Wrocławskie MPK upubliczniło nagranie kobiety wbiegającej pod tramwaj
Miejscy piesi aktywiści już szukają haków na motorniczego, poza tym zaraz zaczną "czy nie widział przejścia", "dlaczego nie zwolnił", "kobieta już była na przejściu"
Proponuję zmianę przepisów. Ograniczenie prędkości tramwaju do 10 km/h oraz obowiązek zatrzymywania się przed każdym przejściem dla pieszych w celu ustąpienia im pierwszeństwa. A co. Wtedy wszyscy piesi będą bezpieczni.
@panmarian83
Proponuje obowiązek oglądania się na pieszych podczas przechodzenia przez ulicę, co nie jest oczywiste dla części ludzi bez jakiejkolwiek wyobraźni . Gwałtowne hamowanie tramwaju jest niebezpieczne zarówno dla pasażerów jak i pieszych przez możliwość wypadnięcia z torów. Więc nie bez przyczyny tramwaj ma zawsze pierwszeństwo. Obowiązek zatrzymywania się na każdych pasach spowoduje absurdalne korki szczególność w godzinach szczytu.
@gomez321 Tramwaj NIE ZAWSZE ma pierwszeństwa, o czym mówi art. 26.1a "Kierujący tramwajem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu i USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA pieszemu znajdującemu się na tym przejściu." PS A gwałtowne hamownie autobusu przed przejściem jest bezpieczne dla jego pasażerów?
@Kar4 To jak wytłumaczysz art 13.1a wydanego dnia 21.02.2021 w którym wyraźnie napisane jest: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z WYŁĄCZENIEM TRAMWAJU.
Oznacza to że tramwaj ma pierwszeństwo przejazdu.
W odpowiedzi do zadanego pytania podczas gwałtownego hamowania autobusu istnieje znacznie mniejsze prawdopodobieństwo wykolejenia niż w przypadku pojazdu szynowego.
@gomez321 Pieszy ZNAJDUJĄCY SIĘ NA PRZEJŚCIU ma pierwszeństwo przed pojazdem, także tramwajem. Natomiast WCHODZĄCY ma pierwszeństwo przed pojazdami, z wyłączeniem tramwaju. Po prostu znajdowanie się na przejściu ,a wchodzenie to nie to samo i trzeba to umieć rozgraniczyć.
Ale dla autobusu niebezpieczeństwo poprzewracania się i połamania kości jego pasażerów jest dużo większe, bo mocniej hamuje.
@komivoyager Zrobiłeś z siebie publicznie kretyna.
Po pierwsze nie wszyscy, bo ja tak nie myślę. Użyłeś kwantyfikatora uniwersalnego i właśnie falsyfikuje Twoje bzdury.
Po drugie jeśli idziesz do żabki, to jesteś pieszym więc według twojej głupiej logiki ty wówczas też tak myślisz.
Co za koleś.
@Albert_Einstein bywam pieszym, ale przejścia dla pieszych nie traktuję jako 1000% ochrony przed rozjechaniem, bo nie są mi obce prawa fizyki i pewny rozdzaj kultury poruszania po drogach publicznych. Taki przykład; jestem dość blisko przejścia dla pieszych, ale jadą 2-3 auta, to nie wpierdzielam się na siłę, raczej daję znać, że nie jestem zainteresowany przejściem przez przejście dla pieszych, mnie 5 sekund nie zbawi, oni spalą mniej paliwa itp. A teraz pytanie do Ciebie; wiesz ile paliwa potrzebuje tzw.TIR przy ruszaniu od 0 do 50km/h?
@komivoyager Pewnie zależy to od wielu czynników i pewnie mógłbym to sprawdzić, ale nie, nie wiem. Powiesz mi?
Czy to w jakiś sposób zmienia fakt, że w pierwszym Twoim komentarzu, do którego się ustosunkowałem, tj: "Wszyscy piesi myślą,że pasy na przejściu dają +1000 do nieśmiertelności." , napisałeś nieprawdę, a ja Ci ją wytknąłem?
@Albert_Einstein mój wcześniejszy komentarz wynika z obserwacji 99% pieszych. Ten pozostały procent jest w tym wypadku nieistotny.
Wiem że dalej w lokomotywach są dwusuwowe diesle co za kołnierz nie wylewają :). Praktycznie, taki TIR na każde ruszenie i rozpędzenie do 50km/h potrzebuje ok 0,5 l ON, i teraz wyobraź sobie, że jedziesz sobie DK przez miasteczko w którym jest ok 20 przejść dla pieszych i piesi z certyfikatem na nieśmiertelność lezących jak krowy bez spojrzenia na to co się dzieje,Już wiesz skad się bierze smog od spalin? Edit; w jednym miescie po wprowadzeniu "świętokrowego" zmniejszyli ilość przejść dla pieszych.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 lipca 2021 o 22:50
@komivoyager "piesi z certyfikatem na nieśmiertelność lezących jak krowy bez spojrzenia na to co się dzieje,Już wiesz skad się bierze smog od spalin?" - Trudno, niech giną.
@lelek2 Nie ma czegoś takiego jak zintegrowane przejście z przejazdem, tam jest przejście i oddzielnie przejazd. Na democie przejazd jest tylko trochę dalej oddalony od tego na filmie i co więcej oba oznaczone są takim samym znakiem D-6b.
Kar4 warto przeczytać , przede wszystkim do końca i ze zrozumieniem. Art. 13. 1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. Art. 26.1a mówi o pierwszeństwie pieszego tylko wtedy gdy już jest na pasach. Pieszy stojąc na chodniku przed przejściem pierwszeństwa nie ma i o tym pisałem, być może zbyt ogólnikowo.
@Davit77 Zgadza się teraz z tramwajem, ale "pieszy stojąc na chodniku przed przejściem" także pierwszeństwa nie ma przed samochodem, dopiero pieszy wchodzący otrzymuje takie pierwszeństwo przed autem.
@Kar4 od 01.07.2021 musisz zwrócić większą uwagę przed przejściem, bo ma. Art. 13. 1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
@Davit77 "@Kar4 od 01.07.2021 musisz zwrócić większą uwagę przed przejściem" Zachowanie szczególnej ostrożności także było wymagane przed 01.07.2021 r.. Więc poziom uwagi kierowcy tj. "szczególna ostrożność" jest wymagany ten sam. Nowelizacja ustawy dla kierującego samochodem zmieniła to, że teraz pieszy wchodzący zyskał przed nim pierwszeństwo. PS a ten znajdujący się na przejściu ma teraz i miał też wcześniej pierwszeństwo przed pojazdami (samochodami i tramwajami).
Proponuję zmianę przepisów. Ograniczenie prędkości tramwaju do 10 km/h oraz obowiązek zatrzymywania się przed każdym przejściem dla pieszych w celu ustąpienia im pierwszeństwa. A co. Wtedy wszyscy piesi będą bezpieczni.
@panmarian83
Piesi bezpieczni i zadowoleni do czasu, kiedy tym tramwajem będą chcieli szybko dojechać np. do pracy. Zwłaszcza w godzinach szczytu.
@panmarian83
We Wrocławiu prezes MPK ograniczył prędkość do 10 km/h bo tory w całym mieście są w fatalnym stanie.
https://gazetawroclawska.pl/tajna-instrukcja-w-mpk-tramwaje-maja-zwolnic-do-10-kmh/ga/c1-14742030/zd/41618904
https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/97/ae/5e2eb318803fe_p.jpg
@panmarian83 Wszyscy piesi myślą,że pasy na przejściu dają +1000 do nieśmiertelności.
@panmarian83
Proponuje obowiązek oglądania się na pieszych podczas przechodzenia przez ulicę, co nie jest oczywiste dla części ludzi bez jakiejkolwiek wyobraźni . Gwałtowne hamowanie tramwaju jest niebezpieczne zarówno dla pasażerów jak i pieszych przez możliwość wypadnięcia z torów. Więc nie bez przyczyny tramwaj ma zawsze pierwszeństwo. Obowiązek zatrzymywania się na każdych pasach spowoduje absurdalne korki szczególność w godzinach szczytu.
@gomez321 Tramwaj NIE ZAWSZE ma pierwszeństwa, o czym mówi art. 26.1a "Kierujący tramwajem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu i USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA pieszemu znajdującemu się na tym przejściu." PS A gwałtowne hamownie autobusu przed przejściem jest bezpieczne dla jego pasażerów?
@Kar4 To jak wytłumaczysz art 13.1a wydanego dnia 21.02.2021 w którym wyraźnie napisane jest: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z WYŁĄCZENIEM TRAMWAJU.
Oznacza to że tramwaj ma pierwszeństwo przejazdu.
W odpowiedzi do zadanego pytania podczas gwałtownego hamowania autobusu istnieje znacznie mniejsze prawdopodobieństwo wykolejenia niż w przypadku pojazdu szynowego.
@gomez321 Pieszy ZNAJDUJĄCY SIĘ NA PRZEJŚCIU ma pierwszeństwo przed pojazdem, także tramwajem. Natomiast WCHODZĄCY ma pierwszeństwo przed pojazdami, z wyłączeniem tramwaju. Po prostu znajdowanie się na przejściu ,a wchodzenie to nie to samo i trzeba to umieć rozgraniczyć.
Ale dla autobusu niebezpieczeństwo poprzewracania się i połamania kości jego pasażerów jest dużo większe, bo mocniej hamuje.
@panmarian83 Im? Nigdy nie jesteś pieszym?
@komivoyager Zrobiłeś z siebie publicznie kretyna.
Po pierwsze nie wszyscy, bo ja tak nie myślę. Użyłeś kwantyfikatora uniwersalnego i właśnie falsyfikuje Twoje bzdury.
Po drugie jeśli idziesz do żabki, to jesteś pieszym więc według twojej głupiej logiki ty wówczas też tak myślisz.
Co za koleś.
@Albert_Einstein bywam pieszym, ale przejścia dla pieszych nie traktuję jako 1000% ochrony przed rozjechaniem, bo nie są mi obce prawa fizyki i pewny rozdzaj kultury poruszania po drogach publicznych. Taki przykład; jestem dość blisko przejścia dla pieszych, ale jadą 2-3 auta, to nie wpierdzielam się na siłę, raczej daję znać, że nie jestem zainteresowany przejściem przez przejście dla pieszych, mnie 5 sekund nie zbawi, oni spalą mniej paliwa itp. A teraz pytanie do Ciebie; wiesz ile paliwa potrzebuje tzw.TIR przy ruszaniu od 0 do 50km/h?
@komivoyager Pewnie zależy to od wielu czynników i pewnie mógłbym to sprawdzić, ale nie, nie wiem. Powiesz mi?
Czy to w jakiś sposób zmienia fakt, że w pierwszym Twoim komentarzu, do którego się ustosunkowałem, tj: "Wszyscy piesi myślą,że pasy na przejściu dają +1000 do nieśmiertelności." , napisałeś nieprawdę, a ja Ci ją wytknąłem?
Wiem ile pali lokomotywa, to istotne?
@Albert_Einstein mój wcześniejszy komentarz wynika z obserwacji 99% pieszych. Ten pozostały procent jest w tym wypadku nieistotny.
Wiem że dalej w lokomotywach są dwusuwowe diesle co za kołnierz nie wylewają :). Praktycznie, taki TIR na każde ruszenie i rozpędzenie do 50km/h potrzebuje ok 0,5 l ON, i teraz wyobraź sobie, że jedziesz sobie DK przez miasteczko w którym jest ok 20 przejść dla pieszych i piesi z certyfikatem na nieśmiertelność lezących jak krowy bez spojrzenia na to co się dzieje,Już wiesz skad się bierze smog od spalin? Edit; w jednym miescie po wprowadzeniu "świętokrowego" zmniejszyli ilość przejść dla pieszych.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2021 o 22:50
@komivoyager "piesi z certyfikatem na nieśmiertelność lezących jak krowy bez spojrzenia na to co się dzieje,Już wiesz skad się bierze smog od spalin?" - Trudno, niech giną.
To nie jest przejście dla pieszych!
@lelek2 Ale popatrz, na tym nagraniu też pieszy nie był na przejściu (tylko na przejeździe rowerowym), a w czasie potrącenia nawet poza nim - a dużo osób w komentarzach mówi że pieszy BYŁ NA PASACH! Więc kto ma rację?
https://www.youtube.com/watch?v=oPM7XSjriTA&lc=UgwM0zzEWHPTOwRAN8p4AaABAg.9Nh5Ha7aNq49Pl5BqnthSF
@Kar4 tu masz przejście razem z przejazdem rowerowym tam przejazd jest nie zintegrowany z przejściem dla pieszych
@lelek2 Nie ma czegoś takiego jak zintegrowane przejście z przejazdem, tam jest przejście i oddzielnie przejazd. Na democie przejazd jest tylko trochę dalej oddalony od tego na filmie i co więcej oba oznaczone są takim samym znakiem D-6b.
Wypadek jak wypadek, ale ten materiał Polsatu choojowy strasznie.
Pieszy nawet na pasach nie ma pierwszeństwa przed tramwajem.
@Davit77 Warto przeczytać art. 13.1a i 26.1a PoRD przed takim stwierdzeniem
Kar4 warto przeczytać , przede wszystkim do końca i ze zrozumieniem. Art. 13. 1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. Art. 26.1a mówi o pierwszeństwie pieszego tylko wtedy gdy już jest na pasach. Pieszy stojąc na chodniku przed przejściem pierwszeństwa nie ma i o tym pisałem, być może zbyt ogólnikowo.
@Davit77 Zgadza się teraz z tramwajem, ale "pieszy stojąc na chodniku przed przejściem" także pierwszeństwa nie ma przed samochodem, dopiero pieszy wchodzący otrzymuje takie pierwszeństwo przed autem.
@Kar4 od 01.07.2021 musisz zwrócić większą uwagę przed przejściem, bo ma. Art. 13. 1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
@Davit77 "@Kar4 od 01.07.2021 musisz zwrócić większą uwagę przed przejściem" Zachowanie szczególnej ostrożności także było wymagane przed 01.07.2021 r.. Więc poziom uwagi kierowcy tj. "szczególna ostrożność" jest wymagany ten sam. Nowelizacja ustawy dla kierującego samochodem zmieniła to, że teraz pieszy wchodzący zyskał przed nim pierwszeństwo. PS a ten znajdujący się na przejściu ma teraz i miał też wcześniej pierwszeństwo przed pojazdami (samochodami i tramwajami).
@Kar4 i właśnie o tym pisałem. Pozdro.
Ta kobieta nie była nawet na przejściu, ale szła trasą rowerową!