Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2980 3033
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Oriolus
+15 / 49

Może na Twoje bardzo zasadne pytanie odpowie nasz dyżurny entuzjasta PiS @psiak121212
Żeby rozszerzyć niewątpliwie merytoryczną odpowiedź dorzucę swoje pytanie:
Odchowałem dwoje dzieci, wykształciłem, od 40 lat bez żadnych przerw pracuję ciężko (wstaję codziennie o 5 rano, pracuję również w niedziele i święta (nie każdą - uczciwie przyznam), do domu wracam ok. 18-19). Pytanie jest dokładnie takie jak zadał autor demota. Dorzucę dodatkowo informację, że brałem aktywny udział w obalaniu komuny i zapłaciłem wszystkie koszty okresu przemian.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 16:26

avatar Oriolus
+6 / 28

@psiak121212 A co Ty wtedy robiłeś jak już się wziąłeś za krytykowanie. I zauważę, że nie odpowiedziałeś na pytanie, KOLEJNY raz stosując unik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+5 / 13

@Oriolus Eunuch i zoil ( @psiak121212 ) z jednej są parafii, obaj wiedzą jak, lecz żaden nie potrafi.
Odwaga dzisiaj bardzo potaniała i najłatwiej krytykować. Do głosu dochodzą tacy, co to woleliby drugą Rumunię i nie bardzo chcą dostrzec gdzie dzisiaj jest Polska, a gdzie Rumunia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+8 / 18

@psiak121212 NIE, NIE i NIe. Dlatego głosuję przeciwko PiS, które idzie w tym kierunku kupując głosy rozdawnictwem i która jest gwarantem powtórki 50 lat ludowego państwa. Ziobro dziś powiedział, że będzie się po kampanii przyglądał mediom i rozliczy ich z tego co robią. Ciekawe czy mówił to a propos TVP?
A fakt, że nie uczestniczyłeś w wydarzeniach lat 80-tych powinien troszkę cię powstrzymać przed krytykom tego co się wydarzyło. Nic o tym nie wiesz. Obalenie systemu i pogonienie ruskich było to osiągnięcie na miarę światową. A całość praktycznie bezkrwawo i bez wojny domowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 17:50

avatar Oriolus
+2 / 8

@ZrytyRyj Racja :) Po stokroć racja! Dzięki!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+4 / 10

@psiak121212 A o czym ty do mnie? Doprawdy nic nie zrozumiałeś z mojego komentarza? To teraz będę pisał po woli, bo...itd. Robisz enigmatyczne zarzuty, że komuchów się nie wieszało, tylko z nimi się dogadano. To uświadamiam ci, że w Rumuni wieszano i co z tego mają poza wątpliwą satysfakcją? Proponuję zapoznać się ze statystykami poziomu Polski i Rumunii.
A co dotyczy wyprzedaży mitycznego majątku państwa to zastanawiam się czy oburzało cię obsadzenie państwowych spółek Misiewiczami. Taka patologia może dotyczyć tylko państwowych spółek i nie będę już nawet nakłaniał cię do sprawdzenia ile straciły na wartości spółki energetyczne przez ostatnie 5 lat zarządzania przez państwowych zarządców mianowanych przez ,,dobrą zmianę". Ty i tak wiesz lepiej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psiak121212
-5 / 11

@ZrytyRyj Oburzało i oburza obsadzanie spółek debilami, ale tak robi się od czasów komuny i każda partia będzie tak robić, jednak spółka pozostaje w rękach polskich i nie przynosi dochodu np niemcom.
CO do wieszania to trzeba było ich "wywieszać" wszystkich, "odstrzelenie" paru prominentów i paru z dołu nic ni da jak zostanie cała siatka komunistyczna. Na nieszczęście dla nas czarni dogadali się z czerwonymi i jednym i drugim się powodzi kosztem nas. ale Ty i tak wiesz lepiej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+3 / 11

@psiak121212 Nie sądzę aby Trzaskowski blokował ustawy "tak sobie". Nie powinieneś do niego przystawiać miarki PiS. Co nie nasze to zniszczyć, nawet jeśli było słuszne. Przykładem ustawy proponowane przez Konfederację!
Skąd ci się wzięły w procesie legislacyjnym kraje ościenne? Przy PiS to wiem - Izrael (i ustawa o IPN) oraz USA i ich paluchy w większości polskiego prawodawstwa ale akurat Trzaskowski nie jest osobą, która jak aktualny prezydent potrzebuje osoby kierującej. Nie sądzę aby konsultował podpisywane ustawy z jakimkolwiek krajem ościennym. Trzaskowski nic nie sprzeda. Prezydent nie ma takich uprawnień. Musiałoby mu to zatwierdzić PiS. Nie sądzę aby było to możliwe, nawet gdyby taka inicjatywa ustawodawcza wyszła z Kancelarii Prezydenta i była słuszna. PiS ma swoje "ambicje" i zniszczy każdą, nawet najbardziej słuszną inicjatywę. Trzaskowski jest tu bezpiecznikiem dla trwającej od 5 lat dewastacji Kraju!~
Co do "trybytów" chciałbyś porozmawiać o ustawie 447? Bo zdaje się, że tutaj może nas to zaboleć a PiS nie robi nic aby to zniwelować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psiak121212
-5 / 11

@Oriolus Bo Grodzki blokuje jak może, Trzaskowski też jest z tego samego ugrupowania.
Kraje ościenne stąd, że wspominany wcześniej grodzki i politycy PO/KO rozmawiają i konsultują polskie ustawy z przedstawicielami krajów ościennych.
Ustawy proponowane przez Konfederację to tylko słowa bez możliwości zrealizowania, za dużo zwolenników PIS i PO/KO jest na intratnych posadach w budżetówce a to tak twardy elektorat że konfederacja się nie przebije na tyle by coś zrealizować. I jeszcze raz powtórzę to tylko słowa, nikt ich czynów jeszcze nie widział. Są jak kukiz w poprzednich wyborach a wszyscy wiemy co zrobił a co mówił.
Więc zawsze wybiera się mniejsze zło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 18:26

avatar ZrytyRyj
+6 / 8

@psiak121212 Doprawdy wszystkich powiesić? W PZPR było tego coś koło 2 milionów. I uważasz, że potulnie czkaliby na rzeź jak baranki, mając w swoich rękach armię, SB i milicję? Wojna domowa ci się marzy? Pewnie sam chętnie byś ze stryczkiem pohasał? Nie ma w języku kulturalnych ludzi słów, które dostatecznie obelżywie określiłyby takie indywidua.
A właśnie dzisiaj rządzą tacy teraźniejsi ,,bohaterowie", którzy gdy trzeba było naprawdę karku nadstawiać i być prawdziwym bohaterem to w stanie wojennym do południa spali, a głos zabierają ich poplecznicy skowyczący o jakiś układach. To jeszcze tylko przypomnę ci, że w tych układach czynny udział brali Kaczyńscy, a marionetka jednego z nich startuje na prezydenta
Jeśli jesteś więc takim zagorzałym antykomuchem jakim się deklarujesz, to w pierwszej kolejności wyparłbyś się PiSu jako ostoi komuchów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+3 / 7

@psiak121212 Co innego walka w parlamencie (masz statystyki owych blokad? Bo szczerze powiem, że wykorzystywanie przynależnego czasu podczas analizy uchwalanych ustaw (np. do konsultacji społecznych czy konsultacji ze specjalistami, zwłaszcza przy "trzygodzinnej" procedurze stosowanej przez PiS z manewrem zgłaszania ustaw jako inicjatywy poselskiej, gdzie wszyscy widzą, że inicjatywa jest rządowa - ale inicjatywa poselska daje możliwość ominięcia konsultacji społecznych - po co konsultować z obywatelami czy organizacjami pozarządowymi) --- wg mojej oceny jest godne pochwały ) a co innego funkcje Prezydenta .
Skąd informacja o konsultowaniu ustaw z krajami ościennymi? Jakiś link? Czy to informacja z TVP.
Nie krytykuj Konfederacji, bo oni za trochę najprawdopodobniej przejmą władzę.
Coś szerokim łukiem ominąłeś ustawę 447. i szybką korektę ustawy o IPN. Zabrakło argumentów?
To może parę słów o drukach do zgłoszenia projektów ustaw w "inicjatywie poselskiej" podpisywanych in blanco przez posłów PiS? Będzie na temat!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 18:49

P psiak121212
-4 / 4

@ZrytyRyj Zrobić z nimi to co oni robili innym, pozabierać przywileje.
W układach brała udział brała połowa czołowych polityków w polsce na czele z wałęsą, ale to inne nazwisko zostało wymienione. Jak na ostoję komuchów za bardzo z nimi walczą a kto inny ich broni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+4 / 8

@psiak121212 Odpornyś na fakty i logikę. Nie widzisz, że to zgromadzenie to sojusz frustratów z drugiego i trzeciego szeregu Solidarności i PZPR? Żadni nie mieli szans załapać się na kariery, bo nic w swych matecznikach nie znaczyli. Jedni z ramienia wierchuszki komuchów, a drudzy z ramienia Solidarności. I dogadali się męty, że im też się należy. Stąd dziwne alianse Kaczyńskiego z Piotrowiczem i z takim jednym z ław poselskich PiS co to strzelał do robotników w 1970, i sędzią Kryże co to skazywał Komorowskiego na więzienie,,,etc. To ci jednak nie przeszkadza jak widzę, więc idź swoją drogą. Tylko nie zapomnij o długopisie, to będzie jeszcze szansa dumnie poklęczeć przy biurku Trumpa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+1 / 7

@psiak121212 Ustawa 447 nie jest polska ale Ty ją wywołałeś. Pozwolę sobie zacytować: " Czy chcesz płacić trybut krajom ościennym?"
Co do IPN to rozmawialiśmy o wpływie krajów trzecich na polską legislację. Jak widać wpływ Izraela w stosunku do władzy PiS jest kolosalny. Bardzo proszę nie używaj sformowania "żydków" . Jest ono obraźliwe dla Żydów. Możesz ich nie lubić ale tego typu odzywki świadczą o Twojej niedojrzałości i zwykłym brakiem kultury. Pojęcia nie mam co konsultował Grodzki z Timmermansem jednak jego pozycja w UE akurat predestynuje go do takich konsultacji. Na pewno nie jest to konsultacja z krajem "ościennym" tylko z Unią do której należymy.
Co do ostatniego akapitu, to nie bardzo rozumiem. Natomiast ZDECYDOWANIE nie zgadzam się z Twoim ostatnim zdaniem. Jest dokładnie odwrotnie! Jeśli coś podała TVP to zdecydowanie jest to nieprawda!!!

@ZrytyRyj :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 20:55

avatar Oriolus
+2 / 4

@psiak121212 Nie da się z Tobą dyskutować. Uniki robisz. Ty naprawdę wierzysz, że PiS gdziekolwiek "ugiął się przed opozycją" - żarty?
Zdaje się, że ustawa 447 co ciut więcej niż 45 mld. Niedużo, jeden... rząd wielkości! Ale to nieważne, bo tego nie robi PO.
Prosiłem, żebyś nie używał słowa "żydki". Naprawdę nie możesz się opanować? Ile Ty masz lat?
Rozumiem, że wg Ciebie TVP czyste jak lilija. Ujmę to tak: Za komuny TVP z panią Falską dawało czadu propagandowego ale w porównaniu z tym co dzisiaj daje pani Holecka to wtedy TVP było wzorem poprawności i uczciwości politycznej.
Jak dla mnie starczy. EOT.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psiak121212
-4 / 4

@Oriolus Co ma ustawa obcego państwa do naszego kraju?????? W żaden sposób nas nie wiąże. Robisz chyba jakieś uniki żeby się nie odnieść do płacenia ruskim za niewiadomo co. Jeżeli bezkarnie obrażą się mnie poprzez nazywanie faszystą tylko dlatego że trzymam w ręku biało czerwoną flagę w dniu święta narodowego, to ja mogę używać słowa żydki, w odniesianiu do żydów którzy wpychają nos w nieswoje sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+3 / 5

@psiak121212 Patrz mi na usta: EOT

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 4

@inkognitko po prostu, zwolnić rodziców z płacanie podatku dochodowego w pełni. Albo np częściowo. Jakieś odliczenia od vat itp, mija sie z celem, bo to olbrzymia biurokracja. Po prostu mniej im zabrać i efekt masz ten sam, jednym prostym patentem.

Bo sam zobacz że najliczniejsze są rodziny patologiczne. Powiedz mi, która rodzina która ma dochód rzędu 100tys rocznie ma po 5-7 dzieci :/ ? Żadna. Zwykle dwójka góra trójka. A patusy po prostu mają gdzieś zabezpieczanie się, wpadka to wpadka, dyj pincyt plus i zadowolony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pavolupos
-3 / 3

Czy Ty NAPRAWDĘ uważasz, że jak nie będzie 500+, to "patola" przestanie uprawiać sex... Albo będzie się zabezpieczać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@Puolalainen niby fakt, ale w ogromnie syfu który na mnie spadł, to po prostu czysta kropla w morzu syfu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rithven
+1 / 3

@psiak121212 chciałbym zobaczyć reformy budżetówki w twoim wydaniu. Sądzę, że w kilka miesięcy zdechłoby to państwo z kartonu. I tak - może odziedziczyłeś ale oprócz pitolenia w internetach łajno robisz. I to jest pewnik. Nic oprócz pisania teorii nie robisz. Wiesz po czym to wnoszę? Po tym, że piszesz tylko hasła (i to jeszcze jak papuga przyswoiłeś - zero własnej inwencji - wątpię byś był zdolny zrobić cokolwiek sam). Popracuj, powędruj, pogadaj w realu z ludźmi z różnych środowisk - rozszerz swoje horyzonty. Nabierz mądrości życiowej a później zmieniaj świat bez pouczania innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wjelen
-3 / 3

rafik54321, teraz to dowaliłeś. Sam mam 4 dzieci, oboje z żoną pracujemy dochody grubo powyżej 100. 000 na rok. Jest zajebiscie ciężko, ale dajemy radę. Co do 500+ to nie musi być, ale zwolnienie z podatków to osobna historia. Ja mam możliwość posłać dzieci do żłobków z dofinansowaniem ale o całkowicie prywatnych, do miejskiego się nie dostanę bo nie mamy niebieskiej karty.... wiesz gdzie jest najtaniej? W prywatnym ponieważ miasto każe organizować zajęcia dodatkowe z j. Angielskiego dla dzieci od 1 rż, zajęcia teatralne i muzyczne. Wszystko przez nierobów z ruchów miejskich, przyjdzie z gitara na godzinę i skasuje 50 zł od dziecka 1500 zł w jeden dzień. Gdyby nie 500 plus żona była gotowa zostać w domu bo koszty zapewnienia opieki dla 4 dzieci to koszt 3500 zł, a to niewielu mniej niż jej wypłata. Dzięki 500 plus poszła do pracy, realizuje się, dzieci chodzą do żłobków/przedszkoli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@ZONTAR to był przykład, a takich przykładów można by nożyć w nieskończoność.

Bo żeby wciąż najmować speców to trzeba mieć za co.

"Wielu ludzi nazywa przyjaciółmi zwyklych znajomych, bo nigdy nie mieli prawdziwych przyjaciół." - to jeszcze by nie było takie straszne. Znacznie gorsze jest to że dziś dobre 90% idzie do celu po trupach. Ciebie by utopili w łyżce wody, gdyby mieli na tym zyskać choć odrobinkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+1 / 1

@wjelen Dałem minusa za Twoje pisanie o roli 500+ w Twoim domu, bo straszne głupstwa Waćpan pisze!!! Żona poszła do pracy, bo oboje jesteście uczciwymi, pełnymi energii i odpowiedzialności ludźmi a nie dlatego, że dostaliście jałmużnę od pozostałych obywateli. Moglibyście być wzorem dla większości Polaków - tak to się robi! I nie mam pretensji o pobieranie 500+. Jak jest i to w dużej części finansowane przez Was a do tego należy się zgodnie z prawem, to trzeba brać. Cieszę się, że są tacy ludzie jak Wy. Dzięki Wam mam jeszcze nadzieję i wiem dla kogo próbuję zmienić ten otaczający nas socjalistyczny świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@rafik54321

zycze Ci, by tych kropel bylo wiecej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@wjelen grubo powyżej 100tys rocznie, to daje nam pi razy oko 10tys miesięcznie (zakładam dochód 120tys rocznie).
Ja na tyle kasy pracowałem 3-4 miesiące. Załóżmy nawet że płacisz 2tys za mieszkanie miesięcznie, to zostaje ci całe 8tys, na rachunki raczej nie wydasz więcej niż kolejne 2tys, zostaje ci 6tys na życie. To dużo.

" Gdyby nie 500 plus żona była gotowa zostać w domu bo koszty zapewnienia opieki dla 4 dzieci to koszt 3500 zł, a to niewielu mniej niż jej wypłata." - ale głupoty człowieku piszesz. Myślę że za połowę tej kwoty jakąś rencistkę byś mógł ogarnąć. Moja siostra płaciła teściowej za opiekę jakieś 500zł za miesiąc.
Więc nie pitol że masz źle, bo ja akutalnie przez pandemię jestem bezrobotny i chwytam się prac dorywczych bo mój zapas kasy skończył się jakieś 3 miesiące temu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
0 / 0

@Oriolus Czytam tak i czytam... i serio, uważam, że zamiast wieszać komunistów, likwidować socjalizm, zabierać przywileje i wsadzać złodziei do więzień powinno się dać po łbach wszystkim radykałom - zarówno z lewej, jak i z prawej. Nie można likwidować socjalu, natomiast powinno się go urealnić. Nie można w 100% zostawić wolnej ręki mechanizmom wolnorynkowym, natomiast nie powinno być aż takiej ilości regulacji i skomplikowanych podatków. Itd... itp. Największym wrogiem dobrobytu Polski jest moim zdaniem właśnie coraz bardziej zapędzający się radykalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0sy
0 / 0

@pavolupos Bądą sie nadal płodzić, szkoda tylko tych dzieci, które już na starcie będą mieć prze...ne. Ja jestem za 500 + ale nie jako kasa do ręki. Te pieniądze powinny być tylko dla dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Davit77
+16 / 18

Bo tak działa socjalizm. Do momentu, kiedy się nie skończą pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wbq3510
+2 / 12

Bo tu jest Polska i trzeba kombinować, nie licz na sprawiedliwość bo jej nie uświadczysz. Najlepiej będą mieli Ci u których dostanie się najwięcej głosów w wyborach. A jak ktoś dostaje social to dlaczego ma ryzykować i zmieniać władze ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2020 o 17:06

C Cylindryk
+41 / 59

Dlatego właśnie zdecydowałem, że czas wyjechać.
O jakieś 10 lat za późno w moim przypadku, ale cóż... zaślepiony "miłością" byłem, i gotowy poświęcić wszystko dla tej miłości... a tu dupa - niby 15 lat związku, a co najmniej 4 z rogami.
Cóż. Czas zacząć nowe życie. W cywilizowanym kraju, nie w tej dziczy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
0 / 2

@Cylindryk dzicz tworzą ludzie a nasz kraj jest piękny ;p Jak widzę że ktoś narzeka na Polskę to mnie skręca co ci zrobił kawałek ziemi ? To Polacy są wredni głupi i chciwi, nauczeni PRL-em że jak coś chcesz mieć to musisz kraść, a młodzi nauczeni reklamami z magicznego pudełka łykają co im powiedzą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 0

@radiron "kraj" tworzą właśnie ci ludzie. To oni dbają o historię i tradycje, oraz o ziemię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
0 / 6

@Cylindryk
Ale zdajesz sobie że w "cywilizowanym" kraju jak Niemcy, Francja czy UK z Twoich zarobków na benefity innych będzie iść jeszcze większy procent niż w Polsce? No chyba że masz na myśli Chiny czy np. Białoruś - tam rzeczywiście benefitami się nie szafuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-1 / 1

@Cylindryk

a ktory jest dla Ciebie cywilizowany?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
+1 / 1

@mwa No to teraz geniuszu porównaj sobie zarobki w Polsce i w Niemczech, Francji oraz UK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garson211
+3 / 3

@Cylindryk Jak masz możliwość to jedź. Ja wyjechałem i nie żałuje, wracam do Polski na 4-5 miesięce(bo praca sezonowa tak jakby) ale w Polsce nie pracuje bo to co zarobie tam wystarczy i jeszcze mogę odłożyć sporą część,a nie zamierzam fundować patologii darmowych wakacji z mojego dochodowego.Oczywiście z podatku tu też jest utrzymywana "elita nierobów" ale wypłata jest na tyle godziwa że jedna pracująca osoba jest w stanie wynająć mieszkanie,opłacić rachunki,i kupić jedzenie na jakie ma ochotę bez liczenia każdego grosza i jeszcze zostaje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lipca 2020 o 21:25

M mwa
-3 / 3

@restauracja_wietnamska
Jakbyś geniuszu przeczytał dokładnie demot to byś zauważył że autor problem widzi nie w niskich zarobkach ale w tym że mu za dużo zabierają na benefity innych.
A jakbyś znał realia Niemiec czy Francji to wiedziałbyś że pracując jako niewykwalifikowany pracownik owszem, zarabia się więcej, ale dorobić się jest jeszcze trudniej bo koszty zakupu mieszkania czy utrzymania dzieci wzrastają bardziej niż zarobki. A wykwalifikowany pracownik w poszukiwanym w Niemczech zawodzie w Polsce zarabia też całkiem nieźle i nie musi płakać jak autor demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-3 / 5

@Cylindryk Kraje zachodnie mają wysoko rozwinięty socjal. O wiele bardziej niż Polska. A to znaczy, że z Twoich zarobków zabierają więcej, aby utrzymywać bandy nierobów, głównie muzułmańskich imigrantów ekonomicznych. Po 30 latach pracy w Danii wiem co mówię. Płaciłem kolosalne podatki, a co z tego że zarabiałem więcej, jak w sumie 80% moich dochodów szła na opłaty, które są astronomiczne. Ludziom się wydaje, że na zachodzie to takie luksusy, a ludzie pławią się w dobrobycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 4

@mwa Jakbyś geniuszu widział związek między wyższymi zarobkami i ilością pieniędzy jaka jest zabierana na benefity to mógłbyś się wypowiadać na ten temat, ale najwyraźniej tego nie rozumiesz. A jakbyś geniuszu mieszkał w Niemczech i Francji to byś znał "realia" jak sam określiłeś, a nie domysły na podstawie informacji z TVP (czy skąd tam czerpiesz swoją nikłą widzę).

Teraz jeszcze tylko wyjaśnij geniuszu dlaczego wykwalifikowani pracownicy wyjeżdżają na "zachód" skoro w Polsce jest tak im dobrze i dlaczego produkcja (pracowałeś kiedyś w jakiejkolwiek fabryce?) w większości opiera się właśnie na niewykwalifikowanych pracownikach, a to oni są najbardziej obciążeni wszelkiego rodzaju daninami na rzecz państwa (z których to idą pieniądze na wszelkie programy typu "+") ze względu na niższe zarobki.

I na koniec człowieczku zrozum, że nikt tu nie "płacze" jak to sam określiłeś, tylko ma dość robienia za chłopa pańszczyźnianego i bycia okradanym na każdym kroku przez cwaniaków w białych rękawiczkach. Niektórzy ludzie posiadają coś takiego jako "godność" słyszałeś o czymś takim?

Szerze wątpię abyś zrozumiał cokolwiek z tego co napisałem bo najwyraźniej żyjesz w swoim świecie, a ja nie lubię dyskutować z takimi ludźmi. Żegnam ozięble.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+3 / 3

@Cylindryk Też mam uczucie, że wyjechałem trochę za późno. W moim przypadku to jednak było trochę wygodnictwo. Nie chciałem jechać na czarno czy jako tania siła robocza, a zawsze chciałem spróbować życia w Stanach. No i tak działałem, zdobywałem wiedzę, doświadczenie aż w końcu trafiłem ciekawy kontrakt i firma była moim sponsorem. Z jednej strony to ułatwiło mi znacznie sprawę. Nie tylko opłacili mi kilka lotów na czas umawiania kontraktów i opłacili wszystko związane z przeniesieniem, ale też zapewnili mi dobre warunki i pomogli ze wszystkim. Pojechałem raz, zarejestrowałem się w urzędach, założyłem konta, znalazłem chatę, za drugim razem się przeprowadziłem, miałem już chatę do wynajęcia (trzy dni w hotelu do rozpoczęcia najmu), jeszcze całkiem spory bonus pomagający w opłaceniu kosztów przeniesienia (hotele, wynajem samochodu, kaucje itp) zanim się człowiek nie osiedli. Na własną rękę byłoby to dużo trudniejsze, a już nawet nie wspominam w poszukiwaniu dobrej pracy. No ale z drugiej strony czekałem jakieś 5 lat na to przeniesienie, w tym czasie zdążyłem trochę zapuścić korzenie, straciłem masę kasy na wszelkich ZUSach i innych podatkach. Śmieszne jest to, że praktycznie w rok dorobiłem się więcej, niż w Polsce przez ponad 5 lat. Kiedy w USA będę stawiał sobie dom i miał dwa porządne samochody, to w Polsce bym dopiero kończył spłacać kredyt na mieszkanie. Taka przepaść w mocy nabywczej.

Chciałem żyć w Polsce, podoba mi się ten kraj, ale zarówno ludzie jak i cała polityka skutecznie zniechęcają do tego. Nie widzę swojej przyszłości w Polsce i widząc kierunek, w jakim idzie - będzie tylko gorzej. Niestety należę do tych, którzy sponsorują ten cały burdel z dykty i cały czas muszą walczyć z utrudnieniami.

@mwa Tu nie tyle chodzi o to, ile oddajesz procentowo ze swoich zarobków, a ile faktycznie Twoja praca jest warta. W Polsce oddajesz całkiem sporo, a jakość usług publicznych czy organów państwowych jest porażająca. Nawet taki w miarę dobry (nie wyjątkowy) programista miesięcznie płaci blisko 1500zł na NFZ. Pracując na kontraktach możesz i płacić 2000-2500zł miesięcznie. Co z tego masz? No masz NFZ. Najtańsze zabiegi z długimi kolejkami, niewydolne przychodnie wymagające polowania na rezerwację przed świtem, a jak masz czelność skorzystać z czegoś prywatnie, to nie pokrywa ani skrawka kosztów. Jesteś traktowany jak złodziej i oszust na każdym kroku, a często w urzędach jesteś jak na przesłuchaniu tylko czekając aż znajdą znowu coś, do czego mogą się przyczepić. W normalnym kraju urzędnicy próbują każdemu pomóc i ułatwić sprawę, bo nie każdy jest prawnikiem czy specjalistą. Pójdziesz, to wszystko wyjaśnią, pokazują co i jak, pomogą. No ale w Polsce to ze świecą szukać urzędników, którzy nie polują wyłącznie na coś, co pozwoli im spławić petenta. Jeszcze pretensje mają, że czegoś nie wiesz.
No i kolejną sprawą jest to, co zostaje. Polska byłaby inna, gdyby płace były na poziomie zachodnim. Wtedy nawet te 40%+ odbierane w podatkach zostawiałyby wystarczająco, aby swobodnie żyć. Niestety płace są niskie, a to znaczy, że ta pozostała kwota ma niewielką moc nabywczą. Ilu Polaków w ogóle rozważa zakup nowego samochodu? Zasadnicza większość nigdy nie miała i nie będzie miała nowego samochodu, bo nawet miejskie pudełko jest zbyt drogie na przeciętny portfel. To nie tyle wina podatków (ewentualnie VAT+akcyza), co po prostu niskich zarobków, z których trudno cokolwiek sensownego odłożyć. Po prostu, praca człowieka w Polsce jest warta ułamek tego, co na zachodzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cylindryk
0 / 0

@mwa
Blisko.
Planuję do Japonii.
Jak już mam gdzieś pracować na śmierć, to chociaż w kraju, który naprawdę podziwiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cylindryk
0 / 0

@ZONTAR
Sam obecnie pracuję w Ikei, planuję wykorzystać to by się przenieść do Japonii na stałe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cylindryk
0 / 0

@TruePapaSmerf
Popieram.
Nie ukrywam, nie mogę się doczekać na rządu planetarne, ale też zdaję sobie sprawę, że bez jakiejś poważniejszej wizyty spoza planety takiego nie doczekam.

A ja, cóż... znajomych właściwie nie mam. Rodziny nie mam. Po co niby mam siedzieć w kraju, którego i tak nie obchodzę?
Dwie próby za sobą mam.
W momencie, kiedy miałem właśnie podjąć trzecią, ostatnią, tak bardzo zdołowany byłem, uznałem, że skoro i tak nie ma nic, to mogę równie dobrze wyjechać i zacząć od nowa.
Najwyżej trzecią próbę podejmę gdzieś, gdzie i tak od dawna chciałem żyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Darksmakosz
0 / 0

@Cylindryk Twój komentarz brzmi jakby to rząd czy cały kraj był winny temu, że miałeś puszczalską kobiete.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
0 / 0

@restauracja_wietnamska Procent to jest ... procent i wysokość dochodów nie ma znaczenia. .... chyba....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
-2 / 2

@restauracja_wietnamska
A więc według Ciebie, geniuszu, jak jak ludzie zaczynają więcej zarabiać to można im procentowo zabrać więcej pieniędzy? Przy cenach mieszkań i usług proporcjonalnych do zarobków?
Brawo geniuszu, widzę że Twoimi idolami są szwedzcy Socjaliści, którym w 1976 udało się opodatkować niektóre formy zarobkowania stawką 102%.
A moje informacje, geniuszu, o warunkach życia na zachodzie biorę ze statystyk tworzonych przez takie organizacje jak Bank Swiatowy, OECD czy gazety jak The Economist. Tak tak, geniuszu, są jeszcze inne źródła wiedzy niż TVN czy TVP.
Jaka część wykwalifikowanych pracowników wyjechała Twoim zdaniem na zachód, geniuszu?
Bo z mojego środowiska ( wrocek, Politechnika i Uniwerek ) zaledwie parę procent - reszta pokupiła mieszkania, pozakładała rodziny i sobie chwali. Więc nie jest w sytuacji jak gościu z demota.
Co do niewykwalifikowanych, to zrozum geniuszu, że na zachodzie wcale nie mają łatwiej w dorobieniu się czy założeniu rodziny niż w Polsce - owszem jak mieszkasz w wynajmowanym mieszkaniu i jesz produkty z Aldi to masz lepiej - ale jak chcesz się dorobić to zaczynają się schody.

A na koniec zrozum GENIUSZU że właśnie idąc bezmyślnie obecną drogą zachodu jesteś coraz bardziej okradany i coraz bardziej stajesz się chłopem pańszczyźnianym! Bo PROCENTOWE obciążenie podatkowe jest tam większe, a Trzaskowski i PO podatki podnosili i będą podnosić! Ale żeby to zrozumieć musiałbyś wyjść poza propagandę TVN czy GW i poczytać statystyki i opracowania ekonomistów.

A ja szczerze wierzę że jesteś w stanie zrozumieć to co piszę i wyjść ze swojej bańki informacyjnej, wystarczy odrobinę wysiłku. Czego ci serdecznie życzę i gorąco pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
-1 / 1

@ZONTAR
Wiesz, jak słyszę o państwowej służbie zdrowia w UK, czy o państwowych żłobkach w Niemczech to mam poważne wątpliwości czy jakość jest dużo lepsza niż w Polsce. Tak z dowodów anegdotycznych to kiedyś w niedzielę potrzebowałem wizyty u lekarza i okazało się że w Polsce funkcjonuje coś takiego jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna - podjechałem, 5 minut czekania, badanie i recepta na antybiotyki. Podobno w UK to nie do załatwienia.
A mówiąc szczerze to zupełnie nie rozumiem tego co piszesz o podatkach. Bo dla mnie podatki służą zapewnieniu minimum najbiedniejszym + infrastruktura czy np. armia. Czyli im bogatszy kraj tym opodatkowanie powinno być procentowo mniejsze. Nie ogarniam dlaczego ludzie bogacący się gotowi są oddawać państwu więcej, to jest dobrowolny powrót do komunizmu. A widzę to np. u mojej siostry - cały czas głosowała z mężem na tych co obiecywali darmowe żłobki, a jak pojawiły się dzieci to do prywatnego, bo w państwowych się nie starają, nie ma zajęć dodatkowych, nie da się nawet odpłatnie przedłużyć godzin odbioru. Ale dalej głosuje na tych co obiecują że państwo da.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cylindryk
0 / 0

@Darksmakosz

Nie. Bardziej otworzyło mi to oczy i widzę, że perspektywy, po części oczywiście z własnych, głupich, zaślepionych "miłością", wyborów, nie mam. Nie tutaj przynajmniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 0

@joker1318 Popracuj nad gramatyką i ortografią, bo strasznie ciężko czyta się te bazgroły trollu niskich lotów. P.S. Pozdrów swojego oficera prowadzącego, powiedz żeby się pocałował tam gdzie mu słońce nie dochodzi :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 0

@mwa Miałem już się pożegnać ale jak przeczytałem ten twój bełkot to aż mnie podkusiło. Sam się zdemaskowałeś trollu szkalując Trzaskowskiego i pisząc jaki to zachód jest zły. W żadnym z moich poprzednich komentarzy nie wspominałem nic o polityce ani żadnym polityku (mam szczerze gdzieś cały ten POPiS ). Niezła próba człowieczku, ale takich trolli jak ty widziałem już setki, metoda zawsze ta sama. Przyznam jednak, że nieźle się maskujesz prawie dałem się nabrać, że jednak jesteś tylko kolejnym "ynteligentem", a nie trollem. Żegnam ozięble, tym razem już definitywnie. P.S Pozdrów serdecznie i gorąco swojego oficera prowadzącego :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
0 / 0

@restauracja_wietnamska
Ależ ja bardzo Cię przepraszam że naruszyłem Twoje uczucia religijne. Uroczyście odwołuje moje niegodne słowa że Trzaskowski będzie podnosił podatki - rzeczywiście dokonałem nieuprawnionego wnioskowania - przeczytałem Jego program wyborczy ( który aż roi się od kosztownych obietnic przy jednoczesnych obietnicach zostawienia wszystkich socjałów PiSu ) i jako chamski troll założyłem, bazując na matematyce i ekonomii, że musi w tym celu podnieść podatki.
Ale przecież święty Trzaskowski może tę górę kasy wyczarować z powietrza!
Jeszcze raz przepraszam że Cię zdenerwowałem, proszę nie bądź zły!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+2 / 2

@mwa Podatki nie powinny nikomu zapewniać minimum. Każdy powinien pracować na siebie, szczególnie po prostu biedny. Podatki mogą najwyżej być pomocą dla tych, którzy mieli pecha i chociażby urodzili się z wadami czy trafiło im się niepełnosprawne dziecko. To może się zdarzyć każdemu i na tym polega rozsądny socjalizm. Rozkładać koszta takich wyjątkowych sytuacji na społeczeństwo. No albo alternatywnie eutanazja niepełnosprawnych, ale chyba nie w tym kierunku idziemy.
Nie znam żadnych bogatych, którzy popierają większe podatki. Najwyżej popierają zmianę priorytetów i więcej udogodnień zamiast rozdawnictwa. Lepiej by było, gdyby podatki były mniejsze i pracujący by mogli pozwolić sobie na prywatny żłobek. No ale nie, podatki musisz płacić, a miejsca w żłobkach przysługują samotnym matkom i osobom niepracującym poszukującym pracy. Bo wiesz, jak już pracujesz, to kij ci w oko. Radź sobie i płać. Skoro znasz kogoś takiego, to może jest po prostu socjalistą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf ok ok ale jak się mówi " moja mała ojczyzna " to mówisz o miejscowości z której pochodzisz tak więc i ja mówiąc kraj mam na myśli Polskę jako kawałek ziemi z którego pochodzę bo ludzie się rodzą i umierają, wiem że nie pokrywa się to z definicją ale no cóż to tylko moje odczucia ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf więc nie miał byś nic przeciwko życiu na jakiejś karaibskiej wyspie z tubylcami ( piasek woda słońce , pod dostatkiem słodkich owoców i nic nie musisz robić całymi dniami ) co ty na to

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf a widzisz ty masz zupełnie inne podejście do tej kwestii, i w razie agresji na kraj ty bys uciekał bo nie będziesz bronił miejsca z którym nic cię nie łączy a ja tak i wydaje mi się że to skutek propagandy konsumpcjonistycznej... na szczęście ja temu się jeszcze opieram ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf człowieku gdyby nie taka postawa nie mówił byś teraz po polsku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf i tak i nie zależy jaki punkt widzenia się przyjmie ;) a dlaczego tak sądzisz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf pomyśl bronić innych hmm no dzisiaj każdy do tego się aż rwie, albo kościoła hmm dobra zły przykład, a może rząd ? Nie no bez jaj... im jak by się zastanowić nad tym dłużej to warto tylko bronić swoich bliskich i swojego domu ( ziemi którą masz i na której żyjesz) byś nie był bezdomnym spod mostu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@TruePapaSmerf no w sumie masz rację, lecz ja patrzę na świat swoimi oczyma i chciał bym mieć z kim mieszkać tam gdzie się urodziłem i wychowałem. Jestem z małej wsi gdzie pojęcie ziemi przewijało się cały czas ( gospodarka itp ) i mówiło się o tym że ta ziemia jest tym co mamy od dziadków, pradziadków itp taka nasza mala ojczyzna. Teraz mieszkam w mieście i widzę ludzi którzy mają gdzieś gdzie mieszkają, bo zawsze można się przeprowadzić i dlatego poniekąd rozumiem twój pogląd,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gesser
+3 / 5

Od kilku lat zadaję sobie to pytanie. Odpowiedzi brak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
+8 / 10

@konradstru za najniższą krajową pracuje się choćby w szpitalu. Jak nie ciągniesz 2x wiecej dyżurów to nie masz nic. A nie każdy chce mieszkać do śmierci z rodzicami. Więc co? zamykamy szpitale bo tam nieudacznicy? W szkołach też płacą tyle co nic. Nie każdy może być kierownikiem, niektórzy muszą opróżniać twoje śmieci, żebyć mógł srać pod siebie przy komputerze. Pomyśl - większość ludzi wykonuje te najniższe rangą zawody, a dopiero, kiedy przyszła korona to ludzie uświadomili sobie, że bez kasjerek czy śmieciarzy życie staje się naprawdę trudne. To nie są nieudacznicy, tylko ludzie. Tacy, których należy szanować nie patrząc na ich portfel. I nei rzucąć kłód pod nogi w postaci nowych składek na socjale dla nierobów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
-1 / 1

@LeClerc2 więc pytam po raz kolejny, gdzie chcesz mieszkać? U mamusi do końca jej życia żeby potem odziedziczyć mieszkanie, pod warunkiem, że nie ma rodzeństwa czy do końca swojego życia wynajmować i co kilka lat zmieniać mieszkanie? Myślisz, że w takiej sytuacji, kredyt na mieszkanie do końca życia, są tylko nieliczni?
Widzę, że tu tylko biznesmeni co wszystko za gotówkę albo nieudaczniki na najniższej krajowej narzekający na wszystko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 2

@konradstru a słyszałeś, ze trzeba mieć 20-30proc wkładu własnego? Przy mieszkaniu 200 tys za 40m kw to jest 40-60tys w gotówce. No skąd to wziąć? Za granicą nie dość, że kupiłam cały dom, bez wkładu własnego to jeszcze 80tys taniej niż w Polsce taki sam kredyt kosztuje. A u rodziców mieszkanie odpadało, bo było 100 km od pracy. PKS jeździł 1x dziennie i jeszcze trzeba było 7 km w buta iść potem do domu. Więc nie doszukuj się tylko czasem rzeczywistość jest trudna, watunki niesprzyjające, a niechęć ładowania się w niemożliwe do spłaty kredyty nie oznacza bycia frajerem, tylko właśnie rozsądnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

@fefefka 10lat!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

@LeClerc2 też nad tym ubolewam. Elektorat pisu nie bierze kredytów na mieszkanie więc jakoś trzeba zadbać o głosy, prawie połowa nie pracuje więc trzeba ich przekupić plusami, co nie jest trudne. Taki elektorat, taki rząd, taki socjal a ci co pracują to totalna opozycja więc dla nich nic nie ma a nawet się zabiera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
-1 / 1

@LeClerc2 państwo na dodatek na starcie przy samej wypłacie zaje***e ci 1/3 tego co zarobiłeś więc po co pracować skoro za pracę się karze a za nieróbstwo wynagradza... ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
-2 / 4

Zawsze tak było (znaczy się jakoś od XIXw), że młodzi utrzymywali starszych i chorych - choćby emerytury i renty. Takie są nowoczesne systemy emerytalno-społeczne i nie masz co zrzędzić bo KAŻDY pracuje/pracował w swoim życiu na innych przez dłuższy czas. Teraz tylko doszło to, żę na Ciebie (twoją emeryturę) musi się znaleźć ktoś, kto będzie pracował a do tego trzeba zachęcić finansowo ludzi by mieli dzieci.
Ok z minusem dla befnefitów niepracujących leni ale te benefity dostają też niezdolni do pracy (czy z urodzenia czy wypadku) - im byś też zabrał?. Tak zawsze było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
-1 / 5

@inkognitko Ten twój system który opisujesz to piramida finansowa, tak właśnie działa ZUS. Skończ już z tym trollingiem i lepiej napisz ile ci płacą za wypisywanie tych głupot, Czy też może robisz to z własnej woli bo masz tak wyprany mózg?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker1318
-4 / 8

@restauracja_wietnamska czytam któryś twój komentarz i płacą to chyba tobie. Niedowartościowany gamoniu przestań obrażać innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+1 / 1

@inkognitko "Teraz tylko doszło to, żę na Ciebie (twoją emeryturę) musi się znaleźć ktoś, kto będzie pracował a do tego trzeba zachęcić finansowo ludzi by mieli dzieci."
I tą zachętą finansową jest odbieranie pieniędzy pracującym aby rozdać tym, dla których pińcet jest znacznym podniesieniem standardu życia. Logiczne. Po co pozwolić komuś zdobyć zasoby aby spokojnie założyć rodzinę, skoro za tą samą kwotę można sponsorować kilka bombelków? Nie każdy chce zapewnić sobie płynność finansową i zabezpieczenie chociażby na studia dziecka, więc najlepiej sponsorować tych, którzy będą się mnożyć nie martwiąc się o jutro. Kadencja ma tylko 4 lata, nawet przy dwóch kadencjach dzieci nie wyrosną na tyle, aby ich polityka stała się poważnym problemem.

Poza tym, obecny system jest daleki od idei utrzymywania starych przez młodych z wielu powodów. Po pierwsze, za dawnych czasów młodzi utrzymywali swoich starych. Jak miałeś więcej dzieci, lepiej je uposażyłeś i dałeś im więcej od siebie, to mogły dać więcej na startość i miałeś lepsze zabezpieczenie. Stąd ludzie dbali o zachowanie balansu, a często i o pozytywny przyrost naturalny, bo to było ważne dla każdego. To ma formę kontrolowanej piramidy finansowej przy czym negatywne skutki tej piramidy odczuwają winni jej nietrwałości. Nie miałeś dzieci lub je zaniedbałeś - będziesz zdychać na starość.
Obecny system jest inny, ale niestety jest mocno skorumpowany. Zasadniczo źródłem zasobów na starość są oszczędności i dzieci. Tak było, jest i będzie. Mogłeś zgromadzić wiele lub chociażby mieć udziały w dobrze prosperującej działalności, a mogłeś narobić dzieci, które będą na starość wspierać. Tak też działa ZUS. Wszyscy wpłacają pieniądze. Jak mamy nadwyżkę (dodatni przyrost naturalny, dużo płaci, mało wyjmuje), to mamy okres gromadzenia oszczędności. Te należy ulokować tak, aby zachowały swoją wartość, a może nawet pracowały. Gdy nadejdą gorsze czasy, to te ulokowane pieniądze mają uzupełniać braki we wpływach z wpłat kolejnego pokolenia. Nie ma w tym żadnego problemu, bo kolejne pokolenie jest mniejsze i z czasem będzie mniej pobierających emerytury. Problemem nie jest sam system finansowania emerytur, a sposób przechowywania oszczędności. Po prostu je przejadali i wydawali na głopoty bez żadnych efektów, a teraz jęczą, że pieniędzy nie ma. Problem takich systemów jest bardzo prosty. Nikt nie myśli o tym, co będzie za kilkadziesiąt lat, bo władza się zmieni i z tym problemem zostaną inni. Stąd biorą się durne pomysły podnoszenia limitu składek ZUS. Obecnie dobrze zarabiający programista zapłaci rocznie 30,6k zł samej składki emerytalnej i 12,5k rentowej. To zapewni mu maksymalne świadczenia na emeryturze lub rencie. 43 tysiące złotych rocznie tylko dwóch składek. Co chcą zrobić? Podnieść limit 30 krotności średniej krajowej (czyli 2,5 średniej krajowej miesięcznie) chociażby do 50 krotności. Co to znaczy? Że ta sama osoba zapłaci już nie 43 tysiące składki, a prawie 72 tysiące składki. I tu mamy dwie opcje. Albo rząd będzie sprawiedliwy i dostanie też o 2/3 większe świadczenia emerytalne i rentowe, albo będzie "oszczędny" i pomimo dużo wyższych wpłat na ubezpieczenie dostanie bardzo przeciętne wypłaty. Chyba wszyscy wiemy, którą opcję ten rząd wybierze. No i do tego zaraz zaczną się protesty, że jak to, że ktoś dostaje 10 kafli emerytury z ZUS? Tak się nie godzi, zabrać mu! To jest właśnie ta patologia. Ludzie powinni mieć w praktyce dowolność płacenia składek, ewentualnie mieć minimalną składkę od pensji minimalnej jednocześnie zapewniającą minimalną emeryturę, a jakiekolwiek dodatkowe wpłaty na ZUS powinny być opcjonalne. Taki system powinien nadwyżki gromadzić w aktywach, akcjach, obligacjach i inwestycjach, a przy mniejszych wpływach je wykorzystywać. Tego nie ma, bo ZUS pakuje kasę w obligacje państwowe, które są nic nie warte.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
0 / 0

@ZONTAR nie bronię ZUSu bo nie ma czego - najlepiej by go zlikwidowali.. Tłumaczę tylko autorowi demota, że wszyscy mamy przechlapane i nie jest wyjątkiem pokoleniowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 0

@joker1318 Piszesz o rzekomym obrażaniu innych samemu jednocześnie obrażając drugą osobę. Gratuluję inteligencji hipokryto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker1318
-3 / 3

A ja ci jej współczuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
2 2020
-2 / 4

Jeśli tak dużo pracujesz - to dlaczego przepuszczasz te wszystkie pieniądze?
Do usra$@j śmierci nie będzie Cię stać na nic. Tak naprawdę - to robisz w portki przed odpowiedzialnością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LoginLogin100
+10 / 12

A ja np. nie chcę mieć dzieci. Tak się składa, że mam żonę, ale zwyczajnie tego nie czujemy i nie mamy zamiaru wbijać się w jakieś utarte schematy, bo tak trzeba, bo wszyscy tak robią. Powiem ci więcej - mam 28 lat. Przez 1,5 roku prowadziliśmy własną działalność. Nic wielkiego, a jednak stresu, biurokracji i kosztów było przy tym sporo. Skończyliśmy z długami i paziowymi etatami na produkcji i próbujemy odbić się od dna. Mozesz mi pocisnąć, że widocznie słabi z nas biznesmeni, ale taki to już jest kraj, że uczciwość nie idzie w parze z dorobkiem. A teraz, kiedy inni pasą się na naszej krwawicy, a socjal wyebał w kosmos, nas nie stać nawet na weekend pod namiotem nad jeziorem.
Twój komentarz, to najgłupsza rzecz, jaką dzisiaj przeczytałem. Nie pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
0 / 2

@borekpp jak bzykasz to możesz mieć dzieci i tyle a że każdy chce mieć modelkę a sam wygląda jak wygląda to co innego " każdy potwór ma swój otwór "

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zgrit22
0 / 0

@radiron "każda potwora znajdzie swego amatora" lub "nieważne, że potwór, ważne, że ma otwór", tylko co do przecinków dobrze by było, żeby ktoś zrewidował, bo mnie to przerasta xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prasol
+2 / 2

Proponuje zrobic to, moze nie przestac pracowac a wyjechac.
Jesli pracujesz i glupi nie jestes to ci sie uda. Ja wyjechalem z Polski jakies 16lat temu co prawda Pis wtedy “rzadzil” ale moj wyjazd nie byl motywowany politycznie, chyba za mlody bylem na polityke. Polityka to g... wszedzie, ale tu sie dodrze zyje. Nie bede pisal co mam i co moge, ale jest dobrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
+3 / 3

@Prasol ja pogobnie. Podatki wyspkie, ale widać, że za granicą ich biurokracja nie rozkrada. Urzędników mało, bo wszystko załatwia się przez neta. Pomoc na każdym kroku, bo jak nie sąsiad pomoże, to pokieruje gdzieś, gdzie tą pomoc się uzyska. Jak się rodzi dziecko to cała ulica świętuje. Nie ma zawiści. Nie ma szpanerstwa. Bogaci ludzie żyją skromnie, jeżdżą małymi samochodzikami używanymi, nie noszą drogich ubrań, nie obnoszą się. Ja sobie żyję skromnie w warunkach, na jakie w Polsce nie mogłabym liczyć, a też pracuję za wszzwe pieniądze jak tam. Po prostu tutaj wszystko kosztuje mniej, to i zostaje na koncie więcej. Wczoraj kupiłam czereśnie w sadiu - przez dwa lata cena wzrosła o 50 centów. Od zeszłego roku nie wzrosła ani o 0,01 euro. Mimo kryzysu, mimo złej pogody, mjmo że można byłoby podnieść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar radiron
0 / 4

Rodacy co do demota to gówno prawda bo podając przykład zarobki brutto 6000 - netto 4000 daje różnicę 2000 zł z tego co się dostanie i tak minimum 1/5 pójdzie na podatki co daje już 2800 z 6000zł a więc trzeba by mieć minimum 5 dzieci żeby z tego 500+ oddali nam 2500 co i tak nie pokryje 2800 opodatkowania ... kto ma 6 dzieci i średnią krajowa dopiero zaczyna zarabiać na innych PRZYKRE ALE PRAWDZIWE wszystkich nas rzeźbią od lat nie istotnie czy PiS czy PO dla mnie to takie same partie ugadane do rządzenia raz my raz wy... MYŚLIMY nie powtarzamy ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wotomek
+1 / 5

Tak, to prawda, z Twoich (i moich) pieniędzy idzie kasa na socjal. Ale nie tylko, tak samo np leczenie osób nieubezpieczonych/niepracujących u których pojawiła się nagła choroba lub wypadek, a niech tylko taki umrze gdzieś w rowie to od razu wiadro hejtu bo szpital i państwo mu nie pomogło. A ktoś przecież za leczenie takiego gościa zapłacić musi. Generalnie jestem za socjalem, może nie w takiej skali jak obecnie, choć nie znam kraju unii europejskiej w którym nie ma socjalu. Ale nie to jest największym problemem, najgorsze jest to że pracujesz również na rzecz gospodarki np. ...Niemiec. I innych krajów zachodu. Dzięki kilku posłom PO od lat wartość złotówki jest sztucznie zaniżana o ok. 30%, i szacuje się że złotówka jest jedną z najbardziej niedoszacowanych walut świata. I my za to płacimy swoją pracą. A przecież jesteśmy w unii gospodarczej z krajami zachodu na wielu płaszczyznach handlowych. Za towary drugiej jakości płacimy więcej niż obcokrajowiec za pierwszy gatunek w kraju producenta. PISiory może nie do końca udolnie, ale próbują z tym walczyć. Po części jest to odpowiedź na pytanie, dlaczego Niemcy chcą aby wybory wygrał Trzaskowski. Ktoś powie że to chodzi o demokrację, Niemcy mają w du*ie polską demokrację, dla każdego liczy się tylko kasa. Jak to możliwe, że Polska po upadku komuny, posiadające świetnie wyposażone stocznie, fabryki, ponad 80% europejskich zasobów węgla kamiennego, nie stała się europejskim imperium gospodarczym? Odpowiem, dzięki kilku ch*jkom którzy od lat siedzą przy korycie i mącą/prywatyzują/sprzedają po kawałku Polskę za bezcen. I dziwie się że na tych ludzi głosują ponoć ci najbardziej wykształceni. Dlatego w najbliższych wyborach mój głos ma A. Duda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-1 / 1

@wotomek "Polska po upadku komuny, posiadające świetnie wyposażone stocznie, fabryki, ponad 80% europejskich zasobów węgla kamiennego"
ponieważ komuna i wypranie mózgu to raz.
ponieważ duże zakłady produkcyjne nie miały szans ponieważ były przeżarte postsowiecką biurokracją to dwa.
ponieważ stawiać na węgiel to może kraj III świata.
"Dzięki kilku posłom PO od lat wartość złotówki jest sztucznie zaniżana o ok. 30%, i" zaniżanie ceny waluty jest silnie proeksportowe a nie proimportowe ale co może wiedzieć zwolennik Dudy...
"PISiory może nie do końca udolnie, ale próbują z tym walczyć" lol

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@wotomek Te wyposażone stocznie i fabryki za komuny były stworzone aby zapewnić miejsca pracy. Tak działał komunizm, każdy ma pracować i każdemu się należy, a pracę jakąś trzeba dać. To jest też główny problem z kopalniami. Nadal ich organizacja jest nastawiona na zatrudnianie ludzi do pracy, a nie efektywne ich wykorzystanie. I co robi Sasin i spółka? Nie myślą o tym, jak poprawić sytuację kopalń aby były rentowne i pracowały dla kraju. Myślą o tym, jak zapewnić górnikom byt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wotomek
0 / 2

@ZONTAR oczywiście, w tej chwili rozwój kopalń mija się z celem, jest już na to za późno. Teraz to tak naprawdę tylko zapewnienie węgla na potrzeby energetyczne naszego kraju. Ale nie do końca się zgadzam z tym że po upadku komuny musiały zniknąć miejsca pracy. Gdy Arabia Saudyjska oferowała nam 90 miliardów dolarów za budowę 11 wycieczkowców to Tusk stwierdził że nam się to nie opłaca. Ale za to Niemcy, gdzie są wyższe koszty pracy z chęcią ofertę przyjęli. I takie przykłady można mnożyć... Wystarczy poczytać raporty m. in. NIKu ile Polska straciła na reprywatyzacjach itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar caseymysz
-5 / 9

Medytacje wiejskiego ekonomisty...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CatFish
+3 / 5

Jeśli się ożenisz i będziesz miał dzieci docenisz sytuację sprzed tego faktu. Wtedy tak się zaharujesz, że nie będziesz wiedział czy w przeciągu ostatniej dekady przeczytałeś książkę, obejrzałeś film, czy wyszedłeś na spacer. Nie wspominając o 99% aspektów życia, które zabiera założona rodzina.
Niestety lduzie myślą w bardzo wąskich kategoriach potrzeb i dlatego posłusznie przechodzą przez życiowe etapy: wkuwaj w szkole, idź na studia, pracuj, ożeń się, zestarzej się i kopnij w kalendarz. Nie doceniasz swojego położenia. Obyś nie musiał go docenić, żałując

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+2 / 2

Widzisz właśnie dlatego musisz siebie i innych takich jak Ty zmobilizować do działania. Wybory są właśnie po to, żeby wyrazić swoje zdanie, a nie zamknąć się w domu i narzekać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Limak5
+2 / 4

Dlatego dalej głosujcie na PO-PiSy i się łudźcie jak mówi bajka o łodzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marian1982
0 / 2

Hmmm polecam przejść do szarej strefy to nikt cie nie będzie wykorzystywać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alojzykluska
-4 / 8

"Najlepsze" jest: nie mam dzieci bo mnie nie stac. jakby dzieci to byl samochod, nowy iphon lub rasowy pies. nie potrzebujemy takich patriotow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grzechotek
+3 / 3

@borekpp, ja przez brzydkiego ryja nie mam dziewczyny i przez to nie mam szans na dzieci. Pomimo wielokrotnych prób nic z tego nie wyszło. Mam już 30 lat i straciłem jakąkolwiek nadzieję, że się to zmieni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
0 / 6

Myślę że na to pytanie o wiele lepiej odpowie kilkadziesiąt milionów Polaków którzy, mając znacznie mniejsze dochody jak Ty teraz ( wystarczy sprawdzić średnią i minimalną pensję netto kilka/kilkanaście lat temu i porównać z cenami ) dorobili się domu/mieszkania, dzieci czy samochodu.
Dało się?!
To czemu teraz, jak masz 500+, darmowe żłobki, niskie bezrobocie, a średnia i minimalna płaca, nawet uwzględniając inflację, jest znacznie wyższa płaczesz bidny że Cię nie stać?
Może to z Tobą jest coś nie tak, może zamiast liczyć że inny polityk da Ci gwiazdkę z nieba trzeba po prostu zobaczyć jak radzą sobie inni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poProstuG
+1 / 5

Nic sie nie dorobiles za Patologii? NIe zdążyłeś nakraść? czy takie gadanie nieudacznika... Ludzie sukcesu nie obwiniają innych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KudlatyRyj
-1 / 11

Jak pracujesz tyle co piszesz, to kłamiesz, że Cię nie stać na dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
-1 / 7

Ktoś pracuje i narzeka że nie stać go na dzieci a zazdrości komuś że dostaje na te dzieci pieniądze i dlatego może sobie na nie pozwolić...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grzechotek
-1 / 3

@wichniak2, ja zazdroszczę nie pieniędzy na dzieci tylko dzieci. :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
+2 / 4

@wichniak2 Kolejny "ynteligent". Autor demota narzeka na to, że z jego ciężko zarobionych pieniędzy musi utrzymywać cudze dzieci. Kapujesz czy mam ci to narysować jak dla małpy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
-1 / 3

@restauracja_wietnamska Każdy pracujący je utrzymuje, również ja, ale nie bulwersuje się tym aż tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 2

@wichniak2 Czyli jednak nie rozumiesz. Szkoda bo już chciałem w nagrodę dać ci banana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker1318
-4 / 4

@restauracja_wietnamska on nikogo nie utrzymuje ynteligencie, daninę w podatkach i tak zapłaci, ale nieeeee bo za naszeee, idź pogrzebać kijem w kupie jak na małpę przystało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+1 / 1

@wichniak2 Jest tu jedna, zasadnicza różnica. Jak będziesz odkładał sobie 500zł miesięcznie przez 5 lat, to odłożysz 30 tysięcy. Teraz zrobisz sobie dziecko i masz bufor finansowy, a do tego nadal masz te 500zł miesięcznie, które zarabiałeś. Możesz zapewnić dziecku różne rzeczy, możesz postawić na dobrą edukację, możesz pokazać mu świat i nauczyć doceniać rzeczy, których większość ludzi nie widzi i nie rozumie.
No ale jak będziesz cały czas oddawał 500zł w podatkach, to nie będziesz miał nic robiąc sobie dziecko, jedynie pińcet plus od rządu. I w tym jest właśnie problem. Nie wszyscy myślą w kategoriach "byle miało się w co ubrać i co żryć". To już nie komuna, gdzie wystarczyło, żeby to dziecko było zdrowe i jakoś to będzie. Wielu ludzi chciałoby wychować dziecko na czymś więcej niż wiecznej biedzie i oszczędzaniu. Jedni zdecydują się na dziecko mając 500zł do dyspozycji miesięcznie, a inni uznają i tysiąc za kwotę niewystarczającą, aby dziecko dobrze wychować i zapewnić mu przyszłość. Zabierając wszystkim i rozdając rodzicom sprawiasz, że jedni decydują się na dzieci nie mając nic, a innym jeszcze bardziej będzie brakowało, bo to 500 nie wynagrodzi im obciążeń podatkowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@ZONTAR Każdy ma swoje zdanie i dobrze gdy potrafi je poprzeć, uzasadnić. Mnie osobiście 500+ się nie podoba i nie popieram chociaż w wielu innych krajach jakiś socjal na dzieci jest, więc nie jesteśmy tu ewenementem. Nie rozumiem rozterek autora demota i dlatego również się odezwałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
0 / 0

@joker1318 Naczelny PiSowski troll na demotach Joker znowu dokazuje. Klękajcie narody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pavolupos
-1 / 7

Oj biedny Ty...
Zadziwia mnie jak kole w oczy ten 500+. Wszyscy naprawdę macie tylko patologie za znajomych... I bogatych emerytów?
Pracowałem w pomocy społecznej 7 lat - z patolą - jak to co niektórzy mówią. Z rodzinami dysfunkcyjnym... I tak pewnie nikt mi nie uwierzy... Ale te pieniądze są marnowane może u 5% beneficjentów...
Reszta to NORMALNI rodzice, normalne rodziny. Ja też biorę te 500+. Mam 2 dzieci. Gdyby nie ten 500+ nie miałbym na wkład własny do kredytu, bo pracując w pomocy społecznej dostawałem 2200 NETTO. Jak dodam 13 i jednorazową nagrodę roczną, to wychodziło 2600. Nieźle nie... Żaden bank nie chciał ze mną gadać. Żona na kasie miała o 500 więcej. Zaraz ktoś powie... Zmień pracę.. zmieniłem... Ale czy to ok,że ludzie, którzy chcą pomagać muszą tak kiepsko zarabiać.
Ale nie o mnie... Większość rodzin (ponad 50 przez 7 lat) to super piękni ludzie... Z trudnościami.. czasem większymi. ..
Pieniądze marnowane były może u 5%... Popatrz w oczy dziecka i powiedz że ma być głodne, bo tata jest intelektualnie niesprawny... Albo bez wykształcenia.. albo mieszka tam, gdzie nie ma autobusu... Albo nikt mu nie daje umowy... Popatrz i powiedz.... Tak wiem! Pozabierać... Dać do DD gdzie miesiąc kosztuje 3500... Tylko powodzenia w sądzie i wTVN

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pavolupos
-1 / 3

I jeszcze dodam, że jakoś nikogo nie dziwią odprawy... No żołnierzy, urzędników, zarządzających spółkami państwowymi, miejskimi, gminnymi (sztucznie i na siłę).. nikogo nie dziwi upychanie vce wójtów.. prezydentów... 13... 14... Mundurowki..., Fundusze reprezentacyjne... Lipne szkolenia... Przetargi.. Mogę tak wymieniać..
Tylko TEN 500 + BOLI.... i 13 emerytura... tak! Już słyszę że tam WSZYSCY za uczciwą pracę dostają...
Bo taki żołnierz, kierowca ciężarówki, to się więcej napracował przez 20 lat,niż jego kolega z TIRa przez 40 i więcej?... A wiesz jakie odprawy dostaje taki szeregowy.... Tak! Nikt nie broni być np.. żołnierzem... (Tylko kto chleb upiecze jak wszyscy do wojska pójdziemy?) No nie.... Dzieci też możesz sobie zrobić... I gul przestanie skakać...
Ten program (500+) nie jest idealny ... Ma wady... Ale każdy z nas zna wartościowych ludzi, którym pomógł

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@pavolupos Będę tu nieczułym ujem, bo w sumie takim jestem.
"Popatrz w oczy dziecka i powiedz że ma być głodne, bo tata jest [...] bez wykształcenia."
Niech mu to tata powie. To mój problem, że się nie uczył w kraju, który przecież słynie z darmowej edukacji?

"Popatrz w oczy dziecka i powiedz że ma być głodne, bo [...] mieszka tam, gdzie nie ma autobusu"
Ludzie często przeprowadzają się do droższych miast płacąc więcej na utrzymanie aby mieć dobry dojazd. Dlaczego ma mi być szkoda kogoś, do kogo nie dojeżdża autobus? Mi nikt nic nie dał za to, że przez 4 lata wynajmowałem pokój w dużym mieście aby zdobyć "darmową" edukację wyższą. Nikt mi też nie współczuł, że w mojej rodzinnej mieścinie nie ma dobrej roboty i muszę żyć w dużo droższym mieście aby cokolwiek sensownego zarobić.

Tacy ci ludzie biedni i poszkodowani, bo ktoś zły mu nie chce dać dobrej pracy. A kształcą się? Robią cokolwiek aby zmienić tą sytuację? Ilu z takich się tylko żali na swój los, ale nijak nie ma odwagi cokolwiek zmienić w swoim życiu? Dlaczego mamy obarczać kosztem tych, którzy wiele poświęcili? Ludzie wyjeżdżają, zostawiają rodziny, żyją we współdzielonych pokojach latami aby czegoś się dorobić, zdobyć wiedzę i doświadczenie, a na końcu mówimy im, że są finansowo odpowiedzialni za tych, którzy nic z życiem nie zrobili.

500+ jest po prostu symbolem socjalizmu i gwarantuję Ci, że cała masa tych trzynastek, wczesnych emerytur i masy innych programów socjalnych spotyka się z takim samym sprzeciwem. Po prostu pińcet plus jest stosunkowo nowym i najbardziej jaskrawym przypadkiem.
Dlaczego górnicy mają mieć wczesne emerytury? Co, rączek już nie mają? Nie mogą zająć się inną robotą? Wynagrodzenie za ciężkie warunki pracy powinno być wprost wliczone w pensję. Zarobisz dużo, ale robota wyniszczająca i musisz odkładać sobie na starość. Znajomy pracował całe życie w tartaku, teraz ma tak zniszczone ręce, że ledwo może utrzymać narzędzia. Dostaje skromną rentę, bo do emerytury mu jeszcze brakuje. Takim uj w dupę, bo nie jest górnikiem. Dzielimy ludzi na równych i równiejszych, a później wielkie zdziwienie, że już sam rząd się w tym gubi.
Inny znajomy pracował w służbie więziennej. Odsłużył swoje, teraz ma emeryturkę i sobie pracuje jako kierowca zawodowy. Jeśli służba jest taka ciężka, to powinna iść za tym odpowiednia płaca, a nie jakieś durne przywileje. To jest zaszłość po komunie, gdzie pieniądze nie miały dużej wartości, ale już przywileje, deputaty i inne dodatki jak najbardziej. Powinniśmy z tym skończyć i pozbyć się wszelkich nierówności. Masz pracę, masz płacę i tyle. Żadnego kalkulowania, że tu dostaniesz lodówkę co cztery lata, tam dają pięć ton węgla, a tu dostaniesz bonus do emerytury i jakieś ulgi z tytułu czegoś innego. Powtała patologia prawna, a my się jej usilnie trzymamy zamiast to zaorać.

Piszesz o tym, jak 500+ niektórym pomaga. Jednocześnie moi znajomi mieli problem ze znalezieniem żłobka. Mieszkają w dużym mieście, dwójka pracujących rodziców, więc się żadna pomoc nie należy. Żłobków nima, byli daleko w kolejce. Jedyne, z czego można było skorzystać, to drogie, prywatne żłobki, które kosztowały więcej niż płaca netto matki. Wyszło na to, że bardziej się opłaca rzucić robotę i siedzieć w domu z dzieckiem. Nawet z pińcet plusem z wypłaty matki zostałoby może z 300zł, więc na co komu taka praca? No ale nie, po co zapewniać żłobki ludziom pracującym. Nie ważne, że będzie miała przerwę w zawodzie i będzie musiała zaczynać za kilka lat, gdy dziecko podrośnie. Nie ważne, że w tym czasie się nijak nie rozwinie, bo ktoś musi z dzieckiem w domu siedzieć. Ważne, że dostaną pińcet plus i powinni być zadowoleni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
0 / 0

@pavolupos Właściwie nie chodzi o całe te pięćsetplusy ale o sposób redystrybucji dóbr który staje się w Polsce coraz bardziej kosztowny i biurokratyczny. Dlaczego np. nie zrezygnowano z podatku od emerytury? To bieda naszej gospodarki powoduje o braku możliwości zarobienia na własną rodzinę. Rozrost podatków i administracji hamuje gospodarkę, dlatego musimy dawać socjale. Za każdym takim obrotem kapitału jesteśmy coraz bardziej stratni. Coraz bardziej rośnie zadłużenie państwa jak i obywateli. Myślisz, że jest to sposób na długotrwałe prowadzenie polityki gospodarczej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pavolupos
0 / 0

Moja żona też siedziała dziećmi w domu... I tak bywa. I 500+ jeszcze nie było.. miałem wtedy 1600 na 4 osoby (5-7 lat temu) i to co dorobiłem... Po godzinach..
Państwo i tak będzie nam zabierało podatku... I raczej ich nie zmniejszy. Ja chciałem tylko pokazać że w innych miejscach idzie znacznie więcej pieniędzy dla wybranej grupy (wybranych zawodów) niż w tym 500...
Ja byłem takim dzieckiem... Więc to i mi musiałbyś popatrzeć w oczy. I choćbyś nie wiem co mówił, to nijak nie wytłumaczysz, dlaczego mam gorzej... Dziecko tego nie zrozumie.. obecnie jestem na czwartych studiach... Za wszystkie płaciłem... w przeszłości na początku dorosłości, Nieraz byłem głodny i wiedziałem że nie mam za co kupić tego jedzenia. Mi rodzice nic nie pomogli... Na 42lata życia mam 27 pracy...
Ale nie o mnie....
Choć trochę tak... Pracowałem np w lesie przy zrywce... Nie wiem jak ciężko ma górnik (tam jeszcze nie trafiłem) ale jestem pewien, że pracownik w lesie nie ma wcale lżej... I nie ma osłon żadnych, pracując czesto (na kwicie) za najniższą... Takich zawodów, profesji jest bardzo dużo...
Osobiście uważam że nie powinno być żadnych nagród.. dodatków i gratyfikacji innych niż wypłata... A jak ktoś idzie na emeryturę, to nie powinien zabierać miejsca pracy....
Natomiast my wszyscy musimy inwestować w to co po nas... Bo ktoś nam na te emerytury będzie pracował... Nawet jak je sami wypracujemy, to system jest tak skonstruowany, że nie da rady bez dzieci...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pavolupos
0 / 0

Uważam że masz rację

Chciałem tylko pokazać że patologie w wydaniu pieniędzy są w innych miejscach większe... A ten 500 + z nich jest najuczciwszy...o ile można tak powiedzieć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P promienne_szczescie
+1 / 7

Kolejny demotywator, który ma udowodnić, że teraz jest źle, że to wina PISu, ale nie udowadnia nic bo lepiej nie było nigdy, a już napewno nie za rządów partii Słuchawki. Jeżeli sobie kolego nie radzisz, to problem jest po twojej stronie i nie szukaj go gdzie indziej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
0 / 2

@promienne_szczescie Nie. Udowadnia raczej, że winą PISu jest kolejne lata zmarnowanego potencjału Polski. Jeżeli teraz wezmę sobie kredyt konsumpcyjny, to przez jakiś czas też będę żył lepiej niż poprzednio. Nie bronię PO, po prostu oceniam PIS jako kolejną populistyczną partię z zacięciem komunistycznym. Niestety dla nas, ale zwykle trafność inwestycji mozna ocenić dopiero po jakimś czasie.
P.S. Ostatnie zdanie to nawiązanie do słynnej wypowiedzi prezia odnośnie przedsiębiorców? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PabloKl
-3 / 7

dlaczego we wszystkich cywilizowanych krajach UE jest dodatek na dzieci tylko w Polsce dla wszystkich jest to problem. dziwne jest też że jakoś nikt nie zauważył, że od czasu jak rządzi PiS liczba ludzi nie pracujących stale spadała. aż do czasu korony...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnamska
-3 / 5

@PabloKl No to całkiem odleciałeś PiSowski trollu czyt też może zapomniałeś wziąć swoje leki z rana?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker1318
-2 / 4

Leprze PO ich zielona wyspa, kłamstwa, machloje, podnoszenie podatków, sprywatyzowanie służby zdrowia i 3,5 zł/h. Brawo pseudo inteligencie, idźcie głosować na niemieckiego agenta finansowanego przez Sorosza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
-1 / 1

@PabloKl https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/pracujacy-bezrobotni-bierni-zawodowo-wg-bael/aktywnosc-ekonomiczna-ludnosci-polski-iv-kwartal-2019-roku,4,36.html

https://i.imgur.com/CG0fnPL.png
Liczba pracujących praktycznie się nie zmieniła. Skoro więc liczba ludzi niepracujących spada, to... czyżby ludzi ubywało? Sukces jak nic...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Andrzejbe
0 / 10

Kolejny dyżurny mąciwoda się odezwał... Nie mam dzieci bo mnie nie stać a za chwilę demot pt. 500 plus to socjalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CrazyIvan
0 / 4

Zwolnij się i nie narzekaj ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaemka
+1 / 5

Wyjedź do USA, a jak cię ząb zaboli to przygotuj się na 20 letnie raty !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Drajkutek
0 / 0

@zaemka To się ubezpieczy. Nie ma nic za darmo. A jak go nie stać to obok każdej większej kliniki są siedziby przynajmniej kilku organizacji charytatywnych, które pokryją rachunek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker1318
-1 / 7

Trzeba się było uczyć, to byłoby cię stać na dzieci. Wbij sobie do głowy, że utrzymujesz sam siebie, nikogo innego. Daninę podatkową i tak byś płacił. Leprze PO ich zielona wyspa, kłamstwa, machloje, podnoszenie podatków, sprywatyzowanie służby zdrowia i 3,5 zł/h. Brawo pseudo inteligenci, idźcie głosować na niemieckiego agenta finansowanego przez Sorosza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+1 / 1

Dlatego, że nie interesujesz się polityką. Obserwując wielu młodych znajomych zauważyłem totalny tumiwisizm lub/i łykanie papki medialnej jak pelikan. Otrzeźwienie zwykle przychodzi dopiero w momencie, gdy nie ma co do gara włożyć. Tylko, że wtedy jest już za późno aby naprawienie szkód przebiegło bezboleśnie. Tyle.
Edycja: literówki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lipca 2020 o 4:05

I ICoTyNaToPowiesz
0 / 4

Zanim skończyłeś 18 lat też korzystałeś z benefitów. A jeśli studiowałeś na państwowej uczelni to do 25 roku życia podatnicy na Ciebie pracowali, żebyś teraz oddał swój dług w ten sam sposób młodszemu pokoleniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lipca 2020 o 7:27

J jaroslaw1999
+1 / 1

Odwieczna wymówka "Dlaczego nie masz dzieci? - Bo mnie na nie nie stać.". To jak wymówki jak dostajesz mandat. Policjant wie, kiedy kłamiesz bo się już nasłuchał wymówek. Każdy mówi to samo, nie stać mnie na dziecko. Później pojawia się jakaś panna (no w wieku 30 lat często u niektórych jest to pierwsza) i wystarczy 3 miesiące, bo ona i on są tak samo zdesperowani. Okazuje się, że z zarobków obydwojga da się jednak żyć. A wymówka "nie stać mnie na dziecko?"... "ale to było dawno..."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ruunawayboy
-2 / 2

Mam 32 lata i mam żonę 2 dzieci syn 13 i córka 6 mam mieszkanie z ADM które sam wyremontowałem , stać mnie na wykształcenie dzieci i na wakacje , rodzice mi praktycznie nie pomagali bo mało zarabiają .
DO wszystkiego doszedłem sam swoją cieszką praca , poświęceniem i pasją .
Tak pracuje w branży CNC bo stać mnie intelektualnie na to :)
Pozdrawiam wszystkich życiowych nieudaczników , ludzi bez pasji i wiecznych marzycieli :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Drajkutek
0 / 0

Socjalizm zawsze się tak kończy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PabloKl
0 / 0

restauracja lepiej kogoś obrażać niż sprawdzić sobie w necie typowy POwiec nie wie nic ale Ci na wrzuca....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wodnyfilar
0 / 0

A co zrobiłeś aby to zmienić? Moja pierwsza wypłata po studiach to było 650 zł. Teraz dostaję 10 razy więcej, ale w ciągu 13 lat 4 razy zmieniałem pracę i zrobiłem kolejne studia. Nie mów więc, że cię nie stać na dzieci tylko nie masz wystarczającej chęci aby było inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hardkor968
0 / 0

Ponieważ normalnym ludziom którzy chcą wychować przyszłe pokolenie które będzie na was pracować należy sie pomoc. Sam mam 23 lata i chciałbym mieć dzieci ale jak skoro "kobiety" to same szmaty które myślą tylko o dawaniu dupy i kasie? Ludziom którym sie udało należy sie pomoc. Tym bardziej nie pracującym. W tym kraju nie ma pracy! Jestem iformatykiem po technikum a jedyne odpowiedzi na moje CV to magazyny!!! Będąc informatykiem (bez technika bo nie zdalem egzaminow ale technikum informatyczne ukonzylem) mam zapie rdalać na magazynie??? Jak najbardziej należy sie pomoc tym wyjątkom którym udało sie dobrać i stworzyć nowe pokolenie!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem