Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:19

Pokaz hamowania samochodu osobowego i tramwaju. Różnica jest ogromna!

www.demotywatory.pl
+
418 422
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Banasik
+2 / 14

Z tego wynika, że tramwaj powinien ustępować pierwszeństwa samochodowi. Przynajmniej zdaniem niektórych tak wynika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+7 / 15

A teraz fajnie by było jakby np postawić jeszcze dodatkowo obok biegacza. Cała trójka rusza, porusza się jedną prędkością i hamowanie. Jestem przekonany że pieszy wyhamuje najszybciej :P .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+5 / 5

@rafik54321 Rozpędzony sprinter raczej nie da rady się zatrzymać szybciej od nowoczesnej osobówki jadącej z tą samą prędkością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+2 / 2

@rafik54321 z biegaczem tylko rower mógłby wygrać.
Czasem pokazane są również odległości hamowania pociągu pasażerskiego i towarowego wyładowanego na maxa, którego droga hamowania może wynieść 2km i dobrze pokazuje dlaczego nie można wciskać się pod zamakającą rogatkę, ponieważ maszynista nie ma szans wyhamować pociągu jak zobaczy samochód na przejeździe... na tym filmie w sumie widzimy że nie ma sensu wymuszać pierwszeństwa tramwajowi, albo lepiej ustąpić gdy tramwaj nam wymusi pierwszeństwo ^^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@J_R Zależy od prędkości. Jeśli mówimy o 45km/h? Może i nie. Ale z 30km/h? Czy 20km/h? Jak najbardziej. Bo auto będzie lecieć z dużą prędkością zanim wgl zacznie hamować (bo hamulce muszą zadziałać) u pieszego po prostu przestajesz biec. Zatrzymasz się maksymalnie w kilka kroków. Czyli w 3-5m.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
0 / 2

@rafik54321 Przy 20km/h człowiek musi już biec a samochód się ledwo toczy, jak sie zdusi pedał to stanie prawie w miejscu a biegacz musi zrobić te kilak kroków, co innego jak szybko idzie 6km/h wtedy łatwo stanie w miejscu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
0 / 0

@AVictor Oj tam oj tam. To i tak wszystko wina pieszych, rowerzystów i madek 500+ I może jeszcze Tuska lub PiS, zależnie od przynależności. Ale na pewno nie kierowców 'ja umiem w te kółka to inni są źli'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I isiek
-2 / 4

@rafik54321 - na fizykę się chyba nie chodziło? Sportowe samochody potrafią wyhamować ze 100 km/h w jakieś 33 metry, to ze 30 [jakieś 3 metry] czy 20 [1,5 metra] km/h chciałbym zobaczyć rowerzystę lub pieszego, który to osiągnie... Problemem nie jest masa a skuteczność hamowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2021 o 21:14

avatar rafik54321
-1 / 1

Masa bezposrednio wplywa na skutecznosc hamowania. Im obiekt masywniejszy tym wiecej energii potrzeba do jego zatrzymania. I to wlasnie jest ta skutecznosc. Zdolnosc przetwarzania energii kinetycznej w cieplna. Poza tym sportowe ultra auto, to nie przecietna osobowka. Sportpwe auta maja kilka razy wieksze hamulce niz przecietne auto. I do tego szersze opony oraz wieksza sile docisku. Zaloz hamulce od ferrari do osobowki i nie uswiadczysz zaskakujaco lepszych rezultatow. Bo zabraknie przyczepnosci.

Pomijasz mase kluczowych czynnikow i widzisz to co chcesz. Nawet pomijasz srednia predosc poruszania sie danych typow uczestnikow ruchu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
-1 / 7

Czy motorniczy, który wpakował się w Poznaniu w tył innego tramwaju, powinien o tym wiedzieć?
@Banasik Nie, z tego wynika, że pieszy powinien mieć bezwzględne pierwszeństwo, przed tramwajem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+4 / 10

@bartoszewiczkrzysztof . Pieszy pierwszeństwa mieć nie powinien, ale jak chce to niech śmiało wchodzi przed tramwaj, społeczeństwo oczyści się nieco z balastu kretynów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 4

@bartoszewiczkrzysztof Tak na prawdę, pierwszeństwo powinien mieć ten, komu najtrudniej wyhamować.
Dlatego dla pociągów są specjalne przejazdy, szlabany itp. Dlatego tramwaj w sytuacji równorzędnej ma pierwszeństwo.
Dodatkowy argument jest taki (i tu przepisów nie trzeba, tylko rozumu), że jak pieszy się właduje pod auto, to auto najwyżej się obije, a pieszy do piachu, więc pieszy powinien MYŚLEĆ, żeby się nie władować pod auto. Sam jak przechodzę przez jezdnię wielopasmową, to pomimo że pierwsze auto spowalnia lub zatrzymuje się aby mnie przepuścić, to i tak obserwuję kolejne pasy czy jakiś półmózg w audi nie jedzie na pełnej bombie. Bo jakby mnie trzasnął, to jego wina - proste, ale co mi po tym, jak by mi połamało kręgosłup albo poszedłbym do piachu? To niech już lepiej ustąpić debilowi.

Podobnie osobówka i pociąg. Nikt normalny nie ładuje się pod pociąg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+1 / 3

@bartoszewiczkrzysztof I jeszcze przed pociągiem i lądującym samolotem. A w razie pływania wpław po torach wodnych, to każdy tankowiec pływakowi powinien też ustępować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
-3 / 7

@rafik54321 pierwszeństwo ma ten, któremu trudniej wyhamować, czyli jadący szybciej. I drugi argument, ten który wyrządzi największe szkody, czyli większy. Zapraszam zatem np. do Rosji czy Indii, tam stosują się do Twoich zasad :)

Takie myślenie jak Twoje to typowy drugi (blok wschodni) i trzeci świat, my jednak nie chcemy się wzorować na drugim i trzecim świecie, tylko pierwszym, chcemy aby wszyscy uczestnicy ruchu drogowego mogli się czuć na drogach możliwie najbezpieczniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2021 o 13:48

avatar rafik54321
+1 / 5

Tak powinny brzmiec przepisy. Teraz mamy swiete piesze krowy i czemu to sluzy? wypadkom.
Jakos w niemczech piesi nie maja pierwszenstwa na pasach. Da sie? Da. To wlasnie taka wschodnia mysl jest taka zeby sie wladowac na krzywy ryj i koniec

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
0 / 0

@J_R Widzę że tylko Ty zrozumiałeś moją odpowiedź, kierowaną do kolegi Banasik (B)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jurand1967
+3 / 3

a jednak dalej istnieją idioci sądzący, że tramwaj zdąży wyhamować

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ruda_Maruda
0 / 0

Zasada zachowania pędu jest nieubłagana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hubertnnn
-1 / 1

Akurat z tramwajem to mnie zaskoczyło.
Zasada zachowania pędu to jedno, ale mając 40 kół masz większą siłę tarcia niż mając tylko 4.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maximus22_kr
0 / 0

@hubertnnn
40 kół ? raczej 20, no i masa 63 tony, jak w przypadku PESy, nawet sypanie piaskiem ( bo tak jest przy hamowaniu i rozruchu ) nie pomoże, tzn coś daje.

Inna sprawa to pierwszeństwo przed pieszym na pasach, niestety to martwy przepis. Już kilka razy miałem sytuację, że jadąc wolno ( w centrum Krakowa się nie da ) chciałem przejechać dalej widząc pieszego czekającego przed pasami, niestety dogonił mnie samochód, który musiał mu ustąpić pierwszeństwa, no i skoczyło się to ostrym hamowaniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregor2
0 / 0

@hubertnnn Tarcie jest niezależne od powierzchni, tylko od nacisku (masy) i współczynnika tarcia (cecha charakterystyczna dla stykających się materiałów). Poza tym tramwaje nie muszą aż tak skutecznie hamować, w zamyśle nie poruszają się szybko, a nagłe zatrzymanie było by groźne dla pasażerów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zmora90
0 / 0

W sumie różnica niewielka XD obydwa pojazdy zatrzymały się mniej-więcej po przejechaniu odległości równej około połowy swojej długości od momentu rozpoczęcia hamowania. A że tramwaj dłuższy to efekt widać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem