Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
272 298
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
J jurand65
+12 / 18

Teraz napisz to holenderskiemu armatorowi któremu się prom zhajcował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zik
+1 / 1

@jurand65 A co z nim nie tak? Jeśli pijesz do zeszłorocznego pożaru MV Fremantle Highway, o którym prawicowe szury rozpisywały się w ekstazie, jakoby to elektryki były przyczyną pożaru, to nie, żadne z aut elektrycznych nie było jego przyczyną, choć od niego ucierpiały. I nie, armatorem nie byli Holendrzy, tylko Japończycy. Prom po prostu płynął w pobliżu Niemiec i Holandii.
https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Fremantle_Highway
Źródła na dole artykułu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jurand65
0 / 2

@Zik Mój błąd! Pomieszałem. Japoński koło Holandii. Nie podniecaj się bo nie określono z pewnością co było przyczyną pożaru i do dziś tego nie wiadomo. Właściciel przyznał jednak, że mogło to być jedno z aut elektrycznych i zgadza się to z zeznaniami załogi.
Prawicowe szury? W ekstazie? Serio?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zik
-1 / 1

@jurand65 Nke, nie mogło być to elektryczne, bo jak pisano, elektryczne samochody tylko lekko ucierpiały i nie były przyczyną pożaru.
Tak, prawicowe szury w ekstazie, dobrze przeczytałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jurand65
-1 / 1

@Zik To poczytaj z różnych źródeł i przestań chrzanić lewackie głupoty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+26 / 34

Ale tu akurat obawa jest serio realna. Średni wiek auta elektrycznego w Polsce to około 3-5 lat, średnia wieku auta spalinowego w Polsce to 15-17 lat.
Pomimo że aut elektrycznych jest stosunkowo niewiele to JUŻ wyrabiają normę spłonięć na 100tys aut, względem aut spalinowych.
Auta spalinowe w wieku 3-5 lat praktycznie wcale nie płoną. Płoną głównie auta stare i zaniedbane.
Jaki wynik osiągną elektryki za 10 lat?

O trudności w gaszeniu elektryków nawet nie wspominając. W Polsce, jeden elektryk spalił się 2 razy.
Raz "klasycznie" na drodze. Drugi raz po odholowaniu na szrot, po 3 miesiącach stania i nieużywania XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
-3 / 5

@rafik54321
To może trzeba wywiesić tę kartkę za 10 lat? XD
Co do jakości elektryków nie wypowiadam się. Nie znam się na nich totalnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
-1 / 3

@rafik54321 skąd te dane?


Tusker’s findings. It concluded that EVs are 20 times less likely to catch fire than petrol and diesel cars.

With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold.

Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000​​​​.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
0 / 0

@Blue_Alien Spoko, ale jak już złapią ten pożar, to płonie wszystko w około, bo nie da się tego ugasić. Gaszenie elektryka polega zasadniczo na pozwoleniu mu się dopalić w kontrolowanych warunkach, bo w baterii leci reakcja łańcuchowa - w skrócie: ciepło z palącego się ognia rozgrzewa pozostałe ponad dopuszczalne temperatury i te w końcu też się zajmują. Bardziej niż pożar jest to zwykła reakcja chemiczna, więc zagaszenie tego jest praktycznie niemożliwe, bo to błędne koło: reakcja chemiczna generuje mnóstwo ciepła, które powoduje ową reakcję chemiczną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
-3 / 5

@Blue_Alien Z rafikowej pupy. Już nie raz wymyślał albo kopiował jakieś odklejone dane, według własnego chłopskiego rozumku. Podnieca się każdą wzmianką o spalonym elektryku nie wiedząc, że w Polsce chociażby w 2022 poszło z dymem prawie 8 tysięcy samochodów spalinowych.
Nie robi tego za każdym razem, w niektórych dziedzinach jest specem, ale ma wadę nigdy nie przyznaje się do błędu wykręcając logikę niczym najbardziej rasową kurfę w najbardziej egzotycznym burdelu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 2

@michalSFS sęk w tym, że problem JUŻ jest palący. Poza tym jest jeszcze ta nieszczęsna kwestia gaszenia. Gaszenie spalinowca jest stosunkowo proste. Jak zaczyna się palić: lać wodą, gaśnicą, piachem, co ci w ręce wpadnie.
Jak się zapali elektryk to ciężko opanować ten pożar. Więc nie spali się jeden wóz, tylko kilka. A teraz pomyśl, co będzie, jak obok siebie będzie stać kilka elektryków :/ . Reakcja łańcuchowa trudna do opanowania.
A jeszcze ekolodzy wszędzie chcą sadzić rośliny - w sam raz żeby się pożar dalej rozniósł :/ .

@Blue_Alien to poczytaj oficjalne statystyki. Arbitralnie jako pojazdy elektryczne wliczam też hybrydy.
https://e.autokult.pl/pozary-aut-elektrycznych-w-polsce-mamy-liczby,6861831576562240a tu jeden z artykułów.
I warto nadmienić że to artykuł z tamtego roku i sytuacja się z roku na rok pogarsza...
Bo w 2021r spaliły się 4 elektryki, rok później już 10. Wystarczy poszukać bardziej aktualnych raportów :P.
No ale do was nawet to nie trafi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
-1 / 1

@rafik54321 no wiec wg twoich danych elektrykow pali sie mniej, czytal co przeslales w ogole?
"W przeliczeniu na 100 aut, prawdopodobieństwo pożaru dla elektryka i klasycznego pojazdu wynoszą odpowiednio: 0,03 i 0,04."

Moze po prostu nie rozumiesz rachunku prawdopodobienstwa?

2.Czemu hybryd nie zaliczasz do spalinowych ? Skoro samych elektrykow pali sie najmniej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
0 / 2

@lameria dane ktore mi przeslal obalaja jego wlasne tezy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
+5 / 5

i co tu dziwi? w niektórych centrach handlowych elektryki , tak jak i na gaz- nie mogą parkować

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fim
+2 / 2

Tak, pewnie ten właściciel elektryka to sąsiad. Nie wiem co bezpieczniejsze - akumulator za ścianą, czy jednak na zwnątrz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar UcantHandleTHEtruth
0 / 0

Nie ma się co spinać - niezależnie od opinii komentatorów, po okresie zachłyśnięcia się fantastycznym potencjałem produktu, konsumenci właśnie weryfikują komfort użytkowania, koszty i sensowność nabycia, posiadania i zbycia produktu - i rynek odpowiednio reaguje. Poczekamy - zobaczymy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem