@czacknoris w 1974 te podzespoły (poza zawieszeniem i silnikiem jeszcze z Fiata 1300/1500 które trąciły myszką) wcale nie były tak bardzo przestarzałe. A zarówno zawiechę jak i silnik to auto miało swoje.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 grudnia 2019 o 21:14
@czacknoris W 1974 roku "Poldek" wcale nie był tak przestarzały! Był "normalnym" autem. Problem w tym, że w 1994 roku ten sam polonez wyglądał i był przestarzały o jakieś 20 lat... ponieważ praktycznie się nie zmienił.
@czacknoris Ja się wyraźnie doczytałem "z podzespołami od poloneza". A tego poloneza wtedy jeszcze nie było. Powinno być napisane "z podzezpołami od dużego fiata", albo coś w tym stylu. Ci, którzy mają pojęcie wiedzą, że to niekoniecznie jest/było to samo.
Zresztą, można w ten sposób powiedzieć, że Maryja, matka Jezusa urodziła się w chrześcijańskiej rodzinie :-)
@zasysacz Ciężko... płytę podłogową bierzesz w sumie od byle czego, górną karoserię - to jest tylko trochę blachy - gniesz i profilujesz tak, jak masz fantazję. z fotelami również. Niestety z silnikiem już tak łatwo nie jest. Tam już potrzeba wiedzy inżynierskiej, mechanicznej i... takie rozwiązania są tworzone i udoskonalane przez dekady!
Co ty człowieku bredzisz? Jaki sukces eksportowy? Z silnikiem 1500ccm trzydziestoletniego już wtedy? Klepany na kowadle. Pudrowanie tego samego trupa pf1500:) Niektórzy to mają pomysły:)
@F18_hornet
Silnik 1500 został przedstawiony w 1961 roku, był konstrukcją nowoczesną. W 1974 miał 13 lat, a nie 30. Na pewno nie był przestarzały w tamtych latach! Ale problemem był brak mocniejszego silnika, to miał być samochód sportowy. Władze PRL patrzyły na takie ekstrawagancje krzywym okiem, wszystko miało być siermiężne i dostępne dla ludu; nikt się nie miał wyróżniać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 grudnia 2019 o 1:53
Kolejny uziemiony prototyp ze względu na machinę propagandową że wszystko musiało być siermiężne, prostolinijne i skromniejsze względem zachodu. Syrena Sport, pewien projekt autobusu, która nazwę modelu zapomniałem, wiele tego było. Polak musiał jeździć brzydkim gratem, bo stare dziady u władzy dostawały orgazmu że jest przaśne i skromnie.
@Symulakr Każda wiodąca obecnie marka ma na swoim koncie więcej uziemionych prototypów, niż finalnych produktów. Tak jak każdy program badawczy to miesiące budowy stanowiska pomiarowego, tydzień pomiarów na nim, setki zestawów danych pomiarowych, a na koniec 3 wykresy do publikacji. Na tym polega dopracowanie i optymalizacja.
A teraz proszę konktretnie: jakie atuty miała ta świetna Syrena Sport, poza ładną, powiedzmy, budą? Nie jako gokart na tor, tylko jako pełnowartościowy samochód.
Zapewne taka sama wartość jak masa innych kultowych samochodów, które nie wyróżniały się niczym poza oryginalnością. Ot tego właśnie nasza historia nie ma. Wszystko co na kołach było toporne i siermiężne. Kiedy inne kraje mogą wspominać różne ciekawe projekty, a miłośnicy zabytków mają wybór nietypowych roadsterów, usportowionych samochodów czy innych niezwykłych wynalazków, my nie mamy nic. Taka była idea komunizmu, nic nadzwyczajnego, niczym się nie wyróżniaj, wszyscy jak jedna szara masa.
To nie był prototyp tylko koncept car. Nie wiele więcej niż szkic ołówkiem. Nie opowiadajcie bajek o supernowoczesnym POLSKIM samochodzie. Wspaniały...tylko nie było silnika, produkcji, technologii montażu i paru innych "drobiazgów".
ta wielka nowoczesność z podzespołami od poloneza hehehe
@czacknoris w 1974 te podzespoły (poza zawieszeniem i silnikiem jeszcze z Fiata 1300/1500 które trąciły myszką) wcale nie były tak bardzo przestarzałe. A zarówno zawiechę jak i silnik to auto miało swoje.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2019 o 21:14
@czacknoris W 1974 roku "Poldek" wcale nie był tak przestarzały! Był "normalnym" autem. Problem w tym, że w 1994 roku ten sam polonez wyglądał i był przestarzały o jakieś 20 lat... ponieważ praktycznie się nie zmienił.
@czacknoris
Polonez zadebiutował chyba w 1978, więc jakaś mała podróż w czasie musiałaby się zdarzyć.
@bromba_2k ale wtedy i tak nie było innych podzespołów .zreszta poczytaj twoich poprzedników
@czacknoris Ja się wyraźnie doczytałem "z podzespołami od poloneza". A tego poloneza wtedy jeszcze nie było. Powinno być napisane "z podzezpołami od dużego fiata", albo coś w tym stylu. Ci, którzy mają pojęcie wiedzą, że to niekoniecznie jest/było to samo.
Zresztą, można w ten sposób powiedzieć, że Maryja, matka Jezusa urodziła się w chrześcijańskiej rodzinie :-)
Brzydki jak noc
@konto_propagandowe teraz a było to niemal 50 lat temu elegancki na tamte czasy ale inna sprawa jest wszystko zbudowali a silnika już nie mogli ???
@zasysacz Ciężko... płytę podłogową bierzesz w sumie od byle czego, górną karoserię - to jest tylko trochę blachy - gniesz i profilujesz tak, jak masz fantazję. z fotelami również. Niestety z silnikiem już tak łatwo nie jest. Tam już potrzeba wiedzy inżynierskiej, mechanicznej i... takie rozwiązania są tworzone i udoskonalane przez dekady!
@zasysacz silnik kiedyś budowała andoria a z jakim skutkiem każdy wie hehe
przeklepany polonez to ma być nowoczesność?
Co ty człowieku bredzisz? Jaki sukces eksportowy? Z silnikiem 1500ccm trzydziestoletniego już wtedy? Klepany na kowadle. Pudrowanie tego samego trupa pf1500:) Niektórzy to mają pomysły:)
@F18_hornet
Silnik 1500 został przedstawiony w 1961 roku, był konstrukcją nowoczesną. W 1974 miał 13 lat, a nie 30. Na pewno nie był przestarzały w tamtych latach! Ale problemem był brak mocniejszego silnika, to miał być samochód sportowy. Władze PRL patrzyły na takie ekstrawagancje krzywym okiem, wszystko miało być siermiężne i dostępne dla ludu; nikt się nie miał wyróżniać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 grudnia 2019 o 1:53
Podzespoły z fiat 125p to nie nowoczesność. To było tylko ładne nadwozie, nic więcej.
Polonergini
Kolejny uziemiony prototyp ze względu na machinę propagandową że wszystko musiało być siermiężne, prostolinijne i skromniejsze względem zachodu. Syrena Sport, pewien projekt autobusu, która nazwę modelu zapomniałem, wiele tego było. Polak musiał jeździć brzydkim gratem, bo stare dziady u władzy dostawały orgazmu że jest przaśne i skromnie.
@Symulakr Każda wiodąca obecnie marka ma na swoim koncie więcej uziemionych prototypów, niż finalnych produktów. Tak jak każdy program badawczy to miesiące budowy stanowiska pomiarowego, tydzień pomiarów na nim, setki zestawów danych pomiarowych, a na koniec 3 wykresy do publikacji. Na tym polega dopracowanie i optymalizacja.
A teraz proszę konktretnie: jakie atuty miała ta świetna Syrena Sport, poza ładną, powiedzmy, budą? Nie jako gokart na tor, tylko jako pełnowartościowy samochód.
Zapewne taka sama wartość jak masa innych kultowych samochodów, które nie wyróżniały się niczym poza oryginalnością. Ot tego właśnie nasza historia nie ma. Wszystko co na kołach było toporne i siermiężne. Kiedy inne kraje mogą wspominać różne ciekawe projekty, a miłośnicy zabytków mają wybór nietypowych roadsterów, usportowionych samochodów czy innych niezwykłych wynalazków, my nie mamy nic. Taka była idea komunizmu, nic nadzwyczajnego, niczym się nie wyróżniaj, wszyscy jak jedna szara masa.
@Symulakr: Ten autobus to Jelcz 039: http://phototrans.pl/14,218103,0,Jelcz_039_X675_PR.html, http://phototrans.pl/15,140463,13.html.
Brzydki jak sztuka współczesna.
To nie był prototyp tylko koncept car. Nie wiele więcej niż szkic ołówkiem. Nie opowiadajcie bajek o supernowoczesnym POLSKIM samochodzie. Wspaniały...tylko nie było silnika, produkcji, technologii montażu i paru innych "drobiazgów".
dla mnie to podróbka lotusa esprit