Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
113 123
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar y0u
+5 / 5

Raczej powstanie. Pytanie brzmi, która będzie pierwsza, prywatna czy państwowa ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+3 / 7

I takich gości należało by rozstrzeliwać.W teksasie nie było problemu że wiatraki stanęły ale że był ogromny mróz jaki na ogół nie występuje i ludzi nie mając pieców włączyli grzejniki i kuchenki elektryczne by nie zamarznąć bo jest tak zimno w domach ze akwaria ludziom pozamarzały czy dolnopłuki

Budowa elektrowni jądrowej powinna być priorytetem... Inaczej będziemy uzależnieni i kupowali energię od sąsiadów jacy na tym będą bili kasę. Z kim wejdziemy w układ partnerski przy budowie to sprawa wtórna polityczna , choć ważna. Warto by było by nas nie dymał .

Gościu argumentuje tak jak kiedyś producenci bryczek mówiący że trzeba utrzymywąć stadniny bo będą niezbędne i są potrzebne na wypadek gdy benzyny może zabraknąć a siana nie zabraknie bo jest nasze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
-2 / 4

@killerxcartoon masz troche racji, ale parowozy, bodaj dalej, sie utrzymuje w stanie gotowosci, w razie W

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 2

@gust

Gdzie? jesteśmy jedynym w europie państwem w jakim na komercyjnej a nie retro linii utrzymuje się trakcję parową . bodaj dwie linie.. sprawdzałem 3 lata temu... Jesteśmy jednym z nielicznych miejsc gdzie można odbyć jeszcze praktyki by zostać maszynista parowozu. W innych Krajach jest to na krótkich liniach retro.

Prawie wszędzie zlikwidowano infrastrukturę pod parowozy np w Krakowie ostatnie wieże wodne i węglowe na głównym usunięto w latach 90tych gdy modernizowano stacje uruchamiając parking na dachu (węglową w latach 80 przy rozbiórce parowozowni), na na stacji rozrządowej stoi jeszcze resztka ruiny podwójnej wierzy ze zbiornikiem. Na Płaszowie zrobiono to po 95 przy renowacji dworca i likwidacji odnogi tramwajowej , chyba tez wtedy wyburzono betonową wieżę węglową . Ale jeszcze w 94 w obsłudze były urządzenia SRK napędzane pędniami (np na Batowicach czy Mydlnikach, rozgałęźna na węglówce) z tabliczkami Kolej Żelazna Franciszka Józefa, co oznacza że pochodzą z przed 1885 roku kiedy to prywatna kolej cesarska stała się państwowymi Cesarsko-Króleskimi liniami kolejowymi. Już ich nie ma resztki staroci SRK jakie były na trasie Kraków-Warszawa i Kraków - Tarnów - Rzeszówi usunięto z 5 lat temu a Kraków-Katowice właśnie zlikwidowali bo jest remont linii. Z tym ze infrastruktura wodna leciała do kasacji na złom w latach 2000 wraz z setkami bocznic i mało uczęszczanych linii .

Bez infrastruktury na stacjach (wierze wodne i węglowe nigdzie nie pojeździsz parowozami) w każdym razie to wyjątkowo uciążliwe . Załaduj ręcznie 10 ton węgla... Nie wspominając że nie ma już zrzutowisk szlaki ..

Co do utrzymania staroci . to ponoć wojsko Polskie jak i Ruscy trzymają jeszcze IS2 bez udziwnień i bez elektroniki czysta mechanika na wypadek wojny jądrowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 1

Rok 2000: kolejna debata n/t elektrowni jądrowych: a że droga, a że dopiero za 10 powstanie pierwsza, a że przecież tacy Niemcy stawiają na wiatraki...

Rok 2020: no k... nie wierzę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem