Z tego co widzę, poziom edytorski książek w szkole oraz pytań na sprawdzian ach nie jest wysoki. Np pytanie: znajdź x brzmi moim zdanie tak, że aż się płakać chce. Pytanie powinno brzmieć dokładniej. Np. "Jaką wartość ma parametr x. Oblicz ma podstawie wartości innych boków tego trójkąta"
@dncx moim zdaniem to z TYTUŁEM i znajdz X zostało rozwiązane prawidłowo :) pytanie może nie tyle głupie co mało konkretne... odpowiedzi takie same :) tak się zabija kreatywność w rozwiązywaniu problemów
@dncx: bez przesady - kartkówka jest po przerobieniu tematu, więc uczniowie doskonale wiedzą, co mają zrobić. Każ szukać "wartości parametru na podstawie wartości" i połowa klasy nie zrozumie, o co chodzi.
Kiedyś też zrobiłem coś podobnego. Była w liceum kartkówka z Pana Tadeusza i jedno z pytań brzmiało "Ile kroków leży zamek Sopliców od zamku Horeszków?" (Odpowiedź oczywiście była w książce). Akurat wtedy niewiele wiedziałem, więc napisałem odpowiedź "Zależy jakich". Jakby tego było mało, to pan w dniu oddawania tej kartkówki przeczytał na głos moją odpowiedź i powiedział coś takiego "Słuchajcie, no to jest dowcip, nie to co wy sobie opowiadacie... A ty Szymonie zapamiętaj, jak pytam o kroki to chodzi mi o kroki człowieka, a nie jelonka czy zajączka."
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 czerwca 2018 o 10:16
@RealSimon A to nauczycielka myślała, że każdy człowiek ma krok tej samej długości? Sama Wikipedia podaje 3 różne długości kroku jak miary.
Pomijając głupotę pytania. Kartkówki z lektur maja sprawdzić, czy uczeń przeczytał i zrozumiał, a nie sprawdzać wiedzę z pierdół. Równe dobrze u mnie na studiach mogliby spytać jaki kolor miała ulubiona koszula uczonego podczas przeprowadzanego przez niego badania.
@SamuelWolf powiem Ci po co to jest, to lektóra z gwiazdką,ktorą musisz znać totalnie na pamięć bo mogą Cie spytać szczegółowo na maturze ustnej np. "jakie portrety były w pokoju Tadeusza i co było ciekawego w zegarze?" i to musisz szczegółowo odpowiedzieć co, jak i gdzie było. Tak wiem, że posrane pytania ale co zrobisz
@m1a2t3i4 Zgadza się, mogą ci czasem dowalić pytania nawet z lektury nieogwiazdkowanej. Mi zadali szczegółowe pytanie, jakie książki czytał Werter, bo akurat omawiałem wpływ sztuki na ludzkie życie. No i panie z komisji musiały mnie trochę naprowadzić, przez co zaliczyłem tylko na 90% a chciałem na 100%
Przepraszam, ale z miejsca widzę jednego do "odstrzału". Co to za wyrażenia "To dopiero pulpet"? Szanowny nauczyciel na otyłe dziecko też tak powie? Albo będzie uczyć (właściwie już uczy) swoich podopiecznych takich odzywek? Do Kuratorium i jazda do innej pracy rowy kopać.
Praktycznie wszystko fejki
@elefun możliwe, ale moja była była nauczycielką... i sprawdzała podobne kartkówki...
Z tego co widzę, poziom edytorski książek w szkole oraz pytań na sprawdzian ach nie jest wysoki. Np pytanie: znajdź x brzmi moim zdanie tak, że aż się płakać chce. Pytanie powinno brzmieć dokładniej. Np. "Jaką wartość ma parametr x. Oblicz ma podstawie wartości innych boków tego trójkąta"
@dncx moim zdaniem to z TYTUŁEM i znajdz X zostało rozwiązane prawidłowo :) pytanie może nie tyle głupie co mało konkretne... odpowiedzi takie same :) tak się zabija kreatywność w rozwiązywaniu problemów
@dncx: bez przesady - kartkówka jest po przerobieniu tematu, więc uczniowie doskonale wiedzą, co mają zrobić. Każ szukać "wartości parametru na podstawie wartości" i połowa klasy nie zrozumie, o co chodzi.
Kiedyś też zrobiłem coś podobnego. Była w liceum kartkówka z Pana Tadeusza i jedno z pytań brzmiało "Ile kroków leży zamek Sopliców od zamku Horeszków?" (Odpowiedź oczywiście była w książce). Akurat wtedy niewiele wiedziałem, więc napisałem odpowiedź "Zależy jakich". Jakby tego było mało, to pan w dniu oddawania tej kartkówki przeczytał na głos moją odpowiedź i powiedział coś takiego "Słuchajcie, no to jest dowcip, nie to co wy sobie opowiadacie... A ty Szymonie zapamiętaj, jak pytam o kroki to chodzi mi o kroki człowieka, a nie jelonka czy zajączka."
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 czerwca 2018 o 10:16
@RealSimon A to nauczycielka myślała, że każdy człowiek ma krok tej samej długości? Sama Wikipedia podaje 3 różne długości kroku jak miary.
Pomijając głupotę pytania. Kartkówki z lektur maja sprawdzić, czy uczeń przeczytał i zrozumiał, a nie sprawdzać wiedzę z pierdół. Równe dobrze u mnie na studiach mogliby spytać jaki kolor miała ulubiona koszula uczonego podczas przeprowadzanego przez niego badania.
@SamuelWolf powiem Ci po co to jest, to lektóra z gwiazdką,ktorą musisz znać totalnie na pamięć bo mogą Cie spytać szczegółowo na maturze ustnej np. "jakie portrety były w pokoju Tadeusza i co było ciekawego w zegarze?" i to musisz szczegółowo odpowiedzieć co, jak i gdzie było. Tak wiem, że posrane pytania ale co zrobisz
@m1a2t3i4 Zgadza się, mogą ci czasem dowalić pytania nawet z lektury nieogwiazdkowanej. Mi zadali szczegółowe pytanie, jakie książki czytał Werter, bo akurat omawiałem wpływ sztuki na ludzkie życie. No i panie z komisji musiały mnie trochę naprowadzić, przez co zaliczyłem tylko na 90% a chciałem na 100%
Wg mnie takiego trapezu nie da się zbudować, żeby kąt pomiędzy dłuższą podstawą a bokiem był rozwarty. Uczeń miał rację.
@Krzysztof798 Wtedy to wyszedlby chyba romb a nie trapez, ale nauczyciel zawsze "mondrzejszy"...
@Krzysztof798 cóż, jesteś w błędzie. Każdy romb to trapez. Nie każdy trapez to romb.
@Krzysztof798 owszem da się, trapez definiuje się jako czworokąt który ma minimum jedną parę boków równoległych.
Pytania o skróty są najlepsze. Wiecie np. ile jest rozwinięć skrótu "CIA"? I wszystkie są dobre.
Przepraszam, ale z miejsca widzę jednego do "odstrzału". Co to za wyrażenia "To dopiero pulpet"? Szanowny nauczyciel na otyłe dziecko też tak powie? Albo będzie uczyć (właściwie już uczy) swoich podopiecznych takich odzywek? Do Kuratorium i jazda do innej pracy rowy kopać.
taaa na pewno nauczycielom zależy - i na pewno płaczą.
To ile wynosi to pole trapezu 10. 8. 45% 120%? :)
Takie oceny jaki nauczyciel ;)