@rafik54321 Tutaj problemem jest, że Tirowcy jadą pod ogranicznik prędkości ciągnika. Wystarczy, że jeden jedzie na bardziej zdartych oponach czy też opony są bardziej ugięte pod ładunkiem i już ten z tyłu ma powód do wyprzedzania. Nie bez powodu jest ustawowe 80 km/h dla tego typu pojazdów, właśnie by nie dochodziło do tego typu sytuacji. Zresztą kierowca "wolniejszego" pojazdu dał by jeden w górę i jechał by równo z peletonem...
@rafik54321 A jak się wyprzedzający rozmyśli i stwierdzi, że jednak nie zdąży na zwykłej krajówce a my mu zwolnimy w tym czasie to nie ma gdzie się schować.
@dzikiZlasu ogranicznik prędkości ciągnika to mrzonka. Na porządku dziennym są ciężarówki pędzące 120km/h. Idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że podczas hamowania naczepa ich wyprzedzi, nie mówiąc już o innych kierowcach, których wręcz zmiatają z drogi.
@romeknowak Były prowadzone próby drogowe celem zmiany homologacji ciągników, w końcu w Ameryce latają nawet ponad 120 km/h. Przy Europejskimi rozstawie osi, powyżej 100 km/h zestawy są bardzo niestabilne i nie ma możliwości technicznych by to poprawić, więc cały pomysł zarzucono i zostano przy max 90 km/h. Kierowca takiego tirolota jest skrajnie wyczerpany po kilku godzinach jazdy stwarzając tym większe niebezpieczeństwo.
Może gdyby pajace jechali przepisowo 80 km/h a nie pod kaganiec, to nie mieli by problemu się wyprzedzić? Naparzać mandatami za przekroczenia do 10km/h to i skończą się wyścigi słoni. Już pauza na wypisanie kwita na pisiąt zł jest dla nich wystarczająca karą.
I jeszcze bardziej powinien wyhamować żeby był zachowany przepisowy odstęp między pojazdami. A jeśli wyhamuje i będzie go chciał wyprzedzić następny TIR, to na nowo będzie hamował żeby zachować odstęp.
I wreszcie kiedy tak będzie hamował i hamował, to na polnej drodze zredukuje do 5km bo wyprzedzi go rowerzysta.?
@MarcelinaMarcelina Predkośc wyprzedzania zalezy od tego, ile czasu jazdy lub pracy zostalo temu kierowcy który wyprzedza. Bo kierowca nie moze jechac cały dzień. Ma określone czasy, przeznaczone na jazdę, pracę i odpoczynek. Jesli czas jazdy zakonczy się jemu na zadupiu, to....ma pozamiatane.
Dobre intencje nagrywającego ale psu o dupę ten poradnik. Wyprzedzający jest nierozsądny ponieważ nie powinien zaczynać manewru wyprzedzania jeżeli nie jest pewien że jest szybszy o 10km/h. Jak bym tak każdemu robił miejsce to jeszcze do teraz byłbym w drodze
Trzeba też niestety powiedzieć, że tirowcy podejmują manewr, pomimo że jest on dla nich zakazany. Wtedy powodują zagrożenie i faktycznie tamują ruch. W innych przypadkach są takimi samymi uczestnikami ruchu i mają prawo wyprzedzać.
W końcu jakiś normalny kierowca TIRa. Na serio, chwała mu za to!
@rafik54321 Ale w sumie nie łamie żadnych przepisów jeśli nie zwolni ten wyprzedzany, więc to kwestia jego woli.
Jak widać, kultura zachowania się na drodze, nie zawsze idzie w parze, z kulturą osobistą.
@bartoszewiczkrzysztof nie da się nie kląć, gdy się dużo jeździ :-( a tym bardziej, gdy się jeździ po polskich drogach
Tak powinien zachować się kierowca każdego pojazdu na drodze, nie tylko ciężarówki.
@CysiekNH Niekoniecznie. Wszystko zależy od po prostu różnicy prędkości pojazdów.
Jak się kula np traktor 30km/h to nie ma sensu by jeszcze zwalniał jak wyprzedza go osobówka. Bo to auto zaraz może pogonić 60km/h. But i idzie.
Jednak jak TIRy się wyprzedzają z różnicą prędkości rzędu 1km/h, to jest idiotyzm. Wtedy faktycznie warto ciut zwolnić. Więc wszystko z głową.
Warto zwolnić jak wyprzedzający "ledwo daje radę wyprzedzić" że tak to ujmę. Jak wyprzedza sprawnie to lepiej nic nie robić.
@rafik54321 Tutaj problemem jest, że Tirowcy jadą pod ogranicznik prędkości ciągnika. Wystarczy, że jeden jedzie na bardziej zdartych oponach czy też opony są bardziej ugięte pod ładunkiem i już ten z tyłu ma powód do wyprzedzania. Nie bez powodu jest ustawowe 80 km/h dla tego typu pojazdów, właśnie by nie dochodziło do tego typu sytuacji. Zresztą kierowca "wolniejszego" pojazdu dał by jeden w górę i jechał by równo z peletonem...
@rafik54321 A jak się wyprzedzający rozmyśli i stwierdzi, że jednak nie zdąży na zwykłej krajówce a my mu zwolnimy w tym czasie to nie ma gdzie się schować.
@dzikiZlasu ogranicznik prędkości ciągnika to mrzonka. Na porządku dziennym są ciężarówki pędzące 120km/h. Idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że podczas hamowania naczepa ich wyprzedzi, nie mówiąc już o innych kierowcach, których wręcz zmiatają z drogi.
@romeknowak Były prowadzone próby drogowe celem zmiany homologacji ciągników, w końcu w Ameryce latają nawet ponad 120 km/h. Przy Europejskimi rozstawie osi, powyżej 100 km/h zestawy są bardzo niestabilne i nie ma możliwości technicznych by to poprawić, więc cały pomysł zarzucono i zostano przy max 90 km/h. Kierowca takiego tirolota jest skrajnie wyczerpany po kilku godzinach jazdy stwarzając tym większe niebezpieczeństwo.
Dożyliśmy takich czasów, że normalne zachowania (czy to na co dzień, czy w pracy, czy też na drodze) urastają do rangi czynów wręcz bohaterskich...
o ile mnie pamięć nie myli to za skach i autostradach tirom wolno max 80 jechać
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 kwietnia 2022 o 12:33
Gdyby tak każdy kierowca TIRa robił byłoby dobrze. A nie robi żaden
Może gdyby pajace jechali przepisowo 80 km/h a nie pod kaganiec, to nie mieli by problemu się wyprzedzić? Naparzać mandatami za przekroczenia do 10km/h to i skończą się wyścigi słoni. Już pauza na wypisanie kwita na pisiąt zł jest dla nich wystarczająca karą.
I jeszcze bardziej powinien wyhamować żeby był zachowany przepisowy odstęp między pojazdami. A jeśli wyhamuje i będzie go chciał wyprzedzić następny TIR, to na nowo będzie hamował żeby zachować odstęp.
I wreszcie kiedy tak będzie hamował i hamował, to na polnej drodze zredukuje do 5km bo wyprzedzi go rowerzysta.?
Średnie IQ kierowców ciężarówek to 90, nie ma co wymagać. Kto mądry zgodziłby się zostać niewolnikiem i mieszkać w kabinie za 2 tysiące Euro z hakiem?
jak jedziesz sam to tak mozna, ale jak za Toba sa kolejni to slabo. Zeby zwolnic o dwa oczka, to retardera nie trzeba.
Mam pytanie do znawców tematu.... po co kierowcy Tirów się wyprzedzają, jeśli i tak wszystkie Tiry jadą autostradą 80km/h?
¯\_(ツ)_/¯
@MarcelinaMarcelina Predkośc wyprzedzania zalezy od tego, ile czasu jazdy lub pracy zostalo temu kierowcy który wyprzedza. Bo kierowca nie moze jechac cały dzień. Ma określone czasy, przeznaczone na jazdę, pracę i odpoczynek. Jesli czas jazdy zakonczy się jemu na zadupiu, to....ma pozamiatane.
Dobre intencje nagrywającego ale psu o dupę ten poradnik. Wyprzedzający jest nierozsądny ponieważ nie powinien zaczynać manewru wyprzedzania jeżeli nie jest pewien że jest szybszy o 10km/h. Jak bym tak każdemu robił miejsce to jeszcze do teraz byłbym w drodze
A jak zwolni i mu żyłka pęknie, to karambol gotowy. A może prawo jazdy zdał za trzecim razem?
kiedyś jak się robiło prawko to uczyli, że należy umożliwić wyprzedzającemu wykonać ten manewr
Trzeba też niestety powiedzieć, że tirowcy podejmują manewr, pomimo że jest on dla nich zakazany. Wtedy powodują zagrożenie i faktycznie tamują ruch. W innych przypadkach są takimi samymi uczestnikami ruchu i mają prawo wyprzedzać.