Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Poradnik dobrego kierowcy

0:38

Jak powinien zachować się kierowca wyprzedzanej ciężarówki

www.demotywatory.pl
+
453 464
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar rafik54321
+15 / 21

W końcu jakiś normalny kierowca TIRa. Na serio, chwała mu za to!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-1 / 3

@rafik54321 Ale w sumie nie łamie żadnych przepisów jeśli nie zwolni ten wyprzedzany, więc to kwestia jego woli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
+7 / 13

Jak widać, kultura zachowania się na drodze, nie zawsze idzie w parze, z kulturą osobistą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kurnutus
-3 / 7

@bartoszewiczkrzysztof nie da się nie kląć, gdy się dużo jeździ :-( a tym bardziej, gdy się jeździ po polskich drogach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C CysiekNH
+3 / 9

Tak powinien zachować się kierowca każdego pojazdu na drodze, nie tylko ciężarówki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 5

@CysiekNH Niekoniecznie. Wszystko zależy od po prostu różnicy prędkości pojazdów.

Jak się kula np traktor 30km/h to nie ma sensu by jeszcze zwalniał jak wyprzedza go osobówka. Bo to auto zaraz może pogonić 60km/h. But i idzie.

Jednak jak TIRy się wyprzedzają z różnicą prędkości rzędu 1km/h, to jest idiotyzm. Wtedy faktycznie warto ciut zwolnić. Więc wszystko z głową.

Warto zwolnić jak wyprzedzający "ledwo daje radę wyprzedzić" że tak to ujmę. Jak wyprzedza sprawnie to lepiej nic nie robić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dzikiZlasu
+2 / 2

@rafik54321 Tutaj problemem jest, że Tirowcy jadą pod ogranicznik prędkości ciągnika. Wystarczy, że jeden jedzie na bardziej zdartych oponach czy też opony są bardziej ugięte pod ładunkiem i już ten z tyłu ma powód do wyprzedzania. Nie bez powodu jest ustawowe 80 km/h dla tego typu pojazdów, właśnie by nie dochodziło do tego typu sytuacji. Zresztą kierowca "wolniejszego" pojazdu dał by jeden w górę i jechał by równo z peletonem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-2 / 2

@rafik54321 A jak się wyprzedzający rozmyśli i stwierdzi, że jednak nie zdąży na zwykłej krajówce a my mu zwolnimy w tym czasie to nie ma gdzie się schować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@dzikiZlasu ogranicznik prędkości ciągnika to mrzonka. Na porządku dziennym są ciężarówki pędzące 120km/h. Idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że podczas hamowania naczepa ich wyprzedzi, nie mówiąc już o innych kierowcach, których wręcz zmiatają z drogi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dzikiZlasu
+1 / 1

@romeknowak Były prowadzone próby drogowe celem zmiany homologacji ciągników, w końcu w Ameryce latają nawet ponad 120 km/h. Przy Europejskimi rozstawie osi, powyżej 100 km/h zestawy są bardzo niestabilne i nie ma możliwości technicznych by to poprawić, więc cały pomysł zarzucono i zostano przy max 90 km/h. Kierowca takiego tirolota jest skrajnie wyczerpany po kilku godzinach jazdy stwarzając tym większe niebezpieczeństwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+7 / 13

Dożyliśmy takich czasów, że normalne zachowania (czy to na co dzień, czy w pracy, czy też na drodze) urastają do rangi czynów wręcz bohaterskich...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C czolgista_1990
+4 / 6

o ile mnie pamięć nie myli to za skach i autostradach tirom wolno max 80 jechać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 kwietnia 2022 o 12:33

N Nimbochromis
+2 / 2

Gdyby tak każdy kierowca TIRa robił byłoby dobrze. A nie robi żaden

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dzikiZlasu
+2 / 2

Może gdyby pajace jechali przepisowo 80 km/h a nie pod kaganiec, to nie mieli by problemu się wyprzedzić? Naparzać mandatami za przekroczenia do 10km/h to i skończą się wyścigi słoni. Już pauza na wypisanie kwita na pisiąt zł jest dla nich wystarczająca karą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bauvvanek
0 / 4

I jeszcze bardziej powinien wyhamować żeby był zachowany przepisowy odstęp między pojazdami. A jeśli wyhamuje i będzie go chciał wyprzedzić następny TIR, to na nowo będzie hamował żeby zachować odstęp.

I wreszcie kiedy tak będzie hamował i hamował, to na polnej drodze zredukuje do 5km bo wyprzedzi go rowerzysta.?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-5 / 5

Średnie IQ kierowców ciężarówek to 90, nie ma co wymagać. Kto mądry zgodziłby się zostać niewolnikiem i mieszkać w kabinie za 2 tysiące Euro z hakiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q QnikQsy
-2 / 2

jak jedziesz sam to tak mozna, ale jak za Toba sa kolejni to slabo. Zeby zwolnic o dwa oczka, to retardera nie trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MarcelinaMarcelina
+2 / 2

Mam pytanie do znawców tematu.... po co kierowcy Tirów się wyprzedzają, jeśli i tak wszystkie Tiry jadą autostradą 80km/h?
¯\_(ツ)_/¯

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bajk4
+1 / 1

@MarcelinaMarcelina Predkośc wyprzedzania zalezy od tego, ile czasu jazdy lub pracy zostalo temu kierowcy który wyprzedza. Bo kierowca nie moze jechac cały dzień. Ma określone czasy, przeznaczone na jazdę, pracę i odpoczynek. Jesli czas jazdy zakonczy się jemu na zadupiu, to....ma pozamiatane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamfelski
+1 / 3

Dobre intencje nagrywającego ale psu o dupę ten poradnik. Wyprzedzający jest nierozsądny ponieważ nie powinien zaczynać manewru wyprzedzania jeżeli nie jest pewien że jest szybszy o 10km/h. Jak bym tak każdemu robił miejsce to jeszcze do teraz byłbym w drodze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mercedes33
-1 / 1

A jak zwolni i mu żyłka pęknie, to karambol gotowy. A może prawo jazdy zdał za trzecim razem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V valdizg
+1 / 1

kiedyś jak się robiło prawko to uczyli, że należy umożliwić wyprzedzającemu wykonać ten manewr

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

Trzeba też niestety powiedzieć, że tirowcy podejmują manewr, pomimo że jest on dla nich zakazany. Wtedy powodują zagrożenie i faktycznie tamują ruch. W innych przypadkach są takimi samymi uczestnikami ruchu i mają prawo wyprzedzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem