@CoGitare tak około 50/60 godzin, ale to od zera do pełna. Mniej więcej 10 kilometrów zasięgu w godzinę ładowania. Gdyby te panele można było ułożyć bardziej prostopadle do słońca, skróciło by to o połowę czasu.
Konno też jeżdżono równolegle z autami. W ogóle to samochodów nikt nie chciał, tylko "szybszych koni". Tak że opór przed elektryfikacją jest zrozumiały i wspierany przez eksporterów ropy. BTW to Tesla ma z 600km zasięgu.
@pejter Do niedawna kwestia wysokiej ceny i ciężaru. Dodatkowo historycznie ogniwa były nieaerodynamiczne i nieelastyczne. Ogniwa tylko zmniejszyły by zasięg i zwiększyły cenę. Słowo klucz, "do niedawna" bo obecnie możesz już zamówić pierwsze modele gdzie panele zwiększają zasięg i "ekonomię paliwa".
A ile by teslę trzeba było ładować taką ilością paneli?
@CoGitare tydzień. Do tego oczwyscie potrzebujesz oryginalnych wtyczek i przetwornic bo inne nie pasuja. Tesla to takie apple tylko na kołach
@CoGitare tak około 50/60 godzin, ale to od zera do pełna. Mniej więcej 10 kilometrów zasięgu w godzinę ładowania. Gdyby te panele można było ułożyć bardziej prostopadle do słońca, skróciło by to o połowę czasu.
Konno też jeżdżono równolegle z autami. W ogóle to samochodów nikt nie chciał, tylko "szybszych koni". Tak że opór przed elektryfikacją jest zrozumiały i wspierany przez eksporterów ropy. BTW to Tesla ma z 600km zasięgu.
@polkong tak ma 600 km zasiegu jesli na przyczepie ciągnie drugi w pelni naladowany akumulator a glowny laduje dwa razy w ciagu tej trasy.
@rapper3d Rozpowszechniasz nieprawdziwe informacje. Zasięg samochodów tesla jest między 400 a ponad 600km. https://ecocostsavings.com/tesla-models-compared/
@polkong jesli w miedzyczasie yntelygencja tego wynalazku nie przypiedoli w naczepe ciezarowki w trybie autonomicznym
A właściwie czemu elektryki nie są pokryte panelami?
Były nawet takie wizualizacje w latach '70 albo '80
@pejter Do niedawna kwestia wysokiej ceny i ciężaru. Dodatkowo historycznie ogniwa były nieaerodynamiczne i nieelastyczne. Ogniwa tylko zmniejszyły by zasięg i zwiększyły cenę. Słowo klucz, "do niedawna" bo obecnie możesz już zamówić pierwsze modele gdzie panele zwiększają zasięg i "ekonomię paliwa".
Jadąc na wieś i na łono przyrody, zabiera agregat z silnikiem Diesla, na przyczepce.
Trzeba by mu ten dodatkowy prąd opodatkować.