@Mentally Czyli jedyne auta jakie możesz mieć to auta miejskie typu fiesta, focus, astra z podstawowym wyposażeniem :) Wszystko co kosztuje powyżej 150 tys właściwie odpada.
Gdy szukałem dla siebie e70 w benzynie, nie udało mi się nigdzie znaleźć manuala, w Cayenne znalazłem tylko jeden taki przypadek, w aucie do ściągnięcia ze stanów, rozbitego, z kiepskim wnętrzem i jednostką napędową, więc rzeczywiście, to nie jest tak, że można sobie kupić auto z manualem, jak się chce.
@yankeers
Ze wspomnianego segmentu F kojarze tylko Mercedes S 350
Segment niższy czyli G+ mamy np.FERRARI 458
Rzeczywiście nie ma tego już wiele, to pewnie dlatego, że te skrzynie są juz znacznie bardziej dopracowane. Płynna zmiana nieosiągalna przy manualu, osiągi też już nie są gorsze tak jak kiedyś, a wygoda jest nie do porównania, szczególnie w mieście.
@Redguard taaaa jasne. Pokaż te modele Maserati, Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, BMW (M5, 6, 7), Audi (A7, A8, R8) które mają manualne skrzynie biegów. Jestem bardzo ciekawy. Wtedy ocenimy czy w twojej czy w moje prawdzie jest więcej jak to stwierdziłeś gówna.
@Krait u przeciętnego wyjadacza manual jest powolny, w one:1. 458, 599, aventador, S9 jest manual, a to dlatego bo 1) mniej waży 2) u doświadczonego szybciej zmienia biegi 3) możesz kontrolować obroty 4) automatem nie zahamujesz silnikiem
wymieniłbym jeszcze 10 powodów, do tego automat ma krótszy przebieg życia (np: auto 1500k km, manual 2500k km) manualki są sprawniejsze ale..... automat dobrze reguluje obroty (bez szarpnięć przy przerzucaniu) lepiej nadaje się na autoparkowanie, w pewnym sensie oszczędza paliwo, no i na dłuższą podróż jest wygodniej.... a no i zapobiega spaleniu sprzęgła jak np wpakujesz się w głęboki piasek, lecz automatki zajmują trochę więcej miejsca, są drogie w serwisie i cięższe
ogólnie to i tak to zależy od kupującego, doświadczeni kierowcy wolą manual a przeciętni (i z grubym portfelem) automat, dobranoc
@greony12 Co ty pieprzysz w ogóle? W 458 i Avantadorze manuale nie były w ogóle dostępne. W 599 mogłeś mieć ale takie wersje to rzadkość 99% egzemplarzy ma automat. I prawda jest taka że żaden kierowca nie jest w stanie tak szybko zmienić biegu jak nowoczesny automat. Jest to niemożliwe. A i nowoczesnym automacie normalnie można kontrolować obroty i hamować silnikiem. Widać twoja wiedza w tym temacie jest żadna.
@termix369 można szybciej zmienić, rajdowcy, kierowcy F1 itp testowali auta i widać było ze manual lepszy dla nich, można kontrolować w automacie? chyba przestawiać, silnikiem hamować w automacie? pokaz przykład w yt, nie można bo automat nie wie kiedy chcesz i czym, jest raczej hamulec między silnikiem a skrzynią biegową a to jest dość usterkowe lub tez jest np ciężarowych pojazdach tryb hamowania silnikiem ale do osobówek to jak z tempomatem, mało kto ma, twoja wiedza jest dziurawa
a, i co do 599, 458 i Avantadorze mają możliwość przejścia na manual jeśli chcesz się pościągać na torze, jak czytałem mają podobną skrzynie do tego z Superb i Panamry co o to mi chodziło
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 maja 2018 o 0:51
@wiesiu73 Napiszę jak to jest w Mercedesie W124 (czterobiegowy automat)
P - Parking (Zapadka blokuje skrzynie biegów, samochód nigdzie się nie stoczy, jeśli przełączysz na P w czasie jazdy (obojętne z jakiego powodu) usłyszysz tylko "klikanie" zapadki. Więc niema obaw, że "wyrwiesz" skrzynie biegów.)
R - Wsteczny
N - Luz można holować max 50km z 50km/h
D - Jazda do przodu
3 - Ograniczenie do trzeciego biegu (skrzynia włączy maksymalnie trzeci bieg (używane np. przy holowaniu przyczepki czy też innego samochodu. )
2 - To co wyżej tylko, że drugi bieg (do jazdy po górach)
Dodatkowy przełączni
E - Jazda ekonomiczna "tzw. Emeryt"
S - Standard/Sport (jak kto woli) :-D
Gdy szukałem dla siebie e70 w benzynie, nie udało mi się nigdzie znaleźć manuala, w Cayenne znalazłem tylko jeden taki przypadek, w aucie do ściągnięcia ze stanów, rozbitego, z kiepskim wnętrzem i jednostką napędową, więc rzeczywiście, to nie jest tak, że można sobie kupić auto z manualem, jak się chce.
Po pierwsze, jako niezalogowanemu, minusy mnie co najwyżej śmieszą, po drugie, jako niezalogowany nie mogłem skasować źle osadzonego komentarza i dlatego wkleiłem go ponownie we właściwym wątku, po trzecie, rozluźnij się, Gambini, bo zaczyna trącić nosaczem ;)
@~Antytrollorysta
Każdy kto Cie zminusuje jest nosaczem, ten co zwróci Ci uwagę też nim jest. Jakaś obsesja, czy co?
Dałeś adresata, więc po co wklejać to w kolejnym miejscu? Potem jeszcze nic niewnoszące pozdrawiania. Robisz tu niepotrzebny śmietnik.
Chyba jednak ciążą Ci te minusy
Ale głupoty. Na świecie niedługo będą jeździć samodzielnie autonomiczne samochody, a w Polsce ludzie nadal "chcą mieć kontrolę nad swoją skrzynią" i wajchą machać podczas jazdy. :D
Nawiasem mówiąc większość kierowców nie umie używać manuala, co widać po tym jak 'przyspieszają', przy wyprzedzaniu albo po tym że nie hamują silnikiem przez co marnują sporo paliwa, zużywają niepotrzebnie hamulce, a w Alpach taki kierowca zalicza utratę hamulców po zagotowaniu płynu hamulcowego,.
No kurde, ja się w ogóle nie dziwie. Jak się ma polo z silnikiem 1.2 i turbo do tego to człowiek chce czuć te moc pod ręką. Można przecież mieć wtedy taką dynamikę jazdy, że mogą o niej pomarzyć tylko posiadacze automatów.
Demotywator zrobiony przez osiemanastolatka co ma prawo jazdy od trzech tygodni, mieszka na wsi gdzie są 4 auta. Rzeczywiście najpiękniejsze co może być w życiu, to jazda na manualu w korkach 2 godziny dziennie, no po prostu cudo. Wtedy człowiek wie że żyje...bo ma zakwasy od machania wajchą i to po prostu boli :) Miałem kiedyś beemke i muszę powiedzieć, że niczym mi się tak dobrze nie śmigało jak beemką z ręczną skrzynią....Ale piszę śmigało, bo na co dzień po prostu muszę dojechać do pracy, do szkoły, na plażę czy w góry. Kupiłem automat bo była okazja, ale byłem zły, że to automat. Trzy dni mi zabrała zmiana zdania o 180 stopni i o ile będzie taka możliwość, to nigdy więcej nie kupię auta z ręczną skrzynią biegów...chyba, że jako któreś auto z kolei jeżeli będzie kasa i miejsce w garażu.
Jak Wam tak zależy na super dynamice, to machajcie tą wajchą, jak będziecie mnie wyprzedzać na obrotach 6000 spod świateł to Wam pomacham...bo ja mogę, mam prawą wolną ;) którą piję kawe, ustawiam nawigację, albo trzymam dziewczynę za kolano.
90% ludzi, których znam przeszło dokładnie tą drogę co Ty - zatwardziali manuale, ale jak poczuli automat, to nagle stał się najlepszy na świecie :D sama jeżdżę manualem, generalnie dlatego, że takie po prostu mam auto. Automatem nie zdarzyło mi się jeszcze jeździć, nie wiem czy kiedyś się zdecyduje (pewnie przyjdzie czas, że nie będzie wyjścia), natomiast nie twierdzę, że mój manual jest najlepszy i nigdy go nie zamienię. Ale na ten moment... Cóż... Lubię czuć drążek w ręce ;)
Chyba to są wrażenia typowego polskiego Janusza z passata co to woli "mieć kontrole nad autem". Każdy normalny człowiek mający pojęcie o motoryzacji wie że automaty są bez porównania lepsze od manuali, szczególnie te nowoczesne.
@termix369 Te nowoczesne, tak, są lepsze i wygodniejsze. Te starsze, są tylko wygodniejsze. Zresztą, teraz można mieć automat z łopatkami i w razie czego masz kontrolę praktycznie taką samą jak na manualu, tylko biegi zmieniasz sekwencyjnie zamiast dowolnie.
@Mentally Czyli jedyne auta jakie możesz mieć to auta miejskie typu fiesta, focus, astra z podstawowym wyposażeniem :) Wszystko co kosztuje powyżej 150 tys właściwie odpada.
@Krait@Redguard
Gdy szukałem dla siebie e70 w benzynie, nie udało mi się nigdzie znaleźć manuala, w Cayenne znalazłem tylko jeden taki przypadek, w aucie do ściągnięcia ze stanów, rozbitego, z kiepskim wnętrzem i jednostką napędową, więc rzeczywiście, to nie jest tak, że można sobie kupić auto z manualem, jak się chce.
@yankeers
Ze wspomnianego segmentu F kojarze tylko Mercedes S 350
Segment niższy czyli G+ mamy np.FERRARI 458
Rzeczywiście nie ma tego już wiele, to pewnie dlatego, że te skrzynie są juz znacznie bardziej dopracowane. Płynna zmiana nieosiągalna przy manualu, osiągi też już nie są gorsze tak jak kiedyś, a wygoda jest nie do porównania, szczególnie w mieście.
@Redguard taaaa jasne. Pokaż te modele Maserati, Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, BMW (M5, 6, 7), Audi (A7, A8, R8) które mają manualne skrzynie biegów. Jestem bardzo ciekawy. Wtedy ocenimy czy w twojej czy w moje prawdzie jest więcej jak to stwierdziłeś gówna.
@yankeers
Chyba jednak masz rację.Tylko w Radomiu mają automatika z manualem;D
http://allegro.pl/mercedes-s-350-cdi-automatik-fv-23-i7316153852.html
Gdy sprawdzałem na allegro W221 zmyliło mnie ponad 200 ogłoszeń, po oznaczeniu opcji manual.
@Gambini nie dość że automatik w manualu to jeszcze jednostrefowa klimatyzacja.
@Redguard Widzimisię klienta :D To idź do salonu np. Mercedesa i powiedź że chcesz kupić nową Ske z manualem. Sprzedawca chyba zdechnie ze śmiechu :D
@Krait u przeciętnego wyjadacza manual jest powolny, w one:1. 458, 599, aventador, S9 jest manual, a to dlatego bo 1) mniej waży 2) u doświadczonego szybciej zmienia biegi 3) możesz kontrolować obroty 4) automatem nie zahamujesz silnikiem
wymieniłbym jeszcze 10 powodów, do tego automat ma krótszy przebieg życia (np: auto 1500k km, manual 2500k km) manualki są sprawniejsze ale..... automat dobrze reguluje obroty (bez szarpnięć przy przerzucaniu) lepiej nadaje się na autoparkowanie, w pewnym sensie oszczędza paliwo, no i na dłuższą podróż jest wygodniej.... a no i zapobiega spaleniu sprzęgła jak np wpakujesz się w głęboki piasek, lecz automatki zajmują trochę więcej miejsca, są drogie w serwisie i cięższe
ogólnie to i tak to zależy od kupującego, doświadczeni kierowcy wolą manual a przeciętni (i z grubym portfelem) automat, dobranoc
@greony12 Co ty pieprzysz w ogóle? W 458 i Avantadorze manuale nie były w ogóle dostępne. W 599 mogłeś mieć ale takie wersje to rzadkość 99% egzemplarzy ma automat. I prawda jest taka że żaden kierowca nie jest w stanie tak szybko zmienić biegu jak nowoczesny automat. Jest to niemożliwe. A i nowoczesnym automacie normalnie można kontrolować obroty i hamować silnikiem. Widać twoja wiedza w tym temacie jest żadna.
@termix369 można szybciej zmienić, rajdowcy, kierowcy F1 itp testowali auta i widać było ze manual lepszy dla nich, można kontrolować w automacie? chyba przestawiać, silnikiem hamować w automacie? pokaz przykład w yt, nie można bo automat nie wie kiedy chcesz i czym, jest raczej hamulec między silnikiem a skrzynią biegową a to jest dość usterkowe lub tez jest np ciężarowych pojazdach tryb hamowania silnikiem ale do osobówek to jak z tempomatem, mało kto ma, twoja wiedza jest dziurawa
a, i co do 599, 458 i Avantadorze mają możliwość przejścia na manual jeśli chcesz się pościągać na torze, jak czytałem mają podobną skrzynie do tego z Superb i Panamry co o to mi chodziło
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2018 o 0:51
Rzyga ze stresu, czy co mu się dzieje?
Jaki bieg do jazdy??
@wiesiu73 R to będzie rozruch...
@wiesiu73 Napiszę jak to jest w Mercedesie W124 (czterobiegowy automat)
P - Parking (Zapadka blokuje skrzynie biegów, samochód nigdzie się nie stoczy, jeśli przełączysz na P w czasie jazdy (obojętne z jakiego powodu) usłyszysz tylko "klikanie" zapadki. Więc niema obaw, że "wyrwiesz" skrzynie biegów.)
R - Wsteczny
N - Luz można holować max 50km z 50km/h
D - Jazda do przodu
3 - Ograniczenie do trzeciego biegu (skrzynia włączy maksymalnie trzeci bieg (używane np. przy holowaniu przyczepki czy też innego samochodu. )
2 - To co wyżej tylko, że drugi bieg (do jazdy po górach)
Dodatkowy przełączni
E - Jazda ekonomiczna "tzw. Emeryt"
S - Standard/Sport (jak kto woli) :-D
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/bf/c9/b8/mechanizm-biegow-wybierak-galka-automat-mercedes-podkarpackie-483029570.jpg
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 maja 2018 o 17:58
@Redguard
Gdy szukałem dla siebie e70 w benzynie, nie udało mi się nigdzie znaleźć manuala, w Cayenne znalazłem tylko jeden taki przypadek, w aucie do ściągnięcia ze stanów, rozbitego, z kiepskim wnętrzem i jednostką napędową, więc rzeczywiście, to nie jest tak, że można sobie kupić auto z manualem, jak się chce.
Pozdrawiam minusujących "nosaczy" :)
@~Antytrollorysta
Napisz to trzeci raz, to może w końcu wpadnie jakiś plus.
@Gambini
Po pierwsze, jako niezalogowanemu, minusy mnie co najwyżej śmieszą, po drugie, jako niezalogowany nie mogłem skasować źle osadzonego komentarza i dlatego wkleiłem go ponownie we właściwym wątku, po trzecie, rozluźnij się, Gambini, bo zaczyna trącić nosaczem ;)
Miłego weekend'u :)
@~Antytrollorysta
Każdy kto Cie zminusuje jest nosaczem, ten co zwróci Ci uwagę też nim jest. Jakaś obsesja, czy co?
Dałeś adresata, więc po co wklejać to w kolejnym miejscu? Potem jeszcze nic niewnoszące pozdrawiania. Robisz tu niepotrzebny śmietnik.
Chyba jednak ciążą Ci te minusy
@Gambini
Skoro tak baaardzo chcesz, żeby tak było, to niech Ci będzie :)
Obaj wiemy, że Cię nie przekonam, bo choćbym Ci przyznał rację, to problem znajdziesz w metodzie w jakiej to zrobiłem :)
Chcesz znaleźć we mnie problem, to znajdziesz ;)
Jeszcze raz, miłego weekendu. Wypocznij. :)
Podobnie sié czujé jak wsiadam do manuala :D
Ale głupoty. Na świecie niedługo będą jeździć samodzielnie autonomiczne samochody, a w Polsce ludzie nadal "chcą mieć kontrolę nad swoją skrzynią" i wajchą machać podczas jazdy. :D
Nawiasem mówiąc większość kierowców nie umie używać manuala, co widać po tym jak 'przyspieszają', przy wyprzedzaniu albo po tym że nie hamują silnikiem przez co marnują sporo paliwa, zużywają niepotrzebnie hamulce, a w Alpach taki kierowca zalicza utratę hamulców po zagotowaniu płynu hamulcowego,.
No kurde, ja się w ogóle nie dziwie. Jak się ma polo z silnikiem 1.2 i turbo do tego to człowiek chce czuć te moc pod ręką. Można przecież mieć wtedy taką dynamikę jazdy, że mogą o niej pomarzyć tylko posiadacze automatów.
Demotywator zrobiony przez osiemanastolatka co ma prawo jazdy od trzech tygodni, mieszka na wsi gdzie są 4 auta. Rzeczywiście najpiękniejsze co może być w życiu, to jazda na manualu w korkach 2 godziny dziennie, no po prostu cudo. Wtedy człowiek wie że żyje...bo ma zakwasy od machania wajchą i to po prostu boli :) Miałem kiedyś beemke i muszę powiedzieć, że niczym mi się tak dobrze nie śmigało jak beemką z ręczną skrzynią....Ale piszę śmigało, bo na co dzień po prostu muszę dojechać do pracy, do szkoły, na plażę czy w góry. Kupiłem automat bo była okazja, ale byłem zły, że to automat. Trzy dni mi zabrała zmiana zdania o 180 stopni i o ile będzie taka możliwość, to nigdy więcej nie kupię auta z ręczną skrzynią biegów...chyba, że jako któreś auto z kolei jeżeli będzie kasa i miejsce w garażu.
Jak Wam tak zależy na super dynamice, to machajcie tą wajchą, jak będziecie mnie wyprzedzać na obrotach 6000 spod świateł to Wam pomacham...bo ja mogę, mam prawą wolną ;) którą piję kawe, ustawiam nawigację, albo trzymam dziewczynę za kolano.
Ja napiszę że to kwestia przyzwyczajenia ;) . Raz jeżdżę automatem raz manual :D
90% ludzi, których znam przeszło dokładnie tą drogę co Ty - zatwardziali manuale, ale jak poczuli automat, to nagle stał się najlepszy na świecie :D sama jeżdżę manualem, generalnie dlatego, że takie po prostu mam auto. Automatem nie zdarzyło mi się jeszcze jeździć, nie wiem czy kiedyś się zdecyduje (pewnie przyjdzie czas, że nie będzie wyjścia), natomiast nie twierdzę, że mój manual jest najlepszy i nigdy go nie zamienię. Ale na ten moment... Cóż... Lubię czuć drążek w ręce ;)
Chyba to są wrażenia typowego polskiego Janusza z passata co to woli "mieć kontrole nad autem". Każdy normalny człowiek mający pojęcie o motoryzacji wie że automaty są bez porównania lepsze od manuali, szczególnie te nowoczesne.
@termix369 Te nowoczesne, tak, są lepsze i wygodniejsze. Te starsze, są tylko wygodniejsze. Zresztą, teraz można mieć automat z łopatkami i w razie czego masz kontrolę praktycznie taką samą jak na manualu, tylko biegi zmieniasz sekwencyjnie zamiast dowolnie.
Ja osobiście jestem zwolennikiem manuala dla początkujących kierowców bo sam tak jeździłem. Jako drugie auto osobiście kupię automat.
a ja nigdy nie kupię sobie automata, pierdziele się srac z tym, tylko i wyłącznie manualka