Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
309 321
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D dakonto
+6 / 8

Najwidoczniej dotychczasowa sieć była wystarczająca i nie było potrzeby na dodatkowe by zarastały zielskiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 3

A jest mapa z trasami kolejowymi wyremontowanymi po 1990roku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@MG02
nie. Jest to mapa całkowicie nowych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+1 / 1

@piotrKrokodyl
No to trochę głupio, bo wybiorcze przedstawienie faktów zakłamuje tylko rzeczywistość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+3 / 3

Powiedzmy, że chcesz pojechać pociągiem z Zakopanego do Szczecina w godzinach popołudniowych.
Wsiadasz przed godz. 16-tą, wysiadasz następnego dnia po godz. 6-tej.
Ponad 14 godzin.
Wieczorem może być krócej... 13 godzin...
Można i bez przesiadki. Ale wtedy 15 godzin. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+2 / 2

@koszmarek66 Kiedyś przeglądałem połączenia Lublin - Wałbrzych (jak dla mnie logiczne, że chciałem się dostać z Lublina do Wałbrzycha i chyba dla każdego innego też) No i mi wyświetliło kilka tam połączeń... z przesiadkami.. no ok.. patrzę tam gdzie 2 przesiadki i było połączenie Lublin-Warszawa wsch. (przesiadka) - Wrocław Główny (przesiadka) i docelowo Wałbrzych miasto. Drugie połączenie też 2 przesiadki (w Katowicach i we Wrocławiu) ale to co zobaczyłem potem to mnie rozwaliło kilka przesiadek (4 lub 5, nie pamiętam już dokładnie) ale był na pewno Radom, Wawa, Łódź... Poznań... Wrocław i może coś jeszcze albo i nie.. to coś miało trwać chyba 17 czy więcej godzin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
+1 / 1

Ciekawe, czy w innych częściach Polski też protestują przeciwko budowie nowych linii kolejowych jak w okolicach Rzeszowa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WisniaWisniewski
+3 / 3

Nie chcę psuć samopoczucia, ale tak na prawdę wskazana linia nie jest nową linią. Jest to reaktywacja starej linii która była nieczynna i rozebrana. Fakt że trochę się napracowali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
-1 / 1

Nowa nieprzemyślana i nie bardzo potrzebna linia była by jak przekop mieżei wiślanej, ogromnie kosztowny i korzysta z niego może jeden statek na dzień

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcin2019Master
0 / 0

To pewnie spowodowane jest przez rozwój motoryzacji. Pociągiem i tak nie dojedziesz dokładnie tam gdzie chcesz i szybciej jest samochodem. Poza tym takie inwestycje zajmują wiele lat i wiążą się z olbrzymimi kosztami na zakup coraz droższej ziemi, plus wywłaszczenia, rozbiórki, planowanie, projekt, przetargi (wraz z czasem na odwołania)
i wreszcie sama budowa, a na koniec i tak nie zwróci się w biletach. Połączenia od zakładów przemysłowych do istniejących linii będą zapewne poniżej 4km. Większa ilość mostów i dróg ułatwia teraz dystrybucję towarów które kiedyś musiały być przewożone koleją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
+1 / 1

Co ciekawe, bardzo podobnie wygląda mapa nowych fortyfikacji obronnych, nowych gotyckich zamków, nowych lądowisk dla sterowców oraz nowych ziemnych przechowalni brukwi. Z dokładnie tego samego powodu, dla którego nie buduje się nowych linii kolejowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
+1 / 5

To chcecie to CPK czy nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

Nowe raczej zbędne. Wystarczy wyremontować istniejące co już się dzieje. Pytanie tylko czy po tych remontach pociągi będą mogły jechać z prędkością powyżej 160km (obecnie jest to chyba maks co wyciągają nasze koleje) na większości odcinków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

@piotrKrokodyl Maksymalna prędkość jest ograniczona przez wyprofilowanie zakrętów (przede wszystkim - promień). Jeśli tylko remontujemy i poruszamy się ściśle w śladzie istniejącej linii, to pole do manewru jest bardzo niewielkie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 stycznia 2023 o 13:30

D daclaw
0 / 0

I tak za dużo, bo ta gdańska PKM-ka jest do potłuczenia o kant dupy. Lepszy byłby tramwaj. A w ogóle, to najlepsze były ruiny starego nasypu - idealny skrót rowerowy. A nie na pociąg czekać, który jeździ rzadko i z niczym się nie zgrywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
0 / 0

Komu to potrzebne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trolu1975
0 / 0

Do tego warto dodać, że to nie jest tak zupełnie nowa linia kolejowa, a odbudowa (fakt, nie remont, ale jednak odbudowa a nie budowa zupełnie nowej) linii która kiedyś istniała...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lehhu
0 / 0

A linia Podłęże-Piekiełko :) ? Co prawda jeszcze jej nie ma, ale coś tam się dzieje w tym temacie :D .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem