Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
S Sevivo
+3 / 3

Przez statystyki.

TIRy powodują mniej wypadków i mniej wypadków śmiertelnych. Ale to statystyka.

Tylko że TIRy powodują też mniej wypadków śmiertelnych biorąc pod uwagę to że jest ich mniej. Żeby statystycznie powodować tyle co osobówki powinno być 3 razy więcej wypadków śmiertelnych z udziałem TIRów. Jest ich na drogach 10 razy mniej, a nie zabijają 10% tylko 3%.

No i jeszcze niektórzy zwracają uwagę, że to już idzie w promile biorąc pod uwagę ile km przejechał kierowca TIRa a ile osobówki (to znaczy statystycznie co ile kilometrów ma kolizję).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 maja 2022 o 7:23

Q qw888888
+3 / 7

To raczej kwestia braku uwagi i niezachowania dystansu. Poza tym jakby TIRy miały jeździć 80 to by zaczęły blokować ruch na jednopasmówkach, a to dopiero niejednego doprowadzałoby do flustracji, niebezpiecznych manewrów, dalej już nie będę dopowiadał o skutkach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mike2206
+2 / 12

A Co to jest TIR?- zeby tylko ktos pokusil sie o sprawdzenie.
Osobowka ktora wyprzedza samochod ciezarowy na sile chowa sie pomiedzy dwie ciezarowki zapominajac ze 44 tony nie hamuja tak szybko jak ona. Policja przyjezdza o pan z ,, tira'' najechal na tyl i zabil, sprawa zamknieta, winny jest. Tak samo osobowka kontra rower, winny zawsze w aucie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F filarm
-2 / 2

nowoczesne ciężarówki mają aktywne tempomaty zdolne zatrzymać auto w korku albo chociaż zwolnić do ok 30km/h niestety takie tampomaty pod górę zwalniają do 80 a chcąc nadrobić straty z góry jadą ok 110 mimo ustawionej prędkości 90. dla kierowcy jest to irytujące i często jadą z nogą na gazie i wtedy auto jedzie 90 ale ile można trzymać nogę w bezruchu włącza się tempomat a on mimo łamania przepisów jedzie z górki za szybko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D demotek21
0 / 0

@filarm chodzi o zużycie paliwa. W scanii aktywny tempomat jest połączony z GPS i mapami topograficznymi, dzięki którym z wyprzedzeniem planuje z jaką prędkością auto ma wjeżdżać pod górę oraz jak zjeżdżać. Generalnie chodzi o zmniejszenie zużycie paliwa. Dla jasności mapy nie mają 100% pokrycia dróg, ale całkiem sporo. Tak w skrócie opisywał ten system instruktor na kwalifikacji, który na codzień pracuje w scanii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eref88
+6 / 6

Przy masie prawie 30 ton takie skutki będą przy 30km/h osobówka nie ma szans zostaję poprostu wciśnięta pod drugiego tira

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lolo7
+2 / 2

Oni muszą pędzić, żebyś rano miał świeże bułeczki, szyneczki itd, itp XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jachu79
+1 / 1

w takim przypadku nie ma większego znaczenia czy jechał 110 czy 80

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
-1 / 1

Skończ chociaż 14 lat i dopiero wtedy się wypowiadaj.

Wypadek ze zdjęcia - odstęp między pojazdami. Czy osobówka wcisnęła się między ciężarowe, czy jechali tak od 10 km - nie wiemy. Prędkość nie ma tu nic do rzeczy.

Drugie - od ciągników siodłowych jest ITD - tak zwane "krokodylki". I o ile naginanie 80 w zabudowanym policja wyłapie i zatrzyma - o tyle od sprawdzania kierowcy są właśnie krokodylki - patrzą na prędkość, czas pracy itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OlafJulka
-2 / 2

Przestańcie winić kierowcę ciężarówki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O onlywoman
-1 / 1

A co nie są nigdy winni??Różnica kierowcy,od kierowcy zawodowego powinna być taka,że drugi wykonując ten zawód powien przestrzegać przepisów i szybciej reagować na zagrożenie, bo to jest jego zawód, więc od nich powinno się wymagać więcej. Fakt nie zawsze są winni wypadku,ale sporą część nie jeździ zgodnie z przepisami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Doombringerpl
0 / 0

Drogi autorze, a widziałeś kiedyś akcję, jak kolumna TIRów jedzie równo 80, w odstępach około 50m, po czym tuż przed zjazdem, między każdy próbują wjechać auta hamujące z prędkości 140 bo właśnie zaraz jest ich zjazd. Ja widziałem taką akcję. i podziwiałem gościa w TIRze, że udało mu się nie wprasować jednego z takich mądrych w drugiego tira, bo awaryjne hamowania miało 5 TiRów. Ten, którego podziwiałem aż tańczył ale nie złożył się i nie przydzwonił w barierki. Zatrzymał się na poboczu, obok pasa zjazdowego, na którego ta cała tłuszcz, która doprowadziła do sytuacji, postanowiła nagle zjechać. Co więcej, zanim szczęśliwie bez strat, wszyscy ruszyli, powstał tzw. "korek widmo". Z informacji od znajomych, którzy godzinę po mnie wyszli z pracy, akurat zator był około 15 km dalej, o długości około 2 km, akurat na wjeździe, z którego korzystają. Nie cierpię TIRoców za ich manewry, ale ocenianie sytuacji na podstawie zdjęcia pokazuje tylko, że nie nadajesz się na sędziego. Wydałeś osąd i podpaliłeś lont g00wnoburzy, a nie wiesz nic. Szukasz poklasku wśród innych frustratów, którzy na słowo TIR reagują agresją. A to kwalifikuje Was do zabrania Wam prawka...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem