jak ja lubię takich pier...cych trzy po trzy, byle tylko poklepać. EU, co? no to proszę: wejście do Carrefoura u nas (Belgia), ze zdjęciami sklepowych złodziei. to samo z resztą w Holandii, policja publikuje filmy ze złapanymi złodziejami w roli głównej
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2024 o 10:49
@Tamtam10: no tak, z pewnością policja nielegalnie publikuje...
więc jeszcze raz: tak, publikacja zdjęć złodziei jest legalna. to, że jedno państwo przegina z przepisami, nie znaczy że to jest w jakikolwiek sposób wymuszone przez eu
@Petyrek Skoro to policja wywiesiła to zdjęcie to zupelnie inna sprawa. To znaczy, ze policja poszukuje tych osob za zgodą sędziego. Jesli policja kogos poszukuje to wszedzie moze upublicznic wizerunek za zgodą sądu. My mowimy o publikowaniu wizerunku przez osoby prywatne, pokrzywdzone.
Czy można nie rozpowszechniać wypocin p. Cejrowskiego? Niech sobie siedzi w tym swoim południowoamerykańskim raju i cieszy się brakiem podatków oraz miłością do Putina.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2024 o 11:25
@samodzielny68 Jak już, Cejrowski przebywa w Arizonie, czyli północ. On nienawidzi Putina i ruskich. Osobiście słucham jego audycji. Nie zgadzam się w wielu kwestiach, głównie religia. Ale zgadzam się w wielu kwestiach ekonomii. Tak samo nie lubimy socjalistów (czytaj. np. pis). Widzimy upadek UE, która co raz bardziej przypomina bolszewizm, ZSRR.
@samodzielny68 przecież on nienawidzi Putina i Rosji. Podkresla to tak czesto jak sie da. Wypociny bede rozpowszechnial, bo w wielu kwestiach ma zdroworozsądkowe podejście.
@seybr @Tamtam10 Skoro piszecie, że już nie lubi Putina, to dobrze, a nawet bardzo dobrze, albowiem w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia. Ale nazwanie jego poglądów "zdroworozsądkowym podejściem" to lekka przesada.
@samodzielny68 ty nawet czytać nie potrafisz. Nikt nie napisał, ze "już" nie lubi Putina. Putina i Rosji nie lubi od zawsze. Co często podkreśla. Naucz sie czytac.
@Tamtam10 Nie trzeba czytać Twojego niezwykle mądrego i odkrywczego komentarza, wystarczy sięgać pamięcią trochę dalej niż złota rybka. A to co p. Cejrowski 'podkreśla' ma podobną wartość jak okrzyki p. Piotrowicza który podobno zawsze był przeciwnikiem realnego socjalizmu...
Słucham jego podcastów, zazwyczaj gdy jadę autem. Jak pisałem, nie zgadzam się z nim na wiele tematów, ale są takie w których mówi z rozsądkiem. Czasem on bierze jakąś stronę, bywa że stara się być obok i przedstawić dwa poglądy, stanowiska np. dwóch polityków. Jest specyficzny, ale to w nim lubię.
@JohnLilly Ma swoje problemy? UE tworzy je sama, problem z ciapatymi to pikuś. Gospodarczo sama się zaorała. Dodatkowo nakłada kolejne idiotyczne przepisy, jak np. sytuacja z elektrykami. Ja się nie dziwie że Norwedzy nie chcą być UE.
@seybr Pozostaje przy swoim, że nadal nie można tu mówić o upadku. O tym mógłbyś pisać jakbyśmy słyszeli o tym, że wiele krajów chce się z tego tworu wypisać, a jak na razie wypisali się tylko Brytyjczycy i już słychać przebąkiwania, że chętnie by do tej złej Unii jednak wrócili.
@Tamtam10 Dość łatwo znaleźć. Nawet Wyrocznia Waszego Pokolenia w artykule o WC o tym pisze. To, że z czasem się zorientował, że traci w ten sposób na popularności to inna sprawa. Jak dla mnie - jak pisał nieodżałowany Expierd - EOF.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2024 o 16:56
@Tamtam10 Proszę bardzo, 1 Marzec 2022 rok, cejrowski razem z koorwinem do spółki usprawiedliwiają putlera i uważają, że jego napaść była słuszna.
Pisały o tym m.in. Wprost, Wyborcza, Onet i wiele innych. No, ale jak się ma zdolności manualno-psychologiczne prawaczka to wujek google i 30 sekund nie wystarczy.
@Loganesko co ty pi...rdolisz? Cejrowski ani słowa we wspomnianej audycji nie powiedział, że Putina napasc byla sluszna. Nie dopowiadaj sobie narracji, ktora ci pasuje. Powiedzial tylko jaki jest sposób myslenia Putina i okolicznosci tego co sie stalo czyli umowa Zachodu z Rosją o neutralności Ukrainy, ktora to umowa została złamana. Ale nie ma tam słowa, że Cejrowski w jakikolwiek sposób popiera Putina, bo go nie popiera. Nie manipuluj faktami i wypowiedziami Cejrowskiego tak jak ci pasuje.
@Tamtam10 Prawaczku, manipulować trzeba choćby umieć. Słowa twojego guru po napaści putlera na Ukrainę:
"Putin może najedzie albo nie najedzie, być może uderzy, żeby pasowało to do tej koncepcji lansowanej przez Zachód. Natomiast na tej wojnie strasznie zależy koncernom zbrojeniowym amerykańskim, bo Trump wygasił konflikty, więc nie ma dokąd sprzedawać towaru. Demokratom też zależy na wojnie, bo wtedy słupki idą w górę. Bidena większość nie popiera, to trzeba coś z tym zrobić, no więc może wojna..."
Czyli putin atakuje ukrainę, ale to wina Bidena i demokratów... ku*wa jakie gówno trzeba mieć zamiast mózgu żeby takie brednie wygadywać? I jak wielkie szambo z beretu trzeba mieć żeby potem tego zje*a bronić?!
@Loganesko ale ty tępy jestes. W ktorym miejscu tego cytatu stoi, ze atak na Ukraine to wina Bidena? Tam stoi tylko, ze Demokratom zależy na wojnie. Rozumiesz podstawowe roznice w znaczeniu słów? I ciagle czekam az mi pokazesz w ktorym miejscy Cejrowski powiedzial, ze popiera Putina.
@Tamtam10 Dalej nie rozumiesz, prawda? Ok, to prościej:
Słowa - "Putin może najedzie albo nie najedzie, być może uderzy, żeby pasowało to do tej koncepcji lansowanej przez Zachód." - pomijam fakt, że było to PO NAPADZIE ruskich skur*ysynów na Ukrainę, On jeszcze stwierdził, że jeśli putler najedzie i zaatakuje, to będzie pasowało do koncepcji Zachodu, w sensie, że to wola Zachodu, nie putlera. Jedźmy dalej...
Kontynuując - "Natomiast na tej wojnie strasznie zależy koncernom zbrojeniowym amerykańskim, bo Trump wygasił konflikty, więc nie ma dokąd sprzedawać towaru. Demokratom też zależy na wojnie, bo wtedy słupki idą w górę. Bidena większość nie popiera, to trzeba coś z tym zrobić, no więc może wojna..." - czyli na wojnie nie zależy prawicowemu zje*owi trumpkowi, który jest za pan brat z putlerem, i który go usprawiedliwiał i wychwalał na każdym kroku, a jego oponentowi, Bidenowi i Demokratom, którym potrzebna jest wojna... Ch*j, że to spie*dolony trumpek nawoływał do izolacji i rasizmu wobec Meksykanów, ch*j, że to spier*olony trumpek wychwalał putlera pod niebiosa i go wybielał w opinii publicznej, to Bidenowi, który na każdym kroku piętnował putlera zależy na wojnie i najeździe ruskich... typowa prawacka logika "Chwalmy gówno! To nie ja powiedziałem, to tamci!"
Sku*wysyn cejrowski to taka sama gnida jak trumpek, kaczyński, koorwin i cała reszta prawicowego spier*olenia.
@Loganesko ty to jestes ograniczony. To, że cos pasuje komus nie oznacza, ze to jego wola. A cala reszta to tylko daleko idace od prawdy twoje domysly na zasadzie co autor mial na mysli. Autor mial na mysli to co jest napisane i co powiedzial a nie to co sobie wydumasz i co ci pasuje. Popracuj nad doslownym znaczeniem slow, ktore sie mówi a nie dopowiadasz sobie bajeczki do kontekstu, ktory ci pasuje. Cejrowski nigdy nie popieral Putina i Rosji i mozesz sobie robic fikolki z jego wypowiedzi ale nic tego nie zmieni.
@AleksandraCz ale czemu? Kradzież jest świadomym, celowym działaniem. W jaki sposób pokazywanie czegoś, co robisz świadomie, może zaszkodzić twojej prywatności? Oczywiście mówimy o aktywnościach publicznych, społecznych, bo jak się zamykacie u kogoś w domu i tam gracie do upadłego w simsy czy dyskutujecie do prozie Dostojewskiego to wasza sprawa, ale jeśli robicie to w miejscach publicznych?
@iposek takie są przepisy z rodo. dlatego zazwyczaj prawie wszyscy, którzy używają monitoringu, muszą poinformować, że obiekt jest pod kamerami. tak samo jeśli kogoś nagrywasz podczas rozmowy, to zazwyczaj trzeba o tym mówić, że rozmowa jest nagrywana, bo potem sąd to różnie interpretuje
Tu przyznaję Cejrowskiemu rację, co do absurdów panujących na świecie. Ale mówiąc o absurdach niech się odniesie do karania księży pedofilów, bo to moim zdaniem są największe "święte krowy".
Dziwny ten Cejrowski, niby robi całe życie w publicystyce ale nie zakumał, że
OD CZASÓW HAMMURABIEGO (XVIII w.p.n.e.) na ściganie, karanie i piętnowanie złoczyńców MONOPOL mają instytucje państwa. To nie obywatel "wymierza sprawiedliwość" ale państwo.
Taka sytuacja trwa już od 3800 lat - był czas przywyknąć.
Zacznijmy od tego, że jeśli masz przy drzwiach kamerkę, która nagrywa okolicę i uchwycisz moment przestępstwa, to bierzesz nagranie i idziesz z nim na policję, aby ta podjęła czynności. Jeśli równolegle chcesz ostrzec przed złodziejem swoją lokalną społeczność, to idziesz z nagraniem do sąsiadów, albo rozsyłasz to po grupach osiedlowych etc.
Czemu ma służyć w taki wypadku opublikowanie nagrania szeroko w internecie, w tym również np. na kanałach na YouTube o krajowym lub międzynarodowym zasięgu, gdzie twarz złodzieja zobaczy kilka milionów ludzi z całego globu?
@Eaunanisme A czemu ma służyć pójście na policje? Stracie czasu? Jak poniżej 800 zł to nie przestępstwo a wykroczenie a sprawcy i tak nie będą szukać nawet jak im się poda na tacy.
@iposek @ abaddon81 Więc pytanie podstawowe - jaki jest cel zamontowania kamerki przed wejściem do domu? Bo z Waszych komentarzy wynika, że głównie w celu nabijania sobie oglądalności na YouTube.
@Eaunanisme nie mam pojęcia jak wysnułaś taki wniosek. Kamerka ma na celu (w tym kontekście, bo ma też inne zadania) identyfikację, odnalezienie złodzieja i najlepiej ukaranie złodzieja wszelkim sposobem. Nie wiem skąd wzięłaś pomysł z youtubem, jeśli by się miał temu przysłużyć to i owszem, ale raczej bym stawiał na FB, insta, x czy gdzie tam się zbierają ludzie z okolicy.
@iposek Jak to skąd? Kiedy napisałEM, że w założeniu takie nagranie powinno stanowić materiał dowodowy dla odpowiednich służb, albo zostać rozdystrybuowane pomiędzy członków danej społeczności w celu ostrzeżenia i nie ma logicznego uzasadnienia dla tego, żeby akcję podpieprzenia paczki spod drzwi w Otwocku zobaczyły miliony ludzi, w tym z dalekiej zagranicy, to napisałeś, że "co złego wyniknie z faktu że twarz złodzieja zobaczą miliony ludzi".
Jak chcesz osiągnąć te miliony wyświetleń i gdzie? "Tam gdzie się zbierają ludzie z okolicy"?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 stycznia 2024 o 10:32
@Eaunanisme sorki, nie wiem czemu założyłem żeś kobietą.
Ale do rzeczy, nadinterpretujesz, clou mojego pytania jest w "co złego wyniknie..." a nie w tych milionach. W sumie uważam wręcz, że dużo skuteczniejsze będą setki które mogą zobaczyć jego facjatę na, np peju na FB niż miliony z całego świata których raczej nigdy nie spotka. To czy filmik pójdze przy okazji na YT, a stamtąd w np ogólnokrajowej TV jest wtórne. Niemniej, nawet jeżeli tak się stanie i miliony ludzi na całym świecie zobaczą jak jakiś sebek kradnie Żubrówkę w Żabce, to co złego z tego wyniknie?
Wiesz. Generalnie demot bez źródła, więc można sobie gdybać, jaki jest kontekst dyskusji. Zakładałbym jednak, że mniej chodzi o fakt, że ktoś sobie nagranie z kamerki przy drzwiach, na których jest widoczna twarz złodzieja, wykorzysta w celu zgłoszenia i/lub ostrzeżenia innych, a bardziej chodzi o to, że ktoś może takie nagrania udostępniać szerokiej publiczności kompletnie niezwiązanej z tematem i dla lajków, a nie pomocy poszkodowanym. Czy jest w tym coś złego, jak pytałeś? Moim zdaniem tak. Chociażby przez fakt, że w Internecie bardzo trudno o anonimowość, diabelnie łatwo jest ustalić czyjąś tożsamość i wykorzystać w jakimś dziwnym celu, a dodatkowo dochodzi kwestia powiązania czyjegoś wizerunku z przestępstwem. Pewnie, że możemy generalnie wyjść z założenia, że "jak kradnie, to cнuj mu w dziąsło". Tylko pytanie, czy faktycznie chcemy tak funkcjonować jako społeczeństwo. Są deepfake'i. Można zmanipulować nagranie i nadać mu inny kontekst. Swoboda w dysponowaniu cudzym wizerunkiem w sieci, nawet w dobrej wierze, prędzej czy później doprowadzi do linczu na niewinnej osobie. Dlatego będę stać na stanowisku, że od rozsyłania listów gończych z wizerunkiem przestępców są odpowiednie służby, a my, jako szarzy ludzie, raczej powinniśmy dążyć do tego, żeby w sieci publikować tylko siebie, albo innych za ich wyraźną zgodą.
Tutaj zapomina się że mowa o dwóch niezależnych od siebie rzeczach. Złodziej dokonujący włamania beknie z odpowiednich paragrafów za włamanie, kradzież. Natomiast publikacja czyjegoś wizerunku bez zgody tej osoby to inny paragraf i inna sprawa. To że ktoś ma wyrok skazujący nie oznacza, że został pozbawiony praw obywatelskich, lub też nie zostały mu ograniczone. Na przykład prawo do korespondencji
jak ja lubię takich pier...cych trzy po trzy, byle tylko poklepać. EU, co? no to proszę: wejście do Carrefoura u nas (Belgia), ze zdjęciami sklepowych złodziei. to samo z resztą w Holandii, policja publikuje filmy ze złapanymi złodziejami w roli głównej
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2024 o 10:49
@Petyrek tak a teraz napisz czy to legalne, bo to, ze ktoś sobie powiesil to nie znaczy, ze to legalne. W Polsce też wieszają a legalne nie jest.
@Tamtam10: no tak, z pewnością policja nielegalnie publikuje...
więc jeszcze raz: tak, publikacja zdjęć złodziei jest legalna. to, że jedno państwo przegina z przepisami, nie znaczy że to jest w jakikolwiek sposób wymuszone przez eu
@Petyrek Skoro to policja wywiesiła to zdjęcie to zupelnie inna sprawa. To znaczy, ze policja poszukuje tych osob za zgodą sędziego. Jesli policja kogos poszukuje to wszedzie moze upublicznic wizerunek za zgodą sądu. My mowimy o publikowaniu wizerunku przez osoby prywatne, pokrzywdzone.
@Petyrek Lubię i szanuję ta kie rozwiązanie :)
Czy można nie rozpowszechniać wypocin p. Cejrowskiego? Niech sobie siedzi w tym swoim południowoamerykańskim raju i cieszy się brakiem podatków oraz miłością do Putina.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2024 o 11:25
@samodzielny68 Jak już, Cejrowski przebywa w Arizonie, czyli północ. On nienawidzi Putina i ruskich. Osobiście słucham jego audycji. Nie zgadzam się w wielu kwestiach, głównie religia. Ale zgadzam się w wielu kwestiach ekonomii. Tak samo nie lubimy socjalistów (czytaj. np. pis). Widzimy upadek UE, która co raz bardziej przypomina bolszewizm, ZSRR.
@samodzielny68 przecież on nienawidzi Putina i Rosji. Podkresla to tak czesto jak sie da. Wypociny bede rozpowszechnial, bo w wielu kwestiach ma zdroworozsądkowe podejście.
@seybr @Tamtam10 Skoro piszecie, że już nie lubi Putina, to dobrze, a nawet bardzo dobrze, albowiem w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia. Ale nazwanie jego poglądów "zdroworozsądkowym podejściem" to lekka przesada.
@seybr Upadek UE? Unia faktycznie ma swoje problemy, ale do upadku to tu jest daleko.
@samodzielny68 ty nawet czytać nie potrafisz. Nikt nie napisał, ze "już" nie lubi Putina. Putina i Rosji nie lubi od zawsze. Co często podkreśla. Naucz sie czytac.
@Tamtam10 Nie trzeba czytać Twojego niezwykle mądrego i odkrywczego komentarza, wystarczy sięgać pamięcią trochę dalej niż złota rybka. A to co p. Cejrowski 'podkreśla' ma podobną wartość jak okrzyki p. Piotrowicza który podobno zawsze był przeciwnikiem realnego socjalizmu...
@samodzielny68
Słucham jego podcastów, zazwyczaj gdy jadę autem. Jak pisałem, nie zgadzam się z nim na wiele tematów, ale są takie w których mówi z rozsądkiem. Czasem on bierze jakąś stronę, bywa że stara się być obok i przedstawić dwa poglądy, stanowiska np. dwóch polityków. Jest specyficzny, ale to w nim lubię.
@JohnLilly Ma swoje problemy? UE tworzy je sama, problem z ciapatymi to pikuś. Gospodarczo sama się zaorała. Dodatkowo nakłada kolejne idiotyczne przepisy, jak np. sytuacja z elektrykami. Ja się nie dziwie że Norwedzy nie chcą być UE.
@samodzielny68 ok pokaz mi gdzie Cejrowski popiera Putina i Rosje. Czekam z pop cornem w rekach.
@seybr Pozostaje przy swoim, że nadal nie można tu mówić o upadku. O tym mógłbyś pisać jakbyśmy słyszeli o tym, że wiele krajów chce się z tego tworu wypisać, a jak na razie wypisali się tylko Brytyjczycy i już słychać przebąkiwania, że chętnie by do tej złej Unii jednak wrócili.
@Tamtam10 Dość łatwo znaleźć. Nawet Wyrocznia Waszego Pokolenia w artykule o WC o tym pisze. To, że z czasem się zorientował, że traci w ten sposób na popularności to inna sprawa. Jak dla mnie - jak pisał nieodżałowany Expierd - EOF.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2024 o 16:56
@samodzielny68 jak tak łatwo znalezc to daj linka. Na co czekasz?
@Tamtam10 Proszę bardzo, 1 Marzec 2022 rok, cejrowski razem z koorwinem do spółki usprawiedliwiają putlera i uważają, że jego napaść była słuszna.
Pisały o tym m.in. Wprost, Wyborcza, Onet i wiele innych. No, ale jak się ma zdolności manualno-psychologiczne prawaczka to wujek google i 30 sekund nie wystarczy.
@Loganesko co ty pi...rdolisz? Cejrowski ani słowa we wspomnianej audycji nie powiedział, że Putina napasc byla sluszna. Nie dopowiadaj sobie narracji, ktora ci pasuje. Powiedzial tylko jaki jest sposób myslenia Putina i okolicznosci tego co sie stalo czyli umowa Zachodu z Rosją o neutralności Ukrainy, ktora to umowa została złamana. Ale nie ma tam słowa, że Cejrowski w jakikolwiek sposób popiera Putina, bo go nie popiera. Nie manipuluj faktami i wypowiedziami Cejrowskiego tak jak ci pasuje.
@Tamtam10 Prawaczku, manipulować trzeba choćby umieć. Słowa twojego guru po napaści putlera na Ukrainę:
"Putin może najedzie albo nie najedzie, być może uderzy, żeby pasowało to do tej koncepcji lansowanej przez Zachód. Natomiast na tej wojnie strasznie zależy koncernom zbrojeniowym amerykańskim, bo Trump wygasił konflikty, więc nie ma dokąd sprzedawać towaru. Demokratom też zależy na wojnie, bo wtedy słupki idą w górę. Bidena większość nie popiera, to trzeba coś z tym zrobić, no więc może wojna..."
Czyli putin atakuje ukrainę, ale to wina Bidena i demokratów... ku*wa jakie gówno trzeba mieć zamiast mózgu żeby takie brednie wygadywać? I jak wielkie szambo z beretu trzeba mieć żeby potem tego zje*a bronić?!
@Loganesko ale ty tępy jestes. W ktorym miejscu tego cytatu stoi, ze atak na Ukraine to wina Bidena? Tam stoi tylko, ze Demokratom zależy na wojnie. Rozumiesz podstawowe roznice w znaczeniu słów? I ciagle czekam az mi pokazesz w ktorym miejscy Cejrowski powiedzial, ze popiera Putina.
@Tamtam10 Dalej nie rozumiesz, prawda? Ok, to prościej:
Słowa - "Putin może najedzie albo nie najedzie, być może uderzy, żeby pasowało to do tej koncepcji lansowanej przez Zachód." - pomijam fakt, że było to PO NAPADZIE ruskich skur*ysynów na Ukrainę, On jeszcze stwierdził, że jeśli putler najedzie i zaatakuje, to będzie pasowało do koncepcji Zachodu, w sensie, że to wola Zachodu, nie putlera. Jedźmy dalej...
Kontynuując - "Natomiast na tej wojnie strasznie zależy koncernom zbrojeniowym amerykańskim, bo Trump wygasił konflikty, więc nie ma dokąd sprzedawać towaru. Demokratom też zależy na wojnie, bo wtedy słupki idą w górę. Bidena większość nie popiera, to trzeba coś z tym zrobić, no więc może wojna..." - czyli na wojnie nie zależy prawicowemu zje*owi trumpkowi, który jest za pan brat z putlerem, i który go usprawiedliwiał i wychwalał na każdym kroku, a jego oponentowi, Bidenowi i Demokratom, którym potrzebna jest wojna... Ch*j, że to spie*dolony trumpek nawoływał do izolacji i rasizmu wobec Meksykanów, ch*j, że to spier*olony trumpek wychwalał putlera pod niebiosa i go wybielał w opinii publicznej, to Bidenowi, który na każdym kroku piętnował putlera zależy na wojnie i najeździe ruskich... typowa prawacka logika "Chwalmy gówno! To nie ja powiedziałem, to tamci!"
Sku*wysyn cejrowski to taka sama gnida jak trumpek, kaczyński, koorwin i cała reszta prawicowego spier*olenia.
@Loganesko ty to jestes ograniczony. To, że cos pasuje komus nie oznacza, ze to jego wola. A cala reszta to tylko daleko idace od prawdy twoje domysly na zasadzie co autor mial na mysli. Autor mial na mysli to co jest napisane i co powiedzial a nie to co sobie wydumasz i co ci pasuje. Popracuj nad doslownym znaczeniem slow, ktore sie mówi a nie dopowiadasz sobie bajeczki do kontekstu, ktory ci pasuje. Cejrowski nigdy nie popieral Putina i Rosji i mozesz sobie robic fikolki z jego wypowiedzi ale nic tego nie zmieni.
ale strzelać i zabijać na miejscu już można ? :D
@Skar2k19 w Kanadzie? nie bardzo, no chyba że przestępca jest biały, wtedy tak.
Zobaczcie jak mieszka brejwik morderca
musisz poinformować o tym, że monitorujesz / nagrywasz.
poza tym trzeba zasłonić twarz osoby nagranej
@AleksandraCz ale czemu? Kradzież jest świadomym, celowym działaniem. W jaki sposób pokazywanie czegoś, co robisz świadomie, może zaszkodzić twojej prywatności? Oczywiście mówimy o aktywnościach publicznych, społecznych, bo jak się zamykacie u kogoś w domu i tam gracie do upadłego w simsy czy dyskutujecie do prozie Dostojewskiego to wasza sprawa, ale jeśli robicie to w miejscach publicznych?
@iposek takie są przepisy z rodo. dlatego zazwyczaj prawie wszyscy, którzy używają monitoringu, muszą poinformować, że obiekt jest pod kamerami. tak samo jeśli kogoś nagrywasz podczas rozmowy, to zazwyczaj trzeba o tym mówić, że rozmowa jest nagrywana, bo potem sąd to różnie interpretuje
@AleksandraCz ależ ja to wiem, tylko się z tym nie zgadzam :) .
Tu przyznaję Cejrowskiemu rację, co do absurdów panujących na świecie. Ale mówiąc o absurdach niech się odniesie do karania księży pedofilów, bo to moim zdaniem są największe "święte krowy".
Angielska język trudna język. Proponuje użyć translatora google, albo dziecka ze szkoły podstawowej co to znaczy słowo "might".
Dziwny ten Cejrowski, niby robi całe życie w publicystyce ale nie zakumał, że
OD CZASÓW HAMMURABIEGO (XVIII w.p.n.e.) na ściganie, karanie i piętnowanie złoczyńców MONOPOL mają instytucje państwa. To nie obywatel "wymierza sprawiedliwość" ale państwo.
Taka sytuacja trwa już od 3800 lat - był czas przywyknąć.
Zacznijmy od tego, że jeśli masz przy drzwiach kamerkę, która nagrywa okolicę i uchwycisz moment przestępstwa, to bierzesz nagranie i idziesz z nim na policję, aby ta podjęła czynności. Jeśli równolegle chcesz ostrzec przed złodziejem swoją lokalną społeczność, to idziesz z nagraniem do sąsiadów, albo rozsyłasz to po grupach osiedlowych etc.
Czemu ma służyć w taki wypadku opublikowanie nagrania szeroko w internecie, w tym również np. na kanałach na YouTube o krajowym lub międzynarodowym zasięgu, gdzie twarz złodzieja zobaczy kilka milionów ludzi z całego globu?
@Eaunanisme i co złego wyniknie z faktu że twarz złodzieja zobaczą miliony ludzi? Nie pytam o aspekty prawne, tylko o to w czym to jest złe?
@Eaunanisme A czemu ma służyć pójście na policje? Stracie czasu? Jak poniżej 800 zł to nie przestępstwo a wykroczenie a sprawcy i tak nie będą szukać nawet jak im się poda na tacy.
@iposek @ abaddon81 Więc pytanie podstawowe - jaki jest cel zamontowania kamerki przed wejściem do domu? Bo z Waszych komentarzy wynika, że głównie w celu nabijania sobie oglądalności na YouTube.
@Eaunanisme nie mam pojęcia jak wysnułaś taki wniosek. Kamerka ma na celu (w tym kontekście, bo ma też inne zadania) identyfikację, odnalezienie złodzieja i najlepiej ukaranie złodzieja wszelkim sposobem. Nie wiem skąd wzięłaś pomysł z youtubem, jeśli by się miał temu przysłużyć to i owszem, ale raczej bym stawiał na FB, insta, x czy gdzie tam się zbierają ludzie z okolicy.
@iposek Jak to skąd? Kiedy napisałEM, że w założeniu takie nagranie powinno stanowić materiał dowodowy dla odpowiednich służb, albo zostać rozdystrybuowane pomiędzy członków danej społeczności w celu ostrzeżenia i nie ma logicznego uzasadnienia dla tego, żeby akcję podpieprzenia paczki spod drzwi w Otwocku zobaczyły miliony ludzi, w tym z dalekiej zagranicy, to napisałeś, że "co złego wyniknie z faktu że twarz złodzieja zobaczą miliony ludzi".
Jak chcesz osiągnąć te miliony wyświetleń i gdzie? "Tam gdzie się zbierają ludzie z okolicy"?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2024 o 10:32
@Eaunanisme sorki, nie wiem czemu założyłem żeś kobietą.
Ale do rzeczy, nadinterpretujesz, clou mojego pytania jest w "co złego wyniknie..." a nie w tych milionach. W sumie uważam wręcz, że dużo skuteczniejsze będą setki które mogą zobaczyć jego facjatę na, np peju na FB niż miliony z całego świata których raczej nigdy nie spotka. To czy filmik pójdze przy okazji na YT, a stamtąd w np ogólnokrajowej TV jest wtórne. Niemniej, nawet jeżeli tak się stanie i miliony ludzi na całym świecie zobaczą jak jakiś sebek kradnie Żubrówkę w Żabce, to co złego z tego wyniknie?
@iposek Luzik ;)
Wiesz. Generalnie demot bez źródła, więc można sobie gdybać, jaki jest kontekst dyskusji. Zakładałbym jednak, że mniej chodzi o fakt, że ktoś sobie nagranie z kamerki przy drzwiach, na których jest widoczna twarz złodzieja, wykorzysta w celu zgłoszenia i/lub ostrzeżenia innych, a bardziej chodzi o to, że ktoś może takie nagrania udostępniać szerokiej publiczności kompletnie niezwiązanej z tematem i dla lajków, a nie pomocy poszkodowanym. Czy jest w tym coś złego, jak pytałeś? Moim zdaniem tak. Chociażby przez fakt, że w Internecie bardzo trudno o anonimowość, diabelnie łatwo jest ustalić czyjąś tożsamość i wykorzystać w jakimś dziwnym celu, a dodatkowo dochodzi kwestia powiązania czyjegoś wizerunku z przestępstwem. Pewnie, że możemy generalnie wyjść z założenia, że "jak kradnie, to cнuj mu w dziąsło". Tylko pytanie, czy faktycznie chcemy tak funkcjonować jako społeczeństwo. Są deepfake'i. Można zmanipulować nagranie i nadać mu inny kontekst. Swoboda w dysponowaniu cudzym wizerunkiem w sieci, nawet w dobrej wierze, prędzej czy później doprowadzi do linczu na niewinnej osobie. Dlatego będę stać na stanowisku, że od rozsyłania listów gończych z wizerunkiem przestępców są odpowiednie służby, a my, jako szarzy ludzie, raczej powinniśmy dążyć do tego, żeby w sieci publikować tylko siebie, albo innych za ich wyraźną zgodą.
Tutaj zapomina się że mowa o dwóch niezależnych od siebie rzeczach. Złodziej dokonujący włamania beknie z odpowiednich paragrafów za włamanie, kradzież. Natomiast publikacja czyjegoś wizerunku bez zgody tej osoby to inny paragraf i inna sprawa. To że ktoś ma wyrok skazujący nie oznacza, że został pozbawiony praw obywatelskich, lub też nie zostały mu ograniczone. Na przykład prawo do korespondencji