Strasznie wzruszający jest ten demot... Nasze pokolenie musi nadrobić tę "stratę" do innych narodów, a wtedy będzie żyło się lepiej... Tylko najpierw trzeba będzie wymienić zreformować i zmniejszyć rząd itp.
Załóżmy hipotetycznie, że mógłbym wybrać państwo, w którym chciałbym żyć (jestem patriotą, nigdzie się z Polski nie wybieram, czysta polemika z samym sobą) Patrzę na mapę, widzę ponad 200 państw, które mamy obecnie na świecie. Wybieram 10, może 15-ście, w których na tę chwilę jest "lepiej" pod pewnymi względami. Odpowiedzmy sobie więc w końcu na pytanie, czy w naszym państwie, jest rzeczywiście, aż tak źle? Może powróćmy do czasów, kiedy zdobycie pieniądza nie było problemem, problemem był zakup czegokolwiek za ten pieniądz. A może udajmy się do dzisiejszej Korei Północnej, Iraku, Afganistanu, Somalii, gdzie nikt nie jest pewny jutra.
Mówisz o Państwie jakby to był jakiś abstrakt żyjący swoim życiem i myślący jakby Cię tu pognębić, a prawda jest taka że państwo to ludzie. Problem w tym że daje się takim bajkopisarzom władzę a gdy przychodzi kryzys pierwsi krzyczymy: "CO ONI Z TYM ZROBIĄ?!" PS. Sejm i Senat to płotki.
CzłowiekDemotywator
W jakim kraju kapitalistycznym płacisz podatki na zasiłki, emeryturę, rentę, publiczną służbę zdrowia, szkołę ? W jakim kraju kapitalistycznym państwo w firmach prywatnych np. Orlen ma największe udziały ?
To nie jest kapitalizm kolego...
Poczytaj trochę o Chile, a zobaczysz co to kapitalizm.
to nie jest życie. ciągłe liczenie,czy starczy ci na chleb. nie mówiąc o przyjemnościach i własnych potrzebach. rząd nie myśli o ludziach w pierwszej kolejności. taka jest smutna prawda tego kraju.
@kamikadze193 i trudno oczekiwać żeby myślał. W końcu rząd to też ludzie, którzy w dodatku nie mają żadnego interesu w pomaganiu nam. Dlatego też rząd powinien zwyczajnie nie wtrącać się w nasze sprawy i zajmować jedynie administracją, sądownictwem, polityką zagraniczną, wojskiem i policją.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 7:51
Ashardon ja jestem dumny że jestem Polakiem, Polacy od wieków walczyli z honorem o obronę kraju i nigdy nie odpuścili, lecz teraz ten kraj się zmienił, chodzi tylko gdzie zarobić/ukraść.
Kto z tak mniej więcej 16-18 lat gdyby na Polskę najechali walczył by w obronie kraju?? NIELICZNI. Ja bym wyjechał stąd by lepiej zarabiać, pozwiedzać itd. lecz dalej byłbym Polakiem i gdyby trzeba było stanął bym w obronie kraju.
A co do innych (tam ktoś pisał że niemcy jeżdżą lepszymi samochodami itd), niemcy się podnieśli po klęsce i teraz są taką "złotodajną krową Europy" lecz my się nie mogliśmy podnieść bo rząd na to nie pozwalał taka jest prawda.
nie no to że człowiek demotywator nie został zminusowany pokazuje tylko ułomność demokracji!! Bo skoro on dostaje plusy, to znaczy że ludzie NAPRAWDE myslą, że mamy teraz kapitalizm!!! A skoro tak, to z tego wniosek, że osoby które gówno się znają na polityce idą do urn wyborczych!! A potem tylko płaczą.. To jest straszne..
Ale demota minus za błąd merytoryczny - jak ktoś siedział w Auschwitz to nie walczył w postaniu warszawskim(ale treść całkiem trafna gdyby to pominąć)! Niestety w Polsce komunizm nie upadł czego przykładem jest ZUS, który zabiera nasze pieniądze i wypłaca głodowe emerytury, a trzeba wspomnieć jeszcze o ludziach którzy całe życie odkładali i umarli przed emeryturą bądź w jej wczesnym stadium a ZUS po prostu ukradł ich pieniądze które zbierali przez całe życie(a w normalnym kraju spadkobiercy dostają znaczną część uzbieranej kwoty). A trzeba nadmienić że ZUS ma gigantyczne długi, przerośniętą administracje i daje renty zdrowym ludziom(jak to możliwe że 5mln polaków jest na rencie, to średnio co 8!!!). Napisał bym jeszcze o KRUS, ale mnie zbanują za wulgaryzmy. Do puki państwo nie stanie się na prawdę kapitalistyczne to nic się nie zmieni.
Bo szybciutko dokonali rozliczeń z wojną, postawili gospodarkę na nogi i ruszyli-i do kogo chcesz
mieć pretensje? (nadmienię że mieliśmy komunę i potem 20 lat (do dzis) syfu i ten syf to nasza
sprawka nie żadnych niemców czy rosjan) To, że jesteś słaby nie oznacza, że to wina wszystkich
wokoło. Edit. co do tematu- trzeba było wywalić emeryturki SB i UB ale, że przemiana ustrojowa dokonała się u nas pod stołem to już nic nie poradzimy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 0:21
Wojna zakończyła się 65 lat temu. Fakt, Zachodnich Niemiec (RFN) nie gryzła wizja socjalizmu, NRD było oknem wystawowym państw socjalistycznych, więc i tam nie żyło się najgorzej. Minęło 20 lat od Okrągłego Stołu. Osiągnięcia nie są najgorsze, jesteśmy w NATO i Unii Europejskiej. Nadrobienie zaległości potrwa jednak jeszcze kilka pokoleń. Bo i mentalność musi się zmienić. Szacunek do pracy. Na zachodzie nie do pomyślenia jest, by w czasie wykonywania swoich obowiązków korzystać z internetu i gg. O kombinowaniu już nie wspomnę.
@Ashardon dokładnie tak!!! Nie jest najgorzej ale może być jeszcze lepiej. Wiem, że Polak-kombinator to stereotyp ale coś w tym jest, że nie ludzie nie wykonuja nalezycie swojej pracy, oszukują etc. Prawie 40% to szara strefa, a studenci ekonomii z demotów dziwią się skąd wzieły się podwyżki podatków, a odpowiedź jest banalnie prosta. Kolejna sprawa to wspomniana przez Ciebie mentalność- no i tutaj musi zmienić się bardzo wiele abyśmy mogli się szybciej rozwijać (bo i tak się rozwijamy.) Pozdrawiam.
@Ashardon - uważasz członkostwo w UE i NATO za sukces? UE jest socjalistycznym tworem, który odbiera nam naszą suwerenność i z góry ustala absurdalne przepisy. Zaś NATO ma nas za gości od czarnej roboty, którzy powalczą w Iraku, powalczą w Afganistanie, a jak przyjdzie co do czego, to g*wno dostaną. Przypominam: obiecywali nam tarczę, z resztą też o wątpliwej dla nas korzyści - na obietnicach się skończyło, obiecywali rakiety Patriot - przyjechała jedna i to chyba niezdatna do użycia. Gdyby ktoś na nas napadł, NATO zachowałoby się tak samo, jak nasi sojusznicy w '39. Ty to nazywasz sukcesem??
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 10:46
@KprezS, po kolei. Owszem, jak wspominałem wyżej, członkostwo Polski w strukturach międzynarodowych uważam za sukces. Nie jesteśmy takim gospodarczym gigantem, jak chociażby europejska Norwegia, żebyśmy mogli wypiąć się na takie struktury. Nasza gospodarka potrzebuje pomocy, a UE tę pomoc nam ofiaruje. Owszem, jest to twór na wskroś socjalistyczny, osobiście jestem przeciwny polityce socjalnej, gdzie bandzie nierobów daje się pieniądze za nic, natomiast uważam, że pomoc finansowa, jaką ofiaruje nam UE jest tą "lepszą" stroną polityki socjalnej. Jeżeli ktoś daje nam wędkę, a nie rybę, to chyba dobrze? Miliardy euro na przeróżnego rodzaju inwestycje, to pieniądz, który kiedyś się zwróci. UE ma swoje minusy, pieniacze zwracają uwagę na utratę suwerenności, ale moim zdaniem minusy są rekompensowane przez plusy naszej akcesji. Co do NATO, zarówno Irak, jak i tarcza NIE SĄ wymysłem NATO, tylko USA - nie traktujmy NATO, jako reprezentanta USA na arenie międzynarodowej. Tarcza rakietowa nie była skierowana w celach obronnych przed Iranem, tylko przed Rosją i trzeba być kompletnym kretynem i ulec propagandzie mediów, żeby tego nie widzieć. Paradoksalnie Irak i Afganistan działają na naszą korzyść. Owszem, płacimy za to, natomiast te konflikty wymusiły na rządzących modernizację armii. Reasumując, nie jestem zacietrzewionym patriotą, który wyżej sra, niż dupę ma. Jeżeli będziemy na każdym kroku unosić się honorem i machać szabelką, jak były prezydent, to Polacy jeszcze długo jeździć będą do pracy "maluchami"... Pozwolę sobie jeszcze dodać odpowiedź na zarzut dt 39'. Czas już chyba wbić sobie do głowy, że polityka międzynarodowa wygląda dziś zupełnie inaczej, a na czele Wlk. Brytanii i Francji nie stoją już Ci sami politycy co 70 lat temu, prawda?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 11:46
To prawda, że obecnie Unia nie robi nam za dużo krzywdy, ale daje pieniążki (to, w jaki sposób są one wykorzystywane, to druga sprawa). Tylko pytanie - jak długo ten stan rzeczy będzie trwać? Jak powszechnie wiadomo, za darmo można otrzymać jedynie wp***dol, czyli za dzisiejszą pomoc kiedyś będziemy musieli zapłacić. Może jestem przesadnym pesymistą, ale panoszenie się brukselskich biurokratów staje się dla mnie coraz bardziej niepokojące i oddawanie im władzy nad nami jest wg. mnie bardzo nierozsądne. Dealerzy narkotyków też pierwsze dawki dają za darmo. A co do wojen - nasi rządzący, gdyby byli mądrzy, to zmodernizowaliby armię bez angażowania się we wschodnie wojny albo z góry określiliby cenę, za jaką mamy walczyć dla Amerykanów i dbali o dotrzymanie umowy. Tymczasem obecna polityka zagraniczna prowadzona jest na zasadzie ślepej miłości - my ich bardzo kochamy, to będziemy dla nich walczyć, a ponieważ oni też nas bardzo kochają, to kiedyś na pewno nam się jakoś miło odwdzięczą. Niestety wszystko wskazuje na to, że w polityce nie ma miejsca na uczucia i że przyjmując taką postawę jesteśmy najzwyklej wykorzystywani.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 21:37
Jak zwykle, styl myślenia takiego zakompleksionego Polaka- "to nie moja wina, to wina Żydów, Rosjan, komunistów, PO, cyklistów itd itd". Polska widząc, co się dzieje na zachodzie Europy w latach 30 nic nie zrobiła, by przygotować się do wojny. Hitler uderzył, Stalin najechał- rząd wziął wojsko jako obstawę, tonę złota i czmychnął za granicę. Nie będę mówił o setkach innych sytuacji, w których Polacy nabruździli, spieprzyli i teraz o tym milczą lub odwracają kota ogonem. Nie potrafią się przyznać do błędów. Żenada i wstyd.
Raskolnikov ja bym tu nie zaniżał wagi tego że Ci "sojusznicy" z zachodu wystawili nas ruskim... Polacy walczyli niemal na każdym froncie od Włoch, Normandię, front wschodni po Norwegię ratując tym dupę niejednego Brytyjskiego, ruskiego czy Amerykańskiego żołnierza. Odnośnie przygotowań do wojny w latach 30... Sądzisz że zachód tak skory był do wojny??? A Polska się nie zbroiła?? Zachód waleczność i chęć do wojny pokazał w `39. A Polska się zbroiła może nie na potęgę, bo nie było na tyle pieniędzy ale się zbroiła... nie słyszałeś może o słynnych Urach lub Łosiach??? W kraju który by się nie przygotowywał do wojny taki sprzęt by się nie pojawił. Faktycznie rząd po wybuchu wojny się nie popisał i tu nie ma usprawiedliwienia. Zapewne głupio wierzyli że Francja i Wlk. Brytania im pomoże jak widać przeliczyli się i stąd brak pomysłu działania w tymże temacie tu czyt. wojna. Ale jakby nie było proszę mi tu nie wmawiać że Polacy narzekają że zostali wystawieni, bo taka jest prawda. Tuż po wojnie był plan Marschalla, który oferował pożyczkę, której nie trzeba było zwracać... zachód ją przyjął, a Polska dzięki ZSRR nie... a z resztą i tak tą pożyczkę wzięła i musi ją teraz spłacać czyli to jest tzw. "dług publiczny" Podziękujmy rosjanom za to że jesteśmy teraz bardzo nowocześni ale tylko może troszeczkę zadłużeni :D
ten cały bohdancośtam czy bogdancośtam, bo nie może dopisać w komentach swojej idiotycznej historyjki, którą i tak wszyscy mają w d**ie !!!
A demot szczera prawda !! TRUE DEMOT !! [+]
@kuakrzys... jak to nie może? zaraz wejdzie i napisze jak to w 44' ratował kotka z płonącego messerschmitt'a, po czym owego kotka ze szczęścia wyruchał w tyłek. Wspomni coś jeszcze o tym, jak z marnym skutkiem atakował niemieckie umocnienia na Monte Casino, z konia, jadąc na oklep i będąc uzbrojonym w dzidę.
Martwym przepisem jest artykuł w Konstytucji, nakazujący Rzeczypospolitej opiekę nad kombatantami. Nawet nie mają prawa do bezpłatnych biletów. Tylko do ulgowych. Czasem myślę, że z artykułu XIX korzystają tylko esbecy. Interpretując po swojemu.
Podstawą polskich wyborów jest całkowite omotanie społeczeństwa, które jest zbyt głupie by otworzyć oczy. Powiedzą kilka czułych słówek jakie to zmiany są zaplanowane i co można osiągnąć, a wychodzi tak , że zgarniają grubą kase i nici z tego co obiecywali. Nie ma się co dziwić, bo w tym kraju z kucharzem porozmawiasz po francusku , a z urzędnikiem tylko za pośrednictwem tłumacza.
Minusujecie? A jak czytacie papiery urzędowe to wszystko rozumiecie? Wątpię. Z tego co pamiętam ktoś chciał wprowadzić w tych "świstkach" język zrozumiały dla normalnego, zwykłego człowieka, ale to nie przeszło.
No dziadku, walczyłeś z "komunizmem' i wywalczyłeś! Koniec darmowych leków tylko prawa dżungli, silniejszy i sprytniejszy wygrywa. Masz swoją demokrację, masz swój kapitalizm!
Tak, lepszy byłby pewnie socjalizm, gdzie nieroby otrzymują pieniądze z mojej pensji i dzięki temu mogą sobie pić pod sklepem zamiast pracować ? Kapitalizm jest prawdziwym systemem ludzi pracy, problem jest tylko taki że teraz mamy jakąś dziwną mieszankę zamiast kapitalizmu.
Gdybyśmy nie stracili ponad 40 lat na komunę, to nasi emeryci wędrowaliby po całym świecie jako turyści. Dlaczego tak nie jest? Bo po wojnie zamiast odkładać na przyszłość, to system z założenia miał dewizę "carpe diem" i nie myślano o tym co będzie potem. Pożyczaliśmy pieniądze, a najlepsze produkty jechały pociągami do ZSRR. I dlatego akurat to pokolenie ma teraz takie problemy. Szkoda mi tych ludzi, ale oni poświęcili swoje życie walcząc z socjalizmem, abyśmy my mogli żyć godnie i za to im bardzo dziękuję. Patrząc na tych ludzi mam ochotę wystrzelać albo wysłać na Syberię tych, którzy do dzisiaj upierają się przy tym, jaki to komunizm jest świetny. Jasne - partyjni używali sobie za cały naród, więc dobrze wspominają te czasy! A teraz co? Z samej emerytury Jaruzelskiego wyżyłyby 3 osoby, a takich pasożytów jest więcej. PRECZ Z KOMUNA!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 1:32
Ale pieprzysz jak potłuczony. Twoje podsumowanie 40 lat PRL przypomina wypowiedź nastolatka, który nasłuchał się opowieści PiSowatych rodziców, albo zwykłego trolla z onetu. Nie będę rozpisywał się o tym, że w PRL normalnie były wycieczki zagraniczne, było bezpiecznie na ulicy, każdy miał pracę, leki były tanie. Nie będę pisał o tym, że masowe pożyczki zaczęły się dopiero w latach 70. Nie będę się rozpisywał, bo taki ziemniaczek prowokator od razu rozpocznie kontratak bezsensownymi argumentami od DJ Jarka. Muszę Cię też zmartwić, że coraz więcej osób tęskni za porządkiem z PRL. I póki co nikt tego nie powstrzyma koguciku.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 4:00
ja mam PiSowatych rodzicow ale tez mowia to co ty ze za prl nie bylo takiej biedy, nie bylo zebrakow(zebranie,grzebanie po smietnikach bylo surowo karane) do 89-90' ludzie nie znali pojecia bezrobocie (no chyba ze ktos strajkowal), ciegle chodzily zarty o wladzy,pratii itd., na imprezach rodzinnych(ktore byly czesto) stoly zawsze byly pelne jedzenia(teraz malo kogo na to stac), wycieczki zagraniczne po komunistycznej europie latwo sie jezdzilo(na zachod trudniej ale jak ktos nie podpadl wladzy i mial zaproszenie to mial szanse na wize) co do pozyczek do czasu gomolki 70' nie mielismy prawie dlugow zadnych do 89' mielismy juz dlugi ale te dlugi jakie mamy teraz sa 10ktornie wieksze niz za 89' roku!!!! gierek zadluzyl kraj??? gierek go ratowal///
co do tego ze to PiS gada ze za kumuny wszyscy umierali z glodu to nie prawda bo to mowia politycy wszystkich partii a najwiecej media i podreczniki do historii pokazujac nieustannie na zdjecdiach ze przez 45lat komuny byly u nas puste polki a puste polki byly jak strajkowano, jak caly kraj strajkowal to jak ktos mial cos miec przeciez chleb,meble,auta nie rosly na drzewie, ale walesa mowil ze strajki nie przyniosa strat i zaplaca kazdemu w kraju 2000zl wiecej(za strajkowe dni tez) to glupi lud mu uwierzyl
ps. emerytury dla gornikow po 20latach pracy+dostawali wieksze emerytury niz mieli wyplaty zrobila stara Unia Wolnosci(poprzednia partia tuska) i na slasku sie namnozylo emerytow w wieku 40-45lat
np. moj wujek jest emerytem 42letnim ma emeryture 3000zl a w chacie mu sie nudzi to idzie dorabiac a potem dziwic sie ze w kraju pracy nie ma, jest masa gornikow emerytow ktorym sie nudzi w domu to ida do roboty innej... caly zachod sie z nas smieje ze w wieku 40lat sie jest dobrze oplacanym emerytem a potem polska sie dziwi ze pieniedzy nie ma; jak idzie kasa na takich emerytow w czechach gornik pracuje do 65roku zycia a nikt tam nie marudzi
z tego co slyszalem Boni chce cofnac te emerytury (beda starki gornikow)
mowi sie ze za gierka wprowadzono 40letnich emerytow ale to zrobila III RP
wczesne emerytury dla policiantow,gornikow,strazakow,(pomostowki:nauczyciele,dziennikarze,kolejarze) itd. przeciez to rujnuje polske a sa zawody gdzie pracuje sie ciezej i niebezpieczniej do 65roku zycia!!!!
przez te emeryturki glownie nie ma pieniedzy i do 2015 roku upadnie system emerytalny w polsce
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 4:46
No to wyobraź sobie, że II Wojna Światowa kończy się teraz. Władzy nie objemuje "komuna", tylko rządy które mamy obecnie. W kompletnie zdewastowanym kraju. Sądzisz, że lepiej by sobie poradzili z jego odbudową, skoro zbudowanie paru autostrad jest problemem niemal nie do przejścia, mimo wsparcia z UE? Otóż WSZYSTKO co obecnie mamy to jest dziedzictwo przedwojenne + dorobek PRLu. Reszta to obcy kapitał. Niemal wszystkie inwestycje drogowe w mojej okolicy to tak na prawdę kończenie gierkowskich projektów. Zaliczyliśmy już dwie dekady kapitalizmu; jaką wielką inwestycją (której nie rozpoczęła komuna) możemy się poszczycić? Czy wybudowano chociaż jeden publiczny szpital z prawdziwego zdarzenia? jakąś porządną elektrownię? dużą, w całości polską fabrykę? albo chociaż porządne osiedle mieszkaniowe z całą insfrastrukturą (nie kilka bloków z gazobetonu po środku niczego)?
Jasne, jasne... Odezwał się człowiek z nickiem "Raskolnikov"... Widzę, że gustujesz w literaturze rosyjskiej. A co do tematu: PRL to był czas wydawania resztek naszych pieniędzy, życia na kreskę i wielkiej ściemy. Budowano wielkie zakłady, żeby tylko stały i pokazywały potęgę socjalizmu. Na jedno stanowisko było kilka osób. Czy to nie było chore?? Żebraków nie było, bo ich pałowali i trzymali w więzieniach, był spokój na ulicy, bo nawet słowem nie wolno było się odezwać, żeby pałą nie dostać. A dlaczego pożyczki zaczęły się tak późno? Bo już się kasa skończyła i trzeba było mieć za co fundować ZSRR kolejne gadżety. OPAMIĘTAJCIE SIĘ. Zauważcie jak się zarysował podział! Państwa żyjące po wojnie w kapitalizmie mają teraz dostatek, wszystkie państwa na zachodzie BEZ WYJĄTKU mają lepiej od nas, a wszystkie na wschód gorzej. Czy to przypadek? Nie bądźcie śmieszni! Wypad ze swoją propagandą gdzie indziej, a z PiS-em mnie nie łącznie, bo daleko mi do ich poglądów...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 16:54
Walczyli z władzą, która reprezentowała poglądu 5% ludności. Wybranie nienadającego się na urząd prezydenta - Wałęsę - z poparciem 90% ukazuje, jak ludzie mieli i mają dość komuny. Raskolnikov: Jak to jest żyć w podziemiu i pisać swoje komentarze, siedząc w czerwonej koszulce z sierpem i młotem licząc na dzień, w którym będziesz mógł wyjść w niej na dwór nie obawiając się zlinczowania przez społeczeństwo?
Faktycznie... naprawdę trzeba było mieć dość komuny skoro wybrało się na prezydenta takiego idiotę jak Wałęsa... w ogóle on o czymś ma pojęcie poza spawaniem i pieprzeniem wszystkiego o wszystkim??
Wszystkim brakuje leki. Jak każdy mówi, że jest biedny to dodaje, że brakuje mu na leki. Co oznacza, że wszyscy biorą leki. Ktoś powinien się temu przypatrzeć.
Czas potrafi wyleczyć każdego nawet największego patriotę ze złudzeń o wspaniałości/sprawiedliwości w naszego kraju. Z komunistami walczyła prawie cała Polska ,a dziś to oni mają VIP emerytury za dokonania. Jaki kraj taka sprawiedliwość.
Po pierwsze, nie żyjemy w żadnym kapitaliźmie, bo państwo ogranicza rynek.
Po drugie, kombatanci nie mają wcale takich złych emerytur. Mają różne dodatki, w tym wypadku kombatanckie, obozowe (skoro taka osoba była w Auschwitz), więc nie jest tak źle. Chyba że mówimy o osobie bardzo chorej, która potrzebuje więcej leków - wtedy może być gorzej.
no i co z tego, że było już coś takiego? nie liczcie na to, że każdy z tysięcy demotywatorów będzie o czymś innym. :/ poza tym właśnie takie rzeczy trzeba pokazywać, nawet do znudzenia! kto to słyszał, żeby na starość, po wielu przepracowanych latach (w jego przypadku-również przewalczonych)-martwić się o każdy grosz?! to nie są mity, tak jest w tym kraju, ale to nie zmieni się samo, nie możemy mówić że rząd to czy tamto-sami musimy działać, tak jak oni działali! :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 21:27
Pamiętaj leszczu że Polska nie jest j*bana!!! I Naucz się, bo to świadczy to o Tobie tyle że jesteś małym debilkiem, który nie ma szacunku do ojczyzny...
Jeżeli walczył...był w auschwitz to ma leki za Darmo bo jest tzw IB czyli inwalida wojenny....wiec przysluguja mu wlasnie leki za darmo...jestem farmaceutka i wiele jest taki pacjentow wiec nie maja az tak zle jesli chodzi o to
W kwestii leków w Polsce jest tragiczna sytuacja. Mój dziadek od kilku lat przyjmuje lekarstwa na astmę czy coś, średnio musi kupować je co półtora miesiąca. Jeżeli ma szczęście, to kiedy idzie do apteki, dostaje lek refundowany za 3 złote z groszami. Jednak zdarza się czasem, że w aptece jest inna partia tego samego, podkreślam!, leku, tyle, że wtedy musi zapłacić za jedno opakowanie 82 zł, bo dana partia nie załapała się na refundację. To jest chore.
Umówmy się ludzie którzy maja za sobą podobne przeżycia dostają emeryturę kombatancka czyli jadana z najwyższych w tym kraju. Moze dalej nie jest to dozo ale na leki i normalne funkcjonowanie im akurat starcza.
Dzięki takim ludziom Polska teraz wygląda tak jak wygląda, nie mówię o tym, że są drogie leki, tylko że mówimy po Polsku. Teraz pokolenie młodsze od nich jest niewdzięczne i politycy w porównaniu z takimi dziadkami to po prostu gówniarze, nakładają VAT i drogie ceny lekarstw bo ' Jest kryzys '
dzieci - Auschwitz zostało rozbite przez aliantów przed powstaniem Warszawskim to raz i ciekawe jakim cudem ktoś kto z niego uciekł - wykończony, zagłodzony, chory, wrócił i miesiąc później walczył w postaniu Warszawskim. Ludzie, których alianci ewakuowali z obozów długo przebywali potem w obozach rekonwalescencyjnych wiec nie było szansy, żeby walczyli w powstaniu. ten demot to takie pierdu pierdu wrzucić wszystkie najgorsze wydarzenia ostatnich lat w jeden worek - szkoda, że autor nie dopisał jeszcze o zesłaniu na Sybir i powodzi.
albo ja coś przegapiłam na historii albo ty nie uważałeś. Auschwitz zostało wyzwolone w 1945 roku przez Armię Czerwoną a powstanie było 1944. Ciekawe jak taki wyzwoleniec z Oświęcimia cofnął się w czasie i wziął udział w powstaniu Warszawskim...
A czy autor demota napisał, że dziadek przeżył wyzwolenie obozu? nie-napisał, że przeżył auschwitz, a to nie oznacza, że dziś wyszedł a "za miesiąc"- jak napisałaś/eś-walczył.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 21:34
Jakby nie sytuacja w Polsce, to nikt by nie wyjeżdżał. Myślisz, że ludzie mają taki kaprys, że wolą pracować za granicą, niż w miejscu, w którym się wychowali? Phi. Chcą po prostu godnie żyć.
takich ludzi powinniśmy na rękach nosić !!!! to nasi bohaterowie !!! to oni przecież odzyskali dla nas niepodległość !!! powinniśmy ich wspierać i to wręcz absurdalne aby po tylu mękach musieli sie teraz wzmagać z problemami tego typu....
UWAGA !!! Ja stworzyłem tego demota i nie mam 85lat i nie jestem dziadkiem. Słowa są w cudzysłowie - to znaczy że ja je zacytowałem, a nie sam powiedziałem. Nie mam tylu lat by pamiętać Powstanie Warszawskie... więc nie piszcie że JA mam na internet, a nie mam na leki.
jeśli ktoś pisze, że kogoś stać na internet a na leki nie i ma o to pretensje, to jest debilem. dlaczego? bo internet jest dziś tak dostępny i powszechny, że śmieszne jest, gdy trzeba z niego rezygnować bo kasa potrzebna na coś innego. ale takie warunki w tym kraju. zawsze uwielbiałam swój kraj i nadal go cenię, ale coraz częściej sama mówię "w tym kraju" to czy tamto bo przy porównaniu warunków życia z innymi miejscami naprawdę smutno się robi... u nas ludzi nie stać na nowe ciuchy(nie mówię o strojeniu się,ale o zapewnieniu podstawowych potrzeb typu wymiana obuwia), a wielu Niemców na przykład nie ma samochodów bo preferuje rower-a nie,bo nie stać ich na niego.wiem że wszędzie są bogaci i biedni, ale sytuacja w Polsce jest bardzo nieciekawa, jednak nie wróżę dobrych zmian przy Bronku... no cóż-wolność Bronku w swoim domku.... :/
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2010 o 21:40
Walczył w powstaniu warszawskim, ale były sbek płowi się w luksusach i drwi sobie z takich ludzi. Ale sprawiedliwości w POlsce nie ma i nie będzie, dopóki czerwoni są za plecami rządzących, dopóki Jaruzelski, Cimoszewicz, Kwaśniewski poklepuja po plecach Bronka i Donka, żeby nie zmniejszali emeryturek ich tatusiom, wujkom i im samym. Zbrodniarze chodzą wolni po ulicach i śmieją się z bohaterów, którzy żyją za marne pieniądze
Widać, że autor demotywatora gówno wie i tylko wzruszającym tekstem próbuje dostać się na główną.
Weterani wojenni i inni poszkodowani w tych gorszych czasach ze względu na swoje dokonania mają leki za darmo. Na książeczkę kombatanta, na książeczkę sybiraka itd.
przepraszam, że się wtrącę, ale powstańcy, ludzie podziemia i partyzanci otrzymują od państwa specjalne renty, może dużo tego nie ma, ale mój dziadek (83l.) walczył podczas wojny, był też więźniem i jego emerytura wraz z tym dodatkiem wynosiła 3,5 tys. Demot mocny, ale nieprawdziwy.
Masz rację. To jest melodoksyjny demotywator na poziomie Faktu czy Super Expressu. Wystarczy podać nieprawdziwą informację, która w znacznym stopniu wpływa na emocje. I Ci bez wiedzy w danym temacie, łykają jak dzieci. Jest to jedna z prostszych form manipulacji.
ojapier.dole, nie dziwie się, że ten naród schodzi na psy, skoro "przyszłość Polski", czyli młodzież chwali PRL.
W PRL były wycieczki zagraniczne? Owszem, jak donosiłeś na sąsiada. Bezpiecznie na ulicy? We własnym domu nie było bezpiecznie, jak słuchałeś chociażby Wolnej Europy. A i rok 1981 pięknie pokazuje bezpieczeństwo ulic - chyba, że jesteś zdania, że Jaruzel zrobił dobrze i uratował nas przez agresja sowiecka - a spotkałam się z takimi teoriami. Każdy miał pracę? Jak był w partii to i jeszcze w miarę dobrze płatną, ale jak nie był i nie chciał się zapisać, był zwalniany. Leki były tanie? Tylko, że byli tacy, którzy nawet na te tanie leki nie mieli, z wyżej wymienianych przeze mnie powodów.
Szlag mnie trafia, ale wybaczam, bo takie poglądy możesz mieć tylko z domu, zapewne od partyjnych rodziców. Tylko nie pier.dol śmieci, bo nie każdy miał wycieczki zagraniczne, nie każdy czuł się bezpiecznie i nie każdy miał dobrze płatną pracę - bo nie każdy się chciał zeszmacić.
Można by jeszcze pisać w nieskończoność o hipokryzji co poniektórych piszących "o jakie to smutne!" a przyczyniających się do takiego stanu rzeczy i do tego, żeby przeszłość nie została rozliczona.
Weź się tak nie podniecaj swoim słowotokiem, bo widać, że g... wiesz, tylko powtarzasz za telewizorem. W PRLu, najkrócej rzecz ujmując, było tak, że jak ktoś żył sobie normalnie, robił swoje, zajmował się pracą, rodziną, hobby, to miał przenajświętszy spokój i nikt się go nie czepiał. No chyba, że ktoś konsekwentnie szukał guza, wtedy - no cóż - w końcu znajdował. Na koniec mała zagadka: kiedy inwigilacja społeczeństwa i ilość danych zgromadzonych na temat każdego obywatela przez różne instytucje były/są większe? Za komuny, czy może teraz?
NIe dramatyzuj, chłopaku PRL był państwem złym głównie ze względu PRZYMUS PRACY i przez to, że zapewniał kazdemu dach nad głowa i utrzymanie. Po co komu sie starać, pracowac wydajniej, lepiej jak i tak dostaie tyle samo (chociaz jak wykona 200% normy, to dostanie premię: ale wtedy pracuje na ilość, a nie na jakość: i większość produktów to odpady- więc wtedy powoduje tylko straty). Poza tym cały przemysł był zle zarzadzany, bo dyrektorzy byli z partyjnego nadania i swą posadę zawdzięczali protekcji kogos "z góry" i byli całkowicie bezpieczni. Tylko kapitalizm umozliwia normalne funkcjonowanie gospodarki.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 sierpnia 2010 o 12:21
Weź nie pier.dol głupot, bo "telewizora" nie oglądam i relacje znam od członków mojej rodziny i ich znajomych. Subiektywną, zresztą. Subiektywną, dlatego ja nie chwale PRL-u. I wkur.wia mnie pier.dolenie farmazonów, że było tak czy inaczej. Zależy, po której stałeś stronie. Po tej, po której byli moi starzy i dziadkowie, nie było fajnie. I nikt guza nie szukał - po prostu byli patriotami i nie akceptowali tego chorego systemu. Tego, że bohaterów się zabija w więzieniach, robi z nich szmaty a potem jeszcze przekłamuje fakty. Tego, że byli traktowani jak ludzie gorszej kategorii, bo nie byli w partii. Tego, że ich znajomi, którzy mieli założone teczki, mogli sobie jechać na zachód. I w końcu teraz - tego, że po 60 latach uczciwej pracy moja babcia ma emeryturę 800zł, a jej sąsiad 3,5. I nie ma tutaj żadnej zawiści, czy coś, po prostu kur.wa nie potrafili żyć tak a nie inaczej.
Mówisz o inwigilacji? Mogą sobie wiedzieć, jakie strony porno oglądam, ale nikt nie przyjdzie i mi za to nie wpier.doli.
Jeżeli dałeś tekst w cudzysłowie to powinieneś mieć na to podstawy a nie uwierzę za nic na świecie ze masz a tym bardziej ze to twoje słowa. To jest po prostu nierealne... Szkoda że admini są tak skur.iało ciemni....
wyzwolenie auschwitz bylo w 1945.... a powstanie warszawskie w 1944....wiec jak do ch*ja moglby byc i tu i tu .... no chyba ze jest ninja i spierdo*il z obozu : )
Jak byś pomyślał, to zorientowałbyś się, że można było być najpierw w Oświęcimiu, a potem w czasie Powstania Warszawskiego. Z Oświęcimia ludzie uciekali, a czasem byli zwalniani (vide: Bartoszewski)
Fakt faktem ale ludzie, to jest prawda i to nas wszystkich spotka... Myślicie że macie wszystko, teraz... poczekajcie aż najdą złe czasy... nie będziecie mieć na chleb...
Witamy w Polsce. Przypomniało mi się ostatnie narzekanie Kwaśniewskiego, który twierdzi, że za 3000 jego emerytury nie da się życ. Oczywiście, że się nie da - więc niech ją odda właśnie takiemu człowiekowi. Ludzie siedzą i pachną - mają pieniądze za nic, a właśnie tacy ludzie, zasłużeni - nie mają nic.
Porównujesz byłego prezydenta do zwyczajnego robotnika? Chcesz, żeby mieli takie same płace, tak? Cos mi się przypomina, że takie same hasła głosili bolszewicy: i owszem, wprowadzili równość- każdy był tak samo biedny, oprócz ludzi władzy (co najgorsze bogaci nie byli Ci najbardziej przedsiębiorczy i zaradni- tylko ci, którzy przydobali sie rządzącym i byli im slepo wierni). Oczywiście pozostawmy bez komentarza obecność Prezydenta w PZPR
Ludzie! w AK nie było ludzi swietych, herosów, ani zadnych półboskich postaci. To byli zwykli ludzie, właściwie, to odpowiedniki dzisiejszych dresów i skinów (bo do walki trzeba było miec jaja i niebyć "romantykiem"- bo tacy się szybko daja zabić- no i nie być zbyt głupim). Oczywiście szczególnie mętne postaci wyrzucano, by utrzymać spokój i ład we własnych szeregach, ale nie heroizujmy całego podziemia. Jakby ktos chciał wiedzieć: Mój Dziadek był w AK, nie dał sie zabić i spłodził pieciu synów. PS: jeżeli babcia nie ma na leki to wina jest po stronie państwa- które kontynuowało emerytalny nonsens. Albo po stronie jej samej: tak źle wychowała dzieci, ze się od niej odwróciły i nie chcą jej pomagać, albo są nierobami
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 sierpnia 2010 o 12:03
te samuraj i co stego ale to prawda np.muj dziadek był na syberi 10 lat w ałstrszfic 12 lat byłbytam ale uciekł bo uciekł walczył z komunom za co zapłacił 2 latai więzienia a teas ma 1100 zł emerytry z czego 300 idzie na podatki 200 na jedzenie 400na leki i leczenie 100 na wode i 40zł na wnajem mieszkania zostaje mu 60zl dla siebie a średnia emerytua byłego funkcionariusza SB wynosi 2000 - 4000 zł wienc docen to że ldzie ktuży walczyli o to żebś ty mugł żyć wspokoju teraz nie mają na pare okularów do czytania.
A UBcy i SBcy dostają po kilka tysięcy miesięcznie bezczelne! Ludzie nie pieprzcie, że wina platformy, bo to są realia już sprzed października 2007, a wciąż aktualne takie szukanie winnego na siłe, może po prostu dawać więcej bohaterom ojczyzny i każdy rząd mógł na to wpaść!
witajcie w chorym państwie gdzie jedni się bogacą(patrz:sejm) a inni żyją za nędzne pieniądze
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 sierpnia 2010 o 17:42
Witamy w kapitalizmie.
Strasznie wzruszający jest ten demot... Nasze pokolenie musi nadrobić tę "stratę" do innych narodów, a wtedy będzie żyło się lepiej... Tylko najpierw trzeba będzie wymienić zreformować i zmniejszyć rząd itp.
Załóżmy hipotetycznie, że mógłbym wybrać państwo, w którym chciałbym żyć (jestem patriotą, nigdzie się z Polski nie wybieram, czysta polemika z samym sobą) Patrzę na mapę, widzę ponad 200 państw, które mamy obecnie na świecie. Wybieram 10, może 15-ście, w których na tę chwilę jest "lepiej" pod pewnymi względami. Odpowiedzmy sobie więc w końcu na pytanie, czy w naszym państwie, jest rzeczywiście, aż tak źle? Może powróćmy do czasów, kiedy zdobycie pieniądza nie było problemem, problemem był zakup czegokolwiek za ten pieniądz. A może udajmy się do dzisiejszej Korei Północnej, Iraku, Afganistanu, Somalii, gdzie nikt nie jest pewny jutra.
Mówisz o Państwie jakby to był jakiś abstrakt żyjący swoim życiem i myślący jakby Cię tu pognębić, a prawda jest taka że państwo to ludzie. Problem w tym że daje się takim bajkopisarzom władzę a gdy przychodzi kryzys pierwsi krzyczymy: "CO ONI Z TYM ZROBIĄ?!" PS. Sejm i Senat to płotki.
CzłowiekDemotywator
W jakim kraju kapitalistycznym płacisz podatki na zasiłki, emeryturę, rentę, publiczną służbę zdrowia, szkołę ? W jakim kraju kapitalistycznym państwo w firmach prywatnych np. Orlen ma największe udziały ?
To nie jest kapitalizm kolego...
Poczytaj trochę o Chile, a zobaczysz co to kapitalizm.
to nie jest życie. ciągłe liczenie,czy starczy ci na chleb. nie mówiąc o przyjemnościach i własnych potrzebach. rząd nie myśli o ludziach w pierwszej kolejności. taka jest smutna prawda tego kraju.
@kamikadze193 i trudno oczekiwać żeby myślał. W końcu rząd to też ludzie, którzy w dodatku nie mają żadnego interesu w pomaganiu nam. Dlatego też rząd powinien zwyczajnie nie wtrącać się w nasze sprawy i zajmować jedynie administracją, sądownictwem, polityką zagraniczną, wojskiem i policją.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 7:51
Ashardon ja jestem dumny że jestem Polakiem, Polacy od wieków walczyli z honorem o obronę kraju i nigdy nie odpuścili, lecz teraz ten kraj się zmienił, chodzi tylko gdzie zarobić/ukraść.
Kto z tak mniej więcej 16-18 lat gdyby na Polskę najechali walczył by w obronie kraju?? NIELICZNI. Ja bym wyjechał stąd by lepiej zarabiać, pozwiedzać itd. lecz dalej byłbym Polakiem i gdyby trzeba było stanął bym w obronie kraju.
A co do innych (tam ktoś pisał że niemcy jeżdżą lepszymi samochodami itd), niemcy się podnieśli po klęsce i teraz są taką "złotodajną krową Europy" lecz my się nie mogliśmy podnieść bo rząd na to nie pozwalał taka jest prawda.
nie no to że człowiek demotywator nie został zminusowany pokazuje tylko ułomność demokracji!! Bo skoro on dostaje plusy, to znaczy że ludzie NAPRAWDE myslą, że mamy teraz kapitalizm!!! A skoro tak, to z tego wniosek, że osoby które gówno się znają na polityce idą do urn wyborczych!! A potem tylko płaczą.. To jest straszne..
Ale demota minus za błąd merytoryczny - jak ktoś siedział w Auschwitz to nie walczył w postaniu warszawskim(ale treść całkiem trafna gdyby to pominąć)! Niestety w Polsce komunizm nie upadł czego przykładem jest ZUS, który zabiera nasze pieniądze i wypłaca głodowe emerytury, a trzeba wspomnieć jeszcze o ludziach którzy całe życie odkładali i umarli przed emeryturą bądź w jej wczesnym stadium a ZUS po prostu ukradł ich pieniądze które zbierali przez całe życie(a w normalnym kraju spadkobiercy dostają znaczną część uzbieranej kwoty). A trzeba nadmienić że ZUS ma gigantyczne długi, przerośniętą administracje i daje renty zdrowym ludziom(jak to możliwe że 5mln polaków jest na rencie, to średnio co 8!!!). Napisał bym jeszcze o KRUS, ale mnie zbanują za wulgaryzmy. Do puki państwo nie stanie się na prawdę kapitalistyczne to nic się nie zmieni.
Po 1 ciężko siedzieć w Auschwitz i walczyć w powstaniu.
Po 2 kombatanci wojenni mają 100% darmowe leki.
ja jestem za wprowadzenia takiego systemu jak bodajże w Szwajcarii gdzie politycy nic nie biorę pensji ,gdyż jest to i tak duży prestiż
Ale internet jest...
A ci sami Niemcy którzy przegrali wojnę, teraz jeżdzą Mercedesami i Porsche.
Bo szybciutko dokonali rozliczeń z wojną, postawili gospodarkę na nogi i ruszyli-i do kogo chcesz
mieć pretensje? (nadmienię że mieliśmy komunę i potem 20 lat (do dzis) syfu i ten syf to nasza
sprawka nie żadnych niemców czy rosjan) To, że jesteś słaby nie oznacza, że to wina wszystkich
wokoło. Edit. co do tematu- trzeba było wywalić emeryturki SB i UB ale, że przemiana ustrojowa dokonała się u nas pod stołem to już nic nie poradzimy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 0:21
Wojna zakończyła się 65 lat temu. Fakt, Zachodnich Niemiec (RFN) nie gryzła wizja socjalizmu, NRD było oknem wystawowym państw socjalistycznych, więc i tam nie żyło się najgorzej. Minęło 20 lat od Okrągłego Stołu. Osiągnięcia nie są najgorsze, jesteśmy w NATO i Unii Europejskiej. Nadrobienie zaległości potrwa jednak jeszcze kilka pokoleń. Bo i mentalność musi się zmienić. Szacunek do pracy. Na zachodzie nie do pomyślenia jest, by w czasie wykonywania swoich obowiązków korzystać z internetu i gg. O kombinowaniu już nie wspomnę.
@Ashardon dokładnie tak!!! Nie jest najgorzej ale może być jeszcze lepiej. Wiem, że Polak-kombinator to stereotyp ale coś w tym jest, że nie ludzie nie wykonuja nalezycie swojej pracy, oszukują etc. Prawie 40% to szara strefa, a studenci ekonomii z demotów dziwią się skąd wzieły się podwyżki podatków, a odpowiedź jest banalnie prosta. Kolejna sprawa to wspomniana przez Ciebie mentalność- no i tutaj musi zmienić się bardzo wiele abyśmy mogli się szybciej rozwijać (bo i tak się rozwijamy.) Pozdrawiam.
@Ashardon - uważasz członkostwo w UE i NATO za sukces? UE jest socjalistycznym tworem, który odbiera nam naszą suwerenność i z góry ustala absurdalne przepisy. Zaś NATO ma nas za gości od czarnej roboty, którzy powalczą w Iraku, powalczą w Afganistanie, a jak przyjdzie co do czego, to g*wno dostaną. Przypominam: obiecywali nam tarczę, z resztą też o wątpliwej dla nas korzyści - na obietnicach się skończyło, obiecywali rakiety Patriot - przyjechała jedna i to chyba niezdatna do użycia. Gdyby ktoś na nas napadł, NATO zachowałoby się tak samo, jak nasi sojusznicy w '39. Ty to nazywasz sukcesem??
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 10:46
@KprezS, po kolei. Owszem, jak wspominałem wyżej, członkostwo Polski w strukturach międzynarodowych uważam za sukces. Nie jesteśmy takim gospodarczym gigantem, jak chociażby europejska Norwegia, żebyśmy mogli wypiąć się na takie struktury. Nasza gospodarka potrzebuje pomocy, a UE tę pomoc nam ofiaruje. Owszem, jest to twór na wskroś socjalistyczny, osobiście jestem przeciwny polityce socjalnej, gdzie bandzie nierobów daje się pieniądze za nic, natomiast uważam, że pomoc finansowa, jaką ofiaruje nam UE jest tą "lepszą" stroną polityki socjalnej. Jeżeli ktoś daje nam wędkę, a nie rybę, to chyba dobrze? Miliardy euro na przeróżnego rodzaju inwestycje, to pieniądz, który kiedyś się zwróci. UE ma swoje minusy, pieniacze zwracają uwagę na utratę suwerenności, ale moim zdaniem minusy są rekompensowane przez plusy naszej akcesji. Co do NATO, zarówno Irak, jak i tarcza NIE SĄ wymysłem NATO, tylko USA - nie traktujmy NATO, jako reprezentanta USA na arenie międzynarodowej. Tarcza rakietowa nie była skierowana w celach obronnych przed Iranem, tylko przed Rosją i trzeba być kompletnym kretynem i ulec propagandzie mediów, żeby tego nie widzieć. Paradoksalnie Irak i Afganistan działają na naszą korzyść. Owszem, płacimy za to, natomiast te konflikty wymusiły na rządzących modernizację armii. Reasumując, nie jestem zacietrzewionym patriotą, który wyżej sra, niż dupę ma. Jeżeli będziemy na każdym kroku unosić się honorem i machać szabelką, jak były prezydent, to Polacy jeszcze długo jeździć będą do pracy "maluchami"... Pozwolę sobie jeszcze dodać odpowiedź na zarzut dt 39'. Czas już chyba wbić sobie do głowy, że polityka międzynarodowa wygląda dziś zupełnie inaczej, a na czele Wlk. Brytanii i Francji nie stoją już Ci sami politycy co 70 lat temu, prawda?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 11:46
To prawda, że obecnie Unia nie robi nam za dużo krzywdy, ale daje pieniążki (to, w jaki sposób są one wykorzystywane, to druga sprawa). Tylko pytanie - jak długo ten stan rzeczy będzie trwać? Jak powszechnie wiadomo, za darmo można otrzymać jedynie wp***dol, czyli za dzisiejszą pomoc kiedyś będziemy musieli zapłacić. Może jestem przesadnym pesymistą, ale panoszenie się brukselskich biurokratów staje się dla mnie coraz bardziej niepokojące i oddawanie im władzy nad nami jest wg. mnie bardzo nierozsądne. Dealerzy narkotyków też pierwsze dawki dają za darmo. A co do wojen - nasi rządzący, gdyby byli mądrzy, to zmodernizowaliby armię bez angażowania się we wschodnie wojny albo z góry określiliby cenę, za jaką mamy walczyć dla Amerykanów i dbali o dotrzymanie umowy. Tymczasem obecna polityka zagraniczna prowadzona jest na zasadzie ślepej miłości - my ich bardzo kochamy, to będziemy dla nich walczyć, a ponieważ oni też nas bardzo kochają, to kiedyś na pewno nam się jakoś miło odwdzięczą. Niestety wszystko wskazuje na to, że w polityce nie ma miejsca na uczucia i że przyjmując taką postawę jesteśmy najzwyklej wykorzystywani.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 21:37
@KprezS stary wiem, że to może zburzyć twój światopogląd do końca życia ale kasa z UE to są nasze pieniądze...
My nie przegraliśmy wojny. Ona została przegrana za nas przez innych. Dziś odczuwamy tego skutki.
Jak zwykle, styl myślenia takiego zakompleksionego Polaka- "to nie moja wina, to wina Żydów, Rosjan, komunistów, PO, cyklistów itd itd". Polska widząc, co się dzieje na zachodzie Europy w latach 30 nic nie zrobiła, by przygotować się do wojny. Hitler uderzył, Stalin najechał- rząd wziął wojsko jako obstawę, tonę złota i czmychnął za granicę. Nie będę mówił o setkach innych sytuacji, w których Polacy nabruździli, spieprzyli i teraz o tym milczą lub odwracają kota ogonem. Nie potrafią się przyznać do błędów. Żenada i wstyd.
Raskolnikov ja bym tu nie zaniżał wagi tego że Ci "sojusznicy" z zachodu wystawili nas ruskim... Polacy walczyli niemal na każdym froncie od Włoch, Normandię, front wschodni po Norwegię ratując tym dupę niejednego Brytyjskiego, ruskiego czy Amerykańskiego żołnierza. Odnośnie przygotowań do wojny w latach 30... Sądzisz że zachód tak skory był do wojny??? A Polska się nie zbroiła?? Zachód waleczność i chęć do wojny pokazał w `39. A Polska się zbroiła może nie na potęgę, bo nie było na tyle pieniędzy ale się zbroiła... nie słyszałeś może o słynnych Urach lub Łosiach??? W kraju który by się nie przygotowywał do wojny taki sprzęt by się nie pojawił. Faktycznie rząd po wybuchu wojny się nie popisał i tu nie ma usprawiedliwienia. Zapewne głupio wierzyli że Francja i Wlk. Brytania im pomoże jak widać przeliczyli się i stąd brak pomysłu działania w tymże temacie tu czyt. wojna. Ale jakby nie było proszę mi tu nie wmawiać że Polacy narzekają że zostali wystawieni, bo taka jest prawda. Tuż po wojnie był plan Marschalla, który oferował pożyczkę, której nie trzeba było zwracać... zachód ją przyjął, a Polska dzięki ZSRR nie... a z resztą i tak tą pożyczkę wzięła i musi ją teraz spłacać czyli to jest tzw. "dług publiczny" Podziękujmy rosjanom za to że jesteśmy teraz bardzo nowocześni ale tylko może troszeczkę zadłużeni :D
kto minusuje takie demotywatory ?
ten cały bohdancośtam czy bogdancośtam, bo nie może dopisać w komentach swojej idiotycznej historyjki, którą i tak wszyscy mają w d**ie !!!
A demot szczera prawda !! TRUE DEMOT !! [+]
Pewnie Ci co zdają sobie sprawę, z wysokości emerytur takich osób. Obrazek jest bardzo poruszający, ale wprowadza w błąd.
@kuakrzys... jak to nie może? zaraz wejdzie i napisze jak to w 44' ratował kotka z płonącego messerschmitt'a, po czym owego kotka ze szczęścia wyruchał w tyłek. Wspomni coś jeszcze o tym, jak z marnym skutkiem atakował niemieckie umocnienia na Monte Casino, z konia, jadąc na oklep i będąc uzbrojonym w dzidę.
No to gratuluje długowieczności ! ;]
od kiedy wiek ok 85 lat to długowieczność?
Powstanie Warszawskie to nie jest okres zaborów... ;P
czytaj miedzy wierszami ;]
Tacy ludzie mają wysokie emerytury
chyba tylko w teorii.
tak majątek 650 zł miesięcznie spróbuj przeżyć za to
A na internet Ci nie brakło ??
@puaski chyba mówisz o ZOMO-wcach albo UB-kach. Oni racja mają piękne emerytury...
Naprawdę nie wiem co za ,,ludzie" minusują takiego demota.;/ Aż ciśnie w środku żeby dać plusika, trzeba być niezłym sukinsynem żeby kliknąć - słabe
Niektórym pewnie nie podoba się "braknie". Ale ode mnie +
a na pis napi...alacie choc tylko oni chcieli pomóc takim ludziom ;/
No pewnie, PiS ma swojego osobistego agenta od osób starszych. Nazywa się Rydzyk.
demotywujące jak cholera :/
nie wiedział, że jak skończy się komunizm to darmowe leki też się skończą
Demot jak najbardziej prawdziwy. Niestety to Polska... No i Czaro09090 ma racje. Również nie wiem, jak można to zminusowac.
zajebisty demot:)
Martwym przepisem jest artykuł w Konstytucji, nakazujący Rzeczypospolitej opiekę nad kombatantami. Nawet nie mają prawa do bezpłatnych biletów. Tylko do ulgowych. Czasem myślę, że z artykułu XIX korzystają tylko esbecy. Interpretując po swojemu.
By żyło się lepiej!
Podstawą polskich wyborów jest całkowite omotanie społeczeństwa, które jest zbyt głupie by otworzyć oczy. Powiedzą kilka czułych słówek jakie to zmiany są zaplanowane i co można osiągnąć, a wychodzi tak , że zgarniają grubą kase i nici z tego co obiecywali. Nie ma się co dziwić, bo w tym kraju z kucharzem porozmawiasz po francusku , a z urzędnikiem tylko za pośrednictwem tłumacza.
Minusujecie? A jak czytacie papiery urzędowe to wszystko rozumiecie? Wątpię. Z tego co pamiętam ktoś chciał wprowadzić w tych "świstkach" język zrozumiały dla normalnego, zwykłego człowieka, ale to nie przeszło.
I to są Polskie realia, czy Ci, którzy ginęli za Polskę tak ją sobie wyobrażali ? NIE !!!
A ja bym się cieszył że to o co walczylem się ziściło...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 1:03
Dziadek kurde, spóźniłeś się na kręcenie lodów przy prywatyzacji :D Było zagadać z jakimś komuszkiem to by ci odpalił część ;DDD
bo to Polska właśnie.
a nie ma leków za darmo? chociażby IB lub IW?:)
No dziadku, walczyłeś z "komunizmem' i wywalczyłeś! Koniec darmowych leków tylko prawa dżungli, silniejszy i sprytniejszy wygrywa. Masz swoją demokrację, masz swój kapitalizm!
To nie kapitalizm, tylko mieszanka firmowa kilku ustrojów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 3:35
Tak, lepszy byłby pewnie socjalizm, gdzie nieroby otrzymują pieniądze z mojej pensji i dzięki temu mogą sobie pić pod sklepem zamiast pracować ? Kapitalizm jest prawdziwym systemem ludzi pracy, problem jest tylko taki że teraz mamy jakąś dziwną mieszankę zamiast kapitalizmu.
Gdybyśmy nie stracili ponad 40 lat na komunę, to nasi emeryci wędrowaliby po całym świecie jako turyści. Dlaczego tak nie jest? Bo po wojnie zamiast odkładać na przyszłość, to system z założenia miał dewizę "carpe diem" i nie myślano o tym co będzie potem. Pożyczaliśmy pieniądze, a najlepsze produkty jechały pociągami do ZSRR. I dlatego akurat to pokolenie ma teraz takie problemy. Szkoda mi tych ludzi, ale oni poświęcili swoje życie walcząc z socjalizmem, abyśmy my mogli żyć godnie i za to im bardzo dziękuję. Patrząc na tych ludzi mam ochotę wystrzelać albo wysłać na Syberię tych, którzy do dzisiaj upierają się przy tym, jaki to komunizm jest świetny. Jasne - partyjni używali sobie za cały naród, więc dobrze wspominają te czasy! A teraz co? Z samej emerytury Jaruzelskiego wyżyłyby 3 osoby, a takich pasożytów jest więcej. PRECZ Z KOMUNA!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 1:32
Ale pieprzysz jak potłuczony. Twoje podsumowanie 40 lat PRL przypomina wypowiedź nastolatka, który nasłuchał się opowieści PiSowatych rodziców, albo zwykłego trolla z onetu. Nie będę rozpisywał się o tym, że w PRL normalnie były wycieczki zagraniczne, było bezpiecznie na ulicy, każdy miał pracę, leki były tanie. Nie będę pisał o tym, że masowe pożyczki zaczęły się dopiero w latach 70. Nie będę się rozpisywał, bo taki ziemniaczek prowokator od razu rozpocznie kontratak bezsensownymi argumentami od DJ Jarka. Muszę Cię też zmartwić, że coraz więcej osób tęskni za porządkiem z PRL. I póki co nikt tego nie powstrzyma koguciku.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 4:00
@Raskolnikov
ja mam PiSowatych rodzicow ale tez mowia to co ty ze za prl nie bylo takiej biedy, nie bylo zebrakow(zebranie,grzebanie po smietnikach bylo surowo karane) do 89-90' ludzie nie znali pojecia bezrobocie (no chyba ze ktos strajkowal), ciegle chodzily zarty o wladzy,pratii itd., na imprezach rodzinnych(ktore byly czesto) stoly zawsze byly pelne jedzenia(teraz malo kogo na to stac), wycieczki zagraniczne po komunistycznej europie latwo sie jezdzilo(na zachod trudniej ale jak ktos nie podpadl wladzy i mial zaproszenie to mial szanse na wize) co do pozyczek do czasu gomolki 70' nie mielismy prawie dlugow zadnych do 89' mielismy juz dlugi ale te dlugi jakie mamy teraz sa 10ktornie wieksze niz za 89' roku!!!! gierek zadluzyl kraj??? gierek go ratowal///
co do tego ze to PiS gada ze za kumuny wszyscy umierali z glodu to nie prawda bo to mowia politycy wszystkich partii a najwiecej media i podreczniki do historii pokazujac nieustannie na zdjecdiach ze przez 45lat komuny byly u nas puste polki a puste polki byly jak strajkowano, jak caly kraj strajkowal to jak ktos mial cos miec przeciez chleb,meble,auta nie rosly na drzewie, ale walesa mowil ze strajki nie przyniosa strat i zaplaca kazdemu w kraju 2000zl wiecej(za strajkowe dni tez) to glupi lud mu uwierzyl
ps. emerytury dla gornikow po 20latach pracy+dostawali wieksze emerytury niz mieli wyplaty zrobila stara Unia Wolnosci(poprzednia partia tuska) i na slasku sie namnozylo emerytow w wieku 40-45lat
np. moj wujek jest emerytem 42letnim ma emeryture 3000zl a w chacie mu sie nudzi to idzie dorabiac a potem dziwic sie ze w kraju pracy nie ma, jest masa gornikow emerytow ktorym sie nudzi w domu to ida do roboty innej... caly zachod sie z nas smieje ze w wieku 40lat sie jest dobrze oplacanym emerytem a potem polska sie dziwi ze pieniedzy nie ma; jak idzie kasa na takich emerytow w czechach gornik pracuje do 65roku zycia a nikt tam nie marudzi
z tego co slyszalem Boni chce cofnac te emerytury (beda starki gornikow)
mowi sie ze za gierka wprowadzono 40letnich emerytow ale to zrobila III RP
wczesne emerytury dla policiantow,gornikow,strazakow,(pomostowki:nauczyciele,dziennikarze,kolejarze) itd. przeciez to rujnuje polske a sa zawody gdzie pracuje sie ciezej i niebezpieczniej do 65roku zycia!!!!
przez te emeryturki glownie nie ma pieniedzy i do 2015 roku upadnie system emerytalny w polsce
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 4:46
No to wyobraź sobie, że II Wojna Światowa kończy się teraz. Władzy nie objemuje "komuna", tylko rządy które mamy obecnie. W kompletnie zdewastowanym kraju. Sądzisz, że lepiej by sobie poradzili z jego odbudową, skoro zbudowanie paru autostrad jest problemem niemal nie do przejścia, mimo wsparcia z UE? Otóż WSZYSTKO co obecnie mamy to jest dziedzictwo przedwojenne + dorobek PRLu. Reszta to obcy kapitał. Niemal wszystkie inwestycje drogowe w mojej okolicy to tak na prawdę kończenie gierkowskich projektów. Zaliczyliśmy już dwie dekady kapitalizmu; jaką wielką inwestycją (której nie rozpoczęła komuna) możemy się poszczycić? Czy wybudowano chociaż jeden publiczny szpital z prawdziwego zdarzenia? jakąś porządną elektrownię? dużą, w całości polską fabrykę? albo chociaż porządne osiedle mieszkaniowe z całą insfrastrukturą (nie kilka bloków z gazobetonu po środku niczego)?
Jasne, jasne... Odezwał się człowiek z nickiem "Raskolnikov"... Widzę, że gustujesz w literaturze rosyjskiej. A co do tematu: PRL to był czas wydawania resztek naszych pieniędzy, życia na kreskę i wielkiej ściemy. Budowano wielkie zakłady, żeby tylko stały i pokazywały potęgę socjalizmu. Na jedno stanowisko było kilka osób. Czy to nie było chore?? Żebraków nie było, bo ich pałowali i trzymali w więzieniach, był spokój na ulicy, bo nawet słowem nie wolno było się odezwać, żeby pałą nie dostać. A dlaczego pożyczki zaczęły się tak późno? Bo już się kasa skończyła i trzeba było mieć za co fundować ZSRR kolejne gadżety. OPAMIĘTAJCIE SIĘ. Zauważcie jak się zarysował podział! Państwa żyjące po wojnie w kapitalizmie mają teraz dostatek, wszystkie państwa na zachodzie BEZ WYJĄTKU mają lepiej od nas, a wszystkie na wschód gorzej. Czy to przypadek? Nie bądźcie śmieszni! Wypad ze swoją propagandą gdzie indziej, a z PiS-em mnie nie łącznie, bo daleko mi do ich poglądów...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 16:54
A ja mam ochotę rozstrzelać takich krzykaczy jak ty którzy nie mają zielonego pojęcia o socjaliźmie.
Chociaż niżej znalazłem kilka postów jeszcze większych idiotów, nóż się w kieszeni otwiera.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2010 o 1:40
stanęły mi łzy w oczach jak to przeczytałam... na prawdę... +
coz takie cos to tylko w Polsce możliwe... chory kraj...
Gościu wygląda jak pudzian z profilu ;)
te oko jak pudziana
Chyba prędzej walczył z socjalizmem niż komunizmem, hę ?
Tak czy siak wychodzi na to, że z własną ojczyzną.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 4:01
Walczyli z władzą, która reprezentowała poglądu 5% ludności. Wybranie nienadającego się na urząd prezydenta - Wałęsę - z poparciem 90% ukazuje, jak ludzie mieli i mają dość komuny. Raskolnikov: Jak to jest żyć w podziemiu i pisać swoje komentarze, siedząc w czerwonej koszulce z sierpem i młotem licząc na dzień, w którym będziesz mógł wyjść w niej na dwór nie obawiając się zlinczowania przez społeczeństwo?
Faktycznie... naprawdę trzeba było mieć dość komuny skoro wybrało się na prezydenta takiego idiotę jak Wałęsa... w ogóle on o czymś ma pojęcie poza spawaniem i pieprzeniem wszystkiego o wszystkim??
Wszystkim brakuje leki. Jak każdy mówi, że jest biedny to dodaje, że brakuje mu na leki. Co oznacza, że wszyscy biorą leki. Ktoś powinien się temu przypatrzeć.
Czas potrafi wyleczyć każdego nawet największego patriotę ze złudzeń o wspaniałości/sprawiedliwości w naszego kraju. Z komunistami walczyła prawie cała Polska ,a dziś to oni mają VIP emerytury za dokonania. Jaki kraj taka sprawiedliwość.
to musi boleć..
Po pierwsze, nie żyjemy w żadnym kapitaliźmie, bo państwo ogranicza rynek.
Po drugie, kombatanci nie mają wcale takich złych emerytur. Mają różne dodatki, w tym wypadku kombatanckie, obozowe (skoro taka osoba była w Auschwitz), więc nie jest tak źle. Chyba że mówimy o osobie bardzo chorej, która potrzebuje więcej leków - wtedy może być gorzej.
Ej wszystko fajnie pomysł na demotywatora fajny ! tylko że było już coś takiego!~;/
no i co z tego, że było już coś takiego? nie liczcie na to, że każdy z tysięcy demotywatorów będzie o czymś innym. :/ poza tym właśnie takie rzeczy trzeba pokazywać, nawet do znudzenia! kto to słyszał, żeby na starość, po wielu przepracowanych latach (w jego przypadku-również przewalczonych)-martwić się o każdy grosz?! to nie są mity, tak jest w tym kraju, ale to nie zmieni się samo, nie możemy mówić że rząd to czy tamto-sami musimy działać, tak jak oni działali! :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 21:27
taa i jesteś dziadzią, która wchodzi na demoty
było
to tylko u nas w tej jeb.... polsce.tacy ludzie pownni miec leki itp za darmo...
Pamiętaj leszczu że Polska nie jest j*bana!!! I Naucz się, bo to świadczy to o Tobie tyle że jesteś małym debilkiem, który nie ma szacunku do ojczyzny...
to że polska jest j*bana to chyba źle świadczy o niej a nie o nim ;]
A byli komuniści nadal napychają sobie kieszenie...
Jeżeli walczył...był w auschwitz to ma leki za Darmo bo jest tzw IB czyli inwalida wojenny....wiec przysluguja mu wlasnie leki za darmo...jestem farmaceutka i wiele jest taki pacjentow wiec nie maja az tak zle jesli chodzi o to
smutne ale prawdziwe :((
Polski rząd powinien się wstydzić!
taaa...i to jest sprawiedliwość !!
Ci ludzie walczyli o naszą wolność ! ;(
smutne, ale nieprawdziwe. Jak juz wczesniej niektorzy pisali kombatanci i inwalidzi wojenni maja wysokie emerytury albo leki za darmo.
widziałem już kilka podobnych demotów
CH O L E R N I E S M U T N E
ci, którzy kliknęli na SŁABE są idiotami -.-
bo co ?
bo tak!
To było pytanie poniżej poziomu -.-
demot:Kapitalizm:Trzeba było przed zastosowaniem dokładnie przeczytać ulotki.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 9:46
rzygam już tymi łzawymi demotami ;/
trzeba mieć wyobraźnię dziadku
W kwestii leków w Polsce jest tragiczna sytuacja. Mój dziadek od kilku lat przyjmuje lekarstwa na astmę czy coś, średnio musi kupować je co półtora miesiąca. Jeżeli ma szczęście, to kiedy idzie do apteki, dostaje lek refundowany za 3 złote z groszami. Jednak zdarza się czasem, że w aptece jest inna partia tego samego, podkreślam!, leku, tyle, że wtedy musi zapłacić za jedno opakowanie 82 zł, bo dana partia nie załapała się na refundację. To jest chore.
Umówmy się ludzie którzy maja za sobą podobne przeżycia dostają emeryturę kombatancka czyli jadana z najwyższych w tym kraju. Moze dalej nie jest to dozo ale na leki i normalne funkcjonowanie im akurat starcza.
Dzięki takim ludziom Polska teraz wygląda tak jak wygląda, nie mówię o tym, że są drogie leki, tylko że mówimy po Polsku. Teraz pokolenie młodsze od nich jest niewdzięczne i politycy w porównaniu z takimi dziadkami to po prostu gówniarze, nakładają VAT i drogie ceny lekarstw bo ' Jest kryzys '
OJ TAAAK ZESRALES SIE W TYM AUSZWIC!
I PO CO TU WALCZYĆ O TAKI KRAJ SKORO SIĘ TAK ODWDZIĘCZA ZA GRANICĄ NAWET SIĘ NA SOCJALU LEPIEJ ŻYJE NIŻ TU KIEDY ZAPIERDZIELASZ JAKI DZIK
demot zajebis*** tylko czemu tylu frajerów daje - ? .. zazdrosc? ludzie ogarnijcie sie .
dzieci - Auschwitz zostało rozbite przez aliantów przed powstaniem Warszawskim to raz i ciekawe jakim cudem ktoś kto z niego uciekł - wykończony, zagłodzony, chory, wrócił i miesiąc później walczył w postaniu Warszawskim. Ludzie, których alianci ewakuowali z obozów długo przebywali potem w obozach rekonwalescencyjnych wiec nie było szansy, żeby walczyli w powstaniu. ten demot to takie pierdu pierdu wrzucić wszystkie najgorsze wydarzenia ostatnich lat w jeden worek - szkoda, że autor nie dopisał jeszcze o zesłaniu na Sybir i powodzi.
I jeszcze o gwałtach analnych pod celą
albo ja coś przegapiłam na historii albo ty nie uważałeś. Auschwitz zostało wyzwolone w 1945 roku przez Armię Czerwoną a powstanie było 1944. Ciekawe jak taki wyzwoleniec z Oświęcimia cofnął się w czasie i wziął udział w powstaniu Warszawskim...
A czy autor demota napisał, że dziadek przeżył wyzwolenie obozu? nie-napisał, że przeżył auschwitz, a to nie oznacza, że dziś wyszedł a "za miesiąc"- jak napisałaś/eś-walczył.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 21:34
Jak byście nie spierdzielali do Anglii i nie pracowali na ich emerytów to dziadek by miał na leki, to wasza wina, nikogo innego!
Jakby nie sytuacja w Polsce, to nikt by nie wyjeżdżał. Myślisz, że ludzie mają taki kaprys, że wolą pracować za granicą, niż w miejscu, w którym się wychowali? Phi. Chcą po prostu godnie żyć.
Szkoda tylko, że autor demota nie zauważył, że kombatanci i byli wieźniowie KL mają leki za darmo.
takich ludzi powinniśmy na rękach nosić !!!! to nasi bohaterowie !!! to oni przecież odzyskali dla nas niepodległość !!! powinniśmy ich wspierać i to wręcz absurdalne aby po tylu mękach musieli sie teraz wzmagać z problemami tego typu....
UWAGA !!! Ja stworzyłem tego demota i nie mam 85lat i nie jestem dziadkiem. Słowa są w cudzysłowie - to znaczy że ja je zacytowałem, a nie sam powiedziałem. Nie mam tylu lat by pamiętać Powstanie Warszawskie... więc nie piszcie że JA mam na internet, a nie mam na leki.
jeśli ktoś pisze, że kogoś stać na internet a na leki nie i ma o to pretensje, to jest debilem. dlaczego? bo internet jest dziś tak dostępny i powszechny, że śmieszne jest, gdy trzeba z niego rezygnować bo kasa potrzebna na coś innego. ale takie warunki w tym kraju. zawsze uwielbiałam swój kraj i nadal go cenię, ale coraz częściej sama mówię "w tym kraju" to czy tamto bo przy porównaniu warunków życia z innymi miejscami naprawdę smutno się robi... u nas ludzi nie stać na nowe ciuchy(nie mówię o strojeniu się,ale o zapewnieniu podstawowych potrzeb typu wymiana obuwia), a wielu Niemców na przykład nie ma samochodów bo preferuje rower-a nie,bo nie stać ich na niego.wiem że wszędzie są bogaci i biedni, ale sytuacja w Polsce jest bardzo nieciekawa, jednak nie wróżę dobrych zmian przy Bronku... no cóż-wolność Bronku w swoim domku.... :/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 21:40
(+)
Gdzie ten Pan ma czoło ?!
zerzniete z reklamy
http://www.youtube.com/watch?v=pnJowk7w4qw
i do tego doszło żeby bohaterowie musieli cierpieć jeszcze w swoim kraju na starość..
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2010 o 12:45
Cześć ignoranci!!! Wszyscy, którzy dają plusa, są ignorantami, bo nie zdają sobie sprawy,że to, w jakiej sytuacji jesteśmy, NIE JEST WINĄ POLSKI
widzę, że autor goscia niedizlenego czyta,bo jak byłem u babci na samym koncu było o takim człowieku :P [+]
Walczył w powstaniu warszawskim, ale były sbek płowi się w luksusach i drwi sobie z takich ludzi. Ale sprawiedliwości w POlsce nie ma i nie będzie, dopóki czerwoni są za plecami rządzących, dopóki Jaruzelski, Cimoszewicz, Kwaśniewski poklepuja po plecach Bronka i Donka, żeby nie zmniejszali emeryturek ich tatusiom, wujkom i im samym. Zbrodniarze chodzą wolni po ulicach i śmieją się z bohaterów, którzy żyją za marne pieniądze
Tusk z Komorowskim Wam wszystkim pomoże .Gratuluje wyboru . Ale tak serio to jest niestety smutna prawda
rzucic bombe na nasz "biały dom" i bedzie po krzyku . dziekuje.
Faktycznie , Acodin ostatnio podrożał ; D
Widać, że autor demotywatora gówno wie i tylko wzruszającym tekstem próbuje dostać się na główną.
Weterani wojenni i inni poszkodowani w tych gorszych czasach ze względu na swoje dokonania mają leki za darmo. Na książeczkę kombatanta, na książeczkę sybiraka itd.
walczyłeś z komuną z darmową szkołą książkami za free jedzeniem w sql za free i nie masz kur.wa teraz na leki to zdychaj psie
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-groby-powstancow-wielkopolskich-do-likwidacji,nId,293345
popieram adasiex. za komuny było lepiej. Komuna pobudowała największe zakłady dzięki czemu ludzie mają prace a i tak same bezrobocie...
Auchwitz wyklucza Powstanie warszawskie, jak ktoś trafił do Oświęcimia to powstanie tam przesiedział.
chore państwo
no na leki ci brakuje, ale w końcu masz demota na głównej, więc nie jest tak źle
przepraszam, że się wtrącę, ale powstańcy, ludzie podziemia i partyzanci otrzymują od państwa specjalne renty, może dużo tego nie ma, ale mój dziadek (83l.) walczył podczas wojny, był też więźniem i jego emerytura wraz z tym dodatkiem wynosiła 3,5 tys. Demot mocny, ale nieprawdziwy.
Masz rację. To jest melodoksyjny demotywator na poziomie Faktu czy Super Expressu. Wystarczy podać nieprawdziwą informację, która w znacznym stopniu wpływa na emocje. I Ci bez wiedzy w danym temacie, łykają jak dzieci. Jest to jedna z prostszych form manipulacji.
ojapier.dole, nie dziwie się, że ten naród schodzi na psy, skoro "przyszłość Polski", czyli młodzież chwali PRL.
W PRL były wycieczki zagraniczne? Owszem, jak donosiłeś na sąsiada. Bezpiecznie na ulicy? We własnym domu nie było bezpiecznie, jak słuchałeś chociażby Wolnej Europy. A i rok 1981 pięknie pokazuje bezpieczeństwo ulic - chyba, że jesteś zdania, że Jaruzel zrobił dobrze i uratował nas przez agresja sowiecka - a spotkałam się z takimi teoriami. Każdy miał pracę? Jak był w partii to i jeszcze w miarę dobrze płatną, ale jak nie był i nie chciał się zapisać, był zwalniany. Leki były tanie? Tylko, że byli tacy, którzy nawet na te tanie leki nie mieli, z wyżej wymienianych przeze mnie powodów.
Szlag mnie trafia, ale wybaczam, bo takie poglądy możesz mieć tylko z domu, zapewne od partyjnych rodziców. Tylko nie pier.dol śmieci, bo nie każdy miał wycieczki zagraniczne, nie każdy czuł się bezpiecznie i nie każdy miał dobrze płatną pracę - bo nie każdy się chciał zeszmacić.
Można by jeszcze pisać w nieskończoność o hipokryzji co poniektórych piszących "o jakie to smutne!" a przyczyniających się do takiego stanu rzeczy i do tego, żeby przeszłość nie została rozliczona.
Bo liczy się przyszłość, co nie?
Weź się tak nie podniecaj swoim słowotokiem, bo widać, że g... wiesz, tylko powtarzasz za telewizorem. W PRLu, najkrócej rzecz ujmując, było tak, że jak ktoś żył sobie normalnie, robił swoje, zajmował się pracą, rodziną, hobby, to miał przenajświętszy spokój i nikt się go nie czepiał. No chyba, że ktoś konsekwentnie szukał guza, wtedy - no cóż - w końcu znajdował. Na koniec mała zagadka: kiedy inwigilacja społeczeństwa i ilość danych zgromadzonych na temat każdego obywatela przez różne instytucje były/są większe? Za komuny, czy może teraz?
@daclaw, i dobrze by Ci było w takim państwie dla baranów, trawa, woda i nie narzekaj? Skoro tylko tyle do szczęścia potrzebujesz to gratuluję.
NIe dramatyzuj, chłopaku PRL był państwem złym głównie ze względu PRZYMUS PRACY i przez to, że zapewniał kazdemu dach nad głowa i utrzymanie. Po co komu sie starać, pracowac wydajniej, lepiej jak i tak dostaie tyle samo (chociaz jak wykona 200% normy, to dostanie premię: ale wtedy pracuje na ilość, a nie na jakość: i większość produktów to odpady- więc wtedy powoduje tylko straty). Poza tym cały przemysł był zle zarzadzany, bo dyrektorzy byli z partyjnego nadania i swą posadę zawdzięczali protekcji kogos "z góry" i byli całkowicie bezpieczni. Tylko kapitalizm umozliwia normalne funkcjonowanie gospodarki.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 sierpnia 2010 o 12:21
Weź nie pier.dol głupot, bo "telewizora" nie oglądam i relacje znam od członków mojej rodziny i ich znajomych. Subiektywną, zresztą. Subiektywną, dlatego ja nie chwale PRL-u. I wkur.wia mnie pier.dolenie farmazonów, że było tak czy inaczej. Zależy, po której stałeś stronie. Po tej, po której byli moi starzy i dziadkowie, nie było fajnie. I nikt guza nie szukał - po prostu byli patriotami i nie akceptowali tego chorego systemu. Tego, że bohaterów się zabija w więzieniach, robi z nich szmaty a potem jeszcze przekłamuje fakty. Tego, że byli traktowani jak ludzie gorszej kategorii, bo nie byli w partii. Tego, że ich znajomi, którzy mieli założone teczki, mogli sobie jechać na zachód. I w końcu teraz - tego, że po 60 latach uczciwej pracy moja babcia ma emeryturę 800zł, a jej sąsiad 3,5. I nie ma tutaj żadnej zawiści, czy coś, po prostu kur.wa nie potrafili żyć tak a nie inaczej.
Mówisz o inwigilacji? Mogą sobie wiedzieć, jakie strony porno oglądam, ale nikt nie przyjdzie i mi za to nie wpier.doli.
demot:Co Wy wiecie o Auschwitz?:Bunkier? Słupek?
http://dupyniedam.wrzuta.pl/audio/72KGijKkpKN/hemp_gru_-_63_dni_chwaly.
Jeżeli dałeś tekst w cudzysłowie to powinieneś mieć na to podstawy a nie uwierzę za nic na świecie ze masz a tym bardziej ze to twoje słowa. To jest po prostu nierealne... Szkoda że admini są tak skur.iało ciemni....
Co prawda, to było - ale i tak plus za demota, bo ma mocne przesłanie, które jest "krzykiem ciszy", milionów Polaków.
wyzwolenie auschwitz bylo w 1945.... a powstanie warszawskie w 1944....wiec jak do ch*ja moglby byc i tu i tu .... no chyba ze jest ninja i spierdo*il z obozu : )
Jak byś pomyślał, to zorientowałbyś się, że można było być najpierw w Oświęcimiu, a potem w czasie Powstania Warszawskiego. Z Oświęcimia ludzie uciekali, a czasem byli zwalniani (vide: Bartoszewski)
Witamy w Polsce :)
Fakt faktem ale ludzie, to jest prawda i to nas wszystkich spotka... Myślicie że macie wszystko, teraz... poczekajcie aż najdą złe czasy... nie będziecie mieć na chleb...
Witamy w Polsce. Przypomniało mi się ostatnie narzekanie Kwaśniewskiego, który twierdzi, że za 3000 jego emerytury nie da się życ. Oczywiście, że się nie da - więc niech ją odda właśnie takiemu człowiekowi. Ludzie siedzą i pachną - mają pieniądze za nic, a właśnie tacy ludzie, zasłużeni - nie mają nic.
Porównujesz byłego prezydenta do zwyczajnego robotnika? Chcesz, żeby mieli takie same płace, tak? Cos mi się przypomina, że takie same hasła głosili bolszewicy: i owszem, wprowadzili równość- każdy był tak samo biedny, oprócz ludzi władzy (co najgorsze bogaci nie byli Ci najbardziej przedsiębiorczy i zaradni- tylko ci, którzy przydobali sie rządzącym i byli im slepo wierni). Oczywiście pozostawmy bez komentarza obecność Prezydenta w PZPR
bardzo demotywujące [+], to straszne, że nowe pokolenie zapomina o osobach, dzięki którym w ogóle tu są i mogą żyć w wolnym kraju..
Ludzie! w AK nie było ludzi swietych, herosów, ani zadnych półboskich postaci. To byli zwykli ludzie, właściwie, to odpowiedniki dzisiejszych dresów i skinów (bo do walki trzeba było miec jaja i niebyć "romantykiem"- bo tacy się szybko daja zabić- no i nie być zbyt głupim). Oczywiście szczególnie mętne postaci wyrzucano, by utrzymać spokój i ład we własnych szeregach, ale nie heroizujmy całego podziemia. Jakby ktos chciał wiedzieć: Mój Dziadek był w AK, nie dał sie zabić i spłodził pieciu synów. PS: jeżeli babcia nie ma na leki to wina jest po stronie państwa- które kontynuowało emerytalny nonsens. Albo po stronie jej samej: tak źle wychowała dzieci, ze się od niej odwróciły i nie chcą jej pomagać, albo są nierobami
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 sierpnia 2010 o 12:03
smutne, ale niestety prawdziwe .
świetny, prawdziwy demot. Jeden z najlepszych ostatnimi czasy
tak! ludzie walczący o naszą wolność nie mają na leki, a w miejscach gzie walczyli organizuje sie parady pedałow- i na to kasa jest!
to ludzie ludziom zgotowali ten los, demot jest zaj*** dobry!!!
Za socjalizmu byś miał leki za pół darmo...
O LOL TO JEST CYTAT Z JAKIEJS REKLAMY BO PAMIETAM I NIE KOMPIUJ CZIŚ POMYSLÓW PLAGIATORZE TYLKO SAJM COS WYMYSL
te samuraj i co stego ale to prawda np.muj dziadek był na syberi 10 lat w ałstrszfic 12 lat byłbytam ale uciekł bo uciekł walczył z komunom za co zapłacił 2 latai więzienia a teas ma 1100 zł emerytry z czego 300 idzie na podatki 200 na jedzenie 400na leki i leczenie 100 na wode i 40zł na wnajem mieszkania zostaje mu 60zl dla siebie a średnia emerytua byłego funkcionariusza SB wynosi 2000 - 4000 zł wienc docen to że ldzie ktuży walczyli o to żebś ty mugł żyć wspokoju teraz nie mają na pare okularów do czytania.
Niestety w naszym kraju jest tak coraz częściej :(
w Polsce nie bylo komunizmu tylko socjalizm realny
dziekuje.
wyj3b@c żad tuska i stworzyć jakiś nowy!
A UBcy i SBcy dostają po kilka tysięcy miesięcznie bezczelne! Ludzie nie pieprzcie, że wina platformy, bo to są realia już sprzed października 2007, a wciąż aktualne takie szukanie winnego na siłe, może po prostu dawać więcej bohaterom ojczyzny i każdy rząd mógł na to wpaść!
no ale na internet masz?
"Za komuny nic nie było a wszystko było, teraz wszystko jest a nic nie ma"
Cytat z Kiepskich ale jakże prawdziwy.
Polska! Kraj Wielu Możliwości :)
jest coś takiego jak BEZINTERESOWNOŚĆ, ci ludzie walczyli dla własnej wolności! a emerytura to akurat inna sprawa!
Smutne i prawdziwe... Należy się duży +