Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2096 2188
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar krzychoo998
+87 / 123

Trafione w 100%... trafione i jednocześnie bardzo smutne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A akam91
+3 / 13

Dokladnie. Lepiej ujac sie nie da

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
+2 / 12

@krzychoo998 tu i tu destrukcja państwa,z jednej strony całkowity monopol jednej partii,z drugiej całkowity brak porozumienia między rządem a prezydentem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jastomek
+10 / 12

Nikt Wam nie da tyle co ja obiecam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sokolasty
+3 / 11

@Krisiek44
opozycja w sprawie tarczy głosowała ramię w ramię z rządem - więc można
Całkowity brak porozumienia - i słusznie - spotka PiS, kiedy będą chcieli znów ustawami łamać Konstytucję

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poprostualex
0 / 2

@Krisiek44 bzdura, ręka rękę myje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
0 / 0

@krzychoo998
W pełni się zgadzam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@sokolasty

w trakcie kampani wyborczej to jak najbardziej mozna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lukas1121
-1 / 1

Tu tu słuchasz bajki o łamaniu konstytucji której nie było i akurat reformom sądownictwa byłem za pomimu braku ogólnego poparcia dla PiS. Ale w tym czasie byliśmy ubezwlasnowolniani jako państwo i tego nikt nie widzi. To była zagrywka parowa tylko. Patrz patz kradnie ci radio z auta. Wszyscy domownicy na parking a złodzieje wynoszą cały dom...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@OrnitologEmil

Owszem, to wybory decydują o tym kto będzie u władzy. Ale ponieważ w wyborach decydują ludzie, więc wystarczy ich odpowiednio zmanipulować, aby wynik wyborów był zgodny z oczekiwaniami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xardas132
+36 / 46

Wyborcy PoPiSu są tak odporni na argumenty, że nic ich nie zniechęci

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
-2 / 48

zagłosowałem na tego, na którego chciałem zagłosować. i te Twoje "mieliście" "głosowaliście" i inne "żryjcie" jest tylko pogłosem, czy echem sprzed tygodnia. Większość głosujących zagłosowała tak a nie inaczej, czyli taka jest wola większości głosujących. Stąd po pierwszej turze wypowiedzi mniejszości wywołują we mnie jedynie uśmiech na twarzy. Nawet się na Ciebie nie oburzam. Dziwię się tylko. To tak jak po wyborach samorządowych, jak wygrał Trzaskowski, a nie Jaki, ktoś napisał w komentarzach "no i Warszawa wybrała nam prezydenta stolicy"... no a kto miał wybrać prezydenta swojego miasta? tak i tutaj. pokrzykiwania, że wybrano tak jak wybrano po wyborach nic nie dadzą. jak moja narzeczona woli Renault Megane, a tyle czasu wałkowałem i wkładałem jej do głowy, żeby wzięła BMW serii 1, to już jak wybrała nie mam nic do tego. Tylko obawiam się tej frustracji na ulicy, z jaką mamy do czynienia, że ktoś głosuje inaczej niż inny by chciał. To jest chore. Każdy ma prawo głosować na tego, na kogo chce. Dlatego te wybory są czteroprzymiotnikowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shaam
+22 / 28

@jarosław1999 Już Arystoteles opisywał niedorzeczności demokracji. Po pierwsze nikt uczciwy i mądry nie idzie w politykę, a więc narody są zdane na żądnych władzy głupców bez kręgosłupa moralnego, a po drugie radzę zapoznać się z pojęciem tyranii większości, bo właśnie z tym mamy teraz do czynienia w Polsce. Większość ludzi to idioci i wspierają złodziei za marne ochłapy (menelowe i inne bonusy do leżenia). Najgorzej, że jak jesteś uczciwy to każdy chce Cię wydymać. Jak się nie odwrócisz to a to kler ciągnie miliardy z budżetu państwa, a to politycy robią wałki na miliardy, a teraz to nawet i madki i emeryci ciągną ile się da. A za wszystko płacą uczciwie pracujący ludzie, najczęściej samotni (tak jakby samotność nie była wystarczającą trudnością w życiu). Ale to nic. Przynajmniej miło będzie umierać. A tym wszystkim lebrom już niekoniecznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
+2 / 4

@kilimanjaro no teraz już nie. Było głosować wcześniej. Każdy ma jeden głos. teraz oczywiście też można głosować. tylko wybór skromniejszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
-3 / 11

@Shaam każdy ma jeden głos. rozumiem, że jeśli chciałem zagłosować na Trzaskowskiego, to mój głos jest gorszy i trzeba mnie związać i zabrać prawo głosu? jak już chcesz iść w tyranię większości to jest coś takiego jeszcze jak dyktat mniejszości. Rozumiem, że wiesz lepiej jak sprawować władzę w Polsce? to weź się kur** do roboty, znajdź kogoś kto ma takie samo zdanie i szukaj ludzi gotowych na Ciebie głosować. Jak nie, to uszanuj to że mamy demokrację i każdego głos się tak samo liczy. każdy ma jeden. jeśli Ci się to nie podoba - trudno, mniejszość nie będzie dyktować innym jak mają żyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Artur_
-4 / 4

czy ty naprawdę myślisz że kogokolwiek głos ma znaczenie oni mają bazy danych osobowych w komputerach dane które potrzebują a ludzi myślę że coś wybierają, śmieszne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shaam
-2 / 4

@egoiste Szukaj dziewicy w burdelu. Powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+1 / 3

@Shaam Czyli tak jak myślałem, swoją retorykę opierasz na ludowych głupio-mądrych porzekadłach, a nie na faktach i logice.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lukas1121
+1 / 1

A od kiedy większość wybiera mądrze? Patrząc na historię świata a w szczególności polski dochodzę do wniosku że większość to populacji ludzkości to idioci więc demokracja się nie może sprawdzić już w podstawowym założeniu jej obecnej formy. Myśl demokracji i założenie podobało mi się w pierwszej wersji która utrzymywała się prawie przez 150lat w Stanach. Jeśli Ch esz wiedzieć o czym mówię przeczytaj oryginalny tekst ich konstytucji bez nowszych po prawej. Zrozumiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shaam
+1 / 1

@lukas1121 W stanach nie było i nie ma demokracji. A system, o którym mówisz to republika konstytucyjna. I ten system dawał możliwość obrony owcy przed demokratyczną większością wilków. Na pewno lepszy od demokracji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar karoliskoo
+20 / 28

Prawdę powiadasz. Smutne to, znowu trzeba wybierać między dwoma kandydatami z których (wg. mnie) żaden nie nadaje się na Prezydenta :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+12 / 46

Głosowałem na Bosaka. teraz nie miałem głosować, ale zmieniłem zdanie. Po ostatnich popisach Dudy tak go szczerze znienawidziłem, że pójdę głosować na Trzaskowskiego. Nie lubię PO, bardziej dbających o interesy Niemiec niż Polski, ale po prostu bardziej brzydzę się Dudy. Ustawiane pod niego debaty są wręcz obleśne. Poza tym mała równowaga sił w rządzie nie zawadzi. Duda niby bezpartyjny, a siedzi u Kaczyńskiego w kieszeni i skacze jak mu zagra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sw3
+11 / 19

@Karbulot Gdyby Trzaskowski wetował wszystko to by może i dobrze wyszło. Ale problem w tym, że tych najgorszych ustaw to on raczej nie zawetuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+4 / 8

@Cetus13 Co za bzdury? Jak to "na złość wszystkim odmrożę sobie uszka". Obaj kandydaci mają identyczne szanse, bo za Trzaskowskim pójdzie elektorat Hołowni i Biedronia. Więc zagłosuję po myśli połowy Polaków, przeciw drugiej połowie. Gdzie tu na złość czy przeciw wszystkim.

@wojekwiesiek No chyba mi nie powiesz, że PO nie dba o interesy niemieckie. Jest prounijna, a zatem proniemiecka. Jeśli tego nie widzisz, to tłumaczyć nie zamierzam, bo i po co. Szkoda mi na to czasu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grescio
-1 / 11

@Karbulot Trzaskowski Cię kocha :) Ale tylko do Niedzieli. Od poniedziałku znów będziesz faszystą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+2 / 10

@wojekwiesiek Dowodów? Proszę bardzo. Czego dokonaliśmy, kiedy za sterami kierowała PO i dlaczego uważam, że dba o interesy niemieckie i unijne bardziej niż o Polskie.

Wyprzedaż naszej gospodarki pod obcy kapitał. Niemal wszystkie liczące się firmy zostały wyprzedane.Pozamykali stocznie, pozamykali kopalnie, starając się udowodnić, że są nierentowne. Potem kopalnie wykupowali Niemcy i jakoś nagle zaczynały być rentowne. Zarzynali nasze firmy podatkami, jednocześnie dając ulgi obcym, że opłacało im się wszystko wykupować. Dzisiaj wszystkie te Biedronki czy inne Auchany mają takie ulgi, że zarzynają naszych rodzimych przedsiębiorców. Na szczęscie PiS je opodatkował. W obcych rękach są nasze banki, część prasy, radia i telewizji. Chcieli dać Ukrainie bezzwrotną pożyczkę na odbudowę gospodarki, chociaż sami o własną gospodarkę nie dbali. Tusk działał stale na szkodę Polski włażąc w (_._) Niemcom i Unii Europejskiej, robi to zresztą do dzisiaj. A niby dlaczego był Przewodniczącym Rady Europejskiej? Facet, który nie umie się wysłowić po angielsku. To była ciepła posadka za działalność w interesach unijnych. A jak go za to pijak Juncker klerpał po policzku z radości. Idziemy dalej. Chcieli nawet położyć LOT, udowadniając że przynosi straty, aby tylko dać możliwość wykupienia go przez Lufthansę. Na domiar złego, na kilka dni przed wyborami Kopacz obiecywała w TV, że Polska jest gotowa na przyjęcie 10 tys imigrantów ekonomicznych z Erytrei i ogólnie Polska zgadza się na pomoc w przyjmowaniu uchodźców. To ostatnie zaważyło, że PO przegrało wybory. Nie twierdzę, że PiS jest OK. To jest proniemiecka i antypolska partia. Doprowadzili do tego, że Polska stała się kolonią gospodarczą dla Niemiec i innych państw europejskich..Nasze pieniądze zostawiane w tychże Bierdonkach opuszczają Polskę w ramach umów o swobodnym przepływie, zamiast być inwestowane w kraju. Nie mówiąc o licznych aferach.

I tak, głosowałem na Bosaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+1 / 7

@Karbulot

"Niemal wszystkie liczące się firmy zostały wyprzedane"
"W obcych rękach są nasze banki, część prasy, radia i telewizji"

I to jest typowy wyborca "prawicy" który prywatyzację postrzega jako zdradę narodową. Co to jest ten "obcy" kapitał? Żyjesz chłopie kolektywizmem i wydaje ci się, że jesteśmy jacyś "my" i są jacyś "oni". Serio wydaje ci się, że jak jakaś firma należy do Polaka to jest "nasza"? Nie, jest firmą tego konkretnego człowieka, tak samo w przypadku Niemca, Francuza czy kogokolwiek innego.

"Dzisiaj wszystkie te Biedronki czy inne Auchany mają takie ulgi, że zarzynają naszych rodzimych przedsiębiorców. "

Biedronka ma takie ulgi, że jest jednym z największych płatników CIT w Polsce? Radzę bazować na fachowych źródłach a nie pokrzykiwaniach internetowych wojowników. Jeronimo Martins jest szóstym największym płatnikiem CIT w Polsce - w 2018 roku zapłaciło 510 mln złotych podatku:
https://www.gov.pl/attachment/b478f9f3-f0ce-4326-98a6-7e15fde394b1

"Doprowadzili do tego, że Polska stała się kolonią gospodarczą dla Niemiec i innych państw europejskich"

No to sprawdźmy jakie wyniki gospodarcze w latach 2008-2015 miała Polska, a jakie Niemcy. Polska w tym okresie zaliczyła 29% wzrost PKB. Gospodarka Niemiec - 8%. (źródło: Total Economy Database, The Conference Board)

"Nasze pieniądze zostawiane w tychże Bierdonkach opuszczają Polskę w ramach umów o swobodnym przepływie, zamiast być inwestowane w kraju"

Po co komuś poza Polską tyle złotówek? Zastanów się nad tym dobrze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+1 / 7

@wojekwiesiek Dobra, skoro uważasz ode mnie lepiej na kogo głosowałem, to dalsza dyskusja nie ma sensu. Odpuszczam sobie wszelkie dalsze dyskusje o polityce, wyznaniu i orientacji seksualnej. Zawsze trafi się antagonista, jakiej bym opcji nie wybrał, z kimś się będę kłócił. EOT.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sokolasty
+2 / 6

@Karbulot
Z tą PO bardziej dbającą o interesy Niemiec - ogromny sukces propagandy PiS, która to partia tak często powtarzała o rzekomej niemieckości Tuska, że ciemny lud to kupił. PiS-propaganda uciekła się do gebelsowskich wzorców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adraxer12
+4 / 8

@Karbulot Też głosowałem na Bosaka, a teraz oddam głos na Trzaska. Jestem przekonany, że będzie tak samo fatalnym prezydentem jak Duda, a skoro nie ma różnicy, to trzeba dać szansę ludziom zrozumieć, że PIS i PO to taki sam syf.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
-2 / 6



Jak to jest że co wybory pojawia się jakiś oszołom, który zyskuje poklask pewnej części społeczeństwa, przekonanej że wszyscy którzy nie myślą tak jak on to "to samo"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lipca 2020 o 21:22

K konto usunięte
+4 / 6

@adraxer12 Chociaż jeden myśli tak jak ja. Dla mnie w sumie jeden pies, ale jeśli PiS ma większość parlamentarną i Dudę w kieszeni, to w sumie rządzą jak chcą. Opozycja prezydencka trochę zmieni układ sił. Oczywiście prezydent Polski nie ma takiej siły jak np prezydent USA, ale zawsze coś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NothingMore_
+6 / 6

@wojekwiesiek Rozumiem Twoje podejście i dobrze, że nie dałeś się nabrać na teksty - PiS i Konfederacja po prawej stronie, walcza o to samo, albo #mimoWszystkoDuda. Bosak to świetny kandydat, szkoda, że nie wszedł do 2 tury. Wiem, że konfederacja będzie zyskiwać poparcie i miejsca w sejmie, ale trzeba się pozbyć PiSu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomisslaw
+2 / 8

@Karbulot czy głosowanie na przekór Dudzie to jedyny argument jakim kierują się wyborcy p. Bosaka? Pytam, bo sercem jestem za Konfederacją, a zdaje mi się, że jej program i program KO dzieli wszystko. Czyżby Polacy już zapomnieli jak wspaniale się żyło za rządów PO-PSL? Afera taśmowa, amber gold, stoczniwa, hazardowa, sopocka, autostradowa, stadionowa, reprywatyzacyjna, wieku emerytalnego, acta i cenzura internetu, fałszowanie wyników wyborów, próba sprzedaży Lasów Państwowych, itp.... Trzaskowski zaś, jako prezydent Warszawy nie zrobił nic. Nie spełnił chyba żadnej obietnicy wyborczej. Jedyne czym zasłynął to udział w paradzie lgbt, gównotsunami, oraz współpraca z jakąś niemiecką spółką zatrudniającą narkomanów. Czy naprawdę pozasystemowi wyborcy chcą głosować na masońskiego kandydata finansowego przez zagranicę i pchać się dobrowolnie pod niemiecki but? Mówisz, że denerwują cię chamskie zagrania sztabu Dudy... Mnie też. Serio. Nie jestem fanem PiS. Ale sztab KO w niczym im nie ustępuje. Wspomnę np. kłamliwą manipulację o ułaskawieniu pedofila czy fałszywe obrazki pokazujące długie kolejki osób powstałe rzekomo, gdy Trzasko zbierał podpisy. Uważam, że zarówno PiS jak i KO pielęgnuja wady ustrojowe PRL, np. poprzez tworzenie biurokratycznych machin, dobierając działaczy, ekspertów, prezesów itp. na podstawie poglądów politycznych, a nie kwalifikacji, co prowadzi do nieudolności, czy podsycanie wzajemnej nienawiści. Oba sztaby oczywiście urządzają szopki medialne w TVP i TVN. Ale w generalnym, obopólnym zestawieniu to jednak nie ma co porównywać. PiS stara się zniwelować ogromne różnice majątkowe w społeczeństwie, pomagając najuboższym i dążąć do rozwoju pewnego rodzaju klasy średniej. Choćby poprzez ustanowienie płacy minimalnej. Pamiętam jak za PoPSL, na studiach pracowałem za 5 zł/h!! na jakiejś umowie śmieciowej. I to było zgodne z prawem. Szef zaś jeździł Audi z Niemiec za 100 tys. Wspaniałe rządy elit. Co jak co, teraz jest inaczej. 500+... Program tak wielce krytykowany. Ale w Niemczech jakoś jest KIndergeld, jest bykowe, i nikt nie narzeka. Że marnotrawstwo pieniędzy... Moim zdaniem nie. Inwestycja w dzieci to chyba najlepsza inwestycja. Za rządów PO liczba urodzeń w Polsce zmalała, i znaleźliśmy się w zapaści. Trzeba było zacząć działać. Dobrze przynajmniej, że ktoś to zauważył. Po wprowadzeniu 500 + nastąpił krótkotrwały wzrost urodzeń, ale niestety obecnie znowu liczba ta spada. Dlatego zastanowiłbym się raczej nad formą i nad tym, by taki trend utrzymać. Ale nie mówice mi, że nie należy nic robić, bo poprawienie stanu demograficznego to podstawa. Że wspieranie patologii... Wzrost zamożności najbiedniejszych raczej tego nie spowoduje. Oczywiście rząd nie posiada narzędzi, aby działać tutaj indywidualnie, wyjątki się zdarzają, ale o patologii i kulturze najczęściej krzyczą przed mikrofonem bogaci panowie w garniturach, którzy na spotkaniach prywatnych przeklinają jak szewce i wypowiadają jak najgorsza swołocz (patrz - afera tasmowa). Duda jest długopisem. Prawda.Ale co on niby może zrobić? Prezydent nie ma prawie żadnej władzy. Jest trochę jak brytyjska królowa - wręczyć jakiśmedal, wystąpić na jakimś wiecu, itp. Trochę taka marionetka, ale pragnę przypomnieć, że to PO odebrało prezydentowi wiele kompetencji, a było to jakieś 15 lat temu. Jedyne co prezydent może, to przełużać wdrażanie ustaw i utrudniać przeprowadzanie reform. Trzaskowski będzie to robił, nawet wbrew logice. Podsumowując - mamy do wyboru nieco socjalistycznego, "ale jednak patriotę", albo krzykacza, reprezentującego bogatą i wpływową klikę. Moim zdaniem wybór jest prosty. Dziwię się wyborcom Konfederacji i wszystkim innym, którzy opowiadają się za Trzaskiem. Sądzę, że zagłosują na niego ludzie albo zmanipulowani, albo po prostu źli. Jeśli zamierzacie głosować na Trzaska tylko na przekór Dudzie, to błagam, zastanówcie się kim jest ten wasz kandydat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 9 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 2:11

avatar egoiste
+2 / 2

@tomisslaw Nie możesz wymieniać dalej, tylko możesz kopiować dalszą część. To zwyczajne kopiuj-wklej stosowane przez ludzi którzy nawet nie wiedzą o co chodzi.

Podwyższanie wieku emerytalnego - to przykład ZASŁUGI tamtego rządu. Rocznie dokładamy kilkadziesiąt miliardów złotych dla systemu emerytalnego, bo składki nie zazębiają się z wypłatami. Dodatkowo żyjemy coraz dłużej, a więc dłużej pobieramy świadczenia.

Jakie "fałszowanie wyników wyborów"? Może byś łaskawie to udowodnił. Bo to na twierdzącym spoczywa ciężar dowodu.

"próba sprzedaży Lasów Państwowych" - Nie było żadnej próby sprzedaży lasów państwowych. Była próba wprowadzenia poprawki do konstytucji, która jakąkolwiek konstytucyjną ochronę lasów państwowych wprowadzała.

"afera amber gold" - ale co afera amber gold? Już wtedy pisałem, że to uczynienia z prywatnej głupoty problemu państwowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomisslaw
-2 / 4

@egoiste Część musiałem skopiować, bo tyle tego było, że wszystkiego się spamiętać nie da.
Rząd PO powyższył wiek emerytalny, a rząd PIS ponownie obniżył, więc podwyższenie to zasługa rządu PiS... no tak logiczne. Poza tym powiedz takiej np. pielęgniarce, albo innej osobie wykonującej ciężką pracę fizyczną, aby pracowała do 67 roku życia. Albo sam spróbuj.
Sam Bronisław powiedział że jedne z wyborów samorządowych zostały "zafałszowane", więc co mam udowadniać...
Choćby pod koniec 2014 roku była próba zmian w Konstytucji aby w przyszłości móc sprzedać lasy. Zabrakło paru posłów do uchwalenia.
Prywatna głupota - owszem, ale to nie znaczy, że prawo ma dawać wolną rękę oszustom. W aferę był zaangażowany syn Donalda Tuska, więc problem, chcąc nie chcą, jest polityczny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+2 / 2

@egoiste sporo ludzi zagłosowało na bosaka, bo jako jedyny proponował coś innego niż socjalizm. Podejrzewam, że ponad połowa jego wyborców ma gdzieś jego poglądy na homo itp interesuje ich tylko to by socjaliści nie utopili do końca gospodarki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U usiek1992
-4 / 4

@Cetus13 Faszyści nie wygrali i mamy ból tyłka? Chcesz siedzieć w domu, to siedź - i zamilknij na wieki, bo wówczas nie będzie Ci przysługiwało moralne prawo oceny wyników wyborów. A innym zostaw prawo głosu wedle własnego uznania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-1 / 3

@Karbulot
"Wyprzedaż naszej gospodarki pod obcy kapitał" bzdura
"Niemal wszystkie liczące się firmy zostały wyprzedane" za PO? kolejna bzdura
"Potem kopalnie wykupowali Niemcy i jakoś nagle zaczynały być rentowne" rentowne kopalnie to sprzeczność. Ale, ot ciekawostka: sprzedano coś i zaczęło być rentowne. Przypadek? Nie, zmiana zarządu z państwowego na prywatne. Wydawać by się mogło że dla wyborcy Bosaka to oczywistość,. jednakże coś poszło nie tak....

"Chcieli nawet położyć LOT" PiSowska bzdura

"Nie twierdzę, że PiS jest OK" bzdura. Powtarzasz PiSowską propagandę w pp. 1 i 2.

"To jest proniemiecka i antypolska partia" oraz w tym

"I tak, głosowałem na Bosaka." tu ciśnie się znany mem z "Dnia świra"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 2

@tomisslaw "więc podwyższenie to zasługa rządu PiS" przeczytaj jeszcze raz i może zrozumiesz wypowiedź kolegi.


"Prywatna głupota" można ale Banki Spółdzielcze z udupionymi 4 mld czy Getback to już pryszcz? Co ciekawe po amber gold (prekursor, a w ięc wykrycie trudniejsze) mam kolejną aferę finansową w tym pisowskim państwie z dykty?

"W aferę był zaangażowany syn Donalda Tusk" nie kolego. To to jest PiSowski konstrukt mający na celu zdyskredytowanie Tuska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+1 / 1

@tomisslaw
"Rząd PO powyższył wiek emerytalny, a rząd PIS ponownie obniżył, więc podwyższenie to zasługa rządu PiS... no tak logiczne"

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Podniesienie wieku emerytalnego było zasługą rządu PO.

"Poza tym powiedz takiej np. pielęgniarce, albo innej osobie wykonującej ciężką pracę fizyczną, aby pracowała do 67 roku życia. Albo sam spróbuj."

Nikt nikomu nie każe wykonywać ciężkiej pracy fizycznej. Powtarzam, rocznie dopłacamy do systemu emerytalnego kilkadziesiąt miliardów złotych.

"Sam Bronisław powiedział że jedne z wyborów samorządowych zostały "zafałszowane", więc co mam udowadniać..."

Zafałszowane to nie to samo co sfałszowane. Podaj cały kontekst, a nie cytujesz tak jak słynne "prezydent gdzieś poleci".

"Choćby pod koniec 2014 roku była próba zmian w Konstytucji aby w przyszłości móc sprzedać lasy."

Był projekt nowelizacji Konstytucji wprowadzający jakąkolwiek ochronę lasów państwowych. Wcześniej nie było, ani teraz dalej nie ma żadnej ochrony lasów w Konstytucji. Jakby ktoś chciał sprzedawać lasy państwowe to łatwiej mu to zrobić bez tej nowelizacji, bo konstytucja w żaden sposób tego nie zabrania ani nie ogranicza.

"W aferę był zaangażowany syn Donalda Tuska"
Nie, nie był. Syn Donalda Tuska jako zewnętrzny pomiot świadczył usługi dla OLT, linii lotniczych, z działalnością AG nie miał nic wspólnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 7:02

avatar egoiste
0 / 0

@misteriusz Mowa o systemie emerytalnym, bierz pod uwagę raczej ostatnie 20 lat a nie 2 lata. Poza tym mowa o ustawie przegłosowanej w 2012 roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lukas1121
+1 / 1

Nie rób podstawowego błędu. Głosuj na kogoś. Nie przeciw komuś. Im na tym zależy. Nie masz kandydata swojego oddaj nieważny głos ale nie daj się złapać na sztuczkę dzieł i rzadz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lukas1121
0 / 0

Pisowi paradoksalnie jest na rękę trzaskowski. Zbliża się olbrzymi kryzys w Polsce. I na kogoś to zrzucić muszą. Jak dla mnie jedyne możliwe rozwiązanie aby Polacy coś zrozumieli to jest olbrzymi krach gospodarczy. Jak w dupe ludzie nie dostaną to nie zrozumieją. A na szczęście większość ludzi myślących sobie poradzi. Bo większość przedsiębiorców da sobie radę ale lemingi glosujace na PiS i PO żyjące tylko z pensji już nie. Polsce jest potrzebne to co Islandii. A jeśli to niczego Polaków nie nauczy to ja się już poddaję i zdrowo się zastanowię nad ponownym wyjazdem w świat. Jest tyle pięknych miejsc gdzie mógłbym żyć... Szkoda tylko że za skora siedzi mi patryjota który każe się tym chorym krajem przejmować..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jeykey1543
+1 / 1

@Cetus13 proszę pisiorku pokaż mi materiał, w którym Bosak mówi, że na kogoś odda głos lub na kogoś nie odda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-1 / 3

@rdaneel

Odnośnie reputacji Donalda Tuska:

KLD, którego Tusk był członkiem, dostawał od Wiktora Kubiaka pieniądze w reklamówkach. Przy czym Wiktor Kubiak był tylko pośrednikiem, bo prawdziwymi "darczyńcami" byli ludzie związanie ze służbami specjalnymi wywodzącymi się z PRL. A pieniądze pochodziły m.in. z Afery FOZZ.
Tusk brał również pieniądze od niemieckiego wywiadu BND.
Nigdy się z tych pieniędzy formalnie nie rozliczył.
Dzięki tym pieniądzom KLD mógł gwałtownie rozwinąć swój aparat partyjny i zaistnieć w polityce.
Myślisz, że takie "darowizny" są darmowe? Myślisz, że z takich "układów" można się później łatwo wykręcić? Myślisz że decyzje polityczne, które podejmował Tusk były podyktowane troską o nasze Państwo?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@mluki3 udowodnij te swoje rewelacje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@rdaneel

Twoja odpowiedź jest w stylu: "a u was biją murzynów".
O PiS-ie i jego kombinacjach finansowych możemy porozmawiać w innym miejscu - absolutnie nie mam zamiaru ich bronić, bo też kryształowo czyści nie są. Ale w porównaniu do konszachtów Tuska i tak wypadają naprawdę uczciwie.

@egoiste

Wystarczy jedna pozycja:
W. Sumliński - Niebezpieczne związki Donalda Tuska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@mluki3 O w mordę, to żeś pojechał. Sumliński, fantasta, który ma w zwyczaju pisać książki rzekomo opisujące rzeczywiste wydarzenia, które to nie zawierają żadnej bibliografii, nie podają żadnych dowodów, natomiast zawierają całe fragmenty zerżniętej prozy innych autorów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@egoiste

Stwierdzileś to na podstawie własnego dochodzenia, czy bezmyślnie powtarzasz brednie za Newsweekiem?
Rzekomy plagiat Sumlińskiego został już dawno wyjasniony i wystarczyłoby trochę Twojej dobrej woli aby się o tym dowiedzieć. Oczywiście z Newsweeka ani Wyborczej tego się nie dowiesz.

Sumlińskiemu wytoczono ponad 20 spraw cywilnych i karnych za rzekome zniesławienia i pisanie nieprawdy. WSZYSTKIE wygrał (większość jeszcze za czasów PO-PSL).
W swoim czasie był najbardziej inwigilowanym przez służby specjalne dziennikarzem w Polsce.

Sumliński nie podaje bibliografii, bo nie bazuje na danych dostępnych w bilbiitekach czy powszechnie dostępnych archiwach.
Za to sporo materiałów załącza na końcu książki w postaci dokumentacji fotograficznej. Gdybyś raczył sięgnąć po którąkolwiek z jego książek, to sam byś się przekonał.

Podsumowując: nie masz nic na zdyskredytowanie Sumlińskiego oprócz powtarzanych w kółko plotek i kłamstw wymyślanych przez środowiska typu Gazeta Wyborcza. Za to Sumliński wielokrotnie udowadniał, że wszystko co pisze jest zgodne ze stanem faktycznym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@mluki3
Ale w porównaniu do konszachtów Tuska i tak wypadają naprawdę uczciwie.
"a u was biją murzynów" no czyli jednak "w porównaniu"?

Srebrna już wyjaśniona ? SKOKi wyjaśnione? Ostatni telefon do Lecha ujawniony? O, a skoro o tym, Smoleńsk już wyjaśniony, wrak odebrany?

O a skoro, Co z BlackHawk? Czy już wyjaśniono związek Biniendy z jego anulowaniem i nagłym wylotem do USA?

A to są bieżące problemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@rdaneel

Ależ ja absolutnie popieram dążenie do wyjaśnienia wszystkich nieprawidłowości związanych z PiS-em. Już napisałem, że ich nie bronię. Tylko że ja piszę o Tusku a Ty mi w odpowiedzi wyjeżdżasz z PiS-em, który nie ma z nim nic wspólnego. Wydaje Ci się, że odbijasz piłeczkę, ale odbijasz ją w złą stronę.
A związki Tuska z BND i polskim wywiadem też staną się bieżącymi problemami jeśli Tusk z powrotem znajdzie się u władzy, czego sobie i Polsce serdecznie nie życzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@mluki3 Wszystkie wygrał? Ciekawe, z Chrostowskim też? Albo z Puławskim?
https://x3.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_7jwjNXJ5jARfPmr3o6hLDgoGjy6WtOwo.jpg

I jaki to plagiat został wyjaśniony? Plagiatów było sporo. Co więcej zmyślał także pogodę i temperaturę, a opisywał rzekomo wydarzenia w których uczestniczył.

I ja nie muszę dyskredytować Sumlińskiego. Wystarczy że to on nie jest w stanie udowodnić swoich tez. A to na twierdzącym spoczywa ciężar dowodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@mluki3

"ale odbijasz ją w złą stronę"odbijam ją w bardzo dobrą stronę. Na czele naszego państwa znajdują się ludzie z łbami w PRL i wybitnie socjalistycznymi zapędami. Droga do Grecji jest szeroko otwarta. Droga do totalitaryzmu jeszcze szerzej. Folwark PiSowski jest na każdym kroku, Szydło i długopis winni być postawieni przed Trubunałem Stanu a Kaczyński przed sądem za zamordowanie 100 ludzi. A, a jak o kaczyńskim to i o Ziobrze:
https://faktopedia.pl/516691

A ty wyjeżdżasz że ojoojoj, bo Tusk coś tam. W obecnej sytuacji co by to on...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@egoiste

To miło że wspominasz o tych dwóch sprawach, bo ich historia jest bardzo ciekawa.

Jeśli chodzi o Waldemara Chrostowskiego, kierowcę ks. Popiełuszki, to sąd kazał Sumlińskiemu UDOWODNIĆ, że Chrostowski był tajnym współpracownikiem SB (o pseudonimie "Desperat"), a jednocześnie nie pozwolił powołanym świadkom (m.in. prokuratorowi Andrzejowi Witkowskiemu, prowadzącemu sprawę śmierci ks. Jerzego) zdjąć tajemnicy państwowej i służbowej. Innymi słowy: akta Chrostowskiego są tajne, a tym, którzy je znają nie pozwolono o nich mówić. Tak więc to nie Chrostowski udowodnił kłamstwa Sumlińskiego, tylko sąd uniemożliwił Sumlińskiemu przedstawienie wszystkich dowodów w tej sprawie.
Szeroko o tym procesie tu:
https://www.rodaknet.com/rp_scios_6.htm
(naprawdę sugeruję przeczytać cały artykuł).

Tak więc rzeczywiście z punktu widzenia wyroku sądu Sumliński ten proces przegrał. Jednak uwzględniając okoliczności - Sumliński przegrał tylko dlatego, że nie pozwolono mu się bronić. Gdyby nie to, proces byłby wygrany.

Drugi proces, z panem Puławskim. Panowie zawarli ugodę (czyli żaden z nich tego procesu nie wygrał ani nie przegrał). A problem polegał w tym przypadku na tym, że Sumliński użył słów Puławskiego, których on nie pozwolił mu użyć. Czyli nie chodzi o to, że Sumliński skłamał, bo NIE SKŁAMAŁ - po prostu napisał za dużo.

Wybacz, że nie napisałem o tych dwóch "wyjątkach" w swoim pierwszym wpisie, ale nie chciałem go niepotrzebnie wydłużać, a uważam, że okoliczności tych procesów są tu niezwykle istotne i nie można ich pomijać. Skoro jednak sam o nich wspomniałeś, czułem się w obowiązku wyjaśnić ich rzeczywisty kontekst.

Warto za to zwrócić uwagę na wszystkie pozostałe, wygrane procesy, m.in. ze spółką Megagaz (gdzie sąd stwierdził, że Sumliński wykonał WZORCOWĄ pracę dziennikarza śledczego) czy słynny proces w sprawie tzw. Afery Marszałkowej, gdzie uniewinnienie Sumlińskiego jednogłośnie uznały sądy pierwszej i drugiej instancji, jednocześnie wskazując, że na podstawie zebranego w toku sprawy materiału dowodowego to raczej Komorowski powinien usiąść na ławie oskarżonych.

Co do plagiatu to sprawa jest prosta - Sumliński zrzynał różne opisy przyrody i okoliczności spotkań, zmieniając je tylko nieznacznie. Dlaczego? Bo jest słabym pisarzem, a jednocześnie chciał swoje ustalenia dziennikarskie "ubrać" w przystępny język. Niestety dał w ten sposób paliwo swoim przeciwnikom, którzy twierdzą, że skoro skopiował (nieistotne z punktu widzenia całości) opisy przyrody czy przebiegu spotkań, to również przedstawione w książce wydarzenia są nieprawdziwe. Żaden z "bohaterów" tych książek nie odważył się jednakowoż wystąpić na drogę prawną aby udowodnić, że to nieprawda. Dlaczego? Bo doskonale wiedzą, że przed sądem Sumliński udowodni swoje racje. I wierz mi - gdyby cokolwiek było nieprawdą, ci ludzie by mu nie odpuścili. Choćby taki Komorowski, który nawet nie ukrywa tego, że nienawidzi Sumlińskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-2 / 2

@rdaneel

"odbijam ją w bardzo dobrą stronę".
Po pierwsze sam fakt, że odbijasz piłeczkę bardzo źle o Tobie świadczy.
To tak jakby, powiedzmy Twój syn rozbił okno i Ty go pytasz "dlaczego rozbiłeś okno", na co on wskazując na swojego brata mówi "a on porysował kanapę pisakiem". Co mnie obchodzi kanapa? Ja pytam o okno.
Co mnie obchodzi w tej sytuacji PiS? Ja mówię o ciemnych powiązaniach Tuska.

Po drugie, odbijasz piłeczkę w złą stronę, bo wychodzisz z błędnego założenia, że w Polsce mamy duopol władzy (PiS vs PO). Jak piszę źle o Tusku, to w Twoim mniemaniu muszę być zwolennikiem PiS-u. Zaskoczę Cię zatem - nie, nie jestem ich zwolennikiem.
Mój wpis miał na celu jedynie próbę przywrócenia pewnej równowagi, bo w tym całym (słusznym!) nadawaniu na PiS ludzie tak się zapędzili, że aż zaczęli wychwalać Tuska i PO, zapominając o ich "niedoskonałościach".
Podsumowując: Ani PiS, ani PO. Nie pozwólmy zastępować jednego zła drugim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@mluki3
Sorry, ale jeżeli ktoś twierdzi, że gdzieś danego dnia był i opisuje, że był mroźny poranek, po czym się okazuje że tego dnia było 6 czy 8 stopni na plusie to znaczy że ściemnia. Jak to jest, że Sumlinski zarzeka się, że opisuje prawdziwe wydarzenia, opisuje słowa Komorowskiego po czym okazuje się, że te słowa to wypowiedź bohatera fikcji literackiej innego autora? To nie jest kwestia samego plagiatu, tylko wiarygodności. Albo był i opisuje co widział albo kopiuje beletrystykę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 0:11

M mluki3
-2 / 2

@egoiste

Jak już wspomniałem - zbyt dużo beletrystyki (i to zapożyczonej, o czym sam Sumliński wielokrotnie wspominał) w niektórych miejscach bardziej zaszkodziło autorowi niż pomogło. Pytanie jednak, czy temperatura danego poranka ma istotny wpływ na całościowe ukazanie różnego rodzaju koneksji i powiązań ważnych osobistości państwowych?
Pytanie dodatkowe: komu w ogóle chciało się sprawdzać, czy danego dnia rzeczywiście był przymrozek? :)

Rozumiem zamiary Sumlińskiego, jakie przyświecały mu przy dodawaniu wciągających, "podkoloryzowanych" opisów sytuacji.
Po prostu bez tego książka byłaby dla przeciętnego odbiorcy trudna do przeczytania. Byłaby po prostu nudna, bo zapewne większość ustaleń dziennikarz poczynił siedząc wieczorami nad stosami dokumentów, w mało ciekawej scenerii i w mało ciekawych okolicznościach.
Mnie osobiście taki zabieg estetyczny nie przeszkadza, bo skupiam się na najważniejszych zagadnieniach poruszanych w jego książkach. Zagadnieniach, o których mówi również (już bez zbędnego upiększania) podczas licznych wywiadów.
Dlatego właśnie uważam, że usiłowanie zdyskredytowania tych książek na podstawie tak błahych powodów jak powielanie nieistotnych opisów jest rozpaczliwą próbą odwrócenia uwagi od meritum problemu, czyli właśnie tych niebezpiecznych związków i ich skutków.
Odbywa się to zgodnie ze znaną już od starożytności zasadą "podważ wiarygodność człowieka, a wówczas to o czym mówi nie będzie miało znaczenia".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@mluki3 Tu nie chodzi o to że temperatura poranka ma wpływ na ukazanie powiązań i koneksji osobistości państwowych. Tu chodzi o to, że autor głosi swoje rewelacje każąc sobie wierzyć na słowo, po czym przyłapuje się go na kłamstwie. Niby był świadkiem tych wydarzeń, po czym się okazuje, że słowa przypisywane samemu Komorowskiemu to proza, którą zerżnął.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@mluki3

"Podsumowując: Ani PiS, ani PO. Nie pozwólmy zastępować jednego zła drugim" Wiesz co to jest polityka życzeniowa? Słucham opcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomisslaw
-1 / 1

@rdaneel czytam i jednak nie rozumiem. PO podwyższyło wiek emerytalny, bo to niby "zasługa" PISu, ale jakoś ten zły PiS był w stanie obniżyć ponownie ten wiek emerytalny gdy doszedł ponownie do władzy.... A wy oskarżacie PiS o podwyższenie wieku emerytalnego.... Sory, ale nie, nie kupuję tego. Jak się czujecie na siłach i macie chęci to sobie pracujcie nawet 100 lat, ale moja matka, pracująca jako pielęgniarka naprzykład sama potrzebuje opieki, i nie wyobrażam sobie aby miała dalej pracować. Ale co tam... Wyborcy Trzaskowskiego wiedzą lepiej.
Afera Getback to o ile kojarzę nie ma zbyt do czynienia z polityką PiS... Chcesz oskarżać PiS za to, że jacyś Janusze kogoś oszukały? Trochę inaczej było z Amber Gold. SYn Tuska był parawanem - będąc synem czołowego polityka wiedział, że jego współdziałanie będzie służyło budowaniu zaufania wizerunku Amber Gold, co może ułatwić pozyskiwanie klientów i oszukiwanie ludzi. Poczytaj sobie o tej aferze. Jeśli tego nie dostrzegasz, to sorry, nie ma o czym pisać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomisslaw
-1 / 1

@egoiste "Nikt nikomu nie każe wykonywać ciężkiej pracy fizycznej." - no właśnie każe, podwyższając wiek emerytalny. Niektórzy ludzie nie mają siły pracować do 67 roku, bo nie są w stanie. Jak ktoś się czuje na siłach i ma chęć to niech pracuje. Ale nie porównuj pracownika fizycznego z kimś, kto ma siedzącą pracę. Że dopłacamy.... No cóż, najlepiej będzie wszystkich przechodzących na emę rozstrzelać. Albo do gazu, będzie bardziej "humanitarnie" i ekonomicznie. Nie będzie trzeba płacić emerytur, nic dopłacać. Czysty zysk. Może brzmi choro, ale słuchając niektórych debat na temat eutanazji i obserwując, co niektórzy ludzie są w stanie zrobić, aby nachłapać się paru groszy, to coraz częściej zdaje mi się, że za jakiś czas pojawią się podobne postulaty.
"Zafałszowane to nie to samo co sfałszowane." TO możesz mi wyjaśnić jaka jest różnica? Fałszować nie można, ale zafałszować tak. A kradzież to nie złodziejstwo tylko zaradność, manipulacje to nie kłamstwo, tylko marketing, a reprywatyzacja to zgodna z prawem proceura, a nie wyrzucanie ludzi na bruk zamieszkałych tam od wielu lat.
Była próba wprowadzenia możliwości sprzedaży lasów - w nocy, po matacku, by nikt się nie dowiedział. Kilku posłów zabrakło do przegłosowania... PO znane z hojnej wyprzedaży polskiego majątku na pewno zrobiła to w trosce o przyrodę. Lepiej żeby wykupił je bogaci Niemcy, których dziadkowie zabijali naszych dziadków.
Syn Tuska był parawanem i jako syn czołowego poliityka wiedział jaką ma pełnić rolę, kogo ma chronić i komu pomagać. Typowa taktyka załogi KO - chronienie dupy bogaczom i krętaczom, a byle obywatela skażą za kradzież batonika, albo ni stąd, ni zowąd zajmą rolnikowi jakiś np. traktor, bo jak stać go było na kupno, to ma za dobrze. Jeśli chcecie takiej Polski, bezprawia, pracy za 5 zł/h, sprzedaży wszystkiego co się da na Zachód i podporządkowania swoich interesów narodowi niemieckiemu, od stuleci dobrze nam życzącego, to głosujcie sobie na trzaska. Może wam taka atmosfera odpowiada, i macie nadzieję, że w tej dżungli uda wam się wskoczyć na szczyt łańcucha.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomisslaw
-1 / 1

@wojekwiesiek po tonie wypowiedzi widzę coś za jeden... Nie mam zamiaru wchodzić w chamskie dysputy, w jakich gustujesz. Raz że to nie ma sensu, a dwa że za chwilę zaczyna się cisza wyborcza. Żyj sobie z taką nienawiścią, jeśli ci to odpowiada, nie moja sprawa. Obraźliwe komentarze zostaw proszę jednak dla siebie. Zasugeruję jedynie, abyś - jeśli masz ochotę - posłuchał sobie wypowiedzi np. Jakubiaka, czy ostatnio Bosaka, na temat głosowania w drugiej turze. Jeśli chcesz poczytaj sobie też o kompetencjach np. Kwaśniewskiego i obecnie Dudy. Koniec

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 0

@tomisslaw "no właśnie każe, podwyższając wiek emerytalny. Niektórzy ludzie nie mają siły pracować do 67 roku"

Niektórzy nie mają siły pracować do 60 roku życia. I co, to jest argument za obniżeniem wieku emerytalnego do 50-tki? Sorry, ale jeżeli ktoś pracuje fizycznie i nie ma siły to niech poszuka pracy siedzącej. Każdy za siebie odpowiada.

"Że dopłacamy.... No cóż, najlepiej będzie wszystkich przechodzących na emę rozstrzelać."

Demagogia. Nikt nie mówi o rozstrzeliwaniu, mowa o reformie systemu emerytalnego. W tamtym czasie Polska miała jeden z najniższych wieków aktywności zawodowej w Europie.

"TO możesz mi wyjaśnić jaka jest różnica? Fałszować nie można, ale zafałszować tak. "

To może podaj kontekst.

"Była próba wprowadzenia możliwości sprzedaży lasów"

Nie, nie było żadnej próby sprzedaży lasów. Wiesz jak dokładnie brzmiała ta odrzucona poprawka? Tak:

2a. Szczególnej ochronie podlegają lasy stanowiące własność Skarbu Państwa.
2b. Lasy stanowiące własność Skarbu Państwa nie podlegają przekształceniom własnościowym. Wyjątki od tej zasady, uzasadnione celami publicznymi lub celami zrównoważonej gospodarki leśnej, określa ustawa.”;
3a. Każdy ma prawo dostępu do lasów stanowiących własność Skarbu Państwa na równych zasadach. Warunki dostępu określa ustawa.”.

Teraz bądź łaskaw wykazać w jaki sposób pierwsza konstytucyjna ochrona lasów (bo do tej pory nie ma żadnej w Konstytucji) jest próbą ich sprzedaży.

I nie żadne w nocy, po omacku, bo projekt ustawy był zgłoszony 9 miesięcy przed głosowaniem i przeszedł przez komisje. Tu masz ścieżkę legislacyjną:

http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=2374

"PO znane z hojnej wyprzedaży polskiego majątku na pewno zrobiła to w trosce o przyrodę"

Kolejny "patryjota" który jeszcze nie pogodził się z wyższością własności prywatnej i prywatyzację postrzega jako zdradę narodową?

"Syn Tuska był parawanem i jako syn czołowego poliityka wiedział jaką ma pełnić rolę, kogo ma chronić i komu pomagać."

No, kogo chronił i komu pomagał? Jakieś dowody? Michał Tusk był dorosłym człowiekiem, który ma własne życie. W lotnictwie siedział od lat jako pracownik gdańskiego lotniska. Podjął współpracę jako niezależny podmiot z przewoźnikiem. I to za niezbyt duże pieniądze. Rozumiem, że wszyscy inni którzy świadczyli usługi dla OLT też są zamieszani w sprawę?

"sprzedaży wszystkiego co się da na Zachód i podporządkowania swoich interesów narodowi niemieckiemu"

Tobie się wydaje, że gdy jakąś firmę kupi Polak to jest to "polska" firma?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 1

@tomisslaw "chęci to sobie pracujcie nawet 100 lat" wiek emerytalny został ustalony na 60 lat za bicmarcka kiedy długość życia była taka a nie inna. W obecnej chwili sytuacja demograficzna trochę się zmieniła. Jasne że są ludzie których zdrowie nie pozwala na pracę ale od tego jest inny rodzaj zasiłku. Coś co jest wyjątkiem nie może stać się normą.

"Wyborcy Trzaskowskiego wiedzą lepiej." Nie. To wie każdy rozsądny CZŁOWIEK. A nie małpa widząca tylko dziś i teraz.

"Afera Getback to o ile kojarzę nie ma zbyt do czynienia z polityką PiS.." nooo A afera Amber co ma wspólnego z PO? A Amber dowiodła że należy bacznie patrzeć na działania pseudo-finansowych ekspertów. Jaki wniosek wysnuł z tego PiS? aAaaa, już wiem. Wina Tuska.

"SYn Tuska był parawanem" LOL. Syn Tuska został zatrudniony w OLT. Związek z Amber ma taki że OLT był spółką córką Amber. No ale "zamieszany". Wg PiS....

"Poczytaj sobie o tej aferze" no właśnie...
"według ustaleń komisji śledczej Michała Tuska od 15 marca 2012 r." wpisz to sobie w historię Amber.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M meryboy
+4 / 6

idealnie w sedno!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
+19 / 21

Idealny kandydat nie istnieje. Nigdy nie będzie tak, że ktoś wjedzie ze swoim programem, a ludzie powiedzą "To on. Wybraniec. 100% programu mi odpowiada!" Swoje robią sondaże, które, co ciekawe, potrafią zniechęcić kogoś przed oddaniem głosu na dobrego w ich mniemaniu kandydata, tylko dlatego, że w TV pokażą, że ma mniej niż 5% poparcia bardziej, niż jego program i wypowiedzi. Jak słyszę, że nie opłaca się głosować na kandydata X, bo tylko Y ma szansę wygrać z kandydatem Z, to mnie szlag trafia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+8 / 8

@Eaunanisme Popieram w 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fil79
+3 / 3

@Eaunanisme No własnie. Tym bardziej, że właśnie w pierwszej turze wyborów prezydenckich można pokazać własne poglądy. Jeśli nasz kandydat nie przejdzie to w drugiej możemy glosować na tego kto ma szanse wygrać. W każdych innych wyborach mamy tylko jedna okazję na oddanie głosu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
-3 / 3

@Eaunanisme To niech cię trafia. Może ci się to nie podobać, ale to, czy na kogoś się opłaca głosować, czy nie, to jest fakt. Tak działa system głosowania, że realne szanse często ma tylko drugi w kolejce. I jeśli kandydat z największym poparciem jest bardzo zły, drugi w kolejce jest słaby, a cała reszta jest wybitna (załóżmy, że obiektywnie są), ale każdy poza drugim ma kilkuprocentowe poparcie, to obiektywnie jeśli ktoś nie popiera pierwszego kandydata, to niezależnie od upodobań powinien głosować na drugiego. Bo jak zagłosuje na innego, to ten wspaniały kandydat i tak nie wygra i w kraju i tak nie będzie dobrze. Będzie bardzo źle, bo wygra bardzo zły kandydat. Oczywiście sytuacje mogą być różne, ale w opisanym przykładzie tak to wygląda i to nie jest kwestia opinii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lipca 2020 o 18:47

V vicrac
0 / 0

@Eaunanisme idealny kandydat nie istnieje, dlatego demokracja pośrednia (połączona z de facto brakiem odpowiedzialności polityków za swoje decyzje) to ogólnie słaby pomysł. A gdyby tak jednak więcej decyzji podejmować na zasadzie referendum, a nie tylko bzdurne i niewiążące "czy jesteś za wejściem do Unii?"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 0

@kamil1024 Idąc takim tokiem rozumowania po co w ogóle głosować na kogoś, kto w sondażu nie jest pierwszy. Bo jeśli sondaż pokaże, że kandydat A ma 54% poparcia, kandydat B ma 27%, kandydat C 13%, a reszta głosów rozkłada się na pozostałych kandydatów, to kandydat B, który jest drugi, wcale nie ma realnych szans na pokonanie kandydata A. Wielokrotnie w tej kampanii, również tuż przed samym głosowaniem, pojawiały się sondaże, które pokazywały, że ponad połowa zapytanych planuje oddać swój głos na Dudę. Jaką wartość ma taki sondaż, jeśli mamy przed sobą drugą turę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
0 / 0

@Eaunanisme Na pewno głosowanie na B ma więcej sensu niż na C, D i resztę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 0

@kamil1024 W sytuacji, kiedy ma on poniżej 30% sondażowego poparcia przy jednoczesnym ponad 50% poparciu lidera sondaży, głosowanie na niego (idąc Twoim tokiem rozumowania), ma tyle samo sensu, co głosowanie na kogoś, kto ma 0,0001% poparcia. W obu przypadkach oddajesz swój głos na kogoś, kto wg sondaży nie ma szans wygrać, przy czym na kandydata z poparciem 30% po prostu więcej ludzi "zmarnowało" swój głos.

Więc albo jestem zbyt tępy, żeby zrozumieć Twój tok rozumowania, albo to nie ze mną jest problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
0 / 0

@Eaunanisme Zgadza się, najwyraźniej jesteś zbyt tępy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-1 / 1

@kamil1024 Mam jednak przeczucie, że to nie ze mną jest problem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-1 / 1

@kamil1024 Oh nie. Minus za komentarz. Co ja teraz zrobię :o

Oprócz tego, że mógłbyś trochę popracować nad argumentacją swojego punktu widzenia, bo na razie to leży i kwiczy, to dorośnij.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 8:13

A aberg
-1 / 21

A na kogo miałam głosować? Na Bosaka, który jest całkowicie niezgodny z moimi poglądami światopoglądowymi? Na byłego księdza? Albo na pajaców typu menelowe+?
Konfederacji powinno być na rękę żeby wygrał trzaskowski, ponieważ to rodzi realne prawdopodobieństwo szybszych wyborów. PIS będzie zablokowany. A konfederacja wtedy ma szanse wejść do sejmu w większej ilośc, póki Korwin nie zniszczy dwucyfrowego poparcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+12 / 20

@aberg "Na byłego księdza?" Który przynajmniej ma kodeks moralny, potrafi się publicznie wysłowić, jest bezpartyjny i w 2 turze miałby pewne zwycięstwo. No ale lepiej bez chwili zastanowienia zagłosować na "mniejsze zło", które rządzi nami od 15 lat. Brawo! "Konfederacji powinno być na rękę żeby wygrał trzaskowski, ponieważ to rodzi realne prawdopodobieństwo szybszych wyborów." Które po raz kolejny wygra pis - elektorat przekupiony marnymi 5 stówami zrobi wszystko żeby świnie zostały przy korycie. I co zyskasz tymi przyspieszonymi wyborami? "PIS będzie zablokowany." Zdejmij sobie klapki z oczu - ilu byłych polityków platformy siedzi w więzieniu? Jeśli nie widzisz, że popis chroni się nawzajem, to jesteś ślepa. Dzięki Tobie nie mam innego wyboru jak zagłosować na mniejsze zło, bo a nóż zablokuje 1 ustawę, którą Duda by przepuścił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
-2 / 4

@darkwitcher
"ilu byłych polityków platformy siedzi w więzieniu?"
A nie wpadłeś na to, że nie ma żadnych dowodów które by kogokolwiek pozwoliły wsadzić do więzienia? To, że różne demagogiczne ośrodki rozsiewają frazesy o przestępstwach i więzieniach, nie oznacza, że jest to prawdą. Na twierdzącym spoczywa ciężar dowodu, nie wystarczy rzucić prymitywnym hasłem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
-1 / 1

@aberg bosak przynajmniej ma pojęcie o gospodarce, a nie tylko o kupowaniu głosów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+3 / 3

@egoiste "A nie wpadłeś na to, że nie ma żadnych dowodów które by kogokolwiek pozwoliły wsadzić do więzienia?" No cóż "seryjny samobójca" Andrzej Lepper, jest najlepszym dowodem, że układ popisu ma coś na sumieniu. Patryk Jaki grzmiał z mównicy jak będą wsadzać po aferze reprywatyzacyjnej w Warszawie - że mają twarde dowody. Własny prokurator, przejęty sąd najwyższy. Nikt nie siedzi. Świadczy to o skrajnej nieudolności i niekompetencji pisowskich organów albo o... chronieniu przez pis platformy. "Na twierdzącym spoczywa ciężar dowodu, nie wystarczy rzucić prymitywnym hasłem." Gdy wróci do władzy platforma, też nikt z pisu nie będzie siedział. Chronią siebie nawzajem, doją państwo ile wlezie, a stado baranów głosuje - pis bo "nie niemieckie" i dajo albo po - żeby pis nie wygrało. Status Quo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 10:51

avatar egoiste
0 / 0

@darkwitcher To że jakiś Jaki grzmiał oznacza tylko tyle że Grzmiał. PiS to partia populistyczna więc nie specjalnie mnie dziwią tanie frazesy. Co do Leppera to najpierw proponuję udowodnić, że ktoś go zabił a dopiero potem zastanawiać się dlaczego nie siedzi. Swoją drogą podejście do Leppera pokazuje upadek intelektualny tego społeczeństwa. Niegdyś błazen, demagog, król kiczu i obciachu, dziś umęczony mąż stanu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+3 / 3

@egoiste " Niegdyś błazen, demagog, król kiczu i obciachu, dziś umęczony mąż stanu". Wielu ludziom, z biegiem lat, otworzyły się oczy ile Lepper mówił prawdy. Cała tajemnica. To, że był prostym człowiekiem i nie za bardzo potrafił z tym dotrzeć do wszystkich, to inna sprawa. Największy zarzut jaki mu stawiano - że był populistą - to przy obecnym populiźmie pisu i platformy nic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siwulas
+1 / 1

A może miej żal do tych ponad 40%, którzy nie głosowali wcale...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L liska1234
+1 / 5

Ja głosowałam na Europa Christi, Piotrowski - nie ukrywam tego. Jedyny, który się nie reklamował, jedyny historyk ( takim ufam najbardziej, ten co zna historie, wie co jest dobre dla kraju) To był mój wybór, szkoda, że reszta głosuje tylko na PIS i PO ... jedynie jakaś rewolucja mogłaby zmienić ten kraj. Jeśli cały czas wybierane są męty tego świata (tylko Ci, co mają piękne opakowanie i tak się reklamują/ tylko Ci co kłamią ...) to nic się nie zmieni na lepsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+8 / 8

@liska1234 Kraj zmieni się na lepsze jeśli pozwolimy działać ludziom i prawom ekonomii. Władza ma w tym czasie pilnować żyrandola i nie przeszkadzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
-1 / 1

Zakładanie, że tylko głos na kogoś innego jest sensowny i dobry, jest bardzo idealistyczne i bardzo naiwne. Tak, w idealnym świecie wszyscy by zagłosowali na kogoś nowego i obiecującego. Ale dokładnie tak samo w idealnym świecie nikt by nie musiał, bo rządząca partia już by bardzo dbała o kraj i obywateli. Marzenia marzeniami, ale w praktyce trzeba stawić czoła realiom. A te są takie, że system głosowania w demokracji jest bardzo kaleki i przy dominacji jednego kandydata (zwykle obecnie rządzącego) jedyną REALNĄ szansę wygrania ma tylko drugi w szeregu. Więc część ludzi nie głosuje ZA kimś tylko PRZECIW komuś i wybiera mniejsze zło. Uświadomcie sobie, że sam system głosowania (a niekoniecznie poglądy wyborców) w dużym stopniu jest odpowiedzialny za to, że u władzy cały czas są tylko 2 partie na zmianę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SmallPig
-2 / 2

Pis

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 1

co w tym dziwnego jezeli chce sie cos zmienic, trzeba to zrobic poprzez ewolucje nie rewolucje.
dlatego rewolucjonisci dochodza do wladzy tylko w drodze krwawych przewrotow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J johndoe_
0 / 4

A co to znaczy "dobrze"? Każdy ma być piękny, młody i bogaty? POPiS ma taki program jakiego chce większość Polaków, czyli podatki, transfery socjalne, cwaniactwo, mafie chroniące dostępu do co lepszych zawodów, służalczość wobec UE i USA. Więc jest jak jest, czyli tak sobie. Ale jak ktoś jest zdolny, pracowity i zmotywowany to i tak sobie poradzi, a w ostateczności wyjedzie bo granice są otwarte. Możliwości jest sporo i wkurza mnie takie biadolenie. Gdyby nasi rodzice w PRL mieli choćby połowę tych szans co my to by pod sufit skakali z radości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikrus111
0 / 0

Wszyscy ci, którzy zniechęcają niby do obu kandydatów - to myślą, że są cwani i nikt nie wie po co to robią... Ogłaszam! - idziemy na wybory Polacy !!! Nawet jak wybiera się tzw. lepsze zło, to od czegoś trzeba zacząć !!! Starsze pokolenie na demoty nie wchodzi, dlatego pójdzie na wybory, tak czy owak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
0 / 0

@mikrus111 na wybory pójdę, ale dalej nie podoba mi się wybór między dżumą a cholerą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korben999
+2 / 2

74% z głosujących niecałych 65% uprawnionych to daje lekko ponad 48% rzeczywistego poparcia dla POPIS. Reszta głosowała inaczej lub nie głosowała. Więc przemyślcie to ludzie przy następnych wyborach, bo naprawdę każdy może coś zmienić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adder
+2 / 2

po 1: Boże! Ale trafne!
po 2: 74% z ludzi tutaj to jest za młoda, żeby głosować :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
0 / 2

Teraz nie ma co biadolić.
Na wybory trza iść.
Używając klimatu z ww. demota:
Jeśli wygra Trzaskowski to tak jakbyś został okradziony.
Jeśli wygra Duda to tak jakbyś został okradziony i trafił za to do więzienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adraxer12
0 / 0

Zacnie masz racje byczq

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klebern
0 / 0

Jeden będzie podpisywał na poleceni partii wszystko, drugi na polecenie innej partii wetował. Jedno i drugie wcale nie jest takie dobre. Ale przy sposobie sprawowania władzy przez PiS wetowanie wszystkich najważniejszych projektów rządowych jawi się jako opcja zbawienia Polski.

Ten kraj tonie w oparach absurdu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
0 / 0

@Klebern veto lepsze trochę. może nie uda im się dowalić kolejnych kilkudziesięciu podatkow. pis krzyczal jak za po podatek w benzynie przekroczyl 50%, obecnie przekroczyl już dawno 60... skazać całe poko i pis za robienie sobie jaj z demokracji na dożywotnie ciężkie roboty i byłby spokój.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sowa76
+1 / 1

Nie rozumiem tej ciągłej histerii... POPiS istniał przez kilka tygodni kampanii wyborczej i rozmów koalicyjnych w 2005 roku. Od tej pory nie istnieje i nazywanie duopolu władzy w ten sposób to jednak poważne nadużycie. A teraz mamy kolejne wybory i wyobraźmy sobie, że wygrałby je ktoś spoza duopolu. I co z tego? Potem pojawi się partia, wejdzie do parlamentu i za 5 lat będą może trzy... A może znowu zostaną dwie. Co to zmieni? Jako dojrzewająca demokracja dążymy od lat do duopolu włądzy wzorem wielu innych demokracji. Po prostu taki układ i taki wybór jest prostszy. Dwie duże partie i trzecia siła, raz większa, raz mniejsza, jako koalicjant. Typowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
0 / 0

dorzucić trzeba jeszcze 13% hołowni (takie krypto po) i 3% biedronia, bo to też socjalista

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
-1 / 1

Wybór typu: kiła czy rzeżączka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B basslola
0 / 0

Nie rozumiem tej pretensji bo wiemy że znaczna część elektoratu pis to ludzie starsi którzy demotywatorow nie używają... W cholere młodych wyjechało na czarno za granicę i też nie głosują "bo jeden głos nic nie zmieni" Nie głosowałam ani na jednych, ani drugich i co z tego? To i tak moja wina?Demokracja to ch*jowy ustrój, ale lepszego póki co nikt nie wymyślił. Zawsze komuś się będzie nie podobać. Mi się nie podoba ale trudno. Na ulicę w pojedynkę nie pójdę. Ale jak acta wchodziła to się zesrać chcieli ludzie z protestami "bo memów zabronio" A ty idź drzeć mordę na swoich dziadków czy sąsiada Sebe oraz tych za granicą, bo wynik, który ci się nie podoba nie wziął się z powietrza, nie były to ułamki procenta, a znaczna przepaść do kolejnych kandydatów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asia92bbjess
0 / 0

Bosak wyraźnie powiedział przed pierwszą tura ze napewno nie poprze Trzaska bo jego polityka jest mu odległa i podejście do wieku spraw. Kto nie widział ani nie słyszał radzę odszukać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glauthor
0 / 0

A może tak jak z prezydentem powinno być z posłami.... max dwie kadencje. Teraz mamy od 1989 roku te same "zdradzieckie mordy" i nie ważne kto rządzi.... każdy już miał szansę i jest cały czas SYF. Przecież od 30 lat właściwie zasiadają stale te same osoby. Ja wiem, że Państwo to nie prywatna firma i nie musi być rentowna ale jak zarząd marny to do zwolnienia a nie na kolejną kadencję (bez względu czy z prawej czy z lewej czy że środka).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B biuro74
+2 / 2

Tere fere...
Jedynym wyjsciem jest KO. Ludzie sa z reguly centrystami i to jest normalne i zdrowe podejscie, bo trudno wymagac, by caly narod w liczbie 40 mln raptem byl skrzywiony w lewo albo prawo.
Centrowa partia ma jedynie szanse po pierwsze zdobyc najwiecej glosow, a co za tym idzie, zrealizowac oczekiwania wiekszosci (tak, przy poszanowaniu praw mniejszosci). A na razie trwa wojna w naszym niewyklarowanym spoleczenstwie o to, kto ma te wiekszosc stanowic - i na razie wychodzi, ze to mniejszosc stara sie przekonac innych, ze jest wiekszoscia.

Niestety, twoja diagnoza jest nietrafiona, poniewaz sugeruje, ze KO to zlo. Niestety zlem jest PiS, ktore jest wypaczeniem idei centrowej, glownie za sprawa starego kawalera, ktoremu pokazalibyscie lepiej gre Civilization, to moze oderwalby sie od rzadzenia krajem, ktorego nie rozumie. Krajowi sie idei nie narzuca - jak on chce - kraj sie powinno wspolnie dzwigac silami wszystkich. DLatego mowie: "wypaczenie". Oczywiscie moglbys mowic, ze KO tez jest wypaczeniem - a ja powiem tyle, ze raczej wypaczeniem sa ludzie, ktorzy ciagna do partii u wladzy tylko dla wlasnych korzysci.Minusem dawnego PO bylo to, ze nie potrafili takich od siebie wyizolowac (przynajmniej od razu). Nowoczesna byla jakims powiewem swiezosci, dopoki pan Petru nie skompromitowal jej swoja ignorancja (a w polityce tyrac, niestety, trzeba). Wielu sie poparzylo na platonicznej milosci do .N, ale ja wierze, ze jeszcze cos w tym kierunku pojdzie. Moze pan Trzaskowski rzeczywiscie cos zdziala, jak mu sie powiedzie (albo i nie).

Skrajna prawica - pan Bosak - smiechu warte rozwazania o jego nie tylko prezydenturze, ale i rzadach. Do drugich brak mu zaplecza - kto bedzie rzadzil, karki z Marszow Niepodleglosci ? Albo korwinisci oderwani od rzeczywistosci ? O Winnickich nawet nie wspomne. Niech siedza, gdzie ich miejsce - na skraju i dorzucaja tylko pomysly do centrum, bo czasem pomysly maja dobre (czasem).
To samo mozna powiedziec o lewicy, o panu Zandbergu.
I dlatego potrzebne jesty mocne centrum, zeby mocno trzymac oba skrzydla za twarz, brac co najlepsze, a najgorsze pomysly odrzucac w zapomnienie. Czym ? Sila centrum. Sila samych ludzi, ktorym niestraszna jest sila dobrej woli, sila argumentu (nie argument sily) i sila kregoslupa, a takze wszechstronnosc i wiedza. Brak ktorejkolwiek z cech juz przepoczwarza ideal w karykature, ktorych dzisiaj tak wiele w polityce.

Inaczej pograzymy sie w jeszcze wiekszym chaosie (da sie), bujajac od prawa, do lewa, w oparach absurdu i ostrym cieniu mgly.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 2:36

A Ananiasz
0 / 0

Niestety masz rację... Ja każdemu zadaję pytanie, czy według Ciebie kiedy był większy gnój w polityce, za PiS czy za PO? PiS jako wzorowi socjaliści, po prostu przejadł inwestycje w kraj i rozwój. Sprawdzianem rządów jest nie to, jak rządzą jak jest dobrze. A zdaje mi się, że koronawirus pokazał jak sobie radzą...
Największą wada PO było że zaniedbali masę spraw podczas drugiej kadencji, nie pilnowali swoich i nie zadbali o wprowadzenie rozsądnego socjału w Polsce. Nie lubię PO bo to takie ciotki. Ale wolę ich, niż Kaczora, bo ostatnie lata znów udowadniają, że na nienawiści nigdy niczego nie zbudowano.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0sy
-1 / 1

Nie głosowałem na żadnego z powyższych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A akuma99
0 / 0

jedno i drugie jest starym łajnem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Andrzejbe
-1 / 1

Szansa to była po obaleniu komuny i wtedy została zmarnowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malak_90
-3 / 3

od początku na Andrzeja głosowałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Agahs
0 / 0

w punkt

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B berkovits
-2 / 2

Tak, nic się nie zmieni. Oni sami (PiS i PO, czy tam KO) chcą, by to wyglądało na bardzo ważny wybór, ale nie ma znaczenia, kto wygra. PiS trafia do wyborców bardziej prawicowych, ale prawicowych postulatów nie spełnia. PO trafia do wyborców bardziej lewicowych, ale robi to samo, co PiS, przynajmniej w sferze gospodarczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem