam tej sprawy cały system zawiódł ciekawe ilu jeszcze takich jest..
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 marca 2018 o 15:06
@raisu Sytuacja trochę inna? A miała być identyczna? W tym artykule nie ma mowy, o tych 6mln, ale rzeczywiście w innym źródle(https://www.law.umich.edu/special/exoneration/Pages/casedetail.aspx?caseid=3657) doczytałem, że rzeczywiście w końcu skończyło się na 6mln. Nadal uważam, że 6mln jest większe niż 1,3mln. Więc jak mówiłem ,twoje informacje są nieprawdziwe.
@KapitanKorsarzPirat Niestety miliony życia nie zwrócą, ale zgadzam się z Tobą, że ten człowiek powinien dostać miliony, aby mógł je jakoś teraz przeżyć do końca.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Nieprawda. Więc tak:
1. Raisu podaje najwyższe odszkodowanie, które zna w dolarach z USA.
2. Ja piszę o większym (też z USA)
3. Ty je(rzekomo) obalasz pisząc o mniejszym z Polski.(?)
Nie, nie każdy z nas ma racje.
@KapitanKorsarzPirat Które i tak mu nie zwrócą straconego czasu i nie zrekompensują traumy. Za to dla prawdziwego sprawcy wyrok powinien być 2x bardziej surowy - za zmarnowane życie 2 osób.
@Jimmy_Waldemar_Resiak " Milionowe odszkodowania za odsiadkę to w filmach są. Najwyższe odszkodowanie wyniosło 1.3 miliona dolarów w USA za 28 lat odsiadki"
Gdzie w definicji odszkodowania jest napisane, że musi ono być zarządzone przez sąd?
Dlaczego było ważne na początku, że jest 6mln a nie 9 i sytuacja była inna?
Nie musisz się powoływać na kogoś kto walnie jakąś głupotę. Myśl sam.
@KapitanKorsarzPirat Należy mu się, tylko co z tego, skoro ma zmarnowane życie? Żadne pieniądze nie wynagrodzą mu tego, co przeżył w więzieniu - spędził tam najlepsze lata swojego życia.
Pamiętam to wydarzenie. Wszyscy chcieli dla chłopaka kary śmierci, linczu. Dzisiaj także miały miejsce bardzo poważne zbrodnie... Przy okazji każdej z nich, wszelcy sprawiedliwi chcą KSów, tortur, wysyłać do koncernów farmaceutycznych na testy.... Ciekawe ilu z tych dzisiaj skazywanych za najcięższe, najbrutalniejsze, najbardziej odrażające zbrodnie jest faktycznie winnych.
Nigdy nie będę popierał KS.
@tylkopytam, na całe szczęście, idiotów twojego pokroju trzymam od siebie z daleka. Trzymam tylko z normalnymi ludźmi. Polackie bydełko nie jest mi do niczego potrzebne.
@Jimmy Właśnie potwierdzasz tok myślenia że lepiej zabić niż miałoby się okazać że ktoś jest nie winny. Nie ważne jakie koszty poniesiemy, nie ważne ile będzie to kosztować bliskich ofiar. Kara śmierci nikogo nie odstrasza, tak samo jak wszelkie zaostrzenia przepisów karnych nie odstraszą złodzieja. W krajach gdzie wykonuje się kary śmierci nie widać aby one cokolwiek skutecznie odstraszały. Jest to argument kogoś kto nie ma pojęcia o tej tematyce. Ale właśnie dlatego że ludzie są zwyczajnie głupi i tępi, nigdy nie powinni mieć prawa komentować czegokolwiek.
I zaskoczę ciebie, owszem, taki Trynkiewicz miał i ma prawo do drugiej szansy.
Ja chętnie bym wieszał takich sprawiedliwych twojego pokroju, ot tak, kto wie, może coś popełnisz? Taki sam tok myślenia.
@Jimmy_Waldemar_Resiak no niestety, masz rację. Jeśli spojrzeć na matematykę, to liczby nie kłamią. Ogół zawsze ważniejszy od szczegółu, nawet w FBI itp gdy jest ryzyko by zabić bombowców kosztem życia paru niewinnnych aby ocalić więcej niewinnych jest na porządku dziennym.
@PogromcaCiapatychPrawiczkow Dlatego wybrałeś życie z dziesięciorgiem inych ludzi w jakiś małym mieszkanku na zadupiu w Anglii? Dzięki, ale nas zdanie jakiegoś frustrata pracującego na zmywaku mało interesuje.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Kiedyś bym pewnie powiedział tak jak ty, ale jestem młody i mój sposób myślenia i postrzegania świata cały czas się zmienia. Staram się mieć elastyczne, otwarte podejście. Też byłem kiedyś za karą śmierci, ale fakty są takie, że kara śmierci jest nieefektywna. Nie tylko pod względem straszenia z uwagi na jej rzadkość wykonywania, ale głównie z powodu licznych apelacji, procesów itp. Sumując wszelkie koszta bardziej opłaca się utrzymywać 1000 najcięższych zbrodniarzy w więzieniu, niż wysłać ich na krzesło elektryczne. Przynajmniej taka sytuacja jest w Stanach Zjednoczonych gdzie statystyki jasno pokazują, że gdyby człowieka skazać na dożywocie zamiast na karę śmierci, to koszty jego utrzymania byłyby kilkukrotnie niższe od wszelkich procesów, które go skazały. Jedyne co kara śmierci może przynieść, to satysfakcję społeczną.
Po drugie, też nie znam sprawy, miałem wtedy zdecydowanie zbyt mało lat, ale wystarczy przejrzeć ostatnie doniesienia prasowa żeby zobaczyć co się odwalało przy jego skazywaniu: " Sędzia wskazywał, że w czasie, gdy zapadał wyrok, metody badawcze były mniej precyzyjne. Przypomniał też, jakie były wówczas oczekiwania wobec sądu. - Co by było, gdyby sąd wtedy uniewinnił oskarżonego. Sąd działał pod ogromną presją - powiedział sędzia. I podkreślił, że przypadek pokazuje, iż "całe szczęście, że w Polsce nie ma kary śmierci". Dodatkowo mężczyzna miał alibi, a sam twierdził przed sądem, że jego zeznania na policji zostały wymuszone. (Miał rzekomo być pobity przez policję i wycofał swoje wstępne zeznania.)
Czyli układa nam się obraz sądu, który skazał mężczyznę mającego alibi, przy mało precyzyjnych dowodach i którego początkowe zeznania mogły zostać wymuszone. Zresztą, z tego co czytam, to mężczyzna nie został jeszcze uniewinniony, a jedynie zwolniony warunkowo. (Lub coś w ten deseń.) Jest pod kontrolą kuratora i przez dziesięć lat nie może "fikać". Że tak powiem. Nic się dla niego jeszcze nie skończyło, wciąż figuruje jak przestępca i dla wielu z pewnością będzie. No i dochodzi jeszcze kwestia straconych lat. Mężczyzna otrzyma zadośuczynienie i odszkodowanie. Jedno za to co mógł zarobić gdy pracował, a drugie za zszarganą opinię. (Czy coś w ten deseń.) A chłopak gdy miał popełnić przestępstwo był osobą uczącą się. Świetnie...
Co do samej kary śmierci (I nie tylko) ode mnie, a raczej przeze mnie od kogoś mądrzejszego: "Idea nie powinna być ważniejsza niż człowiek. Nawet cała ludzkość nie jest ważniejsza niż pojedynczy człowiek. Społeczeństwo to pewna idea, człowiek to rzeczywistość."
Życzę miłego wieczora i spokoju ducha :)
Edit: Żeby było śmieszniej - Niezawisły i niezależny sąd, który posiada chroniący go immunitet, poddał się presji społecznej. Szczerze? Powiem delikatnie, dziękuję za taki sąd.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 marca 2018 o 17:38
Drogi huehhhhshs coś tam... Do normalnych Polaków nie mam powodu mieć żadnego ale. Normalny Polak, szanujący innych, szanujący inne kultury, tradycje, wyznanie, orientację sekslualną, cokolwiek, zawsze będzie mi bratem. Polackie, pseudonarodowe bydło nie przejawia minimum wartości jakie Polska przez cały tysiąc lat swojego istnienia pielęgnowało. Już sam fakt że nawet w Radzie Królewskiej Kazimierza Wielkiego godne miejsce mieli Żydzi, Muzułmanie... To o czymś świadczy. Jestem przekonany że masz za mało koszulek z różnymi nadrukami, z różnymi datami aby dyskutować i decydować o tym kto nienawidzi swojej ojczyzny. Ciebie uczy Międlar, Kowalski, mnie Mickiewicz, Chopin, Reymont, Słowacki. To jest ta mała zasadnicza różnica... Dalej chcesz coś tam brąchać pod nosem?
"Dlatego wybrałeś życie z dziesięciorgiem inych ludzi w jakiś małym mieszkanku na zadupiu w Anglii?" Niestety, jako że jestem patriotą, to płacę podatki w Polsce, zarabiam w Polsce i nie muszę się gnieździć w Anglii z niewiadomo kim. Jeżeli już bym emigrował to stać mnie na wynajem albo zakup czegoś tylko dla mojej rodziny. Takie masz doświadczenia z emigracji? no cóż, nie moja wina że jesteś Januszem.
Jimmy - "PogromcaCiapatychPrawiczkow Nie ma się argumentu to się atakuje ad persona...jakież to popularne u maluczkich ludzi twojego pokroju. Zarzucasz mi coś czego nie napisałem. Kolejny przykład, że z idiotą się nie powinno dyskutować, bo zniży cię do swojego poziomu i zwyczajnie pokona doświadczeniem." Niestety, masz rację, ty wszystkich pokonujesz w tej dyscyplinie. Jesteś mistrzem idiotów.
@PogromcaCiapatychPrawiczkow
Się wypowiedziała o normalności i szacunku osoba z terminem "ciapaci" w nicku, o historii poszanowania muzułmanów, szacunku do drugiego człowieka nie zadając sobie trudu poprawnie pisząc moje imię huehhueue34 które dała mi mamusia, określająca z automatu każdego z innym zdaniem jako tego nienormalnego, odnośnie szanowania religii osoba anty katolicka odzywająca której wypowiedzi podlegają wyjątkowo częstej cenzurze. O szacunku seksualności naśmiewając się z prawiczków.
Wybacz ale zbyt dużego autorytetu nie masz, sam widzisz dlaczego. Twoje wypowiedzi zawsze świadczą o nienawiści do polaków wg mnie (typu że jak widzę nick to już mniej więcej wiem co zaraz przeczytam), tak ogólnie zaliczam Ciebie do grona tutejszych antypolskich trolli i prowokatorów (typu zaymon i takie tam), nie ważne jak sam siebie opisujesz i tytułujesz.
@Jimmy_Waldemar_Resiak kto zyska? bo ten stracony na pewno nie. Jeśli mamy poprawiać swoją jakość życia zabijając niewinnych, to lepiej niech ten świat spłonie. Oczywiście inaczej byś szczekał, gdyby to ciebie wrobili i prowadzili na szafot... KAŻDY dowód można spreparować. Jesteś naiwny jeśli myślisz że kara śmierci kogoś odstraszy, bo oni zawsze myślą że ich nie złapią i się im upiecze. Zresztą, kara ma być karą, a śmierć to ucieczka dla takiego przestępcy. A martwemu niewinnemu nie zadośćuczynisz. I nie martw się, "zaoszczędzonymi" w ten sposób pieniędzmi i tak zaopiekowaliby się politycy.
Może powinniśmy wybijać każdego zwolennika ks i innych debili? w celu zysku, tzn poprawy życia ludzkości.
Odszkodowanie to mu policjanci, prokuratorzy i skład sędziowski z własnej kieszeni powinni wypłacić!
Tak skrzywdzić człowieka i nie ponieść za to żadnej kary???
@keeshavah Przypomnę że fala nienawiści jaka wylała się na niego ze strony "zwykłych" ludzi także ma znaczenie. Powinno więc zapłacić całe społeczeństwo.
Ta dziewczyna wyszła z klubu z mężczyznami, ludzie wiedzieli z kim. Część osób chciała złożyć zeznania, ale po zastraszeniu (mówi się, że nawet przez policję) ich nie złożyli. Powinni też scignąć te osoby do odpowiedzialności, za mataczenie w śledztwie i chronienie przestępców.
Kiedyś było głośno o tym że wprowadzi się personalną odpowiedzialność urzędnika jeśli coś zrypie, no i co? Chłopak jeśli jest faktycznie niewinny powinien dostać milionowe odszkodowanie i kto za to zapłaci?
Trudno sobie wyobrazić co ten człowiek czuł przez te 18 lat. Można przypuszczać że takich ludzi jest więcej i nigdy nie doczekali się sprawiedliwości. Teraz gdy są już badania DNA ten odsetek się zmiesza, ale pomyślcie co było przed erą badań genetycznych .
o! tu jestem! I dalej za - o ile dowody są niezbite, potwierdzone przez badania dna i nie ma najmniejszych wątpliwości to jak najbardziej jestem za utylizacją. A w powyższym wypadku to sam zobacz to była farsa a nie sąd (alibi miał gość od ok 15 osób i proces był czysto poszlakowy)
Teraz będzie w różnych czasopismach i telewizorniach. Kase i tak dostanie. Nawet napisze książkę/poradnik jak walczyć z bólem dupy podczas pierwszego miesiąca :)
To jest po prostu straszne, za błąd jakiegoś człowieka możesz iść siedzieć na tyle lat, za nic.
Ilu jest takich jeszcze ? I gdzie dla niego są pieniądze ?
@Delta1985 - gdyby to jeszcze był błąd... Problem w tym, że takie wyroki to nie są w Polsce błędy, tylko praktyka. Prawo stanowi, że wątpliwości tłumaczy się na korzyść oskarżonego, ale w praktyce sądownictwa jest dokładnie odwrotnie. Polscy sędziowie są nauczeni, że gdy mają wątpliwości, to skazują, bo a nóż koleś jest winny, więc jak tu go wypuścić? Tak kształcono sędziów przez 50 lat PRL-u, w którym prawo karne było wzorowane na prawie sowieckim. PRL się skończył, ale metody zostały te same. Co ciekawe, sędziowie kształceni już w III RP postępują tak samo, bo zostali przyuczeni przez tych starszych - wychowanych jeszcze za komuny. Potrzeba jeszcze ze dwóch pokoleń sędziów zanim w Polsce będziemy mieli cywilizowane, nowoczesne sądownictwo oparte nie tylko w teorii, ale i w praktyce na wysokich standardach.
Sytuacjach przychodzi czas na refleksje.
Sam wielokrotnie zbulwersowany zalosnymi wyrokami dla wyrodnialcow, zastanawialem sie czemu nie ma kary smierci i w ktorych przypadkach moze byc uzyte ?
Co musi byc potwierdzone z miejsca zbrodni. poza klasykami - typu slady, odciski palcow, musielibysmy miec nagranie, wiarygodnego naocznego swiadka , zweryfikowanie danych na powedzmy 2-3 lata i wowczas EWENTUALNIE rozwazyc ostateczna kare. Tak na szybko z glowy, bez wiekszej analizy.
A wracajac do sprawy nieslusznie skazanego Tomasza ?
Uwazam, iz panstwo powinno byc przygotowane na takie okolicznosci. Wowczas uwazam ze za kazdy rok = 1mln. To i tak moze nie pokryc szkod moralnych / psychicznych. Przez te 18 lat, przez ten caly okresu traumy i znecania, ktorego doswiadczyl, moze byc malo.
Nie da sie przeliczyc cierpienia osoby nie winnej. To naprawde trudne.
Biorac pod uwage ze pomimo iz pasntwo dysponowalo by takimi srodkami, nie uwazacie ze bylaby to dodatkowa 'motywacja' dla sledczych, sedziow - by unikac takich bledow ?
A co na to zwolennicy kary śmierci? To nie jest trolowanie. Pytam poważnie.
Ja też uważam, że szkoda kasy na trzymanie więźniów, ale jedyny argument, który mnie powstrzymuje przed głosowaniem za karą śmierci to właśnie błędy sądownictwa. Jeżeli zamknęliby mnie niewinnego to mimo wszystko wolałbym żyć w nadziei że wyjdę niż trafić na krzesło.
Jestem i będę. Dla zwyrodnialców którzy po wyjściu z więzienia po raz kolejny zabijają i gwałcą.
Można dać człowiekowi drugą szansę. Ale tylko idiota daje trzecią.
Ten człowiek wyszedł na warunkowe przedterminowe zwolnienie, o które mógł się ubiegać już po 15 latach odsiadki. Jego zwolnienie nie miało nic wspólnego z odnalezieniem prawdziwego mordercy. Gdyby nie miał odsiedziane co najmniej 15 lat, to siedziałby nadal - aż do prawomocnego zakończenia wznowionego procesu. Podsumowując, mylą się ci, którzy myślą, że jego wypuszczenie to efekt jakiegoś rachunku sumienia po stronie wymiaru sprawiedliwości. Po prostu spełnił przesłanki do warunkowego zwolnienia. Sprawiedliwości stanie się zadość dopiero gdy po przeprowadzeniu wznowionego procesu, zostanie prawomocnie uniewinniony, czyli znając realia naszego sądownictwa - za jakieś 4 lata. Później dostanie odszkodowanie za niesłuszne skazanie, a znów znając realia naszego sądownictwa - będzie to kwota rzędu 200 tysięcy złotych. Czyli mniej więcej po tysiąc złotych za każdy miesiąc niesłusznej odsiadki. W tym samym czasie sędziowie, którzy go skazali na podstawie nędznych poszlak, będą nadal dostawać 8 tysięcy złotych miesięcznie na rękę i z całą pewnością nie będą mieli sobie nic do zarzucenia. Takie sprawy już były i właśnie tak to wyglądało. Raczej nie liczyłbym na to, że tym razem będzie inaczej.
Dlatego ja nie jestem za karą śmierci, poniewaz takie przypadki, rzadko, ale jednak istnieją, że złapią niewłaściwą osobe. Ktoś może powiedzieć, że wolałby, żeby go zabito niż miałby siedzieć 25lat w więzieniu. Ok, ale wyobraźcie sobie że na tym miejscu jest wasz syn, ktory niesłusznie zostaje skazany na karę śmierci.
Dowodem było DNA i ślady zębów.
"Główny obciążający go dowód to ślady zębów odciśnięte na ciele ofiary. Eksperci z Akademii Medycznej - a za nimi sąd - nie pozostawili miejsca na żadne wątpliwości. Uznali, że są to zęby Tomasza K." http://wyborcza.pl/1,75248,1775060.html
Albo ktoś te dowody sfałszował, albo ta sprawa jest dziwna. Co więcej ten człowiek był już wcześniej oskarżony o gwałt i też DNA pasowało. Ale sąd nie uznał badania bo uważał że w tym czasie to zbyt zawodna technika. Podobno prokuratorzy mają 100% dowody na jego niewinność, szkoda że na razie nie ma więcej szczegółów.
Mocny demot. Idealny dla ludzi pragnących powrotu kary śmierci. Jestem ciekaw jak po wykonaniu takiej kary chcieli by mu ją zrekompensować. Może złoty nagrobek?
Ja sie tylko zastanawiam, że jeżeli dostanie np 5 mln zł to jest zaledwie 280 000 za rok, to bedzie musiał miec albo silną psychikę, albo osobę która go pokieruje w życiu teraz. Bo on w wieku 42 lat ma psychikę 30 latka po przejsciach. Albo się zapije na smierc, albo przewali pieniadze w 5 lat i w wieku 50 lat dostanie depresji nie wiedzac co ze sobą zrobić.
Pomyślcie co by działo się na tym profilu 18 lat temu gdyby wtedy internet żył tą sprawą? Wszyscy byście domagali się dla niego kary śmierci i nikogo z was by nie interesowało że mówi że jest niewinny
Ciekawe, czy jako niewinna osoba został zresocjalizowany.
@raisu Okej będzie "tym mordercą" ale milionerem. W dupie będzie miał co ludzie myślą, gdy będzie leciał do ciepłych krajów.
Tak, ale debile "którzy wiedzą lepiej" mogą dokonać samosądu. Albo nawet gnębić chłopaka aż ten się załamie jeszcze bardziej niż wtedy kiedy go skazano.
Będzie taka nagonka telewizyjna że z milion złotych to lekko dostanie. Zobaczycie.
@Guitarmaniac666 - Jak mądry to odwoła się do trybunału europejskiego + organizacje praw człowieka i może dostać miliony. Co prawda nie jest to USA, ale stawki europejskie dostanie.
Tylko za ich pomylke my podatnicy zaplacimy dla jego odszkodowania Szkoda chlopa pewnie troszke beret mu zryto
W głowie się nie mieści ... Pewnie sędzia który go skazał wydał wyrok w roztargnieniu...
@eddy_blazet sędzia tylko ocenił sfabrykowane przez policje i prokurature dowody... mało szczegółów znam tej sprawy cały system zawiódł ciekawe ilu jeszcze takich jest..
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2018 o 15:06
@eddy_blazet Znaczy dowody były. Chłopak się nawet przyznał, ale jak sam teraz mówi wymusiła to na nim policja.
Temu człowiekowi należą się miliony odszkodowania.
@raisu W 5sekund znalezłem większe odszkodowanie - 9 mln dolarów, więc chyba nie masz dobrych informacji https://www.nbcnews.com/dateline/innocent-man-wins-9-million-after-serving-20-years-n22161
@KapitanKorsarzPirat Choćby mi dawali 100 milionów nie poświęciłbym 18 lat życia na więzienie. Tego nie naprawi ŻADNE odszkodowanie.
@raisu Sytuacja trochę inna? A miała być identyczna? W tym artykule nie ma mowy, o tych 6mln, ale rzeczywiście w innym źródle(https://www.law.umich.edu/special/exoneration/Pages/casedetail.aspx?caseid=3657) doczytałem, że rzeczywiście w końcu skończyło się na 6mln. Nadal uważam, że 6mln jest większe niż 1,3mln. Więc jak mówiłem ,twoje informacje są nieprawdziwe.
@Jimmy_Waldemar_Resiak A skąd ten cytat panie Waldemarze? Czy jest pan pewien, że ta suma nie dotyczy tylko Polski?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2018 o 17:26
@KapitanKorsarzPirat
Nic mu nie zwróci straconego życia :(
@raisu Myślałeś o karierze w polityce? Ciekawe, że zamiast przyznać się, że nie miałeś pełnej informacji tak idziesz w zaparte.
@KapitanKorsarzPirat Niestety miliony życia nie zwrócą, ale zgadzam się z Tobą, że ten człowiek powinien dostać miliony, aby mógł je jakoś teraz przeżyć do końca.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Nieprawda. Więc tak:
1. Raisu podaje najwyższe odszkodowanie, które zna w dolarach z USA.
2. Ja piszę o większym (też z USA)
3. Ty je(rzekomo) obalasz pisząc o mniejszym z Polski.(?)
Nie, nie każdy z nas ma racje.
@KapitanKorsarzPirat Które i tak mu nie zwrócą straconego czasu i nie zrekompensują traumy. Za to dla prawdziwego sprawcy wyrok powinien być 2x bardziej surowy - za zmarnowane życie 2 osób.
Z mojej twojej naszej kieszeni to pójdzie za pomyłkę innych i tyle
@Jimmy_Waldemar_Resiak " Milionowe odszkodowania za odsiadkę to w filmach są. Najwyższe odszkodowanie wyniosło 1.3 miliona dolarów w USA za 28 lat odsiadki"
Gdzie w definicji odszkodowania jest napisane, że musi ono być zarządzone przez sąd?
Dlaczego było ważne na początku, że jest 6mln a nie 9 i sytuacja była inna?
Nie musisz się powoływać na kogoś kto walnie jakąś głupotę. Myśl sam.
@KapitanKorsarzPirat No w sumie to mozemy my mu zapłacić, skoro odszkodowanie i tak pójdzie z podatków.
@KapitanKorsarzPirat Należy mu się, tylko co z tego, skoro ma zmarnowane życie? Żadne pieniądze nie wynagrodzą mu tego, co przeżył w więzieniu - spędził tam najlepsze lata swojego życia.
Zapewne sędzia przy wydawaniu wyroku opierał się na doświadczeniu życiowym.
Pamiętam to wydarzenie. Wszyscy chcieli dla chłopaka kary śmierci, linczu. Dzisiaj także miały miejsce bardzo poważne zbrodnie... Przy okazji każdej z nich, wszelcy sprawiedliwi chcą KSów, tortur, wysyłać do koncernów farmaceutycznych na testy.... Ciekawe ilu z tych dzisiaj skazywanych za najcięższe, najbrutalniejsze, najbardziej odrażające zbrodnie jest faktycznie winnych.
Nigdy nie będę popierał KS.
a gdybyś to ty był na jego miejscu?
@PogromcaCiapatychPrawiczkow A ja nigdy nie będę popierał debilnych agitatorów twojego pokroju
@tylkopytam, na całe szczęście, idiotów twojego pokroju trzymam od siebie z daleka. Trzymam tylko z normalnymi ludźmi. Polackie bydełko nie jest mi do niczego potrzebne.
@Jimmy Właśnie potwierdzasz tok myślenia że lepiej zabić niż miałoby się okazać że ktoś jest nie winny. Nie ważne jakie koszty poniesiemy, nie ważne ile będzie to kosztować bliskich ofiar. Kara śmierci nikogo nie odstrasza, tak samo jak wszelkie zaostrzenia przepisów karnych nie odstraszą złodzieja. W krajach gdzie wykonuje się kary śmierci nie widać aby one cokolwiek skutecznie odstraszały. Jest to argument kogoś kto nie ma pojęcia o tej tematyce. Ale właśnie dlatego że ludzie są zwyczajnie głupi i tępi, nigdy nie powinni mieć prawa komentować czegokolwiek.
I zaskoczę ciebie, owszem, taki Trynkiewicz miał i ma prawo do drugiej szansy.
Ja chętnie bym wieszał takich sprawiedliwych twojego pokroju, ot tak, kto wie, może coś popełnisz? Taki sam tok myślenia.
@Jimmy_Waldemar_Resiak no niestety, masz rację. Jeśli spojrzeć na matematykę, to liczby nie kłamią. Ogół zawsze ważniejszy od szczegółu, nawet w FBI itp gdy jest ryzyko by zabić bombowców kosztem życia paru niewinnnych aby ocalić więcej niewinnych jest na porządku dziennym.
@PogromcaCiapatychPrawiczkow Dlatego wybrałeś życie z dziesięciorgiem inych ludzi w jakiś małym mieszkanku na zadupiu w Anglii? Dzięki, ale nas zdanie jakiegoś frustrata pracującego na zmywaku mało interesuje.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Kiedyś bym pewnie powiedział tak jak ty, ale jestem młody i mój sposób myślenia i postrzegania świata cały czas się zmienia. Staram się mieć elastyczne, otwarte podejście. Też byłem kiedyś za karą śmierci, ale fakty są takie, że kara śmierci jest nieefektywna. Nie tylko pod względem straszenia z uwagi na jej rzadkość wykonywania, ale głównie z powodu licznych apelacji, procesów itp. Sumując wszelkie koszta bardziej opłaca się utrzymywać 1000 najcięższych zbrodniarzy w więzieniu, niż wysłać ich na krzesło elektryczne. Przynajmniej taka sytuacja jest w Stanach Zjednoczonych gdzie statystyki jasno pokazują, że gdyby człowieka skazać na dożywocie zamiast na karę śmierci, to koszty jego utrzymania byłyby kilkukrotnie niższe od wszelkich procesów, które go skazały. Jedyne co kara śmierci może przynieść, to satysfakcję społeczną.
Po drugie, też nie znam sprawy, miałem wtedy zdecydowanie zbyt mało lat, ale wystarczy przejrzeć ostatnie doniesienia prasowa żeby zobaczyć co się odwalało przy jego skazywaniu: " Sędzia wskazywał, że w czasie, gdy zapadał wyrok, metody badawcze były mniej precyzyjne. Przypomniał też, jakie były wówczas oczekiwania wobec sądu. - Co by było, gdyby sąd wtedy uniewinnił oskarżonego. Sąd działał pod ogromną presją - powiedział sędzia. I podkreślił, że przypadek pokazuje, iż "całe szczęście, że w Polsce nie ma kary śmierci". Dodatkowo mężczyzna miał alibi, a sam twierdził przed sądem, że jego zeznania na policji zostały wymuszone. (Miał rzekomo być pobity przez policję i wycofał swoje wstępne zeznania.)
Czyli układa nam się obraz sądu, który skazał mężczyznę mającego alibi, przy mało precyzyjnych dowodach i którego początkowe zeznania mogły zostać wymuszone. Zresztą, z tego co czytam, to mężczyzna nie został jeszcze uniewinniony, a jedynie zwolniony warunkowo. (Lub coś w ten deseń.) Jest pod kontrolą kuratora i przez dziesięć lat nie może "fikać". Że tak powiem. Nic się dla niego jeszcze nie skończyło, wciąż figuruje jak przestępca i dla wielu z pewnością będzie. No i dochodzi jeszcze kwestia straconych lat. Mężczyzna otrzyma zadośuczynienie i odszkodowanie. Jedno za to co mógł zarobić gdy pracował, a drugie za zszarganą opinię. (Czy coś w ten deseń.) A chłopak gdy miał popełnić przestępstwo był osobą uczącą się. Świetnie...
Co do samej kary śmierci (I nie tylko) ode mnie, a raczej przeze mnie od kogoś mądrzejszego: "Idea nie powinna być ważniejsza niż człowiek. Nawet cała ludzkość nie jest ważniejsza niż pojedynczy człowiek. Społeczeństwo to pewna idea, człowiek to rzeczywistość."
Życzę miłego wieczora i spokoju ducha :)
Edit: Żeby było śmieszniej - Niezawisły i niezależny sąd, który posiada chroniący go immunitet, poddał się presji społecznej. Szczerze? Powiem delikatnie, dziękuję za taki sąd.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2018 o 17:38
@Hitek13 ja bym wolał przez pomyłkę trafić na stryczek niż 20lat upokorzeń w więzieniu, z marginesem społecznym i nalepką mordercy.
@PogromcaCiapatychPrawiczkow tak polaczków nie nawidzisz że pełno Ciebie na polskich stronach i polskich komentarzach
Drogi huehhhhshs coś tam... Do normalnych Polaków nie mam powodu mieć żadnego ale. Normalny Polak, szanujący innych, szanujący inne kultury, tradycje, wyznanie, orientację sekslualną, cokolwiek, zawsze będzie mi bratem. Polackie, pseudonarodowe bydło nie przejawia minimum wartości jakie Polska przez cały tysiąc lat swojego istnienia pielęgnowało. Już sam fakt że nawet w Radzie Królewskiej Kazimierza Wielkiego godne miejsce mieli Żydzi, Muzułmanie... To o czymś świadczy. Jestem przekonany że masz za mało koszulek z różnymi nadrukami, z różnymi datami aby dyskutować i decydować o tym kto nienawidzi swojej ojczyzny. Ciebie uczy Międlar, Kowalski, mnie Mickiewicz, Chopin, Reymont, Słowacki. To jest ta mała zasadnicza różnica... Dalej chcesz coś tam brąchać pod nosem?
"Dlatego wybrałeś życie z dziesięciorgiem inych ludzi w jakiś małym mieszkanku na zadupiu w Anglii?" Niestety, jako że jestem patriotą, to płacę podatki w Polsce, zarabiam w Polsce i nie muszę się gnieździć w Anglii z niewiadomo kim. Jeżeli już bym emigrował to stać mnie na wynajem albo zakup czegoś tylko dla mojej rodziny. Takie masz doświadczenia z emigracji? no cóż, nie moja wina że jesteś Januszem.
Jimmy - "PogromcaCiapatychPrawiczkow Nie ma się argumentu to się atakuje ad persona...jakież to popularne u maluczkich ludzi twojego pokroju. Zarzucasz mi coś czego nie napisałem. Kolejny przykład, że z idiotą się nie powinno dyskutować, bo zniży cię do swojego poziomu i zwyczajnie pokona doświadczeniem." Niestety, masz rację, ty wszystkich pokonujesz w tej dyscyplinie. Jesteś mistrzem idiotów.
@PogromcaCiapatychPrawiczkow
Się wypowiedziała o normalności i szacunku osoba z terminem "ciapaci" w nicku, o historii poszanowania muzułmanów, szacunku do drugiego człowieka nie zadając sobie trudu poprawnie pisząc moje imię huehhueue34 które dała mi mamusia, określająca z automatu każdego z innym zdaniem jako tego nienormalnego, odnośnie szanowania religii osoba anty katolicka odzywająca której wypowiedzi podlegają wyjątkowo częstej cenzurze. O szacunku seksualności naśmiewając się z prawiczków.
Wybacz ale zbyt dużego autorytetu nie masz, sam widzisz dlaczego. Twoje wypowiedzi zawsze świadczą o nienawiści do polaków wg mnie (typu że jak widzę nick to już mniej więcej wiem co zaraz przeczytam), tak ogólnie zaliczam Ciebie do grona tutejszych antypolskich trolli i prowokatorów (typu zaymon i takie tam), nie ważne jak sam siebie opisujesz i tytułujesz.
@Jimmy_Waldemar_Resiak kto zyska? bo ten stracony na pewno nie. Jeśli mamy poprawiać swoją jakość życia zabijając niewinnych, to lepiej niech ten świat spłonie. Oczywiście inaczej byś szczekał, gdyby to ciebie wrobili i prowadzili na szafot... KAŻDY dowód można spreparować. Jesteś naiwny jeśli myślisz że kara śmierci kogoś odstraszy, bo oni zawsze myślą że ich nie złapią i się im upiecze. Zresztą, kara ma być karą, a śmierć to ucieczka dla takiego przestępcy. A martwemu niewinnemu nie zadośćuczynisz. I nie martw się, "zaoszczędzonymi" w ten sposób pieniędzmi i tak zaopiekowaliby się politycy.
Może powinniśmy wybijać każdego zwolennika ks i innych debili? w celu zysku, tzn poprawy życia ludzkości.
wtedy ministrem sprawiedliwości był śp. Lech Kaczyński
@prfx między innymi
Odszkodowanie to mu policjanci, prokuratorzy i skład sędziowski z własnej kieszeni powinni wypłacić!
Tak skrzywdzić człowieka i nie ponieść za to żadnej kary???
@keeshavah Przypomnę że fala nienawiści jaka wylała się na niego ze strony "zwykłych" ludzi także ma znaczenie. Powinno więc zapłacić całe społeczeństwo.
Ta dziewczyna wyszła z klubu z mężczyznami, ludzie wiedzieli z kim. Część osób chciała złożyć zeznania, ale po zastraszeniu (mówi się, że nawet przez policję) ich nie złożyli. Powinni też scignąć te osoby do odpowiedzialności, za mataczenie w śledztwie i chronienie przestępców.
Kiedyś było głośno o tym że wprowadzi się personalną odpowiedzialność urzędnika jeśli coś zrypie, no i co? Chłopak jeśli jest faktycznie niewinny powinien dostać milionowe odszkodowanie i kto za to zapłaci?
Trudno sobie wyobrazić co ten człowiek czuł przez te 18 lat. Można przypuszczać że takich ludzi jest więcej i nigdy nie doczekali się sprawiedliwości. Teraz gdy są już badania DNA ten odsetek się zmiesza, ale pomyślcie co było przed erą badań genetycznych .
Ciekawe czy pamięta ile osób krzyczało, że zamiast 25 lat powinien dostać karę śmierci...
@eSoseN nawet jeśli wśród stu Mansonów znajdzie się jeden niewinny, warto zabić tych 99, zamiast robić z nich wzory na filmy i hodować im fanów
@234t6yuhgfd ciekawe co powiesz jak to będzie Twój ojciec albo brat tym jednym niewinnym.
A kim ty niby jesteś, żeby decydować kto ma się poświęcić?
Gdzie są teraz zwolennicy kary śmierci?
o! tu jestem! I dalej za - o ile dowody są niezbite, potwierdzone przez badania dna i nie ma najmniejszych wątpliwości to jak najbardziej jestem za utylizacją. A w powyższym wypadku to sam zobacz to była farsa a nie sąd (alibi miał gość od ok 15 osób i proces był czysto poszlakowy)
@zwolennik_kary_śmierci wiesz, że w teorii wyroki wydaje się tylko wtedy, gdy dowody są niezbite i jest 100% pewności(w ocenie sądu) co do winy?
I dlatego nie sądzę, żeby kara śmierci była w Polsce dobrym pomysłem.
A ma do czego wracać?
Teraz będzie w różnych czasopismach i telewizorniach. Kase i tak dostanie. Nawet napisze książkę/poradnik jak walczyć z bólem dupy podczas pierwszego miesiąca :)
To jest po prostu straszne, za błąd jakiegoś człowieka możesz iść siedzieć na tyle lat, za nic.
Ilu jest takich jeszcze ? I gdzie dla niego są pieniądze ?
@Delta1985 "za błąd jakiegoś człowieka"
Typowy komentarz cebulaka. Nie przeczytał żadnego artykułu a zabiera głos. Tak trzymaj.
~Tylko_pytam Jedyną cebulą tutaj jesteś ty :)
A teraz wypad.
@Delta1985 - gdyby to jeszcze był błąd... Problem w tym, że takie wyroki to nie są w Polsce błędy, tylko praktyka. Prawo stanowi, że wątpliwości tłumaczy się na korzyść oskarżonego, ale w praktyce sądownictwa jest dokładnie odwrotnie. Polscy sędziowie są nauczeni, że gdy mają wątpliwości, to skazują, bo a nóż koleś jest winny, więc jak tu go wypuścić? Tak kształcono sędziów przez 50 lat PRL-u, w którym prawo karne było wzorowane na prawie sowieckim. PRL się skończył, ale metody zostały te same. Co ciekawe, sędziowie kształceni już w III RP postępują tak samo, bo zostali przyuczeni przez tych starszych - wychowanych jeszcze za komuny. Potrzeba jeszcze ze dwóch pokoleń sędziów zanim w Polsce będziemy mieli cywilizowane, nowoczesne sądownictwo oparte nie tylko w teorii, ale i w praktyce na wysokich standardach.
Sytuacjach przychodzi czas na refleksje.
Sam wielokrotnie zbulwersowany zalosnymi wyrokami dla wyrodnialcow, zastanawialem sie czemu nie ma kary smierci i w ktorych przypadkach moze byc uzyte ?
Co musi byc potwierdzone z miejsca zbrodni. poza klasykami - typu slady, odciski palcow, musielibysmy miec nagranie, wiarygodnego naocznego swiadka , zweryfikowanie danych na powedzmy 2-3 lata i wowczas EWENTUALNIE rozwazyc ostateczna kare. Tak na szybko z glowy, bez wiekszej analizy.
A wracajac do sprawy nieslusznie skazanego Tomasza ?
Uwazam, iz panstwo powinno byc przygotowane na takie okolicznosci. Wowczas uwazam ze za kazdy rok = 1mln. To i tak moze nie pokryc szkod moralnych / psychicznych. Przez te 18 lat, przez ten caly okresu traumy i znecania, ktorego doswiadczyl, moze byc malo.
Nie da sie przeliczyc cierpienia osoby nie winnej. To naprawde trudne.
Biorac pod uwage ze pomimo iz pasntwo dysponowalo by takimi srodkami, nie uwazacie ze bylaby to dodatkowa 'motywacja' dla sledczych, sedziow - by unikac takich bledow ?
ludzie którzy mu zniszczyli życie powini iść siedzieć
Polecam serial dokumentalny "Making a Murderer" na netfliksie (lub dobrych stronach torrentowych)
Za każdy rok krzywdy z pensji sędziego biegłych etc. łącznie za rok - 1 mln PLN Nie Naszych, nie Naszych !!!!!!!!!
A co na to zwolennicy kary śmierci? To nie jest trolowanie. Pytam poważnie.
Ja też uważam, że szkoda kasy na trzymanie więźniów, ale jedyny argument, który mnie powstrzymuje przed głosowaniem za karą śmierci to właśnie błędy sądownictwa. Jeżeli zamknęliby mnie niewinnego to mimo wszystko wolałbym żyć w nadziei że wyjdę niż trafić na krzesło.
To samo chciałem napisać.
Chociaż sam jestem za karą śmierci dla zboków i morderców, to ten przykład daje do myślenia :(
Jestem i będę. Dla zwyrodnialców którzy po wyjściu z więzienia po raz kolejny zabijają i gwałcą.
Można dać człowiekowi drugą szansę. Ale tylko idiota daje trzecią.
Kara śmierci tylko wtedy jeśli nie ma wątpliwości co do winy oskarżonego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można by orzekać tylko dożywocie.
Ten człowiek wyszedł na warunkowe przedterminowe zwolnienie, o które mógł się ubiegać już po 15 latach odsiadki. Jego zwolnienie nie miało nic wspólnego z odnalezieniem prawdziwego mordercy. Gdyby nie miał odsiedziane co najmniej 15 lat, to siedziałby nadal - aż do prawomocnego zakończenia wznowionego procesu. Podsumowując, mylą się ci, którzy myślą, że jego wypuszczenie to efekt jakiegoś rachunku sumienia po stronie wymiaru sprawiedliwości. Po prostu spełnił przesłanki do warunkowego zwolnienia. Sprawiedliwości stanie się zadość dopiero gdy po przeprowadzeniu wznowionego procesu, zostanie prawomocnie uniewinniony, czyli znając realia naszego sądownictwa - za jakieś 4 lata. Później dostanie odszkodowanie za niesłuszne skazanie, a znów znając realia naszego sądownictwa - będzie to kwota rzędu 200 tysięcy złotych. Czyli mniej więcej po tysiąc złotych za każdy miesiąc niesłusznej odsiadki. W tym samym czasie sędziowie, którzy go skazali na podstawie nędznych poszlak, będą nadal dostawać 8 tysięcy złotych miesięcznie na rękę i z całą pewnością nie będą mieli sobie nic do zarzucenia. Takie sprawy już były i właśnie tak to wyglądało. Raczej nie liczyłbym na to, że tym razem będzie inaczej.
nie sie z czego cieszyc....to pokazuje jak u nas działa policja i sądy........w areszatch polowa ludzi jest niewinna, ale cóż statystyki najważniejsze
Wolne sądy!!!!!
Dlatego ja nie jestem za karą śmierci, poniewaz takie przypadki, rzadko, ale jednak istnieją, że złapią niewłaściwą osobe. Ktoś może powiedzieć, że wolałby, żeby go zabito niż miałby siedzieć 25lat w więzieniu. Ok, ale wyobraźcie sobie że na tym miejscu jest wasz syn, ktory niesłusznie zostaje skazany na karę śmierci.
Dowodem było DNA i ślady zębów.
"Główny obciążający go dowód to ślady zębów odciśnięte na ciele ofiary. Eksperci z Akademii Medycznej - a za nimi sąd - nie pozostawili miejsca na żadne wątpliwości. Uznali, że są to zęby Tomasza K."
http://wyborcza.pl/1,75248,1775060.html
Albo ktoś te dowody sfałszował, albo ta sprawa jest dziwna. Co więcej ten człowiek był już wcześniej oskarżony o gwałt i też DNA pasowało. Ale sąd nie uznał badania bo uważał że w tym czasie to zbyt zawodna technika. Podobno prokuratorzy mają 100% dowody na jego niewinność, szkoda że na razie nie ma więcej szczegółów.
Mocny demot. Idealny dla ludzi pragnących powrotu kary śmierci. Jestem ciekaw jak po wykonaniu takiej kary chcieli by mu ją zrekompensować. Może złoty nagrobek?
To pier#olone państwo odszkodowanie mu powinno dać, co za gów#iane służby mamy w tym kraju, to paranoja jakaś...
Ja sie tylko zastanawiam, że jeżeli dostanie np 5 mln zł to jest zaledwie 280 000 za rok, to bedzie musiał miec albo silną psychikę, albo osobę która go pokieruje w życiu teraz. Bo on w wieku 42 lat ma psychikę 30 latka po przejsciach. Albo się zapije na smierc, albo przewali pieniadze w 5 lat i w wieku 50 lat dostanie depresji nie wiedzac co ze sobą zrobić.
i to jest argument przeciw wprowadzaniu kary śmierci!!!!!
20 milionow niech panstwo mu wyplaci
Sędzia który wydał ten wyrok 18 lat temu powinien tyle samo odsiedzieć, a zadość uczynienie powinno pójść z jego majątku.
W tym przypadku, raczej najwięcej namieszała policja.
I to jest na pewno powód, dla którego w PL należy rozmontować trójpodział władzy. Prawda ?
wszystkie wyroki sa wielka pomyłką
żadne pieniądze nie zadośćuczynią mu tych straconych lat. Taa pewnie tak powie sędzia na rozprawie o odszkodowanie :)
Pomyślcie co by działo się na tym profilu 18 lat temu gdyby wtedy internet żył tą sprawą? Wszyscy byście domagali się dla niego kary śmierci i nikogo z was by nie interesowało że mówi że jest niewinny
Ok. Rozmawiamy o karze śmierci i kosztach jakie ponosimy, MY jako podatnicy.
Trynkiewicz - może i zasłużył - będziemy go utrzymywać do końca życia, za nasze podatki...
Komenda - może i nie zasłużył - będziemy go utrzymywać do końca życia, za nasze podatki....
Zgadzam się w obydwu, powyższych przypadkach:
a) wole płacić podatki aby nikogo już więcej nie skrzywdził,
b) wole płacić podatki aby nikogo, niewinnego nie pozbawiono życia
Przecież to jest jedno i to samo.
Kara śmierci, zbrodnie, cokolwiek co pozbawia życia człowieka (a jest Nas za dużo, czy za mało na tej planecie?) jest zła. Zapłace za to podatek.
Tak płakać może tylko niewinny człowiek, trzymam kciuki i powodzenia,
III RP wsadziła, niech III RP płaci z własnych kradzionych obywatelom pieniędzy
"usłyszał, że wraca do domu"
Po 18 latach to on już pewnie nie ma domu...