@ubooot Najczęściej się pali, jak coś z katalizatorem. Czyli jak się załączy gaz, albo od 5 lat wysiada sonda lambda, lub po prostu katalizator doszczętnie się wypalił.
@pawel24pl w nowych samochodach potrafi się zaświecić ot tak i nie oznacza to nic złego, nawet jest to zaznaczone w instrukcji obsługi.
W starszych potrafiło się zaświecić przy problemach z cewkami/świecami - czasami wypadało spalanie i paliwo leciało na kolektor więc sonda głupiała.
Gdyby się paliła kontrolka ciśnienia oleju to byłby problem. A ta może oznaczać wszystko. Od źle działającej sondy lambda, po zasysanie "lewego" powietrza w systemie EGR.
@grzechotek Jak wyżej. A mi się zapalił, bo była chwilę za wysoka temperatura podczas wypalania DPFa. Wystarczyło skasować przy pomocy ELM za 30 zł. Z resztą po kilku uruchomieniach sam by zgasł.
To trzeba kupić taki samochód który nie ma takiej kontrolki. Ja kiedyś miałem Honkera w którym jedyne urządzenia elektronicznie to mój telefon :) On nie miał takiej kontrolki. Za tą kontrolkę robiła cisza z pod maski jak się rozkraczał :) czyli co chwila :)
@Taymishi Niekoniecznie .Używam Renault Kangoo służbowego. Ta kontrolka pali sie co chwilę .A to nówka. A to auto stanęło krzywo i oleju się zlało do jednego boku komory, a to po kilkunastu tyś km komputer stwierdził, że olej jest za rzadki i należy natychmiast go wymienić. A to na mrozie coś mu nie spasuje i od razu wali awarią silnika, choć jak się zagrzeje jest wszystko OK. (mróz tak -5 ,-6 stopni). Dobrze, ze to auto firmowe bo jakbym mi tak prywatnie waliło błędami to bym się go pozbył bardzo szybko.
@Taymishi Pytam bo jeździłem Vectrą B z 2000 roku jakieś 10-12 lat temu i jakoś mi się kontrolka nie świeciła, a w Astrze z 2007 roku tylko raz, jak padła listwa sterująca nastawnikiem klap wirowych (w 2014 roku) i sinik zaczął się dusić od zablokowanego filtra DPF.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 września 2020 o 16:18
Mnie przeraża lampa alladyna (olej).
Zdarzyło mi się że po wymianie filtra chłopaki tak sprawnie go dokręcili że go zgubiłem po przejechaniu 20km. Oczywiście holowanie i poprawki na ich koszt, ale co się stresu najadłem to moje.
spokojnie, najczęściej pali się bez sensu
@ubooot --- Jeżeli w samochodzie coś się PALI, to nie jest dobrze.
Spokojnym można być, jeżeli tylko świeci się kontrolka.
@JanuszTorun wydaje mi się że w silniku pali się paliwo czy to też "nie jest dobrze"?
@ubooot Najczęściej się pali, jak coś z katalizatorem. Czyli jak się załączy gaz, albo od 5 lat wysiada sonda lambda, lub po prostu katalizator doszczętnie się wypalił.
@pawel24pl w nowych samochodach potrafi się zaświecić ot tak i nie oznacza to nic złego, nawet jest to zaznaczone w instrukcji obsługi.
W starszych potrafiło się zaświecić przy problemach z cewkami/świecami - czasami wypadało spalanie i paliwo leciało na kolektor więc sonda głupiała.
Gdyby się paliła kontrolka ciśnienia oleju to byłby problem. A ta może oznaczać wszystko. Od źle działającej sondy lambda, po zasysanie "lewego" powietrza w systemie EGR.
@PIStozwis jak koledze z pracy zaświecił się check engine w BMW to za naprawę zapłacił lekko ponad 3000zł.
@grzechotek Jak wyżej. A mi się zapalił, bo była chwilę za wysoka temperatura podczas wypalania DPFa. Wystarczyło skasować przy pomocy ELM za 30 zł. Z resztą po kilku uruchomieniach sam by zgasł.
Jakbyś zarabiał lepiej to byś jej nie widział.
To trzeba kupić taki samochód który nie ma takiej kontrolki. Ja kiedyś miałem Honkera w którym jedyne urządzenia elektronicznie to mój telefon :) On nie miał takiej kontrolki. Za tą kontrolkę robiła cisza z pod maski jak się rozkraczał :) czyli co chwila :)
Możesz przesiąść się na rower albo do autobusu. Problem z głowy.
chyba, że masz opla. Wtedy mówisz " i znowu się spotykamy" :D
@Taymishi Niekoniecznie .Używam Renault Kangoo służbowego. Ta kontrolka pali sie co chwilę .A to nówka. A to auto stanęło krzywo i oleju się zlało do jednego boku komory, a to po kilkunastu tyś km komputer stwierdził, że olej jest za rzadki i należy natychmiast go wymienić. A to na mrozie coś mu nie spasuje i od razu wali awarią silnika, choć jak się zagrzeje jest wszystko OK. (mróz tak -5 ,-6 stopni). Dobrze, ze to auto firmowe bo jakbym mi tak prywatnie waliło błędami to bym się go pozbył bardzo szybko.
@dncx starsze ople wszystkie tak miały. Non stop się "check palił"
@Taymishi Ale "starsze" masz na myśli te sprzed 2000 roku?
@dncx przedział 98-08 bo w takich wtedy jeździłem
@Taymishi Pytam bo jeździłem Vectrą B z 2000 roku jakieś 10-12 lat temu i jakoś mi się kontrolka nie świeciła, a w Astrze z 2007 roku tylko raz, jak padła listwa sterująca nastawnikiem klap wirowych (w 2014 roku) i sinik zaczął się dusić od zablokowanego filtra DPF.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 września 2020 o 16:18
@dncx Ja miałem tigre 98 r
vectre b 2000
vecre c 06 i we wszystkich check non stop się palił. Wyjeżdżała z warsztatu i za chwilę znów się paliło xD
Mnie przeraża lampa alladyna (olej).
Zdarzyło mi się że po wymianie filtra chłopaki tak sprawnie go dokręcili że go zgubiłem po przejechaniu 20km. Oczywiście holowanie i poprawki na ich koszt, ale co się stresu najadłem to moje.
Bo zawsze masz wóz na maxa swoich finansowych możliwości :)
Mnie nie przeraża. Włącza się raz w miesiącu, wtedy podłączam OBD i kasuję błąd drugiej sondy :)
Zmień mechanika... Koniecznie... Wtedy już nie będzie przerażała... "Te auta tak mają, jak jeździ to jest dobrze" ...